Vazduhoplovi
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24648
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Vazduhoplovi

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- maxer
- Postovi: 6672
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
- Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
- Lokacija: Zaječar
Re: Vazduhoplovi
Koja budala je napakovala ovu muziku
... raspadaju mi se zvučnici 


Re: Vazduhoplovi
Kad smo već kod 1939...
Moskva, aerodrom Tušino, avgust 1939, Праздник сталинской авиации:
http://www.youtube.com/watch?v=CaAyshoXLx0
Moskva, aerodrom Tušino, avgust 1939, Праздник сталинской авиации:

http://www.youtube.com/watch?v=CaAyshoXLx0
Ђенерал Јанковић
- kvcali
- Postovi: 3007
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
- Garaža: Omega B2 2.0
- Lokacija: Kraljevo
- Kontakt:
Re: Vazduhoplovi

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling
http://www.opelteamserbia.com/forum
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24648
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Vazduhoplovi
Listajuci stare slike naisao sam na ovo. 


Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- BAJKER
- Postovi: 6086
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Vazduhoplovi
Dva puta sam leteo Adria airways-om bas sa DC9 tamo negde s kraja 70 tih i pocetkom 80 tih 


Re: Vazduhoplovi
Da vidimo kolicinu budalastina u jednom tekstu:BAJKER napisao:Obuku srpskih pilota u Hamburgu i Londonu platiće lizing kuće, pišu Novosti.
Takođe, „Erbas“ je spreman da u svojim centrima u Tuluzu, Hamburgu i Londonu odmah organizuje školovanje „Jatovih“ pilota.
Umesto ugovorenih osam kupiće se četiri A 320 po znatno manjoj ceni, koja će biti predmet pregovora. Te letilice trebalo bi da budu isporučene 2015. godine.
Iako radna grupa za „Jat“ još nije donela konačnu odluku, koji će se tip letilica iznajmiti, jasno je da se ide ka „Erbasu“, koji je i pozvan da pomogne. Zapravo od „Erbasa“ se na neki način očekuje garancija da posao oko uvođenja novog tipa aviona u flotu „Jata“ može da se završi do početka letnje sezone.
Avioni mogu da budu isporučeni u maju, a prvi letovi sa putnicima obavljaće se od 1. juna. Piloti će proći obuku, koja traje 24 dana i nakon položenog ispita na simulatoru sa instruktorima „Erbasa“ prevoziće putnike.
Propisano je najmanje 25 letova sa instrukturima. Školovanje pilota plaćaju lizing kuće, koje iznajmljuju avione.
Inače, prema trenutnim cenama na tržištu, zakup A 319 iznosi od 170.000 do 220.000 dolara, a A 320 od 180.000 do 250.000 dolara mesečno.
- Lizing kuce se bave iznajmljıvanjem aviona, posada ili aviona, i posada - ali ne i skolovanjem pilota
- Skolovanje pilota ne moze biti odmah, pogotovo pred sezonu, jer se termini simulatora bukiraju mesecima u napred
- Radna grupa jos nije odlucila koji ce tip letelica iznajmiti ali zna da ce avioni biti u maju, kao da avioni cekaju na ''izvol' te''
- Type rating (dozvola za letenje odredjenog tipa aviona) je oko 27.000 EUR po pilotu. Kako po Jat standardu treba 5 posada po avionu, tj 10 pilota - samo za jedan avion skolovanje je oko 500.000 EUR - i kako sada lizing oko 200.000 dolara mesecno po jednom avionu?
- Type rating nikada i nigde, a po najmanje u Tuluzu nije trajao tri nedelje, vec mesec i po. Nakon zavrsene skole, ispita i simulatora, pristupa se obuci u zoni pa linıjskoj obuci. Za bezbedno letenje potrebno je minimum 100 sati na tipu.
- Sve kada bi drugovi genijalci znali koji avion zele, i kada bi obuka pocela koliko sutra - soferi kako ih ovde neki pezorativno zovu, nece biti spremni za sezonu.
- Postoji lista cekanja za avione (kao i slotovi ı to je predmet trgovine), i ozbiljni igraci koji su narucili avione prosle godine, mozda ih mogu ocekivati 2015. Dok se mi mislimo sta cemo, 2015 izmice. Gde ipak postoji mali trik. Na ime, u koliko se izabere opcija sa Prat end Vitnı Hjuston motorima avioni se mogu dobiti i odmah (jer ih nıko nece). Ako se izaberu CFM motori, onda se mora cekati. Ne bi me iznenadilo da Jat izabere goru opciju, jer ako se pogleda istorija - uvek su to radili.
Normalno, uz malu ogradu da je ovo misljenje samo jednog obicnog sofera, moguce da je istina drugacija sto cemo videti narednih meseci.
Ja recimo, tipujem, da ce poreski obveznicı ove zemlje jedno vreme pored viska Jat sofera placati strane pılote (ali ovog puta po evropskim tarifama tj. 7000 eur mesecno po pilotu, plus adekvatan hotel, plus prevoz, plus prekovremeno, plus....) koji ce leteti Erbase dok se ne odskoluju domaci.
- maxer
- Postovi: 6672
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
- Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
- Lokacija: Zaječar
Re: Vazduhoplovi
Pa ako tekst nije čista novinarska izmišljotina sklopljena iz par rečenica koje su čuli od nekog nadležnog ... onda ne sumnjam u to da će doooobra kinta da legne na CH račune odgovornih funkcionera koji stoje iza ovog po svemu sudeći prljavog posla.
Biće to još jedna od niza afera (čitaj: pljački) u JAT-u.
Biće to još jedna od niza afera (čitaj: pljački) u JAT-u.
- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Vazduhoplovi
Dragane, pitanje za tebe...
Koliko mora da je horizontalno rastojanje između dva aviona koji se mimoilaze? Negde mi u sećanju nekih min. 1km mada stvarno nisam siguran. Sudeći po slici ne bih rekao da ima toliko. Nažalost nisam uhvatio trenutak kad su baš jedan do drugog, ali iz tragova se vidi otprilike.

Slikano danas u 16:10. Ako si bio dežuran, molim Trojketa da ovu poruku obriše.
Koliko mora da je horizontalno rastojanje između dva aviona koji se mimoilaze? Negde mi u sećanju nekih min. 1km mada stvarno nisam siguran. Sudeći po slici ne bih rekao da ima toliko. Nažalost nisam uhvatio trenutak kad su baš jedan do drugog, ali iz tragova se vidi otprilike.

Slikano danas u 16:10. Ako si bio dežuran, molim Trojketa da ovu poruku obriše.

Širim haos!
Re: Vazduhoplovi
Dragan neka ti odgovori na pitanje, a sa moje strane opservacija da cak ni u vazduhu ne mozes da odredis na kojoj je visini avion koga vidis (koji ti ide u susret ili je negde pored tebe), a pogotovo je to nemoguce sa zemlje.
Re: Vazduhoplovi
da, oceniti tako odoka je nemoguce...
minimalna dozvoljena udaljenost izmedju dva vazduhoplova na istoj visini je 5nm ( pomnozis sa 1,852 pa vidis koliko je u km, i to pri odredjenim uslovima, da ne ulazim u detalje... ).
minimalna dozvoljena udaljenost izmedju dva vazduhoplova na istoj visini je 5nm ( pomnozis sa 1,852 pa vidis koliko je u km, i to pri odredjenim uslovima, da ne ulazim u detalje... ).
- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Vazduhoplovi
Jasno mi je da se odokativno ne može odrediti visina sa zemlje, čak ni priblizno. Delovalo je kao da se mimoilaze, ali mi nekako ne deluje da su na 5 nm horizontalnog rastojanja. 

Širim haos!
Re: Vazduhoplovi
Verovatno su na različitim visinama