Zimske gume - da ili ne?
- BAJKER
- Postovi: 6086
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)
Osiguravajuce kuce koje daju kasko zele da se maximalno ograde a i da smanje sebi rashode placajuci kasko nekome ko nije po ZOBS-u, sto ce reci da moras biti 100% isparavan sa gumama koje koristis u zimskim uslovima voznje.

- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24762
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)
Vestina vs zimske gume uvek dajem prednost gumama. Vestinu za vadjenje iz nekih slozenijih situacija vecina nema, a zimske gume bi svako ko poseduje vozilo trebalo da ima zimi.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- sasa lbg
- Postovi: 1575
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:11
- Garaža: citroen C5 ,passat B3,citroen C3,vw caddy
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Одг: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)
Ovo je skroz tacno,zimska guma je samo karika(ali ne najvaznija) u nizu koja se zove sigurnost.Bax napisao:Najvaznija je vestina, iskustvo i dobra procena vozaca. Bilo bi korisno da se pogledaju statistike nesreca, da bi neke stvari bile jasnije.
Sad svi teraju kola sa preko 100-150ks, a putevi su iz vremena kad su vozila jedva dobacivla do 60ks
Kasko kuce se eto pozivaju na zimske gume jer im se moze a sta je sa cinjenicom da bar 20 % auta ima ozbiljno lose amortizere...
Gotovo da je sigurije voziti sve 4 letnje da ispravnim amortizerima nego sve 4 zimske sa bar 2 propala amortizera.
Kasko mi se skoro gadi sa svojim uslovima i cepodlacenjem...al ajde!
HTC
- dag81
- Postovi: 7551
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)
Samo se ti uzdaj u vestinu, ja cu i u druge stvari koje su za neke situacije bitnije.Bax napisao:Najvaznija je vestina, iskustvo i dobra procena vozaca. Bilo bi korisno da se pogledaju statistike nesreca, da bi neke stvari bile jasnije.
Sad svi teraju kola sa preko 100-150ks, a putevi su iz vremena kad su vozila jedva dobacivla do 60ks
Mnogi su imali vestinu, iskustvo pa su proklizali, zaneo im se zadnji kraj, nisu izvukli odredjnene krivine....
Ali kao sto sam vec pisao, neko shvati na vreme a neko kada mu ta vestina ispostavi cenu, a pritom se nije trudio da pomogne sebi.
Ja postujem tvoju odluku da ne kupujes zimske, ali da ne vozis kad je sneg, ili je moguca poledica tj. kada je ispod 1c. Ali davati neke zakljucke kako ti znas, umes i sa letnjim, pa umem i ja, ali ne zelim da razmisljam da li cu zakociti, dok je tebi iz postova bitno da krenes koliko sam shvatio iz tvojih postova u zimskim uslovima. A to je totalno pogresno razmisljanje. A seti se da si imao proklizavanje i koliko te je izaslo na kraju? Srecom glava nije bila ugrozena.
Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)
Glupo je voditi diskusiju zimske gume - ili ne po snegu i ledu!?
Ali, koliko dana ove zime je u Bg bilo snega na ulicama?
Da li se moralo baš tih dana u kola ili je imala alternativa GSP?
Ili, ima ljudi koji imaju pomoćini auto za sneg, grad itd...
Ja sam se zimus naklizao sa Wintericama, Svkama i sl, slomivratima po vlažnom i slanom kolovozu. A kako krene prvo sunce, suv put, osećam kao se tope, a šara za 1000km vidno nestaje.
Što se ABS tiče u kombinaciji sa letnjim gumama na snegu, a posebno ledu, zaustavljanje je za mene bar duplo veće nego bez njega. Bolje reći, nikad stati...
Ali, koliko dana ove zime je u Bg bilo snega na ulicama?
Da li se moralo baš tih dana u kola ili je imala alternativa GSP?
Ili, ima ljudi koji imaju pomoćini auto za sneg, grad itd...
Ja sam se zimus naklizao sa Wintericama, Svkama i sl, slomivratima po vlažnom i slanom kolovozu. A kako krene prvo sunce, suv put, osećam kao se tope, a šara za 1000km vidno nestaje.
Što se ABS tiče u kombinaciji sa letnjim gumama na snegu, a posebno ledu, zaustavljanje je za mene bar duplo veće nego bez njega. Bolje reći, nikad stati...
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
- dag81
- Postovi: 7551
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)
A koliko je bilo ksinih dana ove zime i temperature oko 0, da ne kazemo skoro 3 meseca je takva temperatura.
Ja vozim premium gume vec duzi niz godina, i zimske i letnje, i vrlo dobro znam kako mi se ponasa letnja a kako zimska na 0-10C, a kako na 20-30C, tj. lazem nisam nikad vozio zismku na 30C na 20 jesam, ali sam kao mladji ranije skidao zimske zbog izgleda pa znam kakvo je kocenje sa letnjom po kisi i kad je blizu 0.
To sto ti osecas da se Wintera ''topi'' je problem odabira, a ne zimske gume. Ja ne osecam da mi se Dunlop 3D topi niti Winter Response, takodje mi ne smeta ni u voznji, niti imam proklizavanje, niti buku znacajno izrazeniju. I necu ih dirati jer apsolutno smatram da dokle su god jutarnje i nocne temperature ok 0, a sad jesu jos uvek, ne treba dirati zimske gume. A plus najavljuju jos jedno zahladjenje sa mogucim snegom za 10ak dana.
Ja vozim premium gume vec duzi niz godina, i zimske i letnje, i vrlo dobro znam kako mi se ponasa letnja a kako zimska na 0-10C, a kako na 20-30C, tj. lazem nisam nikad vozio zismku na 30C na 20 jesam, ali sam kao mladji ranije skidao zimske zbog izgleda pa znam kakvo je kocenje sa letnjom po kisi i kad je blizu 0.
To sto ti osecas da se Wintera ''topi'' je problem odabira, a ne zimske gume. Ja ne osecam da mi se Dunlop 3D topi niti Winter Response, takodje mi ne smeta ni u voznji, niti imam proklizavanje, niti buku znacajno izrazeniju. I necu ih dirati jer apsolutno smatram da dokle su god jutarnje i nocne temperature ok 0, a sad jesu jos uvek, ne treba dirati zimske gume. A plus najavljuju jos jedno zahladjenje sa mogucim snegom za 10ak dana.
Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)
Ja zaista vozim svašta. Savu i Vinteru, navodim jer je u Srbiji zastupljena na bar 70% vozila.
Inače, ne bi se složio da je letnji profil premijum gume gori po mokrom, i suvom, na nižim temp. bliskim nuli ili ispod nule od M+S. Problem može biti u prvih par kilometara i to na lošem asfaltu, a posle, zimski profil nema nikakvu šansu.
Inače, ne bi se složio da je letnji profil premijum gume gori po mokrom, i suvom, na nižim temp. bliskim nuli ili ispod nule od M+S. Problem može biti u prvih par kilometara i to na lošem asfaltu, a posle, zimski profil nema nikakvu šansu.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
- dag81
- Postovi: 7551
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)
Nemoj me uciti kako mi se ponasa i kako su mi se ponasali auti.
Za Winteru si u pravu, da je vozi jako veli broj ljudi, ali svi ti nemaju pojima i niti su se informisali pre kupovine, nego idu po inerciji. I svako ko je uzeo Winter 1 a da je guma za auto jaci od 60-70KS je totalno neobavesten, u zabludi, tvrdoglav.... NJemu sigurno bolje kuci letnja na temperaturama od 1-3C. Ali ne mozes ti ljudima objasniti da je dobra zimska guma ona koja se dobro ponasa i na suvom i mokrom, a toliko se pisalo i to iz iskustva sam vam pisao, ali neki misle da samo pisem da biih prodao skuplje, a u stvari sam i ja najvise ove zimske sezone prodao Wintera pa Sava-za koju mislim da je 30% min bolja od WIntere i da je pristojna i da bi trbala da bude neki minimum za stavljanje na auto.
Druze da li si ti ikada pipnuo sportsku gumu, namerno kazem sportsku jer je meksi gazni sloj, kada je 0-2-3C!? Vidis ja jesam, vozio, pipao, kocio i vrlo dobro znam sta mi je i kad bezbriznije za voznju.
Pa prvi ja bih vratio vec sad letnje da mi se bolje ponasaju nego zimske u ovim vremenskim uslovima.
Neozbiljno je reci kako mu auto bolje drzi sa zimskim gumama i to neke srednje klase od nekoj premijum letnjih na 20+ C, ali treba shvatiti da zimske gume nisu marketinski trik kako neki i na forumima i okruzenju propagiraju.
Pogotovui stariji, ja sam vozio, isao sam, bla bla. I onda kad bi mu nasao tu gumu sto je vozio i uporedio sa danasnjom letnjom, zimskom, vedeli bi sta su vozili i da je to sve bilo M+S. Ali danas se gume prave za performanse, a ne za krstarenje od 50-60km/h.
Za Winteru si u pravu, da je vozi jako veli broj ljudi, ali svi ti nemaju pojima i niti su se informisali pre kupovine, nego idu po inerciji. I svako ko je uzeo Winter 1 a da je guma za auto jaci od 60-70KS je totalno neobavesten, u zabludi, tvrdoglav.... NJemu sigurno bolje kuci letnja na temperaturama od 1-3C. Ali ne mozes ti ljudima objasniti da je dobra zimska guma ona koja se dobro ponasa i na suvom i mokrom, a toliko se pisalo i to iz iskustva sam vam pisao, ali neki misle da samo pisem da biih prodao skuplje, a u stvari sam i ja najvise ove zimske sezone prodao Wintera pa Sava-za koju mislim da je 30% min bolja od WIntere i da je pristojna i da bi trbala da bude neki minimum za stavljanje na auto.
Druze da li si ti ikada pipnuo sportsku gumu, namerno kazem sportsku jer je meksi gazni sloj, kada je 0-2-3C!? Vidis ja jesam, vozio, pipao, kocio i vrlo dobro znam sta mi je i kad bezbriznije za voznju.
Pa prvi ja bih vratio vec sad letnje da mi se bolje ponasaju nego zimske u ovim vremenskim uslovima.
Neozbiljno je reci kako mu auto bolje drzi sa zimskim gumama i to neke srednje klase od nekoj premijum letnjih na 20+ C, ali treba shvatiti da zimske gume nisu marketinski trik kako neki i na forumima i okruzenju propagiraju.
Pogotovui stariji, ja sam vozio, isao sam, bla bla. I onda kad bi mu nasao tu gumu sto je vozio i uporedio sa danasnjom letnjom, zimskom, vedeli bi sta su vozili i da je to sve bilo M+S. Ali danas se gume prave za performanse, a ne za krstarenje od 50-60km/h.
Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)
Iskreno, nikada mi posebno mekane gume nisu odgovarale.
Evo, odmah ću te demantovati.... Ako pratiš WRC ili IRC, čim nema snega, leda, nezavisno od temperature ide intermediji i vremena su u odnosu na na one za sneg ili led, i po 20 s manja.
Ne znam kako voziš i šta, ali odlično znam šta meni odgovara i kad. Priča o Mirka Alvirka "o stvrdnutoj gumi" "plastika" je priča za šarlatane. Ima tu mnogo više filozofije. Uglavnom M+S samo kad moram i tačka.
Evo, odmah ću te demantovati.... Ako pratiš WRC ili IRC, čim nema snega, leda, nezavisno od temperature ide intermediji i vremena su u odnosu na na one za sneg ili led, i po 20 s manja.
Ne znam kako voziš i šta, ali odlično znam šta meni odgovara i kad. Priča o Mirka Alvirka "o stvrdnutoj gumi" "plastika" je priča za šarlatane. Ima tu mnogo više filozofije. Uglavnom M+S samo kad moram i tačka.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)
Gume koje se koriste za sneg/led na wrcu su praktično neupotrebljive na asfaltu, dovoljno je pogledati dimenzije.
Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)
ABS ne sluzi da umanji kocioni put, naprotiv on treba u kriticnim situacijama da maksimalno moguce oslabi kocnice do granice kada tockovi jos imaju dovoljno sposobnosti kotrljanja i time omoguci bezbednu upravljacku ulogu tockova, pre svega prednjih.
Letnji profil je uvek drasticno losiji od M+S zimskih (sa pahuljicom) pri snizenju temperatura podloge, i tu uopste nema dileme niti na jednom merenju, samo je pitanje koliko je stotina % losijia letnja guma.
Wintera, Sava i druge su sasvim ok prosecne gume i zadovoljavaju zimske uslove voznje. Da ima boljih ima, da ima losijih ima.
Razlika WIntera ( i drugih tog cenovnog ranga) u odnosu na najbolje Conti ili Good Year je do 15% na merenjima, i to ne jednom merenju vec konzistentno.
To jeste osetno ali nije tragicno a kamoli lose toliko da se ne moze koristiti.
Uostalom prodaju se po EU i zadovoljavaju vazece standarde.
Kome treba bolje u ponudi su i UHP, utra visokih perfomansi, gume ali koje naravno kostaju i vise.
Osim guma vazan je ispravan auto, znaci amortizeri, komplet vesanje, svi uglovi trapa u granicama.
Dovoljno je da je nesto od toga blago neispravno i drasticno se oseti poremecaj stabilnosti, to narocito vazi za razne luftove u trapu i amortizere koji slabo prigusuju pa auto pliva a guma gubi kontakt sa podlogom.
Sa letnjim je sve jos vise izrazeno jer je i manji koeficijent tranja letnjih na klizavoj podlozi.
Ako se gume ekstremno brzo trose, kao sto si pomenuo da se vidno potrose za samo 1 hiljadu km, treba proveriti uglove trapa.
Tipicna zimska guma treba da izdrzi 25-45.000km zavisno od modela vozila i nacina upotrebe.
Najvece habanje je posledica ostrog kocenja i visoke brzine kretanja.
Podrazumeva se da se nacin voznje prilagodi kako uslovima podloge tako i specificnim osobinama vozila kao i samih guma.
Nijedna guma nece spreciti gluposti koje vozac moze da osmisli i napravi namerno ili greskom.
Sava je brend GY grupe, Tigar je brend Michelin grupe, naravno budget brend pa ne treba ocekivati da za manju cenu se moze dobiti isto.
Isto kao sto Conti ima Barum, na primer budget brenda.
Dobre gume pozadi, dobri amortizeri i trap i nesto vozacke vestine je obicno nuzan skup potrebnih faktora za voznju bez iznenadnih dogadjaja.
Vozac, vozac i opet vozac je najbolja zimska guma.
Letnja guma zimi na losoj podlozi je nuzno zlo, koje je za voznju ako se bas mora. Inace normalna voznja zimi i letnja guma se ne slazu u istoj recenici.
Sve to iz licnog iskustva.
Letnji profil je uvek drasticno losiji od M+S zimskih (sa pahuljicom) pri snizenju temperatura podloge, i tu uopste nema dileme niti na jednom merenju, samo je pitanje koliko je stotina % losijia letnja guma.
Wintera, Sava i druge su sasvim ok prosecne gume i zadovoljavaju zimske uslove voznje. Da ima boljih ima, da ima losijih ima.
Razlika WIntera ( i drugih tog cenovnog ranga) u odnosu na najbolje Conti ili Good Year je do 15% na merenjima, i to ne jednom merenju vec konzistentno.
To jeste osetno ali nije tragicno a kamoli lose toliko da se ne moze koristiti.
Uostalom prodaju se po EU i zadovoljavaju vazece standarde.
Kome treba bolje u ponudi su i UHP, utra visokih perfomansi, gume ali koje naravno kostaju i vise.
Osim guma vazan je ispravan auto, znaci amortizeri, komplet vesanje, svi uglovi trapa u granicama.
Dovoljno je da je nesto od toga blago neispravno i drasticno se oseti poremecaj stabilnosti, to narocito vazi za razne luftove u trapu i amortizere koji slabo prigusuju pa auto pliva a guma gubi kontakt sa podlogom.
Sa letnjim je sve jos vise izrazeno jer je i manji koeficijent tranja letnjih na klizavoj podlozi.
Ako se gume ekstremno brzo trose, kao sto si pomenuo da se vidno potrose za samo 1 hiljadu km, treba proveriti uglove trapa.
Tipicna zimska guma treba da izdrzi 25-45.000km zavisno od modela vozila i nacina upotrebe.
Najvece habanje je posledica ostrog kocenja i visoke brzine kretanja.
Podrazumeva se da se nacin voznje prilagodi kako uslovima podloge tako i specificnim osobinama vozila kao i samih guma.
Nijedna guma nece spreciti gluposti koje vozac moze da osmisli i napravi namerno ili greskom.
Sava je brend GY grupe, Tigar je brend Michelin grupe, naravno budget brend pa ne treba ocekivati da za manju cenu se moze dobiti isto.
Isto kao sto Conti ima Barum, na primer budget brenda.
Dobre gume pozadi, dobri amortizeri i trap i nesto vozacke vestine je obicno nuzan skup potrebnih faktora za voznju bez iznenadnih dogadjaja.
Vozac, vozac i opet vozac je najbolja zimska guma.
Letnja guma zimi na losoj podlozi je nuzno zlo, koje je za voznju ako se bas mora. Inace normalna voznja zimi i letnja guma se ne slazu u istoj recenici.
Sve to iz licnog iskustva.
- dag81
- Postovi: 7551
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)
Ja sarlatan!? Hvala na komplimentu, ne vredjam se ja samo ti vozi kako mislis da treba, ali nemoj davati dezinformacije. Prvo stavi nove gume i zimse i letnje, pa onda vozi jedne a vozi i druge u spominjanim situacijama, pa da pricamo iz iskustva.
Pa ne vozimo mi na kramponkama da bi se uporedjivali sa WRCom. Cemu mesanje sporta i komercijalnih auta.
Kao kad bi rekli najbolje da svi vozimo slikove, kad voze u formuli. A to malo ksinih dana sta ima veze.
Kada si vec realan, tj. pokusavas da budes budi i kad ti ne odgovara.
P.S. I da,sta mislis zasto se zimska guma sastoji od toliko silike>!
Pa ne vozimo mi na kramponkama da bi se uporedjivali sa WRCom. Cemu mesanje sporta i komercijalnih auta.
Kao kad bi rekli najbolje da svi vozimo slikove, kad voze u formuli. A to malo ksinih dana sta ima veze.
Kada si vec realan, tj. pokusavas da budes budi i kad ti ne odgovara.

P.S. I da,sta mislis zasto se zimska guma sastoji od toliko silike>!
Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)
Zeleo bih da se moje misljenje prvo ispravno shvati, pod vestina, iskustvo i dobra procena vozaca podrazumevam, pre svega prilagodjavanje brzine uslovima puta, sa bilo kakvim gumama, kao i odustajanje od voznje kad se procene da su uslovi na putu, losiji, te da im vozac nije dorastao.
Ja mogu da prihvatim da sam se recimo nedoraslo poneo, kad sam krenuo na put, kad je bio onaj kijamet, i kad sam ostao zavejan celu noc. (Sa sve zimskim gumama.)
Nije moja odluka da se ne voze zimske gume, vec je moja odlika da probam da biram najsigurniji put do odredista, a to ne mora uopste da bude moj auto.
Tvrdim da su zimulje daleko od performansi koje ljudi zamisljaju da imaju, i stoga i one donose povecan rizik napaljenom vozacu, zbog laznog samopouzdanja
. Ne desavaju se nesrece kad se neko vadi sa parkinga, vec kad neko ne moze da zakoci, a zaleti se ko bolid.
Ja mogu da prihvatim da sam se recimo nedoraslo poneo, kad sam krenuo na put, kad je bio onaj kijamet, i kad sam ostao zavejan celu noc. (Sa sve zimskim gumama.)
Nije moja odluka da se ne voze zimske gume, vec je moja odlika da probam da biram najsigurniji put do odredista, a to ne mora uopste da bude moj auto.
Tvrdim da su zimulje daleko od performansi koje ljudi zamisljaju da imaju, i stoga i one donose povecan rizik napaljenom vozacu, zbog laznog samopouzdanja
. Ne desavaju se nesrece kad se neko vadi sa parkinga, vec kad neko ne moze da zakoci, a zaleti se ko bolid.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)
Dag
Nisam rekao tebi da si šarlatan (daleko od toga), nego mnogim koji drže predavanja na TV o gumama, prepisuju napisano po 100 puta. Razumem ja da je industriji guma i vulkanizerima u interesu da imaju posla...
Lično sam poderao kamion guma, odlično znam koja mi guma odgovara i kada. Nekada sam imamo komplete točkova 2 letnja i jedan zimski, zimeske sam vozio manje od 30 dana godišnje i čima spadne sneg - zamena i lanci u gepeku. Lično bi leti vozio slikove vrlo rado.
Jedno znam a to je da opšte pravilo ne važi, da jedan tip gume može dijametralno da se razlikuje na raznim automobilima.
Pritisak u pneumatiku je kruna gripa, udobnosti, buke, potrošnje pneumatika i potrošnje goriva. Svako ima svoj stil vožnje, ali garantujem da ekstremna vožnja nema šta da traži na M+S, bez nužde.
lubitelj
Tigar dolaskom Mišelina nije promenio ništa ni 1%. Ostalo smeće kao i nekad.
Nisam rekao tebi da si šarlatan (daleko od toga), nego mnogim koji drže predavanja na TV o gumama, prepisuju napisano po 100 puta. Razumem ja da je industriji guma i vulkanizerima u interesu da imaju posla...
Lično sam poderao kamion guma, odlično znam koja mi guma odgovara i kada. Nekada sam imamo komplete točkova 2 letnja i jedan zimski, zimeske sam vozio manje od 30 dana godišnje i čima spadne sneg - zamena i lanci u gepeku. Lično bi leti vozio slikove vrlo rado.
Jedno znam a to je da opšte pravilo ne važi, da jedan tip gume može dijametralno da se razlikuje na raznim automobilima.
Pritisak u pneumatiku je kruna gripa, udobnosti, buke, potrošnje pneumatika i potrošnje goriva. Svako ima svoj stil vožnje, ali garantujem da ekstremna vožnja nema šta da traži na M+S, bez nužde.
lubitelj
Tigar dolaskom Mišelina nije promenio ništa ni 1%. Ostalo smeće kao i nekad.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)
Manje Wintere su zlo od guma, koliko su lose, u svim uslovima kad nema snega. Meni je ono bilo neverovatno losa guma, kad sam je vozio na Z10.
Takodje i ove malo bolje gume tipa Cleber Crisalp 2, koja je na Adacu dobila dobre ocene, je gurala tri sezone, vec cetvrte je osetno losija guma iako, je vizuelno i dalje savrseno stanje, postala je nepredvidljiva, i opasna. Imao sam par puta sansu da se slupam jer su one ostale potpuno nemocne bez lanaca.
Sa letnjim mi se nista nije desilo, jer naprosto, nisam ni vozio kad je sneg, a to je bilo 10ak dana... Po kisi, na minusu i ostalo, bas ni najmanji znak posustajanja.
Znaci:
- sa letnjim je stanje 80 dana vozim bez problema, 20 dana auto parkiran.
- sa Winterama, 80 dana sam kao po jajima, nikad ne znam kad ce da me izda kocnica, i 20 dana, sam mobilan, ali opet sa povecanim rizikom usled losih uslova za voznju
Takodje i ove malo bolje gume tipa Cleber Crisalp 2, koja je na Adacu dobila dobre ocene, je gurala tri sezone, vec cetvrte je osetno losija guma iako, je vizuelno i dalje savrseno stanje, postala je nepredvidljiva, i opasna. Imao sam par puta sansu da se slupam jer su one ostale potpuno nemocne bez lanaca.
Sa letnjim mi se nista nije desilo, jer naprosto, nisam ni vozio kad je sneg, a to je bilo 10ak dana... Po kisi, na minusu i ostalo, bas ni najmanji znak posustajanja.
Znaci:
- sa letnjim je stanje 80 dana vozim bez problema, 20 dana auto parkiran.
- sa Winterama, 80 dana sam kao po jajima, nikad ne znam kad ce da me izda kocnica, i 20 dana, sam mobilan, ali opet sa povecanim rizikom usled losih uslova za voznju
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.