Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24657
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama
Bas me interesuje kako su izveli taj sistem. Znam nekoga ko ima domaceg Punta, samo bi trebalo dici na dizalicu i pogledati kako su izveli. Gledacu to da uradim.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Saša
- Postovi: 14268
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama
Možda se ja zavučem ispod svoga i slikam. Ako budem (prepo)znao šta treba da se slika... 

Re: Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama
To se obicno stavlja ispod glavnog kocionog cilindra oko 20tak cm negde na sasiju.
A ovde je pominjano i da je u nastavku tj u celini sa glavnim kocionim.
AKo je tako dovoljno je da se digne hauba i isprati polozaj kocionih cevi.
A ovde je pominjano i da je u nastavku tj u celini sa glavnim kocionim.
AKo je tako dovoljno je da se digne hauba i isprati polozaj kocionih cevi.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24657
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama
Pogledao sam ja danas ispod haube, ali nisam video nista spektakularno. Na zalost nisam mogao da dignem na dizalicu auto. Inace je 2010. godiste.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama
Okom se ne može ništa videti.
Na malim starijim Francuzima isti takvi limitatori se nalaze unutar zadnjih kočionih cilindara. Ni na tim cilindrima se ne vidi spolja ništa.
Kad se povade klipčići, vidi se da je jedan skroz klasičan, a drugi produžen, i u njemu u telu ima mali dvostrani klipčić, a rupa kojim ulazi tečnost u cilindar je dvema O ring gumicma uvedena prvo u produžen klip, pa se preko malog klipčića, redukuje pritisak na zadatu vdednost. Zadata vrednost pritiska se ostvaruje razlikom prečnika leve i desne strane malog klipčića, unutar većeg, produženog.
"Pametni" skinu dve navedene O ring gumice, i kočnice pozadi "zakivaju", što je mnogo opasnije nego da nema kočnica pozadi.
Stari automobili su regulisali kočionu silu pozadi, smanjenjem prečnika kočionog cilindra.
Punto bez ABS na forsiranom kočenju pozadi koči možda ni 10-15%, pa i ako nema pozadi kočnica, čestitam onome ko to oseti.
Problem podešavanja zadnjih paknova je prisutan kod svih proizvođača više manje. Postoji par kočionih sistema koji se primenjuju svugde, Bendix, Girling, TRW... Mislim da na puntu postoje dve vrste, nezavisno pa se i paknovi razlikuju po kačenju + sa i bez ABS tip ferode.
Na malim starijim Francuzima isti takvi limitatori se nalaze unutar zadnjih kočionih cilindara. Ni na tim cilindrima se ne vidi spolja ništa.
Kad se povade klipčići, vidi se da je jedan skroz klasičan, a drugi produžen, i u njemu u telu ima mali dvostrani klipčić, a rupa kojim ulazi tečnost u cilindar je dvema O ring gumicma uvedena prvo u produžen klip, pa se preko malog klipčića, redukuje pritisak na zadatu vdednost. Zadata vrednost pritiska se ostvaruje razlikom prečnika leve i desne strane malog klipčića, unutar većeg, produženog.
"Pametni" skinu dve navedene O ring gumice, i kočnice pozadi "zakivaju", što je mnogo opasnije nego da nema kočnica pozadi.
Stari automobili su regulisali kočionu silu pozadi, smanjenjem prečnika kočionog cilindra.
Punto bez ABS na forsiranom kočenju pozadi koči možda ni 10-15%, pa i ako nema pozadi kočnica, čestitam onome ko to oseti.
Problem podešavanja zadnjih paknova je prisutan kod svih proizvođača više manje. Postoji par kočionih sistema koji se primenjuju svugde, Bendix, Girling, TRW... Mislim da na puntu postoje dve vrste, nezavisno pa se i paknovi razlikuju po kačenju + sa i bez ABS tip ferode.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Re: Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama
Još samo jednom ću ponoviti dve stvari:
1. Ovo nije mesto za bezrazložnu demonstraciju poznavanja istorije mehanike
2. Sve ove skalamerije koje samozadovoljno nabrajaš - na Puntu Classic '09 ne postoje...
Samo nemoj da nas ubeđuješ da negde mora da nešto postoji jer si ti tako zamislio, a to nisi nikad imao prilike da vidiš, tj mi što smo to videli smo slepi/glupi ili jednostavno lažemo...
1. Ovo nije mesto za bezrazložnu demonstraciju poznavanja istorije mehanike
2. Sve ove skalamerije koje samozadovoljno nabrajaš - na Puntu Classic '09 ne postoje...
Samo nemoj da nas ubeđuješ da negde mora da nešto postoji jer si ti tako zamislio, a to nisi nikad imao prilike da vidiš, tj mi što smo to videli smo slepi/glupi ili jednostavno lažemo...
Re: Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama
Postoji "ta" skalamerija kod punta, kod kočionog glavnog cilindara, na dve cevi koje idu pozadi, slične konstrukcije gore navedenoj. Nije problem u njima, one su OK, samo je problem obaveze jednom godišnje izvršiti podešavanje paknova na redovnom servisu. Onaj ko zna sa dizalice, bez skidanja točka, problem rešava za 10 minuta, dok se ulje ocedi.
Off topic
Mr Big
Ja ću uvek pokazati ono što znam i nikad ne pišem paušalne stvari, a ti ako si zatečen tuđim znanjem, ne razumeš, ljubomoran si i sl, nećeš da čitaš --- nemoj.
Znaš kako ti meni neki dan reče "nisam te pitao - ne odgovaraj"
Ako želiš drugarski neku pomoć, samo reci. Kad bi znao šta ti znaš, da pomogneš, pitao bi, ali ja vidim, ti samo povremeno uletiš at hok u diskusiju kao neki stari mudrac. Samo što ti je mudrost, mislim....
Ja sam uvek za
a ti kako ti je volja.
Off topic
Mr Big
Ja ću uvek pokazati ono što znam i nikad ne pišem paušalne stvari, a ti ako si zatečen tuđim znanjem, ne razumeš, ljubomoran si i sl, nećeš da čitaš --- nemoj.
Znaš kako ti meni neki dan reče "nisam te pitao - ne odgovaraj"
Ako želiš drugarski neku pomoć, samo reci. Kad bi znao šta ti znaš, da pomogneš, pitao bi, ali ja vidim, ti samo povremeno uletiš at hok u diskusiju kao neki stari mudrac. Samo što ti je mudrost, mislim....
Ja sam uvek za





Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Re: Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama
Ponavljaš već rečene stvari, relativizuješ problem, skrećeš priču na neku nebitnu stranu, mlatiš praznu slamu, braniš bagru koja je ugrozila živote hiljadama ljudi.
EDIT by mod: obrati paznju na izrazavanje.
EDIT by mod: obrati paznju na izrazavanje.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24657
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama
Mr. Big, lakse malo. Jel imas kontraargumente kojim ces da opovrgnes Maxove tvrdnje? Molio bih te da ih izneses ako imas. Teme inace nisu licno vlasnistvo, tek da se zna. Ja bih vrlo rado postavio semu kocnica iz tehnicke dokumentacije, ali za ovog Punta ne mogu da nadjem.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama
Još jednom ću ostaviti komentar, da Punto nikome kočnicama nije ugrozio život, zbog promašaja u konstrukciji.
Punto i bez ABS ima čak i dobre kočnice obzirom na prednji puni disk i negove dimenzije.
Mnogo bolje od Fabije Mk 1, ili većine VW programe te i starije generacije.
Na kraju slikaćemo i te reducire na cevima....
Punto i bez ABS ima čak i dobre kočnice obzirom na prednji puni disk i negove dimenzije.
Mnogo bolje od Fabije Mk 1, ili većine VW programe te i starije generacije.
Na kraju slikaćemo i te reducire na cevima....
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Re: Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama
Upravo o tome pišem. Mange toliko ponavlja besmislicu, da si i ti pomislio da ima nešto. On nema nikakvu tvrdnju, tj argument -samo nabraja šta je nekad negde postojalo na nekim drugim modelima kola. Ja od početka tvrdim da na Puntu samo nečega nema. Slike ili neka dokumentacija bi sve objasnili, ali ja ne mogu da dokumentujem nepostojeće delove Punta...dragvorl napisao:Mr. Big, lakse malo. Jel imas kontraargumente kojim ces da opovrgnes Maxove tvrdnje? Molio bih te da ih izneses ako imas. Teme inace nisu licno vlasnistvo, tek da se zna. Ja bih vrlo rado postavio semu kocnica iz tehnicke dokumentacije, ali za ovog Punta ne mogu da nadjem.
Re: Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama
Pa evo došli smo i do slike korektora kočnica za Punta, Z10,
inače šifra "Ricambi originali" ili ti originalnog dela je
0077362729
http://www.polovniautomobili.com/oglas2 ... jiplocice/
Mr Big

inače šifra "Ricambi originali" ili ti originalnog dela je
0077362729
http://www.polovniautomobili.com/oglas2 ... jiplocice/
Mr Big

Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Re: Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama
Zasto je to obaveza na Puntu ?MAD MAX napisao: samo je problem obaveze jednom godišnje izvršiti podešavanje paknova na redovnom servisu.
Ne funkcionise u praksi dobro samopodesavanje zazora, nema uopste automatske regulacije, neprecizna samoregulacija u grubim koracima, nesto trece ?
Zar se toliko trose paknovi da jednom godisnje treba podesavati.
Koliki je tipicni radni vek paknova na Puntu dok ne dodju do mere za zamenu (2mm debljine?)
Ovo sve pitam da bih mogao da uporedim sa nekim drugim vozilima.
A Punto nisam video uzivo kako to izgleda, niti sam se ikada vozio u njemu pa nemam predstavu kakve su mu kocnice.
Re: Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama
Prepirete se bezveze, jer tržište diktira proizvode, ako ne postoji odgovarajući zakon. Nije FAS kriv, nego država.
U svakom slučaju je glupo da nijedan nov auto nema ABS/EBD. Jednostavno to svaki auto MORA da ima, a to bi država trebala da donese odgovarajući propis, jer ljudi ne znaju koliko znače ti sistemi.
Verovatno bi mu i servo i airbagove skinuli da mogu.
Tapatalk HD
U svakom slučaju je glupo da nijedan nov auto nema ABS/EBD. Jednostavno to svaki auto MORA da ima, a to bi država trebala da donese odgovarajući propis, jer ljudi ne znaju koliko znače ti sistemi.
Verovatno bi mu i servo i airbagove skinuli da mogu.
Tapatalk HD