Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
mr.Big
Reactions:
Postovi: 2355
Pridružio se: 13 Jan 2012, 21:02
Lokacija: Bgd

Re: Problemi u garantnom roku - vaša iskustva!

Post od mr.Big »

Upravo to...
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14268
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Problemi u garantnom roku - vaša iskustva!

Post od Saša »

Ne znam ljudi, ja lepo otišao u "Economist" tehnički pregled u Braće Jovandić ovde u NS-u, dao im ključeve od auta, sačekao malo.... Nikakvih primedbi nisu imali. ABS nemam. :)
Korisnikov avatar
mr.Big
Reactions:
Postovi: 2355
Pridružio se: 13 Jan 2012, 21:02
Lokacija: Bgd

Re: Problemi u garantnom roku - vaša iskustva!

Post od mr.Big »

OK, verujem ti ja...
Moguće da su vremenom uvideli problem i počeli da montiraju druge paknove. Možda su te regulatore modifikovali(razbušili malo), pa sad po klizavici ,,driftuje'' i meša. To opet u najboljem slučaju degradira Punta na nivo 101, Juga i Lade. Jedan od najbitnijih sklopova novog i relativno savremenog auta je obogaljen zarad uštede FASa, a na račun naše bezbednosti...
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14268
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Problemi u garantnom roku - vaša iskustva!

Post od Saša »

Ne možeš ga ipak po kočenju porediti sa Yugom ili 101, koči daleko bolje... Nemojmo preterivati.
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Problemi u garantnom roku - vaša iskustva!

Post od Paja »

Problem sa zadnjim kočnicama se dešavao na Puntićima 2009. Kasnije se nije čulo za ovaj problem, pa je verovatno nešto menjano u kočionom sistemu.
Korisnikov avatar
mr.Big
Reactions:
Postovi: 2355
Pridružio se: 13 Jan 2012, 21:02
Lokacija: Bgd

Re: Problemi u garantnom roku - vaša iskustva!

Post od mr.Big »

Saša napisao:Ne možeš ga ipak po kočenju porediti sa Yugom ili 101, koči daleko bolje... Nemojmo preterivati.
Nisam hteo da poredim kočenje Punta sa Zastavom, već da slikovito pozicioniram gde su sveli nova/savremena kola.
BTW, dobar Jugo je super kočio...
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Problemi u garantnom roku - vaša iskustva!

Post od ljubitelj »

mr.Big napisao: Ma ovo je obična dizna na izlazu gl. koč. cilindra prema zadnjim točkovima, tj proračunato smanjenje poprečnog preseka cevi u jednoj tački. Verujem da je to isprobano staro rešenje i da su ga odobrili Fijatovi inženjeri, tj da nije budževina nekog majstora iz Zastave, ali to je ipak korak u nazad prema Stojadinu i Jugu.
Onda ipak nije isto, ovo drugo sto navodim sam rasklapao, Ate.
Unutra je klip, 2 opruge, a telo sadrzi prikljucke cevi za prednji kocioni sistem i zadnji kocioni sistem odvojeno.

Postavljan je i na vozila sa ABSom i na vozila bez ABSa naravno, svaki model vozila ima svoj zaseban tip tog reduktora.

Verujem da je Adolf Teves isprobao to resenje, vise decenija se primenjivalo pa da je lose valjda bi brzo povukli.

Jugo i Stojadin nisu imali dijagonalni sistem kocnica, i to resenje sa 5.cilindrom mi se uopste ne svidja , pogotovu u Fiatovoj realizaciji ideje.

Ovo sa Puntom ce se pokazati koliko je dobro narednih godina kako si naveo.
Korisnikov avatar
mr.Big
Reactions:
Postovi: 2355
Pridružio se: 13 Jan 2012, 21:02
Lokacija: Bgd

Re: Problemi u garantnom roku - vaša iskustva!

Post od mr.Big »

ljubitelj napisao:Onda ipak nije isto, ovo drugo sto navodim sam rasklapao, Ate.
Unutra je klip, 2 opruge, a telo sadrzi prikljucke cevi za prednji kocioni sistem i zadnji kocioni sistem odvojeno.
Ih, to je NASA tehnologija...
Za ovo u Puntu su potrošili 50 centi, a uskratili ceo ABS sistem sa pratećim EDBom. :ccc:
MAD MAX
Banned
Reactions:
Postovi: 786
Pridružio se: 22 Feb 2012, 22:19

Re: Problemi u garantnom roku - vaša iskustva!

Post od MAD MAX »

Pa evo da kopiram moju pisaniju sa nekog drugog mesta. Neka se nađe. U među vremenu se promenio pravilnik ali bez obzira vredi nek se nađe:
Pa evo prijavio sam se na Forum. Imao sam želju da pomognem onima kojima treba pomoć-
Z10 ili Punto 2 nema korektor kočenja na zadnjim točkovima, već ima limitatore, montirane na cevima, na izlasku iz glavnog kočionog cilindra. Znači kočiona sila na zadnjoj osovini ne varira u odnosu na opterećenje i stalno je ista. Podešena je za forsirano kočenje na vlažnom asfaltu sa vozačem bez ostalih putnika a tako da ne dovede do blokiranja zadnje osovine i zanošenja vozila. Vozila koja imaju ABS imaju elektronsku distribuciju kočenja, pa vozilo na valjcima ima max silu na zadnjoj osovini. Pored toga vozilo sa ABS ima potpuno drugačiji i bolji sistem podešavanja paknova (samopodešavanje), dok je kod običnog modela potrebno povremeno vršiti podešavanje paknova.
E sad, šta je to što je potreban minimum sile kočenja po Zakonu, da se vozilo smatra ispravnim. Starim Pravilnikom o uslovima koje moraju da ispunjavaju vozila, član 96 je određeno da putnička vozila moraju da imaju min. ukupnu kočionu silu obe osovine je 55% ukupne težine vozila a min. sila kočenja na osovini je 30% od ukupne sile kočenja. Za min kočionu silu zadnje osovine punta to izgleda ovako:
Težina vozila je 850kg > 850x0.55x.30=140kg ili 140dN. Znači potpuno je dovoljna sila od 75dN po točku na valjcima.
Novim pravilnikom nije def. minimalna kočiona sila po osovini, već za celo vozilo i sa odstupanjima točkova po osovini.
Znači rukovaoci na teh. pregledu koji ne puste vozilo koje ima 75dN po zadnjem točku ne zna posao!
Ukoliko vozilo nema 75 dN po točku, vrovatno nisu naštelovani paknovi ili su otvrdli, pohabani, pregoreli i sl.

Toliko od Mangea.

Da dodam. Limitatori nikada ne mogu biti"samo dizna", nego uvek ima regulator koji se svodi ili na jedan klip i oprugu, ili dva klipa različitih prečnika na jednom telu i sl, kojima se vrši redukcija pritiska u sistemu.
Česta zabuna nastaje na Puntu, jer majstori i servisi većinom ne znaju da imaju ferode paknova za ABS i vozila bez ABS. Ukoliko se ovi za ABS montiraju na vozilo, bez ABS, sila kočenja je slaba i nedovoljna, a obrnuto, paknovi brzo izgore i kočenje je prejako.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Korisnikov avatar
mr.Big
Reactions:
Postovi: 2355
Pridružio se: 13 Jan 2012, 21:02
Lokacija: Bgd

Re: Problemi u garantnom roku - vaša iskustva!

Post od mr.Big »

Voleo bi da ilustruješ nekom slikom te silne klipove i opruge na Puntu. Pošto posedujem pomenuto vozilo i dangubimim povremeno po majstorima gde mi šteluju i čiste usr@ne zadnje kočnice, lično sam se uverio da to na PCu '09g ne postoji.

Dodate su samo ,,dizne'' koje regulišu protok kočione tečnosti, a samim tim i trenutni pritisak prema zadnjim točkovima kod naglog i snažnog kočenja, što sprečava blokiranje i zanošenje po klizavoj podlozi.

Prvi put kad sam bio na tehničkom pregledu izmereno mi je 0,1-0,2 nekih jedinica na zadnjim i oko 2,0 na prednjim točkovima. Dakle, zadnjim nije maltene ni kočio. Posle zamene originalnih/kaonovih Boš paknova sa najjeftinijim neekološkim Wolf i čišćenja doboša, isti dan na istom mestu mi je izmereno 0,6-0,8 pozadi.

Od tada rutinski, na svakih 3-4 meseca, idem da mi čiste i šteluju zadnje kočnice i svaki put je drastično poboljšano kočenje u odnosu na pre posete majstoru...
MAD MAX
Banned
Reactions:
Postovi: 786
Pridružio se: 22 Feb 2012, 22:19

Re: Problemi u garantnom roku - vaša iskustva!

Post od MAD MAX »

Da limiter kočnice samo dizna, u realnom vremenu na valjcima bi dobio punu silu. Da li bi to kasnilo 0,5s ili 5s, sve jedno, ali to je ne primenjivo i opasno. Pokušao sam da nađem na Google sliku konstrukcije ali nisam uspeo. Imaš mnogo vrsta tog sistema, raznih konstrukcija a najprostija je tipa 5 cilindra na jugu. Francuska vozila imaju jako slične limitere u zadnjim kočionim cilindrima.
Problem je u kvalitetu paknova - feroda, koje moraju biti za vozilo bez ABS, mnogo mekše mešavine, a uvek pred tehnički pregled se paknovi moraju doštelovati.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Korisnikov avatar
mr.Big
Reactions:
Postovi: 2355
Pridružio se: 13 Jan 2012, 21:02
Lokacija: Bgd

Re: Problemi u garantnom roku - vaša iskustva!

Post od mr.Big »

Slažem se da je opasno, naravno... Zbog toga i šizim ovde. A ne bi ni smelo da se primenjuje ovakvo improvizivano rešenje. To i čini FAS bahatim i neodgovornim, zajedno sa našim j@j@rama iz kojekakvih službi, zavoda i instituta koji bi to trebali da kontrolišu i atestiraju.

Ponavljam, pošto posedujem taj auto i zagledao sam ga sa svih strana zajedno sa mehaničarima, tvrdim da Punto Classic iz maja 2009e nema nikakav peti/regulacioni cilindar ili sličan mehanizam - samo ovo što sam gore nekoliko puta pominjao.

Znači Mange, nema potrebe da više teoretišeš ovde - izoffovali smo temu do koske i sam sam sebe više smorio...
MAD MAX
Banned
Reactions:
Postovi: 786
Pridružio se: 22 Feb 2012, 22:19

Re: Problemi u garantnom roku - vaša iskustva!

Post od MAD MAX »

Nije to teorija, nego zbilja. Nisu su to"naši" smislili nego Fiat, čak nije ni fiat, nego proizvođači kočnica, Bendix, TRV i sl.....
Jednostavno, puntu i ne treba bolje kočenje pozadi, to je poenta. Stvar je ista na svim malim autima, a izum datira od Golf 1 i R5....
Kome se ne sviđa "izum" trebao je da izdvoji paru za ABS. Jer ako se ne plati na drumu, ćuprija je neobilazna rampa.
No, ja sam mislio da te stvarno interesuje da ti objasnim, jer nema dana da se ne sretnem sa tematikom, pa pošto te smara, oprosti. :trljamoci:
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Korisnikov avatar
mr.Big
Reactions:
Postovi: 2355
Pridružio se: 13 Jan 2012, 21:02
Lokacija: Bgd

Re: Problemi u garantnom roku - vaša iskustva!

Post od mr.Big »

Off topic
Nisam tražio nikakvo objašnjenje od tebe. Zašto se namećeš ? Savršeno mi je jasno šta su uradili i zbog čega.

Nije mi jasno zašto na 2 god starim kolima nije bilo zadnjih kočnica na valjcima teh pregleda.
Nije mi jasno zašto se toleriše onesposobljavanje najbitnijeg sklopa na kolima zbog zarade.
Nije mi jasno zašto moram redovno da idem kod majsora da bi one uopšte radile kako treba.
Nije mi jasno zašto ne reaguje FAS kad je otkrio grešku, a ispravio je na kolima posle 2010. (valjda)
Nije mi jasni zašto naši smradovi dozvoljavaju da svako keca ovaj narod samo ako se oni nešto ovajde. Nebitno da li su to banke, farmaceuti, mlekare, trgovci itd.

Prošle godina je neka žena u Puntu pokosila grupu pešaka na prelazu u Oml.Brigada. Ko može sa sigurnošću da tvrdi da su tom Puntu bile OK kočnice? Možda je i to pregledao neki veštak koji zna da to tako treba, jer je bilo i pre 40g na ondašnjim modelima.
MAD MAX
Banned
Reactions:
Postovi: 786
Pridružio se: 22 Feb 2012, 22:19

Re: Problemi u garantnom roku - vaša iskustva!

Post od MAD MAX »

Off topic
Nisam znao za pravilo foruma da se forumaš pita, sme li mu se odgovoriti na pitanje - komentar.
Nisam se nametao. Samo sam komentarisao tvoje netačne navode.
Ti stalno pokušavaš da provociraš moje komentare. Nešto kao u Mapet šou.
Na tvoje navode u vezi nesreće u Omladinskih brigada, kao i u vezi pozdanosti kočnica na puntu, poslom sam upućen, ali ti neću replicirati - odgovoriti, da se ne bi nametao.
End off topic
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Odgovori