Novi crash-test u Americi
Re: Novi crash-test u Americi
Nijedan test ne pokriva sve aspekte sudara, ali pokriva mnogo i daju se uporediti automobili između sebe.
Ono što vozači često zanemaruju je prevencija sudara, aktivna bezbednost, odnosno vozne karakteristike automobila. Donekle rešava stvar ESP, ali sve je više u službi pojeftinjenja mehaničkih elemenata na vozilu, umesto njihova nadogradnja. Okretan automobil i dosta konja pod haubom znači mnogo veću šansu izbegavanja nezgode.
Tapatalk HD
Ono što vozači često zanemaruju je prevencija sudara, aktivna bezbednost, odnosno vozne karakteristike automobila. Donekle rešava stvar ESP, ali sve je više u službi pojeftinjenja mehaničkih elemenata na vozilu, umesto njihova nadogradnja. Okretan automobil i dosta konja pod haubom znači mnogo veću šansu izbegavanja nezgode.
Tapatalk HD
- samo polako
- Postovi: 3361
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:15
Re: Novi crash-test u Americi
Za vikend gledao sam emisiju Peta brzina i čuo da se testovi udara od pozadi retko rade?
Da li je to tačno?
Ili ja nešto nisam dobro razumeo, da li postoje snimci tih testova?
Da li je to tačno?
Ili ja nešto nisam dobro razumeo, da li postoje snimci tih testova?
Mene zanima da mi vi mene kazete gde ima jevtina kavurma, čvarci... Mene to brine jutros...
Re: Novi crash-test u Americi
radili su takve testove britanci i posebno je alarmantno za auta koja imaju 3. red sedista.
testovi su pokazali da ako dodje do udara u zadnji deo auta, velike su sanse da putnicima u 3. redu sedista dodje do ozbiljnih povreda ili gubitka zivota.
testovi su pokazali da ako dodje do udara u zadnji deo auta, velike su sanse da putnicima u 3. redu sedista dodje do ozbiljnih povreda ili gubitka zivota.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23827
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Novi crash-test u Americi
Pri sudaru od pozadi se vozila uglavnom krecu u istom pravcu, ili jedno stoji a drugo se krece, retko se jedno krece unazad a drugo unapred. Sudar od napred je mnogo izvesniji i tu se brzine grubo sabiraju, mada zbog deformacije karoserije to nije bas x+y=z. Verovatno da se zato manje ispituje taj scenario.samo polako je napisao:Za vikend gledao sam emisiju Peta brzina i čuo da se testovi udara od pozadi retko rade?
Da li je to tačno?
Ili ja nešto nisam dobro razumeo, da li postoje snimci tih testova?
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Novi crash-test u Americi
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23827
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Novi crash-test u Americi
Svasta ovi izmisle.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Novi crash-test u Americi
Testovi od pozadi se rade vec 40godina barem ono sto znam za Volvo. Svaki serijski model jos od 240 prolazi citav niz testova udara od pozadi.samo polako je napisao:Za vikend gledao sam emisiju Peta brzina i čuo da se testovi udara od pozadi retko rade?
Da li je to tačno?
Ili ja nešto nisam dobro razumeo, da li postoje snimci tih testova?
Iz prve ruke sam imao jedan takav test uzivo, naleteo jedan na mene odpozadi na autoputu dok sam stajao kao poslednji u koloni.
Ovaj test sa malim preklapanjem je uveden pocetkom 90tih, zajedno sa uvodjenjem SIPS sistema zastite od bocnog udara sa malim preklapanjem i od tada se redovno sprovodi. Pricam za Volvo, verovatno vazi i za Saab a u SAD tek sada postaje obavezni deo crash testa.
Re: Novi crash-test u Americi
Testove sa malim preklapanjem bi trebao i EuroNCAP da uvede, posebno jer se pokazalo da su neki evropski proizvodjaci prosli veoma lose na istom. Realni su jer kada vozac vidi da ce doci do udara, manevrisanjem pokusava da izbegne drugi auto i veoma cesto udara ga samo ivicom. Kako prolaze vidi se na snimcima.
- methane.master
- Postovi: 21560
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Novi crash-test u Americi
U okviru EuroNCAP ne radi se sam test udara otpozadi u auto, ali se radi tzv Wiplash test.samo polako je napisao:Za vikend gledao sam emisiju Peta brzina i čuo da se testovi udara od pozadi retko rade?
Da li je to tačno?
Ili ja nešto nisam dobro razumeo, da li postoje snimci tih testova?
Objašnjenja svih testova imaš na ovom linku -> http://www.euroncap.com/testprocedures.aspx
Šta svaki proizvođač samostalno radi, to je već druga priča i sigurno ispituju i udaj otpozadi. Svako od njih odradi na desetine samostalnih testova, pre nego što pošalju auto na EuroNCAP.
Poslednja izmena od methane.master u 10 Feb 2014, 10:34, izmenjeno 1 put ukupno.
Širim haos!
Re: Novi crash-test u Americi
Po meni je ovaj IIHS na mnogo višem nivou od euro ncapa. Po ncapu su svi super, 5 zvezdica i to dok ovi ameri stvarno testiraju realne situacije i pokazuju koliko smo u stvari nesvesni opasnosti. Tek nakon gledanja ovih testova sa prikolicama sam postao svestan koliko je kamion u stvari smrtonosna prepreka, bolje u zid da se zakucaš.
Re: Novi crash-test u Americi
Bilo je u jednoj temi prica o tim sedistima, kako i zasto su takva i cemu su namenjena.sebekkg je napisao:radili su takve testove britanci i posebno je alarmantno za auta koja imaju 3. red sedista.
testovi su pokazali da ako dodje do udara u zadnji deo auta, velike su sanse da putnicima u 3. redu sedista dodje do ozbiljnih povreda ili gubitka zivota.
I Mercedes i Volvo redovno vrse testiranja udara od pozadi, i oba proizvodjaca nude 3. red sedista koja su potpuno bezbedna u takvim situacijama a sto je potvrdila i praksa u saobracaju gde su retke povrede putnika zabelezene. Taj 3. red sedista je kontra okrenut pa se sedi blize sredini kabine.
i MB i Volvo (i jos neke firme) ozbiljno pristupaju temi zastite putnika i verujem da nisu slucajno odabrali bas resenje koje jesu napravili.
Secam se da sam video neki Pezo sa 3 reda sedista gde je od glave u 3. redu do zadnjeg stakla manje od 20cm prostora. Ne smem ni da pomislim sta bi bilo da neko opali otpozadi sa 100 km/h razlike u brzinama.
- profesorPROST
- Postovi: 3282
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 14:50
- Lokacija: Beograd
Re: Novi crash-test u Americi
Peugeot 505ljubitelj je napisao: Secam se da sam video neki Pezo sa 3 reda sedista gde je od glave u 3. redu do zadnjeg stakla manje od 20cm prostora.
Never Say Never Again