Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
methane.master
Reactions:
Postovi: 21561
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Audi A3 sportback

Post od methane.master »

Texonja napisao: I ti si zab'o nos u soferku? :kezo:
Pa mislim da ne postoji vozac koji nikad nije probao kocenje levom, iz radoznalosti.
Takodje, kolikogod nepravilno to bilo, ako se vozi samo i stalno automatik, moze se navici da se koci levom, ali kao sto opet mnogi kazu nema potrebe za tim zaista... :zbunjen:
Ajd što sam ja, pa meni to bar nije teško :kezo: nego što je i jedna suvozačica, a druga je sa zadnjeg sedišta preletela napred. :mrgreen: Eh mladost ludost. :djavo:
Širim haos!
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od NexT »

Ja sam uspeo posle puta od 300+ km, delimicno magistralom da po ulasku u grad nabodem levom nepostojece kvacilo... :uf: blam me pojeo.
ftj
Reactions:
Postovi: 13926
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od ftj »

Mnogi reli vozači koče levom mada to nema veze sa normalnom vožnjom.

http://www.youtube.com/watch?v=BMEqOGejlrw
Korisnikov avatar
sebekkg
Reactions:
Postovi: 10890
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od sebekkg »

I meni to palo napamet ali samo kad bismo i mi vezbali toliko. Hehe

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Slika
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21786
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od nidza »

NexT napisao:Ja sam uspeo posle puta od 300+ km, delimicno magistralom da po ulasku u grad nabodem levom nepostojece kvacilo... :uf: blam me pojeo.
Dobro nisi nabo kočnicu. Na putu često vozim automatik rentirana kola, veruj mi da se i posle 15 dana svakodnevne vožnje od barem 50km zeznem jednom sigurno. Kočnicu greškom nisam odavno pritisnuo greškom, ali kvačilo da ubacim u rikverc povremeno.

Leva noga na reliju služi da se koriguje putanja, najčešće namesti dupe u oversteering jer zadnji točkovi se prvi rasterete, tako da nema potrebe da se povlači ručna. Nekad može da se zanese auto u levu stranu pre desne krivine, kao što to drifteri rade, onda nekad kočnica nije ni potrebna. Svi imaju svoje forice. :-) Nama preostaje da se igramo na simulatorima dok nam neko ne napravi još neki Navak. Dotle na karting. :-)

Tapatalk HD
Korisnikov avatar
methane.master
Reactions:
Postovi: 21561
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od methane.master »

ftj napisao:Mnogi reli vozači koče levom mada to nema veze sa normalnom vožnjom.
http://www.youtube.com/watch?v=BMEqOGej ... r_embedded
Eh u ono vreme internet beše prilično obskurna stvar u začetku, a o Youtubeu da i ne govorimo. Pokušavao sam na teži način. :mrgreen:
Širim haos!
zex
Reactions:
Postovi: 575
Pridružio se: 23 Feb 2013, 17:52
Garaža: Audi A3 Sportback
Lokacija: Darmstadt, Deutschland

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od zex »

nije nikakkav problem navici se na voznju automatika, jednostavno sa ulaskom u kola, "parkirate" levu nogu na deo koji je za to predvidjen i nemate problem. Mnogo je lakse nauciti da nesto ne radite nego da radite. Problem nastaje kad iz automatike predjete u manuelni, pogotovo pri paljenju kola. Meni se nekoliko puta desilo da umalo udarimu zid u garazi jer nisam pritisnuo kvacilo.
Ovo su moja iskustva.
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Ivan »

Vecina novijih auta sa manuelnim menjacem se ni ne mogu upaliti bez drzanja kvacila, cak i kada je auto u leru.
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21786
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od nidza »

Upravo tako, sačeka te lepa poruka na glavnom displeju kada okreneš ključ da treba da pritisneš kvačilo.

Tapatalk HD
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24657
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od dragvorl »

zex napisao:Problem nastaje kad iz automatike predjete u manuelni, pogotovo pri paljenju kola. Meni se nekoliko puta desilo da umalo udarimu zid u garazi jer nisam pritisnuo kvacilo.
Ovo su moja iskustva.
Da, da, to se i meni desilo, stisnes kocu, zaverglas, a ono hoce da poskoci.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
zex
Reactions:
Postovi: 575
Pridružio se: 23 Feb 2013, 17:52
Garaža: Audi A3 Sportback
Lokacija: Darmstadt, Deutschland

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od zex »

da, bas to...sluzbene oktavije...
to upozorenje o pritiskanju kvacila je trik da se stedi akumulator i ne vergla cela transmisija na prazno...
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Floyd »

Meni nije problem da se prebacim na manuelni ali stoji da sam prvih par stotina metara u autu sa manuelnim menjacem malo vise skoncentrisan.

Automatik mi od prvog dana nije bio problem...nije bilo cak ni tog trazenja kvacila i nabadanja kocnice.
Sto rece Zex, lakse se naucis da nesto ne radis nego da radis :D

Inace juce primetih jos jednu manu automatskog menjaca (primetio sam i ranije ali mi nije smetala kao juce). Prilazim opterecenom kruznom toku, kolona se polako pomera te se menjac odrzavao (mislim) u 3. Na trenutak zastajem, vidim da mogu da udjem u kruzni i dajem gas...auto posto je bio u vecem stepenu prenosa krece kao da nema snagu, vidim ja nemam vremena da se zajebavam, dodajem naglo gas, menjac baca u 1. i sledi katapult uz blago proklizavanje i paljenje lampica.
Tako ispadoh bahat vozac i ako nisam to hteo :kezo:
zex
Reactions:
Postovi: 575
Pridružio se: 23 Feb 2013, 17:52
Garaža: Audi A3 Sportback
Lokacija: Darmstadt, Deutschland

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od zex »

to se i meni desava kad rpm ne padne na onaj minimum za promeni...treba samo melo, jako malo ostrije dapritisnes gas, vratice je za jedan stepen, a ako zabodes gas, vraca za dva...bar tako je na s tronicu...
masu puta me zena pitala sto divljam :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Korisnikov avatar
AcaKayak
Reactions:
Postovi: 4865
Pridružio se: 18 Jan 2012, 11:13

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od AcaKayak »

Ja oba vozim svakodnevno i nemam nikakvih problema. Kad sam kupio M3 malo sam bio neprecizan s promenama na manuelnom jer sam pre vozio samo automatik, ali sada mi je potpuno svejedno... Automatik je svakako mnogo prakticniji, ako se samo to gleda onda dileme nema...
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od ljubitelj »

zex napisao:da, bas to...sluzbene oktavije...
to upozorenje o pritiskanju kvacila je trik da se stedi akumulator i ne vergla cela transmisija na prazno...
To je pravilo odavno iz S.Amerike,pravnicke cake, odstete itd ako se slucajno desi nezgoda a vozac nije bio sprecen da pokrene auto dok je u brzini.

Znam za Mazdu 626 iz 80tih za trziste Kanade koja je to imala, uz detaljan opis u upustvu za upotrebu auta.

Zanemarivo je opterecenje akumulatora od okretanja spojnicke menjaca..
Odgovori