Subvencionisani Fiat 500L Nacionale
Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera
@Laki
To sto su zaposlili xyz (uglavnom fizickih) radnika koji primaju platu je jedina korist za Srbiju.
Menadzment su Italijani, projektovanje je u Italiji a i zarada ide u IT.
Znam da i drzava ima udela u vlasnistvu ali mislim da je to samo garancija i osiguranje italijanima. Verujem da ce oni otkupiti taj deo za neku simbolicnu sumu ako se posao razvije.
Stoji da su bolje i radna mesta nego nista ali samo hocu da kazem da proizvod nije domaci.
Sto se 500L tice, meni se auto bas svideo i ako nisam bas ljubitelj tog segmenta.
To sto su zaposlili xyz (uglavnom fizickih) radnika koji primaju platu je jedina korist za Srbiju.
Menadzment su Italijani, projektovanje je u Italiji a i zarada ide u IT.
Znam da i drzava ima udela u vlasnistvu ali mislim da je to samo garancija i osiguranje italijanima. Verujem da ce oni otkupiti taj deo za neku simbolicnu sumu ako se posao razvije.
Stoji da su bolje i radna mesta nego nista ali samo hocu da kazem da proizvod nije domaci.
Sto se 500L tice, meni se auto bas svideo i ako nisam bas ljubitelj tog segmenta.
Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera
Izmesali smo teme 
Ali rekoh vec, mislim da nije tako. Nemoj da gledas samo Fiat fabriku, vec i sve firme sa kojima saradjuju i od koji nabavljaju ili ce nabavljati delove. U tim firmama radi mnogo vise ljudi nego u samoj fabrici, kako vreme prolazi bice tih kooperanata sve vise.
Takodje, nije realno ocekivati da danas otovore fabriku i da inzenjeri, projektanti, dizajenri i sl odmah rade u Srbiji, polako... Tto je proces koji traje, i nemoj sumnjati da ce prebaciti mnoge stvari u Srbiju, ne zato sto nas vole nego zato sto im se isplati.
Da li je proizvod domaci ili ne, to je vrlo diskutabilno pitanje. Da li je prozivod koji je sklopljen u nemackoj, od 90% kineskih komponenti stvarno nemacki? Kada ga kupujemo i kada pise made in germany, mislimo da jeste i tako ga dozivljavamo. Drugim recima ovaj Fiat je mnogo vise srpski nego neki drugi proizvodi koji pogresno predstavljaju svoju zemlju porekla. Da li kada kupis Nike patike kazes, odnosno da li ih dozivljavas kao americki proizvod ili kao kinesko/vijetnamski?

Ali rekoh vec, mislim da nije tako. Nemoj da gledas samo Fiat fabriku, vec i sve firme sa kojima saradjuju i od koji nabavljaju ili ce nabavljati delove. U tim firmama radi mnogo vise ljudi nego u samoj fabrici, kako vreme prolazi bice tih kooperanata sve vise.
Takodje, nije realno ocekivati da danas otovore fabriku i da inzenjeri, projektanti, dizajenri i sl odmah rade u Srbiji, polako... Tto je proces koji traje, i nemoj sumnjati da ce prebaciti mnoge stvari u Srbiju, ne zato sto nas vole nego zato sto im se isplati.
Da li je proizvod domaci ili ne, to je vrlo diskutabilno pitanje. Da li je prozivod koji je sklopljen u nemackoj, od 90% kineskih komponenti stvarno nemacki? Kada ga kupujemo i kada pise made in germany, mislimo da jeste i tako ga dozivljavamo. Drugim recima ovaj Fiat je mnogo vise srpski nego neki drugi proizvodi koji pogresno predstavljaju svoju zemlju porekla. Da li kada kupis Nike patike kazes, odnosno da li ih dozivljavas kao americki proizvod ili kao kinesko/vijetnamski?
Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera
Sve to stoji i svestan sam da od uspeha 500L kao i od njihove zarade zavisi da li ce i dalje ulagati u Srbiju.
Vec sam negde citao da im se vise isplati proizvodnja u SRB nego u PL i da navodno postoje ideje da se u slucaju uspeha sa FAS-om, proizvodnja iz PL polako prebacuje u SRB.
Jedna fabrika kao sto je Fiat definitivno ima mogucnosti da ozivi industrijsku proizvodnju ako nista drugo bar u KG regionu i njegov dolazak u SRB je super stvar za privredu ali i dalje mislim da to nije SRB proizvod
Isto tako mislim i da Audi TT nije madjarski, I30 ceski ili Kia Ceed slovacki...
Vec sam negde citao da im se vise isplati proizvodnja u SRB nego u PL i da navodno postoje ideje da se u slucaju uspeha sa FAS-om, proizvodnja iz PL polako prebacuje u SRB.
Jedna fabrika kao sto je Fiat definitivno ima mogucnosti da ozivi industrijsku proizvodnju ako nista drugo bar u KG regionu i njegov dolazak u SRB je super stvar za privredu ali i dalje mislim da to nije SRB proizvod

Isto tako mislim i da Audi TT nije madjarski, I30 ceski ili Kia Ceed slovacki...
Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera
Pa dobro to nije ni bitno, bitno je samo kako on utice na domacu privredu.
Koga briga sto Zlatan Ibrahimovic zapravo nije Svedjanin kad im je on pola reprezentacije
Ja ga ne dozivljavam kao Svedjana ali neosporno da ono imaju vise koristi od njega nego Bosanci 
Koga briga sto Zlatan Ibrahimovic zapravo nije Svedjanin kad im je on pola reprezentacije


Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera
jes ba. osim ako kad svrati na bas carsiju i naruci 10 upola s' lukom.
Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera
Za domacu privredu je super...Slovacka je dobar primer kako jedna zemlja moze da ima jaku auto industriju a da pritom nema ni jedan svoj automobilski brend.
To kad kazem da 500L me dozivljavam kao domaci proizvod ne znaci da ocekujem da Srbija napravi potpuno nov domaci auto. Znam da je to nemoguce.
To kad kazem da 500L me dozivljavam kao domaci proizvod ne znaci da ocekujem da Srbija napravi potpuno nov domaci auto. Znam da je to nemoguce.
Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera
Bilo bi dobro da nam Sebekkg, kao Kragujevčanin uporedi stanje u Kragujevcu pre i posle dolaska Fijata. Pri tom mislim na ekonomsku situaciju i uticaj priliva novca na sve građane - od čaršije, sitnih trgovaca, ugostitelja, pa do lokalne vlasti. Takođa me zanima i opšta atmosfera među ljudima itd...
Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera
Možda i jeste ok, ali onda treba da pomažu svim domaćim proizvođačima. Zašto samo jedan da ima povlašćeni položaj?Laki021 napisao:To je skroz ok da se domaci proizvodjac pomaze.
Zašto uvoznici ne bi imali pravo na protest?Laki021 napisao:Uvoznici nikada ne treba da imaju prava da protestuju protiv bilo cega osim protiv sive ekonomije.
Re: Fiat 500L
koji god ogi da je u pitanju slabo mu ide matematika
Ropstvo nikad nije iskorenjeno, samo se proširilo na druge rase.
-Čarls Bukovski-
-Čarls Bukovski-
- Day Walker
- Postovi: 23524
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: BMW X3
- Lokacija: Beograd
Re: Одг: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera
Naravno da nije fer da se subvencionisu na osnovu poreskih obveznika... Ko je meni pomogao da kupim auto ?
Jel neko platio nesto za mene?
Drzava mi bednih 100000 dinara na osnovu subvencije o eko vozilu jos nije vratila, niti se stoka izjasnjava... a poslali smo 100 mailova i zvanicni dopis predat ministarstvu... banana drzava...
i jos hoce da placam nekom auto? ma mrs bre....
Послато са Telenor_Smart_HD користећи Тапаток 2
Jel neko platio nesto za mene?
Drzava mi bednih 100000 dinara na osnovu subvencije o eko vozilu jos nije vratila, niti se stoka izjasnjava... a poslali smo 100 mailova i zvanicni dopis predat ministarstvu... banana drzava...
i jos hoce da placam nekom auto? ma mrs bre....
Послато са Telenor_Smart_HD користећи Тапаток 2
Brzine idu u H-a !!!




Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera
Ne placas nikome auto. Ti kupi auto proizveden u Srbiji pa ces i ti imati povlastice. Sad sto si ti probirljiv pa ti ne odgovara domaci auto to je tvoj problem a ne drzavin. Drzava treba da brine da sto vise ljudi moze sebi da priusti pristojan, pouzdan, siguran, ekoloski prihvatljiv auto i ovim upravo to rade. Ko hoce da izvoljeva i da vozi nemacka kola onda neka to plati a ne da se buni sto drugi mogu dobiti povoljno domaci proizvod.
S obzirom da studiras ekonomiju mogao bi malo da porazmislis o tim stvarima umesto sto samo gledas sta tebi odgovara.
S obzirom da studiras ekonomiju mogao bi malo da porazmislis o tim stvarima umesto sto samo gledas sta tebi odgovara.
Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera
fq400 napisao:
Zašto uvoznici ne bi imali pravo na protest?
Zato sto od uvoznika nema nikakve koristi. Najlakse je uvesti proizvod i samo ga prodati, po mogucstvu dobro zaraditi, a jako malo rizikuju jer ne moraju da ulazu novac u razvoj gradnju pogona i sl. E onda ako taj posao ne funkcionise oni kukaju. Mogli bi da razmisle da pocnu neki drugi biznis ako vec misle da su sposobni. Sto ne prave nesto, izvoze nesto i sl... to je mnogo teze i rizicnije, ali tada i drzava treba da pomaze kako zna i ume.
Ovako ce se zatvoriti 3 opelaova salona ali ce se otvoriti 5 fiatovih. Ja tu ne vidim nikakav problem. Jasno je da ce opel uvoznik kukakti ali to je njegov problem.
Poslednja izmena od Laki021 u 23 Mar 2013, 12:42, izmenjeno 2 puta ukupno.
- grujicd
- Postovi: 9053
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera
Nije fer inače da se država meša u tržišnu utakmicu. Ako neko misli suprotno, neka zamislio da je uložio npr. milion evra u prodajni salon i servis, i da ima par desetina zaposlenih o kojima brine. I onda dođe država i omogući Peri preko puta 30% bolje uslove. Pri čemu si i ti isto građanin ove države, plaćaš porez, zapošljavaš ljude...
Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera
Da je ulozio pare u fabriku zalio bih ga, posto je ulozio u prodajni objekat zabole me.
- Delija
- Postovi: 18946
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera

Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...