
Hladan start motora
Re: Hladan start motora
gde si uzeo ulje?
profaco je zvanicni uvoznik za elf, pa uzmi kod njih, em je original em su najjeftiniji, ako vec ganjas elf...
profaco je zvanicni uvoznik za elf, pa uzmi kod njih, em je original em su najjeftiniji, ako vec ganjas elf...
Re: Hladan start motora
Jutros se nista nije culo, nisam ga vozio od petka.
Ulje mi uvek nabavlja brat (onaj sto radi u Porscheu), tako da kvalitet nije upitan. Presao sam oko 7000km s tim uljem. Menjam na 8 do 10.000km (uputstvo kaze na 10.000km). Mineralno sam menjao na 5000-6000 devedesetih.
Lampica se od uvek gasila jako brzo (od kad je bio nov, i sa mineralnim uljem). Doduse na -22 ili -25 bas i nije, ali nije svetlela duze od sekund
Svima koje znam da im se lampica gasila posle 2-3 sekunde imali su problem sa fitlerom ili uljnom pumpom ili losim uljem - tako je kod nje, znam sve probleme koji se javljaju.
Inace, prvi put kad mi je nestalo ulja (kad su mi otisle gumice ventila a nisam ni znao, posto simptoma nema ovako), odnosno bilo na minimimu na meracu (pre recimo nekih 8 godina), lampica blicne kad prelazis preko lezeceg dok je auto skroz hladan (cim krenem da ga vozim), a tako i pise u uputsvu (da ce se kad je na minimumu mozda paliti lampica povremeno dok se naglo koci, prelazi preko neravnina ili u krivini). Tad sam se bas utronjao
Auto ladan, predjem jedan lezeci blicne, predjem drugi blicne. Stanem, izmerim, on na minimumu. Od tad, posto mi troska litru na 4000 do 5000km u proseku, proveravam ulje cesce i ne dozvoljavam da padne ispod pola (predjem 2500km i padne za oko pola litre otpilike i ja dospem do malo ispod max). Tako da lampica itekako radi i merac je ispravan.
Kompresija je fabricka i dalje, a motor nema nikakvih drugih zvukova.
Uskoro menjam oil pa cemo videti. Komsija ima Civica 1989. kome se to cuje vec 15 godina
On ga vozi jednom u dva meseca
Auto istrunuo od stajanja, ali pali na pola kljuca 
Ulje mi uvek nabavlja brat (onaj sto radi u Porscheu), tako da kvalitet nije upitan. Presao sam oko 7000km s tim uljem. Menjam na 8 do 10.000km (uputstvo kaze na 10.000km). Mineralno sam menjao na 5000-6000 devedesetih.
Lampica se od uvek gasila jako brzo (od kad je bio nov, i sa mineralnim uljem). Doduse na -22 ili -25 bas i nije, ali nije svetlela duze od sekund

Inace, prvi put kad mi je nestalo ulja (kad su mi otisle gumice ventila a nisam ni znao, posto simptoma nema ovako), odnosno bilo na minimimu na meracu (pre recimo nekih 8 godina), lampica blicne kad prelazis preko lezeceg dok je auto skroz hladan (cim krenem da ga vozim), a tako i pise u uputsvu (da ce se kad je na minimumu mozda paliti lampica povremeno dok se naglo koci, prelazi preko neravnina ili u krivini). Tad sam se bas utronjao

Kompresija je fabricka i dalje, a motor nema nikakvih drugih zvukova.
Uskoro menjam oil pa cemo videti. Komsija ima Civica 1989. kome se to cuje vec 15 godina



"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Hladan start motora
vreme ti je da menjas to ulje...
Re: Hladan start motora
Menjam kako pise - 10.000km - samo sto ja skratim interval za 1000 do 2000km (polusinteticko, posto pise za 10W30 i 10W40). To je i manje od godinu dana pa nema brige.
Moj motor je projektovan za SF (API/ACEA) iz 1990
A sad sipas SL ili SJ, znaci cist botoks za motor 
Moj motor je projektovan za SF (API/ACEA) iz 1990


"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Hladan start motora
Gumice ventila - nema veze sa karikama. Stara boljka kod 2E motora, pocnu da odlaze na oko 150.000km... obicno potrosnja ostane kao kod mene, litra na 5000km gradske voznje (na otvorenom je potrosnja zanemarljiva, recimo odem do Grcke i nazad, to je 1500km i vise i ulje na sipci padne za 1-2 mm, recimo 100-150 grama potrosi).
Ima i ekstrema kad se stvrdnu skroz, ume da popije litru na 800-900km.
Karike kad odu kod nje i dalje je kompresija kako treba jer kompresione retko riknu.
Ima i ekstrema kad se stvrdnu skroz, ume da popije litru na 800-900km.
Karike kad odu kod nje i dalje je kompresija kako treba jer kompresione retko riknu.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Hladan start motora
Sto ne zamenis te gumice, mislim da nisu skupe, ne znam koliko prelazis ali ces izgubiti tu razliku na ulju koje dosipas 

- Uroš S.
- Postovi: 10985
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
- Lokacija: BGD
Re: Hladan start motora
Tako se isto čula moja Fiesta sa Kent motorom koji se ugrađivao do skoro u Fieste, e onda smo je popravilicozmo napisao:Sta znam, cuju se i ovde tako novije Fieste po ulici kad ih ne pale po par dana, spolja bas klokoce iz motora. Filter za ulje je proveren (uvek uzimam taj), a lampica za ulje se gasi trenutno, bukvalno motor ne sastavi a ona se gasi.MAD MAX napisao: cozmo
ili ti ne valja neki podizač ili može biti i do uljnog filtera, koji je neispravan - divljak, neodgovarajući.... Uglavnom, podizači ne smeju da se čuju ni posle mesc - dva.
Ovo traje mozda 2 do 3 sekunde a zvuk je identican ventilima kad su rastelovani (tap tap). Nije onako kao kod Puntica ili pomenute Fieste (koja ima 5-6 godina).
Uostalom, mislim da je to i logicno posle 260.000km da se ponesto zacujeKad ga vozim svaki dan, makar bilo i -15 tog zvuka nema. Samo kad stoji duze od 5-6 dana.

Re: Hladan start motora
@Ivan:
Zato sto je presao 260.000km i ne isplati ih se menjati bez skidanja glave.
A ako skinem glavu... onda ide dihtung, obrada ventila, vodjice, obrada siceva...
I onda nema smisla raditi to a da se ne zameni i sve ostalo (osvezenje motora).
Nepotreban trosak
Zato sto je presao 260.000km i ne isplati ih se menjati bez skidanja glave.
A ako skinem glavu... onda ide dihtung, obrada ventila, vodjice, obrada siceva...
I onda nema smisla raditi to a da se ne zameni i sve ostalo (osvezenje motora).
Nepotreban trosak

"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Hladan start motora
Ma šta je 260000km, ja tu ništa ne bih dirao.
Pa i ja sam skoro toliko prešao, pa mi nije ni na kraj pameti veliki servis, a kamoli dihtunzi, gumice i ostalo
Pa i ja sam skoro toliko prešao, pa mi nije ni na kraj pameti veliki servis, a kamoli dihtunzi, gumice i ostalo

Re: Hladan start motora
Zato i kazem, sve radi kako treba, ne diram nista. Nije mi tesko da dolijem litru ulja za tih nekih 8000km (potrosi litru i po, ali ga ostavim na pola) od zamene do zamene niti mu to steti (cak naprotiv).
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Hladan start motora
Ja bih preporučio da probaš neku drugu marku, ili bar drugu gradaciju ulja. Možda nađeš neko koje će se manje trošiti.
Ђенерал Јанковић
Re: Hladan start motora
Neka ga trosi, ako treba da to sredi, neka uradi gumice, ulje - samo fabricku gradaciju
Re: Hladan start motora
Isto trosi, razliku ne primecujem. Elf (to je inace i preporuka bila), Valvoline, Mobil, Optima, Eneos... isto trosi, godinama unazad i ne pogorsava se. Jednostavno su se malo stvrdle i to je to, pustaju.snork napisao:Ja bih preporučio da probaš neku drugu marku, ili bar drugu gradaciju ulja. Možda nađeš neko koje će se manje trošiti.
Gusce ne bih da sipam kako god jer je gusce samo mineralno (mada ima Optima 15W40 polusintetika).
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”