
Turbo vs atmo iste snage
Re: Turbo vs atmo iste snage
posto je istekao edit, setih se jos jednog primera atmo vs turbo i potrosnje, nije iste snage ali je u autu iste velicine - pre nekog vremena smo pricali o potrosnji uros i ja, mislim bas ovde, i on je rekao kako mu fabija trosi oko 6l na 120kmh ( naravno, ja mu ne verujem
), dakle moj klio u tim uslovima trosi skoro 50 posto vise ( neka bude 40 posto orijentaciono ), a pri maksimalnoj brzini je rekao da mu trosi 18-20l pri 190tak kmh po cajgeru. pri toj brzini je i kod mene cifra slicna ili se jako malo razlikuje, dakle ni govora vise o +40posto vecoj potrosnji...ali to je rezim gde njegov motor radi pri visokim obrtajima za svoju konstrukciju, kao i moj, s tim sto njegov tada ostvaruje gotovo svu snagu, a moj ima jos dosta rezerve...

Re: Turbo vs atmo iste snage
dragan napisao: citao sam x testova tipa rs197 vs mini vs corsa opc vs manje-vise svi redom u toj kategoriji.
da ne pricam vec prezvakano, kako je klio imao najslabiju elasticnost u odredjenim stepenima prenosa ali nikad najgora minimalna medjuubrzanja i sprintove, takodje nikad nije imao ni najvecu potrosnju...



Upravo ono o cemu ja trabunjam poslednjih nekoliko strana

Demokratija je izmisljena da bi se pametni sputali, prostaci podrzali, bogati obogatili a siromasni osiromasili...
Re: Turbo vs atmo iste snage
Dragane, kod malih atmo motora i malih turbaka, razlika u potrosnji mozda i nije tolika ali kod vecih motora je ocigledna.
Drugo, kao sto si i sam rekao, atmo motor pri normalnoj upotrebi potrosi u proseku vise.
Na stazi ce potrositi lepo i atmo benzinac i turbo benzinac a i turbo dizel...u tom rezimu ce razlika izmedju njih biti simbolicna.
Drugo, kao sto si i sam rekao, atmo motor pri normalnoj upotrebi potrosi u proseku vise.
Na stazi ce potrositi lepo i atmo benzinac i turbo benzinac a i turbo dizel...u tom rezimu ce razlika izmedju njih biti simbolicna.
Re: Turbo vs atmo iste snage
ja sam napisao svoja iskustva, nisam nikog potvrdjivao niti demantovao tim postom...
da li se analogija 2.0atmo i 1.6t slicne snage u slicnom autu moze preneti na 3,5l atmo i 2l turbo u slicnom autu, dok neko ne iznese neke sistematicne testove ili iskustva, mozemo nagadjati ko zna koliko, kao i tamo gde smo polemisali oko cene odrzavanja gt86 i 328i, dok ti nisi postavio kakve takve tekstove na tu temu...
mislim da atmo ne mora bas po pravilu da potrosi vise u odnosu na to sta pruza, doduse izuzeci su jako retki, ali ih je bilo, barem po testovima na koje sam nailazio, i ukljucivali su samo odredjene bmw modele i modele nekih proizvodjaca sa dalekog istoka, prvenstveno honde, ali prica dalje u tom pravcu bi bila OT...
u principu si u pravu...
jedino sa cim se ne slazem je da ce razlika izmedju turbodizela i ovih drugih spomenutih na stazi biti simbolicna, bas naprotiv. benzinca, pogotovo potentnijeg, kad zgazis, potrosnja nesrazmerno skace u u odnosu na dizela...
da li se analogija 2.0atmo i 1.6t slicne snage u slicnom autu moze preneti na 3,5l atmo i 2l turbo u slicnom autu, dok neko ne iznese neke sistematicne testove ili iskustva, mozemo nagadjati ko zna koliko, kao i tamo gde smo polemisali oko cene odrzavanja gt86 i 328i, dok ti nisi postavio kakve takve tekstove na tu temu...
mislim da atmo ne mora bas po pravilu da potrosi vise u odnosu na to sta pruza, doduse izuzeci su jako retki, ali ih je bilo, barem po testovima na koje sam nailazio, i ukljucivali su samo odredjene bmw modele i modele nekih proizvodjaca sa dalekog istoka, prvenstveno honde, ali prica dalje u tom pravcu bi bila OT...
u principu si u pravu...
jedino sa cim se ne slazem je da ce razlika izmedju turbodizela i ovih drugih spomenutih na stazi biti simbolicna, bas naprotiv. benzinca, pogotovo potentnijeg, kad zgazis, potrosnja nesrazmerno skace u u odnosu na dizela...
Re: Turbo vs atmo iste snage
Da,kada se cepaju,nema neke razlike u potrosnji,ista snaga mora od negde da dodje,tu nema sta...
Prednost je u svakodnevnoj voznji...
Prednost je u svakodnevnoj voznji...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Turbo vs atmo iste snage
Pa poredi se atmo vs turbo i naravno da će se pričati o potrošnji, pošto je ona sada faktor broj jedan za 99% autoindustrije. Možda nije u formuli 1 i još uvek nije u šeikovim automobilima.
Automobili kao vejron i slični služe samo za pokazivanje. Ja ne verujem da ti automobili dok ne istrule pređu i blizu 100,000km. Možda u emiratima kada bi im to bio jedini auto
Automobili kao vejron i slični služe samo za pokazivanje. Ja ne verujem da ti automobili dok ne istrule pređu i blizu 100,000km. Možda u emiratima kada bi im to bio jedini auto

Re: Turbo vs atmo iste snage
dragan napisao:posto je istekao edit, setih se jos jednog primera atmo vs turbo i potrosnje, nije iste snage ali je u autu iste velicine -
da ne preoduzim post, na temu naslova, da bi se iz atmo-a izvukle dobre performanse mora ici uz dobru transmisiju.

Treba razlikovati sposobnosti motora od sposobnosti celog vozila kada i transmisija igra ulogu.
Tu treba napomenuti i da potrosnja u litrama/100km nije relevantna za poredjenje 2 motora. Fabrike (inzenjeri iz auto struke) barataju specificnom potrosnjom grama/kWh prema broju obrtaja sto se daje na dijagramu.
U voznji jedan motor prakticno nikada ne radi u jednom stacionarnom rezimu i ima stalno promenljivou potrosnju lit/100km koja sadrzi i beskonacnu (rad na leru) vrednost.
Specificna potrosnja pokazuje i efikasnost samog motora.
Imam iskustva sa 2.0 atmo benzinac 139KS (6000 rpm) i 2.3 turbo benzinac 135KS (4800 rpm) u prakticnom istom autu (pre i posle facelifta).
Razlicit je tip menjaca pa ne moze da se izvede pouzdan zakljucak ali, atmo motor je imao sve ukupno manju potrosnju.
Razlika izmedju 2 motora je i stepen kompresije koji je veci skoro 20% a poznato je da veci stepen kompresije povecava i iskoriscenje goriva.
Karakter motora je u voznji osetno razlicit.
Re: Turbo vs atmo iste snage
A koliko decenija je star taj 2.3 turbo sa 135ks o kom ti pricas?
Mercedes ima isti menjac na V8 5.5 atmo i 4.7 biturbo motorima,pa je ovaj drugi i ako osetno jaci,stedljiviji...
Mercedes ima isti menjac na V8 5.5 atmo i 4.7 biturbo motorima,pa je ovaj drugi i ako osetno jaci,stedljiviji...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
- djiuliju
- Postovi: 1468
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:56
- Garaža: Clio II ph2 1.2 16v
- Lokacija: Jagodina
Re: Turbo vs atmo iste snage
Jel ja dobro kapiram da taj motor sa 300 kubika vise i turbinom ima manje snage od onog manjeg bez turbine
Re: Turbo vs atmo iste snage
I mene bas zanima o kom automobilu se radi 

Demokratija je izmisljena da bi se pametni sputali, prostaci podrzali, bogati obogatili a siromasni osiromasili...
- nuk
- Postovi: 7607
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
- Garaža: Renault Espace 2.0dCi
- Lokacija: Ns
- Kontakt:
Re: Turbo vs atmo iste snage
Turbina sa negativnim potiskom mozda
sent from my phone using the fingers

sent from my phone using the fingers
- profesorPROST
- Postovi: 3281
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 14:50
- Lokacija: Beograd
Re: Turbo vs atmo iste snage
Meni "miriše" na neki SAAB16_Valve_ napisao:I mene bas zanima o kom automobilu se radi
Never Say Never Again
Re: Turbo vs atmo iste snage
radi se o volvou gl340 valjda...
ima tih soft turboa u principu, u ovom slucaju su napravili motor koji ima osetno bolje performanse na nizim obrtajima...pa i vagenov 1.8t je takav motor, 150ks i 210nm, jedva nesto jaci od proseka iz tih godina...
ima tih soft turboa u principu, u ovom slucaju su napravili motor koji ima osetno bolje performanse na nizim obrtajima...pa i vagenov 1.8t je takav motor, 150ks i 210nm, jedva nesto jaci od proseka iz tih godina...
Re: Turbo vs atmo iste snage
Razliciti su nominalni obrtaji pri kojima je iskazana snaga.
6000 vs 4800.
Turbo motor upada u poresku kategoriju od 99kW. Snaga od 100kW u saobracajnoj je donosila u paketu i bitno veci porez.
U saobracajnu se upisuje broj KS (kW) dok se obrtaji ne pominju.
Pri 6000 rpm, dakle kada se motori dovedu na iste obrtaje snaga je 200+ KS.
Oba motora imaju limiter na 6500 rpm, dakle onaj slabiji (turbo) nastavlja da se veselo vrti i preko 4801 rpm, to sto u saoobracajnoj pise snaga za 4800rpm je administrativna stvar koja nema veze sa tehnikom.
Isti taj turbo motor ali prodavan u SAD je deklarisan na 180KS pri 5600 rpm. Tamo nije bitna snaga, nema poreza.
Stvarna snaga se vidi citanjem grafikona KS/ rpm.
Kao sto se pakuju paketi standardne opreme za potrebe odredjenog trzista tako (su) se i pakuju nominalne vrednosti snage motora da zadovolje administrativno pravne propise.
Najjednostavnije receno, papiri koji opisuju pravno motor su prilagodjeni a to nije tesko posto snaga motora koja se unosi u papiru prilikom prodaje vozila nije uopste definisana pa svaki proizvodjac moze po zelji da je nastimuje vec prema cilju.
Slicno se radi sa nominalnim podatkom o maksimalnoj brzini, koja je dugo vremena bila ista za sve snazne automobile- okruglo 250km/h.
A u praksi zna se da su isli preko 250 bez problema.
6000 vs 4800.
Turbo motor upada u poresku kategoriju od 99kW. Snaga od 100kW u saobracajnoj je donosila u paketu i bitno veci porez.
U saobracajnu se upisuje broj KS (kW) dok se obrtaji ne pominju.
Pri 6000 rpm, dakle kada se motori dovedu na iste obrtaje snaga je 200+ KS.
Oba motora imaju limiter na 6500 rpm, dakle onaj slabiji (turbo) nastavlja da se veselo vrti i preko 4801 rpm, to sto u saoobracajnoj pise snaga za 4800rpm je administrativna stvar koja nema veze sa tehnikom.
Isti taj turbo motor ali prodavan u SAD je deklarisan na 180KS pri 5600 rpm. Tamo nije bitna snaga, nema poreza.
Stvarna snaga se vidi citanjem grafikona KS/ rpm.
Kao sto se pakuju paketi standardne opreme za potrebe odredjenog trzista tako (su) se i pakuju nominalne vrednosti snage motora da zadovolje administrativno pravne propise.
Najjednostavnije receno, papiri koji opisuju pravno motor su prilagodjeni a to nije tesko posto snaga motora koja se unosi u papiru prilikom prodaje vozila nije uopste definisana pa svaki proizvodjac moze po zelji da je nastimuje vec prema cilju.
Slicno se radi sa nominalnim podatkom o maksimalnoj brzini, koja je dugo vremena bila ista za sve snazne automobile- okruglo 250km/h.
A u praksi zna se da su isli preko 250 bez problema.
Re: Turbo vs atmo iste snage
Jel imas negde taj grafikon da nam pokazes taj fenomen. I svuda se navodila elektronsko ogranicena brzina na 250 km/h a ne max.