Zuzazu, mislim da sam jednom osetio prilikom leta kako pilot naglo "koči" u sred vazduha
Pretpostavljam da postoje neka krilca koja usporavaju, i na koja deluje stravična sila, a sila kočenja koju sam osetio je bila prilična
Oduzimanjem gasa se nista ne dobija jer brzina jako sporo pada. Prilikom otkaza motora u krstarenju (normalna vezba na svakom simulatoru) prolaze minuti dok brzina padne sa 280 kts na 220 kts koliko je potrebno za napustanje FL i pocetak poniranja.
To sto si ti osetio, moglo je da bude na ATR koji koci promenom koraka elise, ili DC9 koji je imao neverovatno efikasne vazdusne kocnice.
Saša, ne verujem da piloti putničkih aviona imaju padobrane, jer ne bi bilo etički da oni iskoče, a putnici nastradaju. Jedini putnički avion za koji znam da je imao katapultirajuća sedišta je Tu-144, ali samo kada je prevozio poštu na liniji Moskva - Alma-Ata.To je bilo posle neke nesreće kada ovi avioni više nisu korišćeni za putnički saobraćaj. 4000 km za 2 sata, to je prava ekspresna pošta :smesko:
Bezao bih ko bela lala, ali kako? Na 10km visine bez O2 maske i na -60C u kosulji sa kratkim rukavima? Ili iz aviona koji se obrusava sa 500kmh?
Pitanje za sneg je odlicno. Tek kada se sedne na levo sediste (samo je sa leve strane volan za upravljanje na zemlji) oseti se kako 70 tona lako klize na recimo, 30kmh. To je problem stajnog trapa tipa tricikl (oslonac na samo 3 tacke). Sa 4 bi bilo potpuno druga prica.
Kada vezbamo otkaz motora na poletanju, dovoljno je da instruktor na kontrolnom panelu zada situaciju da je podloga klizava. Nema sanse da se ostane na pisti.
Juce, Rim.
Mi pored njih, ili oni pored nas...
Svinjce od aviona. Nakaza.
Arogancija pilota prati velicinu aviona. Pozivni znak je "Emirates 89", oni se javljaju kao "Emirates SUPER 89".
Na poziciji za cekanje ispred piste 34, kontrola ih obavestava da ce morati da cekaju 10 min za poletanje. Pilot pita "zasto nas niko ranije nije obavestio da cemo cekati?"