Greške koje skupo koštaju
- mirko alvirko
- Postovi: 224
- Pridružio se: 25 Dec 2012, 12:17
- Garaža: Punto 1.2 classic dyn 2010
- Lokacija: AR-BG
Greške koje skupo koštaju
Da li ste znali da, ako nepotrebno držite nogu na pedali kvačila skraćujete mu vek i do 7.000 km? Znate li na koji način sami povećavate potrošnju goriva i šta se dešava kada odlažete servis?
Greške u održavanju:
Nećemo ulaziti u razloge zbog kojih vozači prave ozbiljne greške prilikom održavanja vozila, ali evo koje su najčešće, šta mogu prouzrokovati, ali i na koji način se mogu rešiti.
1.Odlaganje servisa - Osnova za pravilno funkcionisanje automobila jeste redovan servis. To je ujedno i glavni uslov da životni vek motora bude što duži.
Problem: Nepoštovanje fabrički propisanih servisnih intervala može dovesti do skupih kvarova koji su mogli biti rešeni da je automobil bio pregledan na vreme. Servis ne služi samo za zamenu ulja i filtera već se tada pregledaju sve ključne tačke i dijagnostikom se proverava elektronika.
Rešenje: Uvek imajte na umu da ne smete odlagati servis iako mislite da je sa automobilom sve u redu. Poštujte fabričku preporuku ili savet majstora u servisu.
2.Neredovna zamena ulja - Mnogi vozači ovo sami obavljaju. Zato je to možda jedan od najčešćih propusta, iako svi znaju da je upravo motorno ulje glavno za normalan rad i dug vek motora.
Problem: Posle određenog vremena, a usled taloženja nečistoća u gorivu, ulje gubi svoja mazivna svojstva i potrebnu viskoznost pa se motor ubrzano haba.
3.Zaboravljanje na svećice - Bez obzira na to što savremeni automobili zahtevaju sve manje održavanja od vlasnika, ne smete da zaboravite na svećice.
Problem: Svećice imaju ograničeni vek trajanja. Ako se nakon toga ne zamene, mogu da prouzrokuju povećanje potrošnje goriva, nepravilan rad motora, teže startovanje i slabije ubrzanje.
Rešenje: Svećice se obavezno menjaju na velikom servisu (60 – 100 hiljada km, zavisno od vozila), ali nije loše proveriti ih i po potrebi zameniti i ranije. Proverite u servisnoj knjižici šta proizvođač preporučuje.
4.Zapušen filter – Vožnja sa neočišćenim ili starim filterom vazduha je još jedna od čestih grešaka. Ovaj deo treba da se menja na svakom malom servisu (ili da se čisti, zavisno od tipa).
Problem: Filter je tu da spreči nečistoće da dospeju u motor, pa se posle određenog vremena one nagomilaju na ovaj deo. Tada manje vazduha stiže do motora, što direktno utiče na njegove performanse koje znatno oslabe, a poveća se i potrošnja goriva.
Rešenje: Zavisno od pređenih kilometara i uslova, proveravajte stanje filtera bar jednom između redovnih servisa (na svakih 6-7.000 km). U zavisnosti od mere zaprljanosti i od tipa filtera vazduha, zamenite ga ili očistite.
5.Neredovna provera pritiska – Zanemarivanje provere pritiska u gumama je još jedna loša navika među vozačima, a kojom se, između ostalog ugrožava i bezbednost.
6. Poluprazan rezervoar – Mnogi dopunjuju rezervoar tek kada se upali upozorenje da je na rezervi. To može imati posledice po motor.
Problem: Kada duže vreme koristimo domaće gorivo, dno rezervoara prekriveno je naslagom nečistoća. Kada se upali lampica rezerve, pumpa će sa preostalim gorivom povući i nečistoće što će imati posledice po motor i sistem ubrizgavanja.
Rešenje: Izbegavajte vožnju na rezervi i ako ste u mogućnosti jednom u dve godine očistite rezervoar od taloga.
Greške u vožnji:
1.Hladan motor – Užurbani način života mnoge vozače primorava na greške u ophođenju sa automobilom. Tu pre svega mislimo na jutarnje forsirajne motora.
Problem: Visoki obrtaji u toku procesa zagrevanja motora i te kako su opasni. Neujednačena temperatura i trenje ubrzano ostavljaju svoj trag na cilindrima, karikama, ventilima i ostalim pokretnim delovima koji se ubrzano troše.
Rešenje: Preskočite pokretanje vozila odmah nakon startovanja hladnog motora, a posebno ne forsirajte motor u visoke obrtaje dok ne postigne optimalnu radnu temperaturu (što možete da pratite na pokazivaču).
2.Čuvajte kvačilo: Vozači svojom nemarnošću mogu skratiti vek trajanja ovog dela i do 7.000
Problem: Navika vozača da odmaraju nogu na pedali kvačila ili da prečesto koče motorom, kao i da na semaforu i/ili na uzbrdici drže automobil u prvoj brzini sa nogom na kvačilu (klackalica kada to nije realno potrebno) dok vozilo stoji, drastično skraćuje vek čitavog mehanizma ovog dela.
Rešenje: Dok čekate na semaforu izbacite menjač iz brzine, na uzbrdici podignite ručnu kočnicu. Ne odmarajte nogu na pedali kvačila, već je sklonite nakon promene stepena prenosa. Ne preterujte sa kočenjem motorom.
3.Ohladite turbinu - Vlasnici automobila sa turbinom treba da znaju na koji način se treba ophoditi sa ovim delom kako bi što duže trajao.
Problem: Ako ste tokom vožnje forsirali motor i zatim ga naglo ugasite, kapljice ulja i druge nečistoće nastale usled sagorevanja nataložiće se na vratilu rotora i lopaticama turbine što će vremenom uticati na to da ona otkaže.
Rešenje: Posle vožnje u visokim obrtajima, prvo pustite da motor barem minut-dva radi u praznom hodu i tako omogućite da se pomenute nečistoće i ulje odliju iz turbine.
4.Greške sa automatikom - Automobili koji imaju automatski menjač ne smeju se ni pod kojim uslovima vući niti gurati.
Problem: Pri šlepanju vozila mnogi vozači prebacivanjem ručice u “N” nastoje da reše problem, ali zaboravljaju da tada menjač i dalje radi, ali da podmazivanja nema. Ovo dovodi do havarije transmisije. Druga česta greška je da na semaforu menjač dugo bude u “drajvu”, što dovodi do nepotrebnog grejanja i do proklizavanja u konverteru.
5.Preletanje preko rupa - U toku vožnje računajte da na svakom koraku vrebaju udarne rupe, previsoki ivičnjaci, a negde i preveliki ležeći policajci. Ovo su pravi ulični neprijatelji automobila.
Problem: Učestalim i prebrzim prelaženjem preko gore navedenih, bez izuzetka stradaju delovi upravljačkog sistema i oslanjanja (kugle, spone, amortizeri, letva volana…). Popravke ovih delova mogu biti izuzetno skupe.
Rešenje: Uvek vozite po ograničenju, posebno u gradu, i jedino tako ćete imati vremena da reagujete i usporite koliko god je to moguće pri prelasku preko rupa i ostalih prepreka.
6.Pazite na kočnice – Još jedna od grešaka koju vozači čine tokom vožnje jeste prekasno, a zatim i naglo kočenje.
Problem: Imajte na umu da se pri svakom naglom kočenju pločice ubrzano troše. Ukoliko često naglo kočite, moraćete češće da menjate ove delove.
Rešenje: Kočenje treba da bude ravnomerno. Naravno, ukoliko prilike to dozvoljavaju. Nemojte naglo ubrzavati, jer to rezultuje i naglim kočenjem. Započnite kočenje na vreme i pločice će vam duže trajati, a i potrošnja goriva biće manja ukoliko vozite ravnomernim tempom i bez naglih reakcija.
Izvor: Mojauto
Greške u održavanju:
Nećemo ulaziti u razloge zbog kojih vozači prave ozbiljne greške prilikom održavanja vozila, ali evo koje su najčešće, šta mogu prouzrokovati, ali i na koji način se mogu rešiti.
1.Odlaganje servisa - Osnova za pravilno funkcionisanje automobila jeste redovan servis. To je ujedno i glavni uslov da životni vek motora bude što duži.
Problem: Nepoštovanje fabrički propisanih servisnih intervala može dovesti do skupih kvarova koji su mogli biti rešeni da je automobil bio pregledan na vreme. Servis ne služi samo za zamenu ulja i filtera već se tada pregledaju sve ključne tačke i dijagnostikom se proverava elektronika.
Rešenje: Uvek imajte na umu da ne smete odlagati servis iako mislite da je sa automobilom sve u redu. Poštujte fabričku preporuku ili savet majstora u servisu.
2.Neredovna zamena ulja - Mnogi vozači ovo sami obavljaju. Zato je to možda jedan od najčešćih propusta, iako svi znaju da je upravo motorno ulje glavno za normalan rad i dug vek motora.
Problem: Posle određenog vremena, a usled taloženja nečistoća u gorivu, ulje gubi svoja mazivna svojstva i potrebnu viskoznost pa se motor ubrzano haba.
3.Zaboravljanje na svećice - Bez obzira na to što savremeni automobili zahtevaju sve manje održavanja od vlasnika, ne smete da zaboravite na svećice.
Problem: Svećice imaju ograničeni vek trajanja. Ako se nakon toga ne zamene, mogu da prouzrokuju povećanje potrošnje goriva, nepravilan rad motora, teže startovanje i slabije ubrzanje.
Rešenje: Svećice se obavezno menjaju na velikom servisu (60 – 100 hiljada km, zavisno od vozila), ali nije loše proveriti ih i po potrebi zameniti i ranije. Proverite u servisnoj knjižici šta proizvođač preporučuje.
4.Zapušen filter – Vožnja sa neočišćenim ili starim filterom vazduha je još jedna od čestih grešaka. Ovaj deo treba da se menja na svakom malom servisu (ili da se čisti, zavisno od tipa).
Problem: Filter je tu da spreči nečistoće da dospeju u motor, pa se posle određenog vremena one nagomilaju na ovaj deo. Tada manje vazduha stiže do motora, što direktno utiče na njegove performanse koje znatno oslabe, a poveća se i potrošnja goriva.
Rešenje: Zavisno od pređenih kilometara i uslova, proveravajte stanje filtera bar jednom između redovnih servisa (na svakih 6-7.000 km). U zavisnosti od mere zaprljanosti i od tipa filtera vazduha, zamenite ga ili očistite.
5.Neredovna provera pritiska – Zanemarivanje provere pritiska u gumama je još jedna loša navika među vozačima, a kojom se, između ostalog ugrožava i bezbednost.
6. Poluprazan rezervoar – Mnogi dopunjuju rezervoar tek kada se upali upozorenje da je na rezervi. To može imati posledice po motor.
Problem: Kada duže vreme koristimo domaće gorivo, dno rezervoara prekriveno je naslagom nečistoća. Kada se upali lampica rezerve, pumpa će sa preostalim gorivom povući i nečistoće što će imati posledice po motor i sistem ubrizgavanja.
Rešenje: Izbegavajte vožnju na rezervi i ako ste u mogućnosti jednom u dve godine očistite rezervoar od taloga.
Greške u vožnji:
1.Hladan motor – Užurbani način života mnoge vozače primorava na greške u ophođenju sa automobilom. Tu pre svega mislimo na jutarnje forsirajne motora.
Problem: Visoki obrtaji u toku procesa zagrevanja motora i te kako su opasni. Neujednačena temperatura i trenje ubrzano ostavljaju svoj trag na cilindrima, karikama, ventilima i ostalim pokretnim delovima koji se ubrzano troše.
Rešenje: Preskočite pokretanje vozila odmah nakon startovanja hladnog motora, a posebno ne forsirajte motor u visoke obrtaje dok ne postigne optimalnu radnu temperaturu (što možete da pratite na pokazivaču).
2.Čuvajte kvačilo: Vozači svojom nemarnošću mogu skratiti vek trajanja ovog dela i do 7.000
Problem: Navika vozača da odmaraju nogu na pedali kvačila ili da prečesto koče motorom, kao i da na semaforu i/ili na uzbrdici drže automobil u prvoj brzini sa nogom na kvačilu (klackalica kada to nije realno potrebno) dok vozilo stoji, drastično skraćuje vek čitavog mehanizma ovog dela.
Rešenje: Dok čekate na semaforu izbacite menjač iz brzine, na uzbrdici podignite ručnu kočnicu. Ne odmarajte nogu na pedali kvačila, već je sklonite nakon promene stepena prenosa. Ne preterujte sa kočenjem motorom.
3.Ohladite turbinu - Vlasnici automobila sa turbinom treba da znaju na koji način se treba ophoditi sa ovim delom kako bi što duže trajao.
Problem: Ako ste tokom vožnje forsirali motor i zatim ga naglo ugasite, kapljice ulja i druge nečistoće nastale usled sagorevanja nataložiće se na vratilu rotora i lopaticama turbine što će vremenom uticati na to da ona otkaže.
Rešenje: Posle vožnje u visokim obrtajima, prvo pustite da motor barem minut-dva radi u praznom hodu i tako omogućite da se pomenute nečistoće i ulje odliju iz turbine.
4.Greške sa automatikom - Automobili koji imaju automatski menjač ne smeju se ni pod kojim uslovima vući niti gurati.
Problem: Pri šlepanju vozila mnogi vozači prebacivanjem ručice u “N” nastoje da reše problem, ali zaboravljaju da tada menjač i dalje radi, ali da podmazivanja nema. Ovo dovodi do havarije transmisije. Druga česta greška je da na semaforu menjač dugo bude u “drajvu”, što dovodi do nepotrebnog grejanja i do proklizavanja u konverteru.
5.Preletanje preko rupa - U toku vožnje računajte da na svakom koraku vrebaju udarne rupe, previsoki ivičnjaci, a negde i preveliki ležeći policajci. Ovo su pravi ulični neprijatelji automobila.
Problem: Učestalim i prebrzim prelaženjem preko gore navedenih, bez izuzetka stradaju delovi upravljačkog sistema i oslanjanja (kugle, spone, amortizeri, letva volana…). Popravke ovih delova mogu biti izuzetno skupe.
Rešenje: Uvek vozite po ograničenju, posebno u gradu, i jedino tako ćete imati vremena da reagujete i usporite koliko god je to moguće pri prelasku preko rupa i ostalih prepreka.
6.Pazite na kočnice – Još jedna od grešaka koju vozači čine tokom vožnje jeste prekasno, a zatim i naglo kočenje.
Problem: Imajte na umu da se pri svakom naglom kočenju pločice ubrzano troše. Ukoliko često naglo kočite, moraćete češće da menjate ove delove.
Rešenje: Kočenje treba da bude ravnomerno. Naravno, ukoliko prilike to dozvoljavaju. Nemojte naglo ubrzavati, jer to rezultuje i naglim kočenjem. Započnite kočenje na vreme i pločice će vam duže trajati, a i potrošnja goriva biće manja ukoliko vozite ravnomernim tempom i bez naglih reakcija.
Izvor: Mojauto
Poslednja izmena od mirko alvirko u 05 Feb 2013, 14:48, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Greške koje skupo koštaju
svaki savestan vozac bi trebalo sve ovo da zna i pre dobijanja vozacke dozvole. Ali lepo je podsetiti se svega ovoga jos jedanput.
1) Daj boze da 10% vozaca postuje sve sa ovog spiska.
2) 30% njih redovno menja ulje i filtere.
3) 25% hoce da ispostuje vecinu, ali nema finanskijskih mogucnosti.
4) a ostalih 35% (daj boze da je samo toliko) zabole stojko za apsolutno sve stavke sa ovog spiska.
Nazalost, automobili pod stavkama 2, 3 i 4 se prodaju kod nas!
1) Daj boze da 10% vozaca postuje sve sa ovog spiska.
2) 30% njih redovno menja ulje i filtere.
3) 25% hoce da ispostuje vecinu, ali nema finanskijskih mogucnosti.
4) a ostalih 35% (daj boze da je samo toliko) zabole stojko za apsolutno sve stavke sa ovog spiska.
Nazalost, automobili pod stavkama 2, 3 i 4 se prodaju kod nas!
Re: Greške koje skupo koštaju
Ja poštujem sve....posebno ono o hladnom motoru, rupama , servisima i slično...
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24657
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Greške koje skupo koštaju
Ovo sa automatikom i D na semaforu je prilicno u sivoj zoni, a za novije je netacno.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13562
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Greške koje skupo koštaju
Pa i fabrička preporuka za servis je diskutabilna, ovo mi je malo onako... 

- Gaginh0
- Postovi: 9554
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
- Garaža: Nemam garažu :(
- Lokacija: Dođoš, gde god da sam.
Re: Greške koje skupo koštaju
Ja jedino ne postujem ovo za gorivo... Moj Polo je presao poslednjih 40.000km ispod polovine, da ne kazem ispod trecine rezervoara...
A mali servis sam sa 10.000 produzio na 15.000
Ono za kvacilo mi je bila navika dok mi komsija mehanicar nije objasnio neke stvari, od tad skidam nogu sa njega kao da je vrelo
cak i drugovima objasnjavam sta i kako 
A mali servis sam sa 10.000 produzio na 15.000

Ono za kvacilo mi je bila navika dok mi komsija mehanicar nije objasnio neke stvari, od tad skidam nogu sa njega kao da je vrelo


- pedja
- član 001
- Postovi: 15359
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
- Lokacija: Beograd
Re: Greške koje skupo koštaju
Ja umalo da padnem voznju zbog kvacila, tj noge na istom. Nije da sam hteo da drzim nogu, vec u 45ici u zimskim cipelama br 47 i nije bas lako skloniti nogu, a vozi se malim ulicicama, sa cestim saltanjem. Nisam pritiskao kvacilo, vec drzao stopalo iznad, ali je g. saobracajcu delovalo drugacije.
TT
TT
- nuk
- Postovi: 7607
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
- Garaža: Renault Espace 2.0dCi
- Lokacija: Ns
- Kontakt:
Re: Greške koje skupo koštaju
A ako se drzi ruka na kvacilu? 
sent from my phone using the fingers

sent from my phone using the fingers
Re: Greške koje skupo koštaju
A ulje treba da se menja?!
Tapatalk HD
Tapatalk HD