Turbo vs atmo iste snage
Re: AW: Turbo vs atmo iste snage
To za kompleksase se odnosilo na Drgana jer me je on tako nazvao kad sam mu pokazao testove da je Golf do vecih brzina stize brze od Klice...sad pravi i viceve na taj post u drugoj temi...to vise govori o njemu nego o meni.
Pala je zato sto ti automobili ne mogu da se porede...kad sam rekao da je Golf veca klasa i tezi, Dragan odgovara da to nije bitno, kad sam mu pokazao da je Golf bolji u medjuubrzanjima, ni to po njemu nije bitno, kad sam mu pokazao da Golf brze stize do 200, ni to mu nije bitno a jos i pravi viceve od toga...
Bitno je da je on (na osnovu dva drugarska potezanja) zakljucio da je 200 atmo ks isto sto i 200 turbo ks...i tu se za njega svaka diskusija zavrsava.
Gesendet von meinem GT-N7000 mit Tapatalk 2
Pala je zato sto ti automobili ne mogu da se porede...kad sam rekao da je Golf veca klasa i tezi, Dragan odgovara da to nije bitno, kad sam mu pokazao da je Golf bolji u medjuubrzanjima, ni to po njemu nije bitno, kad sam mu pokazao da Golf brze stize do 200, ni to mu nije bitno a jos i pravi viceve od toga...
Bitno je da je on (na osnovu dva drugarska potezanja) zakljucio da je 200 atmo ks isto sto i 200 turbo ks...i tu se za njega svaka diskusija zavrsava.
Gesendet von meinem GT-N7000 mit Tapatalk 2
Re: Turbo vs atmo iste snage
Pa stoji sve to da je tezi Golf, Markonijev je jos sa 5 vrata. E sad da li je do motora ili menjaca, ko ce ga znati.... Ima tu i do aerodinamike kada se radi o brzinama preko 100km/h...
Mislim da je Dragan pod pojmom "idu isto" mislio da nema bitne razlike u realnom saobracaju. Mozda ce Clio pobeci duzinu-dve ili Golf isto tako, ali u sustini to i nije neka razlika osim ako ne ides bas na 402
Mislim da je Dragan pod pojmom "idu isto" mislio da nema bitne razlike u realnom saobracaju. Mozda ce Clio pobeci duzinu-dve ili Golf isto tako, ali u sustini to i nije neka razlika osim ako ne ides bas na 402

Demokratija je izmisljena da bi se pametni sputali, prostaci podrzali, bogati obogatili a siromasni osiromasili...
Re: Turbo vs atmo iste snage
Nemam ništa da dodam vašoj ličnoj prepirci, sem da turbo pobeđuje opet. :-D Ko sme sa mnom na crtu sa 50 konja manje i koju stoju kila više?
Tapatalk

Tapatalk
Re: Turbo vs atmo iste snage
A koji ti motor imas i sta je radjeno kad tako teska alfa ide tako dobro? 2.4 JTD cipovan ili 1.8 turbo benzinac cipovan?
Demokratija je izmisljena da bi se pametni sputali, prostaci podrzali, bogati obogatili a siromasni osiromasili...
Re: Turbo vs atmo iste snage
Tzv turbo rupa je resena pre 20takgodina, potreba za posebnom paznjom tj naknadnim hladjenjem turbo jezgra je reseno pre oko25 godina uvodjenjem vodenog hladjenja sa recirkulacijom, zakretanje krilaca je odavno standard kod turbina za dizele a probija se i kod turbina za benzince, cena turbinama opada, perfomanse turbo motora rastu iz generacije u generaciju...
Atmo motori su u fazi kada razvoj napreduje sitnim koracima, kod novih konstrukcija mnogi proizvodjaci teziste ponude stavljaju na turbo.
Godinama unazad neki proizvodjaci uopste i ne prave atmo motore.
Sve to ukazuje na trend da je era atmo motora zavrsena i kod benzinaca kao sto se vec dogodilo sa dizelima.
Jos jedan trend kod turbo motora se moze uociti zadnjih godina, umesto konstrukcija sa 4ventila po cilindru prelazi se na prostiju (jeftiniju) varijantu 2ventila po cilindru pri cemu se to skoro i ne oseti na perfomansama.
Atmo motori su u fazi kada razvoj napreduje sitnim koracima, kod novih konstrukcija mnogi proizvodjaci teziste ponude stavljaju na turbo.
Godinama unazad neki proizvodjaci uopste i ne prave atmo motore.
Sve to ukazuje na trend da je era atmo motora zavrsena i kod benzinaca kao sto se vec dogodilo sa dizelima.
Jos jedan trend kod turbo motora se moze uociti zadnjih godina, umesto konstrukcija sa 4ventila po cilindru prelazi se na prostiju (jeftiniju) varijantu 2ventila po cilindru pri cemu se to skoro i ne oseti na perfomansama.
Re: Turbo vs atmo iste snage
Juče je tražen odgovor na moj pojam kod turbo benzin motora "over power". Pošto je pitanje postavljeno provokativno, nisam odgovorio. Ali pošto "dotični" član nije odgovorio i misli da sam ja nekav "brik" i fantazer evo da pojasnim, radi ostalih.
Većina modernih turbo benzin motora ima veću snagu od deklarisane u neko kratkom vremenskom periodu, od 3-5s, nekad i duže. Taj priraštaj iznosi na 100ks od 5-10ks od zavisnosti od motora, temperature i vazdušnog pritiska. Naravno i adekvatno je povećanje i obrtnog momenta. Evo recimo kako je Renault deklarisao prvu generaciju TCE
Zbog navedenog, česta je teza da je ks turba veći od ks atmo motora.
Ovaj fenomen se odlično vidi na dijagramima dyno ili sl testova, gde turbo motor daje na točku sličnu max snagu, deklarisanoj max na zamajcu. Zanači taj "priraštaj van računa" otprilike pokriva otpore transmisije na testu.
To se lepo oseća u onom prvom "udaru" koji pleni turbo.
Kako je priča otišla daleko u pozitivno za turbo, treba navesti veliko negativno za turbo, a to je osetljivost na velika i dugotrajna opterećenja, gubitak karakteristika pri istim i pri nepovoljnim uslovima eksplatacije.
Početak 80tih je obeležio pojavu malih turbo motora, koji su zaista bili impresivni. Međutim osetljivost na "masiranje" je dovela pouzdanost na niske grane, što uticalo na njihovo izbacivanje iz proizvodnje.
Sećam se relativno novog R5 GT turbo, koga sam vozio par meseci, sa neverovatnim užitkom dok je išao i neverovato praznim džepom dok nije išao
I današnji mali turbo benzin "pate", kao TSI i sl, i pored tolike elektronske zaštite.
Većina modernih turbo benzin motora ima veću snagu od deklarisane u neko kratkom vremenskom periodu, od 3-5s, nekad i duže. Taj priraštaj iznosi na 100ks od 5-10ks od zavisnosti od motora, temperature i vazdušnog pritiska. Naravno i adekvatno je povećanje i obrtnog momenta. Evo recimo kako je Renault deklarisao prvu generaciju TCE
http://www.renault.co.uk/about/innovations/tce_100.aspxThe marriage of a small cubic capacity and a low inertia turbo ensures lively response from low revs, while maximum torque is available from low speeds and remains available across a broad rev-band. The turbocharger includes an "overpower" feature, which temporarily boosts power output in 2nd, 3rd, 4th gears at engine speeds of more than 4,500rpm (5hp extra torque).
Zbog navedenog, česta je teza da je ks turba veći od ks atmo motora.
Ovaj fenomen se odlično vidi na dijagramima dyno ili sl testova, gde turbo motor daje na točku sličnu max snagu, deklarisanoj max na zamajcu. Zanači taj "priraštaj van računa" otprilike pokriva otpore transmisije na testu.
To se lepo oseća u onom prvom "udaru" koji pleni turbo.
Kako je priča otišla daleko u pozitivno za turbo, treba navesti veliko negativno za turbo, a to je osetljivost na velika i dugotrajna opterećenja, gubitak karakteristika pri istim i pri nepovoljnim uslovima eksplatacije.
Početak 80tih je obeležio pojavu malih turbo motora, koji su zaista bili impresivni. Međutim osetljivost na "masiranje" je dovela pouzdanost na niske grane, što uticalo na njihovo izbacivanje iz proizvodnje.
Sećam se relativno novog R5 GT turbo, koga sam vozio par meseci, sa neverovatnim užitkom dok je išao i neverovato praznim džepom dok nije išao

I današnji mali turbo benzin "pate", kao TSI i sl, i pored tolike elektronske zaštite.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Re: Turbo vs atmo iste snage
Takozvani overboost nije nista novo, to je jos pre 20 godina imao Pezo 405 T16. 200ks snaga a u overboost-u 220 

Demokratija je izmisljena da bi se pametni sputali, prostaci podrzali, bogati obogatili a siromasni osiromasili...
- starac vujadin
- Postovi: 11447
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Turbo vs atmo iste snage
To se zove "overboost", a ne "over power".
Re: Turbo vs atmo iste snage
Uglavnom, ja nisam izmislio izraz "over power". Nije ni Renault.
Izraz "over boost" jeste odomaćen, mada over power znači i nešto drugo, za razliku prvog izraza koji se odnosi samo na pritisak nadpunjenja.
Namerno pišem odvojeno da ne bude zabune.
Edit:
Znam da over boost postoji od kada i turbo, ali to niko u diskusiji nije pomenuo, a to je jedna od glavnih kvaka koja prevagne u priči 200ks turbo - 200 ks atmo, jednko ili ne. Na kraju to je delom i prirodna stvar zbog temperature vazduha punjenja.
Današnji turbo motori imaju nešto više sem klasike turbo boosta. Tu se krije i razlika izraza.
Izraz "over boost" jeste odomaćen, mada over power znači i nešto drugo, za razliku prvog izraza koji se odnosi samo na pritisak nadpunjenja.
Namerno pišem odvojeno da ne bude zabune.
Edit:
Znam da over boost postoji od kada i turbo, ali to niko u diskusiji nije pomenuo, a to je jedna od glavnih kvaka koja prevagne u priči 200ks turbo - 200 ks atmo, jednko ili ne. Na kraju to je delom i prirodna stvar zbog temperature vazduha punjenja.
Današnji turbo motori imaju nešto više sem klasike turbo boosta. Tu se krije i razlika izraza.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
- starac vujadin
- Postovi: 11447
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Turbo vs atmo iste snage
Overboost se ne odnosi samo na pritisak, nego i na snagu i obrtni moment.
Re: Turbo vs atmo iste snage
Promašujete temu. 100ks je 100ks, kraj priče, a to je mera koja određuje maksimalnu brzinu. Prednost turbo motora je više Nm u širem opsegu obrtaja, što znači da taj motor bolje ubrzava. Više Nm znači manje potrebe za čestim hvatanjem menjača, tako da je lakše držati motor u optimalnom režimu.
Isto konja znači istu maksimalnu brzinu, a više Nm znači bolje ubrzanje. Ko ima i mrvu zdravog razuma, ne mora da poznaje zakone fizike da ispravno zaključi šta će ukupno gledano bolje da ide.
Tapatalk HD
Isto konja znači istu maksimalnu brzinu, a više Nm znači bolje ubrzanje. Ko ima i mrvu zdravog razuma, ne mora da poznaje zakone fizike da ispravno zaključi šta će ukupno gledano bolje da ide.
Tapatalk HD
Re: Turbo vs atmo iste snage
Overboost, svugde je veznan za nadpunjenje vazduha na ograniceno vreme uslovima i načinom eksplatacije, to jeste za povećanje pritiska rasteretnim ventilom. Elektronika naravno po automatizmu koriguje smešu, bez bilo kakvog dodatka.
ne volim da guglam, ali evo recimo:
http://content.usatoday.com/communities ... Q0xRaXaXX4
http://www.boostvalve.com/1.8info.html
Ako se ugrađuje boost "kit" obaveza je obično i zamena protokomera, koji nije dimenzionisan za merenje povećanog protoka.
nidža
Turbo sa 200ks ima na "mahove" i do 220ks. Nisi pratio diskusiju.
ne volim da guglam, ali evo recimo:
http://content.usatoday.com/communities ... Q0xRaXaXX4
http://www.boostvalve.com/1.8info.html
Ako se ugrađuje boost "kit" obaveza je obično i zamena protokomera, koji nije dimenzionisan za merenje povećanog protoka.
nidža
Turbo sa 200ks ima na "mahove" i do 220ks. Nisi pratio diskusiju.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Re: Turbo vs atmo iste snage
nidza napisao:Nemam ništa da dodam vašoj ličnoj prepirci, sem da turbo pobeđuje opet.
Tapatalk
Evo ti jedna igracka od auta koja je malo teza od klija, nm nema cak i da ih trazis, atmo motor je u njemu, malo laksi od vw turba, ali mu se nesto stavke mnogo zelene ili crvene...ne valja ni to.
Sve su to zanemarljive cifre po meni, ajmo na stazu voziti se malo zajebite tastaturu...
http://www.zeperfs.com/en/match1348-175-1256.htm
EDIT by mod: obratiti paznju na izrazavanje.
Honda Undetected Garage
https://www.facebook.com/profile.php?id ... &ref=br_tf" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/profile.php?id ... &ref=br_tf" onclick="window.open(this.href);return false;
- starac vujadin
- Postovi: 11447
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Turbo vs atmo iste snage
Ne znam da li si i mene ubrojio u one koji promašuju temu, ali ja se strogo držim teme, koja je nakaradno postavljena, i ne diskutujem da li je bolji turbo ili atmosferski motor, za razliku od većinenidza napisao:Promašujete temu. 100ks je 100ks, kraj priče, a to je mera koja određuje maksimalnu brzinu. Prednost turbo motora je više Nm u širem opsegu obrtaja, što znači da taj motor bolje ubrzava. Više Nm znači manje potrebe za čestim hvatanjem menjača, tako da je lakše držati motor u optimalnom režimu.
Isto konja znači istu maksimalnu brzinu, a više Nm znači bolje ubrzanje. Ko ima i mrvu zdravog razuma, ne mora da poznaje zakone fizike da ispravno zaključi šta će ukupno gledano bolje da ide.
Tapatalk HD
A ti strahovito i uporno grešiš jer atmosferac ima širi opseg obrtaja )pa samim tim ima i veći raspon Nm makoliki on bio), a ne turbo motor. Turbo ima više obrtnog momenta u svom radno korisnom opsegu koje je daleko uže od atmosferca. I zbog toga su brojke u brini u ubrzanjima iste za kola slične snage, slične težine, sličnih prenosnih odnosa i uvek će tako ostati. Sam obrtni moment ne donosi bolje ubrzanje, ali utiče na ubrzanje pored drugih faktora koji su ovde ljudi napomenuli, a ti ih uporno prenebregavaš.
To je zdrav razum.
Re: Turbo vs atmo iste snage
ZAto kume ti ne mozes da vuces kamp prikolicu.sale vti napisao:nidza napisao:Nemam ništa da dodam vašoj ličnoj prepirci, sem da turbo pobeđuje opet.
Tapatalk
Evo ti jedna igracka od auta koja je malo teza od klija, nm nema cak i da ih trazis, atmo motor je u njemu, malo laksi od vw turba, ali mu se nesto stavke mnogo zelene ili crvene...ne valja ni to.
Sve su to zanemarljive cifre po meni, ajmo na stazu voziti se malo zajebite tastaturu...
http://www.zeperfs.com/en/match1348-175-1256.htm
EDIT by mod: obratiti paznju na izrazavanje.
