Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama
Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama
Da li bi se tu možda postavilo i pitanje u vezi sakaćenja kočionog sistema kod KG Punta. Mislim da je to daleko ozbiljniji problem, jer je namerno zataškavan od strane FASa i državnih organa koji se bave bezbednosti vozila.
Odnos odgovornih prema ovom bahatom postupku FASa najbolje objašnjava reakciju na Baxov problem, koji pored finansijske, takodje ima sigurnosnu težinu...
Odnos odgovornih prema ovom bahatom postupku FASa najbolje objašnjava reakciju na Baxov problem, koji pored finansijske, takodje ima sigurnosnu težinu...
- Saša
- Postovi: 14268
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Problemi u garantnom roku - vaša iskustva!
Hmm.. Nisam primetio da loše koči. Tehnički pregled prošao bez problema...
Re: Problemi u garantnom roku - vaša iskustva!
Problem je što su reduktorima(naka vrsta dizne) kod gl. koč. cilindra fiksirali preraspodelu kočione sile po osovinama na 4:1 i to je uvek isto, bez obzira na opterećenost i stanje kolovoza. Svaki Punto različito koči u zavisnosti od materijala pločica, kako su legle itd. Kod mene su bili bezazbestni paknovi koji bi verovatno dobro funkcionisali sa ABSom, ali ovako ne. Kad sam montirao oldskul/neekološke, osetno se popravilo stanje. I pored toga pred svaki teh. pregled moraju da se čiste doboši i picane paknovi da bi se dobila zadovoljavajuća sila na valjcima. A kao nova kola
Znači ako ti Punto dobro koči po suvom bez opterećenja pozadi, onda je po klizavom i putnicima nazad, sklon zanošenju. Dok je kod mene bilo suprotno ...

Znači ako ti Punto dobro koči po suvom bez opterećenja pozadi, onda je po klizavom i putnicima nazad, sklon zanošenju. Dok je kod mene bilo suprotno ...
Re: Problemi u garantnom roku - vaša iskustva!
Botke, taj punto će do kraja ispasti najveća kanta svih kanti, gori i od juga. Svaki dan otkriješ nešto novo.
Re: Problemi u garantnom roku - vaša iskustva!
Neću da grešim dušu, ostalo je sve tip-top...
@Saša
Zaboravih, pravo stanje kočnica nećeš dobiti radeći tehnički pregled u ovl. servisima za vrema garancije, već kad odeš kod nekog ko nema veze sa FASom...
@Saša
Zaboravih, pravo stanje kočnica nećeš dobiti radeći tehnički pregled u ovl. servisima za vrema garancije, već kad odeš kod nekog ko nema veze sa FASom...
Re: Problemi u garantnom roku - vaša iskustva!
Meni na tehničkom rade testiranje zadnjih kočnica napred. 

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Problemi u garantnom roku - vaša iskustva!
\mr.Big napisao:Problem je što su reduktorima(naka vrsta dizne) kod gl. koč. cilindra fiksirali preraspodelu kočione sile po osovinama na 4:1 i to je uvek isto,
Ne znam koliki je problem na Puntu, ima i na drugim autima takvo resenje koje dobro funkcionise.
Sretao sam taj regulator sa oznakama redukcije pritiska 25, 30 i 35 bara, vozio i nisam imao opisanih problema bilo prazan bilo pun bilo suvo bilo po snegu.
Na tehnickom bez greske, u okvirima tolerancije.
Da li je isti sistem i na originalnom Puntu i kako se tamo pokazao ako imas saznanja ?
Re: Problemi u garantnom roku - vaša iskustva!
Nije isti sitem, nekad davno mi je Goran iz FIAT servisa Goran, ispricao da je problem do tog nekog dela, koji je krenuo da ide u Punta dok se isti radio jos u Poljskoj.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Problemi u garantnom roku - vaša iskustva!
Osetis li ti tu razliku ili si samo cuo za nju...nekada davno...?
Re: Problemi u garantnom roku - vaša iskustva!
NE, meni su oba vozila dobro kocila.
IAKO su me u cimali u AMSS u Goce Delceva, da mi zadnje kocnice nista ne valjaju.
Odmah zatim, sam otisao u Deltu na vanredni tehnicki pregled, i tamo mi je jedan cova, rekao da mi auto odlicno koci, i ostampao mi izvestaj.
To je bilo pre par godina.
Pricu oko dela mi je rekao Goran, i rekao mi je da je to moguce zameniti, ali posto ja u praksi nisam nikad nista osetio, sto bi pripisao losim kocnicama, nisam se time dalje bavio.
IAKO su me u cimali u AMSS u Goce Delceva, da mi zadnje kocnice nista ne valjaju.
Odmah zatim, sam otisao u Deltu na vanredni tehnicki pregled, i tamo mi je jedan cova, rekao da mi auto odlicno koci, i ostampao mi izvestaj.
To je bilo pre par godina.
Pricu oko dela mi je rekao Goran, i rekao mi je da je to moguce zameniti, ali posto ja u praksi nisam nikad nista osetio, sto bi pripisao losim kocnicama, nisam se time dalje bavio.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Problemi u garantnom roku - vaša iskustva!
Naravno da je u Delti sve OK...
@ljubitelj
Ma ovo je obična dizna na izlazu gl. koč. cilindra prema zadnjim točkovima, tj proračunato smanjenje poprečnog preseka cevi u jednoj tački. Verujem da je to isprobano staro rešenje i da su ga odobrili Fijatovi inženjeri, tj da nije budževina nekog majstora iz Zastave, ali to je ipak korak u nazad prema Stojadinu i Jugu. Kod ovih je to bilo originalno rešenje u skladu sa celim kolima.
Poenta je da je orig italijanski Punto oduvek imao ABS i ceo sistem je prilagodjen tome(uključujući i ekološke paknove), a sve to zbog izrazito lošeg balansa Punta (pogotovo trovratnog) - sva mu je težina napred i vrlo je teško izdozirati raspodelu sile kočenja u zavisnosti od trenutnog opterećenja i podloge. Kad je sila jača, dobar je po suvom, al' se zato zanosi po klizavom - i obratno.
Ne znam kakva nas situacija čeka za nekoliko godina kad se ovakvi osakaćeni Puntići pohabaju, raskantaju i u povelikom broju razmile po putavima u rukama nekih klinaca koji će ih tada kupovati za male pare i pržti do daske....
@ljubitelj
Ma ovo je obična dizna na izlazu gl. koč. cilindra prema zadnjim točkovima, tj proračunato smanjenje poprečnog preseka cevi u jednoj tački. Verujem da je to isprobano staro rešenje i da su ga odobrili Fijatovi inženjeri, tj da nije budževina nekog majstora iz Zastave, ali to je ipak korak u nazad prema Stojadinu i Jugu. Kod ovih je to bilo originalno rešenje u skladu sa celim kolima.
Poenta je da je orig italijanski Punto oduvek imao ABS i ceo sistem je prilagodjen tome(uključujući i ekološke paknove), a sve to zbog izrazito lošeg balansa Punta (pogotovo trovratnog) - sva mu je težina napred i vrlo je teško izdozirati raspodelu sile kočenja u zavisnosti od trenutnog opterećenja i podloge. Kad je sila jača, dobar je po suvom, al' se zato zanosi po klizavom - i obratno.
Ne znam kakva nas situacija čeka za nekoliko godina kad se ovakvi osakaćeni Puntići pohabaju, raskantaju i u povelikom broju razmile po putavima u rukama nekih klinaca koji će ih tada kupovati za male pare i pržti do daske....
- Филиповић
- Postovi: 543
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:21
- Garaža: Фијат Пунто Емоушн АБС
- Lokacija: Ja, Srb
Re: Problemi u garantnom roku - vaša iskustva!
Чуо сам да ускоро можемо очекивати нови правилник, па се може десити да се овакво стање легализује...
Ја имам АБС, а пошто региструјем у АМСС-у (чији сам члан), прошли пут су ми на техничком 10 минута очитавали вредности задње кочнице и вртели главом.
Ауто кочи одлично, немам замерки, али они кажу да морају тако због тадашњег правилника који је предвиђао небулозе.
На крају ме истерали из аута и сели сами да коче да би постигли тражене вредности.
Ја имам АБС, а пошто региструјем у АМСС-у (чији сам члан), прошли пут су ми на техничком 10 минута очитавали вредности задње кочнице и вртели главом.

Ауто кочи одлично, немам замерки, али они кажу да морају тако због тадашњег правилника који је предвиђао небулозе.
На крају ме истерали из аута и сели сами да коче да би постигли тражене вредности.
Re: Problemi u garantnom roku - vaša iskustva!
ABS u realnoj vožnji reguliše silu za svaki točak , tako da kod tebe problem ne postoji -tačnije, napumpaće pumpa već dovoljno. A ti mudraci su vrteli glavom zbog inače kilavih ekoloških paknova...
Re: Problemi u garantnom roku - vaša iskustva!
I ja imam ABS. Na tehnički idem kod druga, tako da uvek znam pravo stanje stvari. Kada sam prvi put otišao njih trojca su se spremili da se kešaju pozadi da bi napravili adkvatan rezultat kočenja, ali su ipak probali kako koči bez pomoći prijatelja i ostali bukvalno zabezeknuti jer je punto kočio kako valja. Kasnijom analizom smo došli do zaključka da je ceo sistem pravljen za ABS i da problem nastaje amputacijom istog.