E jbg sad...to je ko kad bi klinac u skoli rekao "nije dvojka toliko losa jer neko ima i keca".
Put BG-Nis je katastrofa ziva...ako vozis iskljucivo levom trakom moze i da prodje ali desna
Nemacka ima (mislim) najvecu mrezu autoputeva u Evropi, ima dobrih i losijih (koji se popravljaju) i sto je najbitnije besplatni su.
I u CH ima par deonica koje su raspad ali to je mozda svega 5% autoputa...jedna bas losa kad se ide prema Bernu se upravo popravlja (ali ne krpljenje kao kod nas nego komplet presvlacenje).
ftj napisao:Nije samo kvalitet asfalta najbitniji za celokupan utisak dobrog puta. Poenta je i u celokupnoj infrastrukturi koja prati put a to su petlje, raskrsnice, znakovi, pregledne krivine itd. Svako će primetiti kad je dobar asfalt, ali eto i ibarska ima relativno dobar asfalt pa je najgori i najopasniji put u Srbiji.
Kvalitet asafalta i podloge je ipak prvo i osnovno. Šta ti vrede odlično napravljene petlje i besprekorna signalizacija kada moraš celo vreme da izbegavaš rupe i kratere pa ne smeš ili nemaš vremena ni da podigneš glavu i to pogledaš?
Sve je bitno, odnosno ne može jedno bez drugoga.
Može se desiti da bude dobar asfalt a da bude opasan put(ibarska) ali se retko može desiti da imaš dobro projektovan put a da moraš izbegavati rupe. Možda neće biti ravan ko staklo ali teško da ćeš izbegavati rupe na autobanu.
Obrati pažnju na bilo koji naš regionalni put koliko ima isključenja za razne kafane, stovarišta, njive, kuće, parkinge i slično i svako to isključenje/uključenje predstavlja rizik po bezbednost saobraćaja. E onda kad se budeš vozio u Nemačkoj/Austriji po nekom regionalnom putu g obrati pažnju na taj detalj i onda se shvati zašto je na ibarskoj najčešće ograničenje 50-60 a tamo 100. Da bi mi imali takve puteve potrebno je da funkcioniše mnogo stvari u državi, ne samo putar koji asfaltira.
Floyd napisao:E jbg sad...to je ko kad bi klinac u skoli rekao "nije dvojka toliko losa jer neko ima i keca".
Put BG-Nis je katastrofa ziva...ako vozis iskljucivo levom trakom moze i da prodje ali desna
Nemacka ima (mislim) najvecu mrezu autoputeva u Evropi, ima dobrih i losijih (koji se popravljaju) i sto je najbitnije besplatni su.
I u CH ima par deonica koje su raspad ali to je mozda svega 5% autoputa...jedna bas losa kad se ide prema Bernu se upravo popravlja (ali ne krpljenje kao kod nas nego komplet presvlacenje).
Bg - Nis je savrsen auto-put ako uzmemo u obzir NS - Subotica npr.
Generalno, stvarno putevi u Srbiji nisu toliko losi. Mene vise nerviraju debilna ogranicenja, ocajna signalizacija (i horizontalna i vertikalna)... Pa vise puta sam se izgubio u rodjenoj zemlji nego u inostranstvu...
Najčešće su ograničenja tu s razlogom, kao što rekoh kad imaš kafane pored puta to predstavlja rizik iako tebi kad voziš deluje da je smešno što je tu ograničenje 50. A to da nam putevi nisu toliko loši možeš reći ako se uporedimo sa Bugarskom, Bosnom, Makedonijom, Indijom...
Ako se uporedimo sa zapadnom evropom i pritom ne poredimo samo kvalitet asfalta nego celu saobraćajnu infrastrukturu onda zaostajemo i to debelo a jedino ih debelo pretičemo u procentualnom broju poginulih. Ne ginu oni toliko manje od nas samo zato što im je bolji asfalt ili zato što su oni neka viša rasa.
Autoput Zagreb-Rijeka, Istarski ipsilon, autoput Karlovac-? (Dalmatina) - sve do jaja.
Nove deonice na putu od Zabljaka do Risna - potpuno savrsenstvo: i asfalt i to kako je put projektovan, vozis 100-120 opusteno, bez sekiracije.
Znaci, sve se moze kad se hoce i kad se ne krade.
Mi sa zapadnom EU mozemo da se poredimo samo po cenama goriva.
Medju onima sa kojima smo "tu negde", Hrvatska ima znatno bolje puteve. Cak i Bugarska radi puteve, ali ne ovaj deo prema Srbiji.
Kod nas se sistematski samo krade. Planiranja, gradnje i ostalog ima povremeno, i to bude nikakvo najcesce.
Kad se sve uzme u obzir, putevi nam nisu toliko losi.
Naravno da se treba porediti sa boljima, ali ne vidim i jedan kriterijum po kom mozemo da pariram Sloveniji, a kamoli ostalim zemljama...
Hrvati napravise auto-put kakav mi necemo imati jos cirke 15 godina...
Zivo me zanima koliko decenija ce se kopati tunel kroz FG.
Istarski ipsilon nasi putari ne bi bili u stanju da naprave bar 25 godina.
NexT napisao:Kod nas se sistematski samo krade. Planiranja, gradnje i ostalog ima povremeno, i to bude nikakvo najcesce.
Pa to je kljuc problema a ne nedostatak para.
Zato direktori nasih javnih preduzeca furaju Rolexe, dve-tri ljubavnice (pevacice), vozaju se u najskupljim dzipovima itd.
ftj napisao:Najčešće su ograničenja tu s razlogom, kao što rekoh kad imaš kafane pored puta to predstavlja rizik iako tebi kad voziš deluje da je smešno što je tu ograničenje 50.
Ne bih se slozio za celu MK, obilaznica oko Skopja je odlicna pista, nastavak do Tetova je takodje bez ikakvih gresaka.
I dalje put je u vrlo dobrom stanju.
Bas sam hteo da kazem za MK za deonicu do mora i od mora, tu je najgori autoput i ni on nema toliko rupa nego je neverovatno neverovatno neravan i milijardu puta zakrpljen. Na primer, ja najvise volim da vozim onaj deo sto je magistrala i skroz je dobar put...
Dobro obelezen put je dobra osnova za sigurnu voznju,sad sam se vratio sa puta relacija M. Zvornik- Beograd, dok je dan sasvim je super voziti tim putem sa par mesta de je losiji asfalt, ali nocu je smrt za voznju.Ne obelezen kraj kolovza, krivine ne obelezene kad vam naidje vozilo u susret uopste ne vidis kraj trake vise vozis na slepo i osecaj sto je pogubno. Ko ne zna put mislim da se ziv polomi ovim putem.