Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama
Re: Problemi u garantnom roku - vaša iskustva!
Upravo to...
- Saša
- Postovi: 14268
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Problemi u garantnom roku - vaša iskustva!
Ne znam ljudi, ja lepo otišao u "Economist" tehnički pregled u Braće Jovandić ovde u NS-u, dao im ključeve od auta, sačekao malo.... Nikakvih primedbi nisu imali. ABS nemam. 

Re: Problemi u garantnom roku - vaša iskustva!
OK, verujem ti ja...
Moguće da su vremenom uvideli problem i počeli da montiraju druge paknove. Možda su te regulatore modifikovali(razbušili malo), pa sad po klizavici ,,driftuje'' i meša. To opet u najboljem slučaju degradira Punta na nivo 101, Juga i Lade. Jedan od najbitnijih sklopova novog i relativno savremenog auta je obogaljen zarad uštede FASa, a na račun naše bezbednosti...
Moguće da su vremenom uvideli problem i počeli da montiraju druge paknove. Možda su te regulatore modifikovali(razbušili malo), pa sad po klizavici ,,driftuje'' i meša. To opet u najboljem slučaju degradira Punta na nivo 101, Juga i Lade. Jedan od najbitnijih sklopova novog i relativno savremenog auta je obogaljen zarad uštede FASa, a na račun naše bezbednosti...
- Saša
- Postovi: 14268
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Problemi u garantnom roku - vaša iskustva!
Ne možeš ga ipak po kočenju porediti sa Yugom ili 101, koči daleko bolje... Nemojmo preterivati.
Re: Problemi u garantnom roku - vaša iskustva!
Problem sa zadnjim kočnicama se dešavao na Puntićima 2009. Kasnije se nije čulo za ovaj problem, pa je verovatno nešto menjano u kočionom sistemu.
Re: Problemi u garantnom roku - vaša iskustva!
Nisam hteo da poredim kočenje Punta sa Zastavom, već da slikovito pozicioniram gde su sveli nova/savremena kola.Saša napisao:Ne možeš ga ipak po kočenju porediti sa Yugom ili 101, koči daleko bolje... Nemojmo preterivati.
BTW, dobar Jugo je super kočio...
Re: Problemi u garantnom roku - vaša iskustva!
Onda ipak nije isto, ovo drugo sto navodim sam rasklapao, Ate.mr.Big napisao: Ma ovo je obična dizna na izlazu gl. koč. cilindra prema zadnjim točkovima, tj proračunato smanjenje poprečnog preseka cevi u jednoj tački. Verujem da je to isprobano staro rešenje i da su ga odobrili Fijatovi inženjeri, tj da nije budževina nekog majstora iz Zastave, ali to je ipak korak u nazad prema Stojadinu i Jugu.
Unutra je klip, 2 opruge, a telo sadrzi prikljucke cevi za prednji kocioni sistem i zadnji kocioni sistem odvojeno.
Postavljan je i na vozila sa ABSom i na vozila bez ABSa naravno, svaki model vozila ima svoj zaseban tip tog reduktora.
Verujem da je Adolf Teves isprobao to resenje, vise decenija se primenjivalo pa da je lose valjda bi brzo povukli.
Jugo i Stojadin nisu imali dijagonalni sistem kocnica, i to resenje sa 5.cilindrom mi se uopste ne svidja , pogotovu u Fiatovoj realizaciji ideje.
Ovo sa Puntom ce se pokazati koliko je dobro narednih godina kako si naveo.
Re: Problemi u garantnom roku - vaša iskustva!
Ih, to je NASA tehnologija...ljubitelj napisao:Onda ipak nije isto, ovo drugo sto navodim sam rasklapao, Ate.
Unutra je klip, 2 opruge, a telo sadrzi prikljucke cevi za prednji kocioni sistem i zadnji kocioni sistem odvojeno.
Za ovo u Puntu su potrošili 50 centi, a uskratili ceo ABS sistem sa pratećim EDBom.

Re: Problemi u garantnom roku - vaša iskustva!
Pa evo da kopiram moju pisaniju sa nekog drugog mesta. Neka se nađe. U među vremenu se promenio pravilnik ali bez obzira vredi nek se nađe:
Da dodam. Limitatori nikada ne mogu biti"samo dizna", nego uvek ima regulator koji se svodi ili na jedan klip i oprugu, ili dva klipa različitih prečnika na jednom telu i sl, kojima se vrši redukcija pritiska u sistemu.
Česta zabuna nastaje na Puntu, jer majstori i servisi većinom ne znaju da imaju ferode paknova za ABS i vozila bez ABS. Ukoliko se ovi za ABS montiraju na vozilo, bez ABS, sila kočenja je slaba i nedovoljna, a obrnuto, paknovi brzo izgore i kočenje je prejako.
Pa evo prijavio sam se na Forum. Imao sam želju da pomognem onima kojima treba pomoć-
Z10 ili Punto 2 nema korektor kočenja na zadnjim točkovima, već ima limitatore, montirane na cevima, na izlasku iz glavnog kočionog cilindra. Znači kočiona sila na zadnjoj osovini ne varira u odnosu na opterećenje i stalno je ista. Podešena je za forsirano kočenje na vlažnom asfaltu sa vozačem bez ostalih putnika a tako da ne dovede do blokiranja zadnje osovine i zanošenja vozila. Vozila koja imaju ABS imaju elektronsku distribuciju kočenja, pa vozilo na valjcima ima max silu na zadnjoj osovini. Pored toga vozilo sa ABS ima potpuno drugačiji i bolji sistem podešavanja paknova (samopodešavanje), dok je kod običnog modela potrebno povremeno vršiti podešavanje paknova.
E sad, šta je to što je potreban minimum sile kočenja po Zakonu, da se vozilo smatra ispravnim. Starim Pravilnikom o uslovima koje moraju da ispunjavaju vozila, član 96 je određeno da putnička vozila moraju da imaju min. ukupnu kočionu silu obe osovine je 55% ukupne težine vozila a min. sila kočenja na osovini je 30% od ukupne sile kočenja. Za min kočionu silu zadnje osovine punta to izgleda ovako:
Težina vozila je 850kg > 850x0.55x.30=140kg ili 140dN. Znači potpuno je dovoljna sila od 75dN po točku na valjcima.
Novim pravilnikom nije def. minimalna kočiona sila po osovini, već za celo vozilo i sa odstupanjima točkova po osovini.
Znači rukovaoci na teh. pregledu koji ne puste vozilo koje ima 75dN po zadnjem točku ne zna posao!
Ukoliko vozilo nema 75 dN po točku, vrovatno nisu naštelovani paknovi ili su otvrdli, pohabani, pregoreli i sl.
Toliko od Mangea.
Da dodam. Limitatori nikada ne mogu biti"samo dizna", nego uvek ima regulator koji se svodi ili na jedan klip i oprugu, ili dva klipa različitih prečnika na jednom telu i sl, kojima se vrši redukcija pritiska u sistemu.
Česta zabuna nastaje na Puntu, jer majstori i servisi većinom ne znaju da imaju ferode paknova za ABS i vozila bez ABS. Ukoliko se ovi za ABS montiraju na vozilo, bez ABS, sila kočenja je slaba i nedovoljna, a obrnuto, paknovi brzo izgore i kočenje je prejako.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Re: Problemi u garantnom roku - vaša iskustva!
Voleo bi da ilustruješ nekom slikom te silne klipove i opruge na Puntu. Pošto posedujem pomenuto vozilo i dangubimim povremeno po majstorima gde mi šteluju i čiste usr@ne zadnje kočnice, lično sam se uverio da to na PCu '09g ne postoji.
Dodate su samo ,,dizne'' koje regulišu protok kočione tečnosti, a samim tim i trenutni pritisak prema zadnjim točkovima kod naglog i snažnog kočenja, što sprečava blokiranje i zanošenje po klizavoj podlozi.
Prvi put kad sam bio na tehničkom pregledu izmereno mi je 0,1-0,2 nekih jedinica na zadnjim i oko 2,0 na prednjim točkovima. Dakle, zadnjim nije maltene ni kočio. Posle zamene originalnih/kaonovih Boš paknova sa najjeftinijim neekološkim Wolf i čišćenja doboša, isti dan na istom mestu mi je izmereno 0,6-0,8 pozadi.
Od tada rutinski, na svakih 3-4 meseca, idem da mi čiste i šteluju zadnje kočnice i svaki put je drastično poboljšano kočenje u odnosu na pre posete majstoru...
Dodate su samo ,,dizne'' koje regulišu protok kočione tečnosti, a samim tim i trenutni pritisak prema zadnjim točkovima kod naglog i snažnog kočenja, što sprečava blokiranje i zanošenje po klizavoj podlozi.
Prvi put kad sam bio na tehničkom pregledu izmereno mi je 0,1-0,2 nekih jedinica na zadnjim i oko 2,0 na prednjim točkovima. Dakle, zadnjim nije maltene ni kočio. Posle zamene originalnih/kaonovih Boš paknova sa najjeftinijim neekološkim Wolf i čišćenja doboša, isti dan na istom mestu mi je izmereno 0,6-0,8 pozadi.
Od tada rutinski, na svakih 3-4 meseca, idem da mi čiste i šteluju zadnje kočnice i svaki put je drastično poboljšano kočenje u odnosu na pre posete majstoru...
Re: Problemi u garantnom roku - vaša iskustva!
Da limiter kočnice samo dizna, u realnom vremenu na valjcima bi dobio punu silu. Da li bi to kasnilo 0,5s ili 5s, sve jedno, ali to je ne primenjivo i opasno. Pokušao sam da nađem na Google sliku konstrukcije ali nisam uspeo. Imaš mnogo vrsta tog sistema, raznih konstrukcija a najprostija je tipa 5 cilindra na jugu. Francuska vozila imaju jako slične limitere u zadnjim kočionim cilindrima.
Problem je u kvalitetu paknova - feroda, koje moraju biti za vozilo bez ABS, mnogo mekše mešavine, a uvek pred tehnički pregled se paknovi moraju doštelovati.
Problem je u kvalitetu paknova - feroda, koje moraju biti za vozilo bez ABS, mnogo mekše mešavine, a uvek pred tehnički pregled se paknovi moraju doštelovati.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Re: Problemi u garantnom roku - vaša iskustva!
Slažem se da je opasno, naravno... Zbog toga i šizim ovde. A ne bi ni smelo da se primenjuje ovakvo improvizivano rešenje. To i čini FAS bahatim i neodgovornim, zajedno sa našim j@j@rama iz kojekakvih službi, zavoda i instituta koji bi to trebali da kontrolišu i atestiraju.
Ponavljam, pošto posedujem taj auto i zagledao sam ga sa svih strana zajedno sa mehaničarima, tvrdim da Punto Classic iz maja 2009e nema nikakav peti/regulacioni cilindar ili sličan mehanizam - samo ovo što sam gore nekoliko puta pominjao.
Znači Mange, nema potrebe da više teoretišeš ovde - izoffovali smo temu do koske i sam sam sebe više smorio...
Ponavljam, pošto posedujem taj auto i zagledao sam ga sa svih strana zajedno sa mehaničarima, tvrdim da Punto Classic iz maja 2009e nema nikakav peti/regulacioni cilindar ili sličan mehanizam - samo ovo što sam gore nekoliko puta pominjao.
Znači Mange, nema potrebe da više teoretišeš ovde - izoffovali smo temu do koske i sam sam sebe više smorio...
Re: Problemi u garantnom roku - vaša iskustva!
Nije to teorija, nego zbilja. Nisu su to"naši" smislili nego Fiat, čak nije ni fiat, nego proizvođači kočnica, Bendix, TRV i sl.....
Jednostavno, puntu i ne treba bolje kočenje pozadi, to je poenta. Stvar je ista na svim malim autima, a izum datira od Golf 1 i R5....
Kome se ne sviđa "izum" trebao je da izdvoji paru za ABS. Jer ako se ne plati na drumu, ćuprija je neobilazna rampa.
No, ja sam mislio da te stvarno interesuje da ti objasnim, jer nema dana da se ne sretnem sa tematikom, pa pošto te smara, oprosti. :trljamoci:
Jednostavno, puntu i ne treba bolje kočenje pozadi, to je poenta. Stvar je ista na svim malim autima, a izum datira od Golf 1 i R5....
Kome se ne sviđa "izum" trebao je da izdvoji paru za ABS. Jer ako se ne plati na drumu, ćuprija je neobilazna rampa.
No, ja sam mislio da te stvarno interesuje da ti objasnim, jer nema dana da se ne sretnem sa tematikom, pa pošto te smara, oprosti. :trljamoci:
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Re: Problemi u garantnom roku - vaša iskustva!
Off topic
Nisam tražio nikakvo objašnjenje od tebe. Zašto se namećeš ? Savršeno mi je jasno šta su uradili i zbog čega.
Nije mi jasno zašto na 2 god starim kolima nije bilo zadnjih kočnica na valjcima teh pregleda.
Nije mi jasno zašto se toleriše onesposobljavanje najbitnijeg sklopa na kolima zbog zarade.
Nije mi jasno zašto moram redovno da idem kod majsora da bi one uopšte radile kako treba.
Nije mi jasno zašto ne reaguje FAS kad je otkrio grešku, a ispravio je na kolima posle 2010. (valjda)
Nije mi jasni zašto naši smradovi dozvoljavaju da svako keca ovaj narod samo ako se oni nešto ovajde. Nebitno da li su to banke, farmaceuti, mlekare, trgovci itd.
Prošle godina je neka žena u Puntu pokosila grupu pešaka na prelazu u Oml.Brigada. Ko može sa sigurnošću da tvrdi da su tom Puntu bile OK kočnice? Možda je i to pregledao neki veštak koji zna da to tako treba, jer je bilo i pre 40g na ondašnjim modelima.
Nisam tražio nikakvo objašnjenje od tebe. Zašto se namećeš ? Savršeno mi je jasno šta su uradili i zbog čega.
Nije mi jasno zašto na 2 god starim kolima nije bilo zadnjih kočnica na valjcima teh pregleda.
Nije mi jasno zašto se toleriše onesposobljavanje najbitnijeg sklopa na kolima zbog zarade.
Nije mi jasno zašto moram redovno da idem kod majsora da bi one uopšte radile kako treba.
Nije mi jasno zašto ne reaguje FAS kad je otkrio grešku, a ispravio je na kolima posle 2010. (valjda)
Nije mi jasni zašto naši smradovi dozvoljavaju da svako keca ovaj narod samo ako se oni nešto ovajde. Nebitno da li su to banke, farmaceuti, mlekare, trgovci itd.
Prošle godina je neka žena u Puntu pokosila grupu pešaka na prelazu u Oml.Brigada. Ko može sa sigurnošću da tvrdi da su tom Puntu bile OK kočnice? Možda je i to pregledao neki veštak koji zna da to tako treba, jer je bilo i pre 40g na ondašnjim modelima.
Re: Problemi u garantnom roku - vaša iskustva!
Off topic
Nisam znao za pravilo foruma da se forumaš pita, sme li mu se odgovoriti na pitanje - komentar.
Nisam se nametao. Samo sam komentarisao tvoje netačne navode.
Ti stalno pokušavaš da provociraš moje komentare. Nešto kao u Mapet šou.
Na tvoje navode u vezi nesreće u Omladinskih brigada, kao i u vezi pozdanosti kočnica na puntu, poslom sam upućen, ali ti neću replicirati - odgovoriti, da se ne bi nametao.
End off topic
Nisam znao za pravilo foruma da se forumaš pita, sme li mu se odgovoriti na pitanje - komentar.
Nisam se nametao. Samo sam komentarisao tvoje netačne navode.
Ti stalno pokušavaš da provociraš moje komentare. Nešto kao u Mapet šou.
Na tvoje navode u vezi nesreće u Omladinskih brigada, kao i u vezi pozdanosti kočnica na puntu, poslom sam upućen, ali ti neću replicirati - odgovoriti, da se ne bi nametao.
End off topic
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB