Subvencionisani Fiat 500L Nacionale
Re: Одг: Finansiranje kupovine novog automobila
Alo bre sumadinac, ja branim tvoju zastavu a ti tako:lol::lol::lol:
I kakvo ti je to izrazavanje? Je li to karakteristika tvog kraja ili tvoja karakterna osobina? Ako ne znas da upotrebis reci bez psovki nemoj da se javljas... gledaj farmu.
ajd u zdravlje
A tebi milisave preporucujem da upises neku od vecernjih skola, smer ekonomija...dobro ce ti doci
ajd i tebi u zdravlje
NHF;-)
Послато са LG-P990 користећи Тапаток 2
I kakvo ti je to izrazavanje? Je li to karakteristika tvog kraja ili tvoja karakterna osobina? Ako ne znas da upotrebis reci bez psovki nemoj da se javljas... gledaj farmu.
ajd u zdravlje
A tebi milisave preporucujem da upises neku od vecernjih skola, smer ekonomija...dobro ce ti doci
ajd i tebi u zdravlje
NHF;-)
Послато са LG-P990 користећи Тапаток 2
Ropstvo nikad nije iskorenjeno, samo se proširilo na druge rase.
-Čarls Bukovski-
-Čarls Bukovski-
- nuk
- Postovi: 7607
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
- Garaža: Renault Espace 2.0dCi
- Lokacija: Ns
- Kontakt:
Re: Finansiranje kupovine novog automobila
Uhvaticu se bas za ovaj post kao jos jedan sa kojim se apsolutno slazem.paja napisao:Ceo post ti je bezobrazan toliko da nema smisla replicirati, mada takva komunikacija ti je manir, ako se dobro sećam, a sećam se.
Sad sam prelistao celu temu i komentari su manje vise, ocekivani

Jasta je ovo nego jos jedan manje-vise besmislen populisticki potez vlasti koji ozbiljno ubija trziste.
Podrska drzave autoindustriji ima smisla isto koliko i bilo kojoj drugoj grani recimo, poljoprivredi. Zasto bi vozili domaci automobil a jeli kineski pasulj?
Samo bih podsetio da je ugovor izmedju Fiata i drzave Srbije do kraja ostao netransparentan tako da baratanje sa nekim ciframa i pausalno odredjivanje "kolicine necijih benefita" zbog ovog ovakvog poteza je glupo..
- Rakhil
- Postovi: 8339
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
- Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
- Lokacija: Beograd
Re: Finansiranje kupovine novog automobila
Procitao sinoc celu temu (brzo nesto narasla) i kad se nisam slogirao.
Samo jedno pitanje za Lakija, posto je rekao da pare koje izadju iz budzeta na ovaj nacin udju nazad duplo (navedeni primer je 5M napolje, 10M nazad): ako je ovo tacno, zasto onda ne bi smo subvencionisali kompletnu proizvodnju u Srbiji? Da lepo za svaki domaci proizvod imas subvencije, da ulozimo 500 miliona evra pa dobijemo milijardu?
Samo jedno pitanje za Lakija, posto je rekao da pare koje izadju iz budzeta na ovaj nacin udju nazad duplo (navedeni primer je 5M napolje, 10M nazad): ako je ovo tacno, zasto onda ne bi smo subvencionisali kompletnu proizvodnju u Srbiji? Da lepo za svaki domaci proizvod imas subvencije, da ulozimo 500 miliona evra pa dobijemo milijardu?
- nuk
- Postovi: 7607
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
- Garaža: Renault Espace 2.0dCi
- Lokacija: Ns
- Kontakt:
Re: Finansiranje kupovine novog automobila
Na taj deo se i moja poslednja recenica odnosila..
Re: Finansiranje kupovine novog automobila
I treba da se subvencionise. Sve sto ima smisla da se subvencionise i treba da se subvencionise. Ako bi mogli da subvencionisu sa 500 miliona, to bi bilo sjajno, i ne sumnjaj da bi zaradili pomenutu milijardu. Treba da se subvencionise auto industrija, treba da se subvencionisu poljoprivreda i stocarstvo, software-ska industrija, sva izvozno orijentisana privreda treba da se subvencionise (ne mora cak ni da bude izvozna, dosta je samo da eliminise potrebu za uvozom). Umesto sto protestujete zasto se ovo subvencionise trebali bi da trazite subvencije i za neke druge grane privrede. Jasno je da se ne moze svaka sitnica subvencionisati, dolazilo bi do zloupotreba, a tamo gde su firme okrenute domacem trzistu i vec ima dosta konkurencije nema ni smisla. Nikada ni jedan jedini cent ulozen u razvoj i proizvodnju nije bacen, uvek se vraca visestruko. Problem je samo kad se pare utucaju u nesto sto nikako ne moze ni na koji nacin da to otplati.
Glavni problem sa subvencijama je sta zapravo moze da prodje ispod radara a da ne dobijete po glavi od medjunarodnih institucija jer je to generalno nedozvoljeno. Ali osim toga, svaka zemlja se ubi da na ovaj ili onaj nacin subvencionise domacu proizvodnju posto je to bez sumnje efikasna mera za razvoj zemlje. Svejedno je na koji nacin to rade, bilo da je to davanjem direktnih novacnih podsticaja, bilo da je kroz nerealan kurs domace valute (izmedju ostalog zato puca evropa jer zemlje ovo vise ne mogu da rade), bilo kroz niske cene energenata, povoljne kredite i sl... Svaka zemlja to radi, Amerika, Nemacka, Kina, Hrvatska... naravno da treba i Srbija to da radi.
Glavni problem sa subvencijama je sta zapravo moze da prodje ispod radara a da ne dobijete po glavi od medjunarodnih institucija jer je to generalno nedozvoljeno. Ali osim toga, svaka zemlja se ubi da na ovaj ili onaj nacin subvencionise domacu proizvodnju posto je to bez sumnje efikasna mera za razvoj zemlje. Svejedno je na koji nacin to rade, bilo da je to davanjem direktnih novacnih podsticaja, bilo da je kroz nerealan kurs domace valute (izmedju ostalog zato puca evropa jer zemlje ovo vise ne mogu da rade), bilo kroz niske cene energenata, povoljne kredite i sl... Svaka zemlja to radi, Amerika, Nemacka, Kina, Hrvatska... naravno da treba i Srbija to da radi.
- Rakhil
- Postovi: 8339
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
- Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
- Lokacija: Beograd
Re: Finansiranje kupovine novog automobila
Dobro, a ajd mi sad pojasni kako se to tacni zaradi na tome. Evo, subvencionise drzava 500M i kako se to "zaradi" milijarda?
Re: Finansiranje kupovine novog automobila
Lakija za preCednika !!!
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 32204
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Subvencionisani Fiat 500L
Tema je preimenovana jer se odnosi konkretno na ovaj model.
Molim da ostanemo u okvirima diskusije vezane za 500L, a drugi proizvodi i načini finansiranja od strane države su za neku drugu temu i forume drugačije tematike.
Hvala na razumevanju.
Molim da ostanemo u okvirima diskusije vezane za 500L, a drugi proizvodi i načini finansiranja od strane države su za neku drugu temu i forume drugačije tematike.
Hvala na razumevanju.
Posetite www.garaza.rs !
Re: Finansiranje kupovine novog automobila
Rakhil napisao:Dobro, a ajd mi sad pojasni kako se to tacni zaradi na tome. Evo, subvencionise drzava 500M i kako se to "zaradi" milijarda?
Pa zar to nije veoma ocigledno?
Uzecu tezi primer. Recimo da je zahvaljujuci subvencijama u slucaju automobila, po svakom prodatom domacem autu autu u zemlji ostalo 5000e vise (neko ko bi inace kupio Opela, sada ce kupiti Fiata). Dakle nisam rekao svih 10 000 - 15 000e jer sam svestan da ne ostaju sve pare u Srbiji jer se auto sklapa od dosta uvoznih delova. Medjutim kada kupite Opela, prakticno 100% novca momentalno izlazi iz zemlje.
E sada, dakle u sistemu imamo 5000e vise nego u slucaju da nije bilo subvencija. Tih 5000e ce kruziti sistemom sve dok se za te pare nesto ne kupi iz uvoza (opet dolazimo do toga da sto vise domace kupujemo to ce te pare ostati duze u sistemu i efekat subvencije ce biti jaci). Dakle to nije vise samo 5000e, to je 5000e koje ce 10x promeniti vlasnika, koje ce kruziti, a pri svakoj transakciji naplatice se porez 20%. Naravno iz poreza ce se te pare vratiti u sistem i recimo ako se 10x obrnu pre nego sto komplet izadju iz zemlje na njih ce 10x biti naplaceno 20% poreza sto ce biti ukupno 20 000e na ime naplate poreza. Ako od toga odbijemo pocetnu subvenciju od 3000e dobijemo 20 000- 3000 = 17 000e vise se slilo u budzet nego u slucaju da nije bilo subvencija. Vise nego splativ posao. Pride ljudi zadovoljni jer su mogli povoljno da kupe nov auto, koji trosi malo (te odatle jos stedimo i na uvozu nafte sto je takodje vrlo znacajna stavka), manje nastradalih u saobracaju...
Jasno je da sam koristio proizvodljne brojeve i malo pojednostavio racunicu, ali sustina je mislim vise nego jasna.
Re: Subvencionisani Fiat 500L
Koji je spisak opreme za ovaj nacionale 500L?
Re: Subvencionisani Fiat 500L
Zahvaljujem. Odlično opremljen za 13.300e.
Bez barem "paketa 1" ga ne bih ni razmatrao.
Bez barem "paketa 1" ga ne bih ni razmatrao.
Poslednja izmena od jaksa u 25 Mar 2013, 11:42, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Subvencionisani Fiat 500L
Evo ovde imas malo vise objasnjenja:
http://www.b92.net/automobili/vesti.php ... _id=697969
Kako je opremljen 500L Nacionale?
Na osnovu protokola koji je u petak 22. marta potpisan između Ministarstva finansija i privrede Srbije i kompanije FIAT automobili Srbija (FAS), građanima Srbije omogućeno je da kupe model 500L po ceni koja je u proseku niža za 3.000 evra. Saznali smo više detalja ovom automobilu koji nosi oznaku Nacionale.

Posetioci ovogodišnjeg sajma na štandu FIAT-a mogu da vide atraktivniju, dvobojnu varijantu modela 500L Nacionale, sa 1.4 litarskim benzinskim motorom sa 95 ks i dodatnom opremom, koji se prodaje po ceni od 13.300 evra.Subvencionisani FIAT 500L za domaće tržište vizuelno se razlikuje od drugih verzija ovog modela po logotipu "Nacionale" u koji je umetnuta srpska trobojka.
Kupci mogu da biraju između tri vrste motora. Najjeftiniju verziju, čija je cena 10.900 evra, pogoni 1.4 litarski benzinac sa 95 ks. Model koji je opremljen 1.3 litarskim dizel motorom sa 85 ks košta 12.900 evra, dok će za najskuplju verziju modela Nacionale, koji ispod haube ima 1.6 litarski MultiJet dizel motor sa 105 ks, kupci motrati da izdvoje 13.900 evra.
Važno je napomenuti da je paket opreme Nacionale isti kod sve tri pogonske varijante i da za razliku od osnovnog modela koji je lansiran u jesen 2012. godine uključuje i manuelni klima uređaj.

Što se tiče bezbednosti, pored ABS-a sa EDB funkcijom, FIAT 500L Nacionale standardno je opremljen i ESP sistemom sa Hill Holder asistencijom prilikom polaska uzbrdo, vazdušnim jastucima za vozača i suvozača, bočnim vazdušnim jastucima i vazdušnim zavesama.
Verzije sa dizel motorima imaju i Stop/Start funkciju.
U standardnu opremu spada i tempomat, daljinsko otključavanje, priprema za radio, električni podizači prednjih stakala, servo upravljač podesiv po visini i dubini, dok je vozačevo sedište podesivo i po visini. Zadnja klupa FIAT-a 500L Nacionale deljiva je u odnosu 60:40 i može se potpuno preklopiti, a sadrži i centralni, sklopivi naslon za ruku.
Automobil standardno dolazi u pastelno crvenoj boji karoserije (u istoj boji su i branici i spoljni retrovizori) sa crnom, hromiranom bočnom zaštitnom lajsnom, a opremljen je 16 inčnim čeličnim felnama, dok je rezervni točak manjih dimenzija.

Veliko interesovanje posetilaca za 500L Nacionale na štandu FIAT-a na ovogodišnjem sajmu automobila
Sva ostala oprema se doplaćuje. Tako, recimo, dodatni Paket 1, koji košta 850 evra, sadrži električne podizače zadnjih prozora, elektropodesive retrovizore sa funkcijom odmrzavanja, multimedijalni uređaj sa 5.4" touchscreen-om, radio/CD/mp3 + bluetooth + USB + AUX, kožni volan sa telefonskim i audio komandama, kožnu ručicu menjača.
Po istoj ceni u ponudi je i Paket 2 koji obuhvata svetla za maglu, parking senzore i 16 inčne aluminijumske felne.
Ako kupac, na primer, želi belu ili crnu boju krova, moraće da izdvoji dodatnih 700 evra, a za metalik boju još 400 evra, itd. Važno je napomenuti da neke dodatke na paket Nacionale nije moguće dokupiti pojedinačno kao opciju, a među njima su i parking senzori.
http://www.b92.net/automobili/vesti.php ... _id=697969
Kako je opremljen 500L Nacionale?
Na osnovu protokola koji je u petak 22. marta potpisan između Ministarstva finansija i privrede Srbije i kompanije FIAT automobili Srbija (FAS), građanima Srbije omogućeno je da kupe model 500L po ceni koja je u proseku niža za 3.000 evra. Saznali smo više detalja ovom automobilu koji nosi oznaku Nacionale.

Posetioci ovogodišnjeg sajma na štandu FIAT-a mogu da vide atraktivniju, dvobojnu varijantu modela 500L Nacionale, sa 1.4 litarskim benzinskim motorom sa 95 ks i dodatnom opremom, koji se prodaje po ceni od 13.300 evra.Subvencionisani FIAT 500L za domaće tržište vizuelno se razlikuje od drugih verzija ovog modela po logotipu "Nacionale" u koji je umetnuta srpska trobojka.
Kupci mogu da biraju između tri vrste motora. Najjeftiniju verziju, čija je cena 10.900 evra, pogoni 1.4 litarski benzinac sa 95 ks. Model koji je opremljen 1.3 litarskim dizel motorom sa 85 ks košta 12.900 evra, dok će za najskuplju verziju modela Nacionale, koji ispod haube ima 1.6 litarski MultiJet dizel motor sa 105 ks, kupci motrati da izdvoje 13.900 evra.
Važno je napomenuti da je paket opreme Nacionale isti kod sve tri pogonske varijante i da za razliku od osnovnog modela koji je lansiran u jesen 2012. godine uključuje i manuelni klima uređaj.

Što se tiče bezbednosti, pored ABS-a sa EDB funkcijom, FIAT 500L Nacionale standardno je opremljen i ESP sistemom sa Hill Holder asistencijom prilikom polaska uzbrdo, vazdušnim jastucima za vozača i suvozača, bočnim vazdušnim jastucima i vazdušnim zavesama.
Verzije sa dizel motorima imaju i Stop/Start funkciju.
U standardnu opremu spada i tempomat, daljinsko otključavanje, priprema za radio, električni podizači prednjih stakala, servo upravljač podesiv po visini i dubini, dok je vozačevo sedište podesivo i po visini. Zadnja klupa FIAT-a 500L Nacionale deljiva je u odnosu 60:40 i može se potpuno preklopiti, a sadrži i centralni, sklopivi naslon za ruku.
Automobil standardno dolazi u pastelno crvenoj boji karoserije (u istoj boji su i branici i spoljni retrovizori) sa crnom, hromiranom bočnom zaštitnom lajsnom, a opremljen je 16 inčnim čeličnim felnama, dok je rezervni točak manjih dimenzija.

Veliko interesovanje posetilaca za 500L Nacionale na štandu FIAT-a na ovogodišnjem sajmu automobila
Sva ostala oprema se doplaćuje. Tako, recimo, dodatni Paket 1, koji košta 850 evra, sadrži električne podizače zadnjih prozora, elektropodesive retrovizore sa funkcijom odmrzavanja, multimedijalni uređaj sa 5.4" touchscreen-om, radio/CD/mp3 + bluetooth + USB + AUX, kožni volan sa telefonskim i audio komandama, kožnu ručicu menjača.
Po istoj ceni u ponudi je i Paket 2 koji obuhvata svetla za maglu, parking senzore i 16 inčne aluminijumske felne.
Ako kupac, na primer, želi belu ili crnu boju krova, moraće da izdvoji dodatnih 700 evra, a za metalik boju još 400 evra, itd. Važno je napomenuti da neke dodatke na paket Nacionale nije moguće dokupiti pojedinačno kao opciju, a među njima su i parking senzori.
Re: Finansiranje kupovine novog automobila
Samo tolikoLaki021 napisao:Glavni problem sa subvencijama je sta zapravo moze da prodje ispod radara a da ne dobijete po glavi od medjunarodnih institucija jer je to generalno nedozvoljeno.

Od zemalja koje si naveo Amerika i Hrvatska grcaju u dugovima, dok Kina ima odličan uspon zahvaljujući pre svega veoma jeftinoj radnoj snazi (koliko beše košta Iphone u proizvodnji, oko 20$ dok i sami znate cene u prodaji). Jedino je Nemačka svetli primer, ali o razlikama između Nemačke i Srbije zaista ne bih... bolje da se poredimo sa Hrvatskom, Slovačkom, Češkom i sličnijim zemljama. Ne znam da li u Slovačkoj postoje subvencije za kupovinu Hyundai-ja na primer...?Laki021 napisao:Ali osim toga, svaka zemlja se ubi da na ovaj ili onaj nacin subvencionise domacu proizvodnju posto je to bez sumnje efikasna mera za razvoj zemlje. Svejedno je na koji nacin to rade, bilo da je to davanjem direktnih novacnih podsticaja, bilo da je kroz nerealan kurs domace valute (izmedju ostalog zato puca evropa jer zemlje ovo vise ne mogu da rade), bilo kroz niske cene energenata, povoljne kredite i sl... Svaka zemlja to radi, Amerika, Nemacka, Kina, Hrvatska... naravno da treba i Srbija to da radi.
Ono što ja znam jesu priče o subvencijama 'ispod žita' kompanijama koje su orijentisane ka izvozu kako bi na međunarodnom tržištu imali bolju poziciju. Boeing i Airbus mi padaju na pamet. Jedna od poenti postojanja EU kojoj kao težimo i jeste bila da se stvori ogromno slobodno tržište, pa ko je sposoban da to iskoristi profitira (Nemačka), ko nije, čeka pomoć koju će opet da potroši kod onih koji su sposobni...
Ako je reč o socijalnom ustupku, onda nek subvencionišu auto koji bi bio namenjen najsiromašnijima i koji kao takav ne bi predstavljao diskriminaciju prema ostalima na tržištu.
- Rakhil
- Postovi: 8339
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
- Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
- Lokacija: Beograd
Re: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale
Laki, ja i dalje ne vidim kako se od istih 5000 evra pravi jos 20% svakom transakcijom. Da to tako funkcionise (znam da si plasticno objasnio), pare bi same sebe pravile stalno, a to nece da moze. Nemoj ovo shvatiti kao uvredu, ali mislim da si pored svoje nesumnjive elokvencije i obrazovanja jako slabo upucen u osnove ekonomije - ovo vec nije pitanje razlike u stavovima.
Nego, tumacim Trojketov post kao upozorenje da je kraj ovoj diskusiji, pa cu se povuci iz iste. Samo ne razumem tacno o cemu sme da se pise onda u temi koja se zove "Subvencionaisani 500L", valjda samo o uslovima kredita, sta li...
Nego, tumacim Trojketov post kao upozorenje da je kraj ovoj diskusiji, pa cu se povuci iz iste. Samo ne razumem tacno o cemu sme da se pise onda u temi koja se zove "Subvencionaisani 500L", valjda samo o uslovima kredita, sta li...