Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama
Re: Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama
Malopre sam provozao nekih 20tak km jednog forumskog Punta Classic Mjet. Sa nas dvojicom u kolima koči ko zmaj. Šta kod da su improvizovali, nema se šta prigovoriti.
Tapatalk HD
Tapatalk HD
- Saša
- Postovi: 14268
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Одг: Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama
Pa to ja i pričam celo vreme... 
Kakve su kočnice bile nekad na Puntu - ne znam, ali na poslednjoj seriji su odlične, čak i bez ABS-a.
Tapatalk

Kakve su kočnice bile nekad na Puntu - ne znam, ali na poslednjoj seriji su odlične, čak i bez ABS-a.

Tapatalk
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10677
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Одг: Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama
Sada ti je laknulo.
Mislim da nije upitno da li kočnice "zakivaju", već kako se zadnje ponašaju u specifičnim situacijama.
Sent from my HTC One V using Tapatalk 2

Mislim da nije upitno da li kočnice "zakivaju", već kako se zadnje ponašaju u specifičnim situacijama.
Sent from my HTC One V using Tapatalk 2
Re: Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama
+1
I moje ,,zakivaju'' posle svakog sređivanja. To potraje mesec-dva, a onda sve slabije -mada i to nije loše po suvom. Prednje tada rede sav posao, a najbolje se provali kad parkirna (ručna) treba da drži na nekoj većoj uzbrdici. Ona mi najjasnije kaže kada je vreme za novo sređivanje. To sam par puta i proveravao na onim besplatnim akcijama AMSSa - sile kočenja padnu skoro na nulu pozadi...
I moje ,,zakivaju'' posle svakog sređivanja. To potraje mesec-dva, a onda sve slabije -mada i to nije loše po suvom. Prednje tada rede sav posao, a najbolje se provali kad parkirna (ručna) treba da drži na nekoj većoj uzbrdici. Ona mi najjasnije kaže kada je vreme za novo sređivanje. To sam par puta i proveravao na onim besplatnim akcijama AMSSa - sile kočenja padnu skoro na nulu pozadi...
Re: Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama
Meni i na starom nisu dirane te zadnje kocnice bas dugo, ta rucna je bas uvek Ok radila, jer ona ne ide preko korektora. Uvek sam mislio da su korektori problem.
Sent from my Amiga 500, using Kickstart 1.2
Sent from my Amiga 500, using Kickstart 1.2
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama
Kako mi je objasnio mehaničar, ti korektori (tj. ,,dizne'') redukuju samo prvi impuls hidrauličkog pritiska prilikom naglog stiskanja papučice, a nakon toga gube svaku ulogu i zadnje kočnice imaju istu silu kao i da reduktora nema.
Stvar je u tome da su sve komponente kočionog sistema predviđene za ABS asistenciju, tj ako bilo šta nije u vrhunskoj ,,kondiciji'' pada i efikasnost ...
Stvar je u tome da su sve komponente kočionog sistema predviđene za ABS asistenciju, tj ako bilo šta nije u vrhunskoj ,,kondiciji'' pada i efikasnost ...
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24657
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama
To sto kocnice ne odgovaraju propisima ne znaci automatski da su nebezbedne, to su dve razlicite stvari. Jbg u Svici neko ne bi prosao tehnicki zbog rdje, a to ne znaci da ce auto da se ponasa drugacije cak i pri sudaru od onog koji je skroz zdrav.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Saša
- Postovi: 14268
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Одг: Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama
Valjda bih za ove 2 godine i 34.000 km primetio u vožnji da nešto nije u redu? Napominjem i da nisam vozač od juče, imam preko 20 godina za volanom, dakle ni iskustva mi sigurno ne manjka. Kažem vam, dobre su mu kočnice, čak i bez ABS-a... I famozni tehnički prolazi bez ijedne zamerke.Sloba napisao:Sada ti je laknulo.
Mislim da nije upitno da li kočnice "zakivaju", već kako se zadnje ponašaju u specifičnim situacijama.
Sent from my HTC One V using Tapatalk 2
Re: Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama
Kao što rekoh, koči ko zmaj. Doduše, ja umem da zakočim. Ko ne ume, njemu dobro dođu sva ta elektronska pomagala.
Tapatalk HD
Tapatalk HD
- starac vujadin
- Postovi: 11444
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama
Nidža ima bakandže s debelim đonom, a Mr.Big se muči sa nekim espadrilama ili šimikama s tankim đonom koji se brzo istroše...tu leži razlika u kočenju. 

Re: Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama
E sad... Pa valjda su kočnice isključivo bezbednosni sistem. Propisi definišu parametre koji ih dovode osnovnoj funkciji, tj da bezbedno zaustave kola u svim uslovima vožnje.dragvorl napisao:To sto kocnice ne odgovaraju propisima ne znaci automatski da su nebezbedne, to su dve razlicite stvari.
Estetsku ili umetničku vrednost kočnica nisam nikad razmatrao...

@ nidza
mr.Big napisao: par puta i proveravao na onim besplatnim akcijama AMSSa - sile kočenja padnu skoro na nulu pozadi...
Re: Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama
Mr Big
Leteo sam ja sa puntom i sa ABS i bez ABS, po mokrom, bolje reći vlažnom. Svaki put sam se hvatao bankine desnim točkovima da bi stao.
Punto bez ABS kad sam imao problem je uvek bio na Wintericama, a ovaj sa ABS na Sava Eskimo bez ono +, znači stara generacija, znači obe gume teško "zlo" za mokro, bolje reći vlažno. Ovom drugom se aktivira ABS i "rže" i nikad stati, a u glavi ideja, da bi i bicikla stala.... I svaki put klizava a vlažna mešavina asfalta sa krečnjačkim agregatom.
Lepo je Vujadin neki dan rekao, da punto bez ABS svoju manu pokazje na opterećenom vozilu i to je tačno. Na forsiranom kočenju praznog punta, na vlažnom asfaltu, sile kočenja su iste - slične sa ABS - bez ABS. Ta sila ne prelazi 150 kg, za oba točka, a na puntu sa ABS na punom vozilu izlazi i na 350kg.
Menjao si paknove i još neko vreme dok ne nalegnu, očekuj češće podešavanje. Podešavanje radi i samo, ali moraš često da u mestu kad motor radi, "krvnički " da pritiskaš pedalu, po nekoliko puta za redom, baš kao na tehničkom na valjcima recimo i to sa potpuno spuštenom ručnom.
Treba da naučite da raspoznajete klizave asfalte vizuelno u vožnji. Može život da spasi.
Off topic
Mr Big
Kad sam saznao da postaješ deda, sve ti je oprošteno, jer smo tu negde otprilike.Mislio sam da si neki klinar
Leteo sam ja sa puntom i sa ABS i bez ABS, po mokrom, bolje reći vlažnom. Svaki put sam se hvatao bankine desnim točkovima da bi stao.
Punto bez ABS kad sam imao problem je uvek bio na Wintericama, a ovaj sa ABS na Sava Eskimo bez ono +, znači stara generacija, znači obe gume teško "zlo" za mokro, bolje reći vlažno. Ovom drugom se aktivira ABS i "rže" i nikad stati, a u glavi ideja, da bi i bicikla stala.... I svaki put klizava a vlažna mešavina asfalta sa krečnjačkim agregatom.
Lepo je Vujadin neki dan rekao, da punto bez ABS svoju manu pokazje na opterećenom vozilu i to je tačno. Na forsiranom kočenju praznog punta, na vlažnom asfaltu, sile kočenja su iste - slične sa ABS - bez ABS. Ta sila ne prelazi 150 kg, za oba točka, a na puntu sa ABS na punom vozilu izlazi i na 350kg.
Menjao si paknove i još neko vreme dok ne nalegnu, očekuj češće podešavanje. Podešavanje radi i samo, ali moraš često da u mestu kad motor radi, "krvnički " da pritiskaš pedalu, po nekoliko puta za redom, baš kao na tehničkom na valjcima recimo i to sa potpuno spuštenom ručnom.
Treba da naučite da raspoznajete klizave asfalte vizuelno u vožnji. Može život da spasi.
Off topic
Mr Big
Kad sam saznao da postaješ deda, sve ti je oprošteno, jer smo tu negde otprilike.Mislio sam da si neki klinar

Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Re: Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama
Off topicmr.Big napisao:Proklizavanje koje sam pomenuo gore se desilo u junu mesecu (predprošle godine) sa originalnim Firestone gumama i originalnim Boš paknovima sa pređenih 16k km pri brzini od 30-40 km/h.
Zvučiš kao neki pripiti profesor u nekoj srednjoj mašinskoj školi (MOC-u), koji ne shvata da svojim predavanjima samo smara huligane iz klupa i da je njima daleko veći autoritet Aca Lukas i sl.
BTW, kad već nekom soliš pamet i učiš elementarnim stvarima, pročitaj njegove predhodne postove...
Re: Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama
Ali po tramvajskim šinama, čini mi se...
Off topic
Nećeš da budeš drugar, to ti je. Ja ti dadoh prst, a ti oćeš celu ruku...OK, ne vredi
PS
Garantujem ti da ne znaš ni osnovne stvari, a da si tanak vozač, i loš đak, očigledno
Off topic
Nećeš da budeš drugar, to ti je. Ja ti dadoh prst, a ti oćeš celu ruku...OK, ne vredi
PS
Garantujem ti da ne znaš ni osnovne stvari, a da si tanak vozač, i loš đak, očigledno

Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24657
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama
Cascavanje i rasprava na pp!

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money