MAD MAX napisao:Pa evo došli smo i do slike korektora kočnica za Punta, Z10,
inače šifra "Ricambi originali" ili ti originalnog dela je
0077362729
Mr Big
![]()


Kao što sam i predpostavio, kad si izdeklamovao sve što si znao (ili prepisao) o sistamima regulacije kočenja na drugim kolima, a koji nisu primenjeni na Puntu Classic '09, na kraju si okačio sliku ,,dizne'' o kojoj ja pišem od početka teme.
Moj drugi post na prvoj strani:
I sledeći, takodje sa prve strane:mr.Big napisao:Problem je što su reduktorima(naka vrsta dizne) kod gl. koč. cilindra fiksirali preraspodelu kočione sile po osovinama na 4:1 i to je uvek isto, bez obzira na opterećenost i stanje kolovoza. Svaki Punto različito koči u zavisnosti od materijala pločica, kako su legle itd. Kod mene su bili bezazbestni paknovi koji bi verovatno dobro funkcionisali sa ABSom, ali ovako ne. Kad sam montirao oldskul/neekološke, osetno se popravilo stanje. I pored toga pred svaki teh. pregled moraju da se čiste doboši i picane paknovi da bi se dobila zadovoljavajuća sila na valjcima. A kao nova kola![]()
Znači ako ti Punto dobro koči po suvom bez opterećenja pozadi, onda je po klizavom i putnicima nazad, sklon zanošenju. Dok je kod mene bilo suprotno ...
Za one koji nisu ranije ovo pročitali, a fascinirani su Mangeovim samopromovisanjem, ponoviću poentu celog problema i suštinu FASove bahate prevare:mr.Big napisao:ovo je obična dizna na izlazu gl. koč. cilindra prema zadnjim točkovima, tj proračunato smanjenje poprečnog preseka cevi u jednoj tački. Verujem da je to isprobano staro rešenje i da su ga odobrili Fijatovi inženjeri, tj da nije budževina nekog majstora iz Zastave, ali to je ipak korak u nazad prema Stojadinu i Jugu. Kod ovih je to bilo originalno rešenje u skladu sa celim kolima.
Poenta je da je orig italijanski Punto oduvek imao ABS i ceo sistem je prilagodjen tome(uključujući i ekološke paknove), a sve to zbog izrazito lošeg balansa Punta (pogotovo trovratnog) - sva mu je težina napred i vrlo je teško izdozirati raspodelu sile kočenja u zavisnosti od trenutnog opterećenja i podloge. Kad je sila jača, dobar je po suvom, al' se zato zanosi po klizavom - i obratno.
Ne znam kakva nas situacija čeka za nekoliko godina kad se ovakvi osakaćeni Puntići pohabaju, raskantaju i u povelikom broju razmile po putavima u rukama nekih klinaca koji će ih tada kupovati za male pare i pržti do daske....
Suština problema je da je orig italijanski Punto oduvek imao ABS i ceo sistem je prilagodjen tome(uključujući i ekološke paknove), a sve to zbog izrazito lošeg balansa Punta (pogotovo trovratnog) - sva mu je težina napred i vrlo je teško izdozirati raspodelu sile kočenja u zavisnosti od trenutnog opterećenja i podloge. Kad je sila jača, dobar je po suvom, al' se zato zanosi po klizavom - i obratno. Znači, sa savremenog automobila, kupljenog u salonu Fijata 2009.g su odstranili prvobitno predvidjeni ABS, improvizovali ove ,,dizne'' i sveli ga na Juga i Stojadina iz '70ih i '80ih prošlog veka...