Posto imamo i w638 i w639 moze da se povuce par paralela, ali iako sa istom svrhom, potpuno su razliciti.
Pre svega, imajte u vidu da su ovo vozila pravljena za profesionalce, velike kilometraze, pouzdanost i lako odrzavanje.
Kvalitet materijala (u smislu mekan na dodir) je bio u drugom planu. Tu malo bolje stoji Viano u ful opremi koji onda kosta kao prosecan stan u Beogradu.

Dakle, Vito.
Dobre stvari -
- 2.2 CDI potpuno isti kao u E w211. 150 konja, menjac sa 6 brzina. Malo skracen naravno, ali zato ubrzava ko djavo.
- Ogromni retrovizori (vizuelno glavna razlika u odnosu na Viano koji ima male, kao E klasa)
- neverovatno veliki ugao zakretanja prednjih tockova. On se sa svojih 5.2m okrece na manjem prostoru nego Peugeot 406 koji je skoro pola metra kraci.
- relativno mala potrosnja i velika autonomija, cak i kad je pun
- organizovanje enterijera prema potrebama.
- dupli sistem klime (sve duplirano osim valjda kompresora)
Lose stvari -
- losa plastika na stranicama, podlozna grebanju.
- losa limarija (modeli 2004-2005 vec uveliko pokazuju slabosti)
- losija zvucna izolacija od ocekivane
- relativno mali gepek (ili ja imam prevelika ocekivanja)
- Vito, za razliku od Viana ima samo desna bocna vrata.
Najveca prednost mu je motor, i mogucnost da se vozi kao putnicki auto. Jako lepo lezi na putu za vozilo tih gabarita i nosivosti.
Do 130-140 lepo ubrzava, a to mu je i neka krstareca brzina, pri kojoj se sa punim gepekom i 8 ljudi + klima potrosnja drzi oko 8.5-9 litara, i tako pravi autonomiju od preko 900km. Ja sam ga vozio po satu nesto preko 190 cini mi se. Nije uopste toliko neprijatno koliko bi se ocekivalo (dok ne obidjes kamion

U gradu je mnogo bolji nego sto bi se ocekivalo. Zbog kruga zaokreta na nivou auta srednje klase, sasvim lagano se vozi i parkira. Pritom je pozadi odsecen pod 90 stepeni i moze da se ugura na mesto putnickog auta, pod uslovom da van linija ima jos malo mesta za manevar. Zapravo, najveci problem mu je sirina.
Mesto vozaca je sjajno, sedi se vrlo visoko, preglednost je perfektna (uz kamionske retrovizore) i jako se lako prati saobracaj. Bice na kraju slika njegove najvece mane u gradu.
Sam polozaj za volanom je prilicno uspravan, volan se podesava po dubini/visini, kao i sediste, sediste je ipak dovoljno udobno i sve komande su na dohvat ruke, pa ni 800km u jednom danu nije problem.
Sedista su odlicna, naravno nikakva bocna podrska, ali dovoljno udobna za duga putovanja. Svakom se obara naslon, imaju naslone za ruku i poseban pojas. Zadnje 2 klupe mogu da se okrenu licem u lice ili da stoje standardno.
Zadnji deo vozila ima svoje komande klime, zvucnike, drzace za case i sitnice. Fabricki su zift crna stakla, rekao bih da je zatamnjenost 80-90%.
Gepek je dovoljno dobar za 8 ljudi ako svako ponese manji/srednji kofer. Preko toga ne moze da podnese. Problem je sto nije duzi jos 10ak cm, onda bi i gepek mogao da pojede i 8 velikih kofera. Naravno, nije pravljen za selidbe nego za kraca poslovna putovanja, tako da u 95% slucajeva gepek ima sasvim dovoljan kapacitet.
Vrlo lako se pretvara u teretnjaka. Sedista se jako lako vade, a ako je dovoljno mogu i da se preklope nasloni na svim.
Generalno gledano, jako dobar auto. Motor je neverovatno pouzdan, trap je kao stvoren za ove nase kratere.
Malo trosi, veliki je i dovoljno brz sa ovim motorom.
Vozio sam ih u svakakvim varijantama, od 110 konja do 220, sa zadnjim pogonom i 4x4, krace, duze, novi model itd...
Ovaj o kom sam pisao je s moje tacke gledista najbolja solucija.
Naravno, V6 3.0 CDI sa 220 konja i automatskim menjacem u ful opremi je duplo bolji po svakom merilu, ali kosta oko 80.000 evra.
S druge strane, sve slabije od 150 konja je previse slabo. Pomenuti motor se lako cipuje na 190 konja (i on je imao cip jedno vreme) i znatno poboljsava ponasanje opretecenog kombija.
Moja najveca zamerka mu je limarija, sto mi je potpuno neverovatno za auto koji nikada nije ni ogreban, a kamoli udaran.
Prijatelji iz Zagreba imaju 4 deteta i kupili su novi Viano pre godinu dana. Koriste ga za porodicna putovanja i odusevljeni su.
Sjajno prevozno sredstvo za velike porodice, firme, duga putovanja...


Moze tenk da se sakrije iza njegovog A stuba...