Subvencionisani Fiat 500L Nacionale

Razne informacije u vezi kupovine automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Finansiranje kupovine novog automobila

Post od Laki021 »

fq400 napisao:
Laki021 napisao:Glavni problem sa subvencijama je sta zapravo moze da prodje ispod radara a da ne dobijete po glavi od medjunarodnih institucija jer je to generalno nedozvoljeno.
Samo toliko :ccc: Mislim da je već do sada dokazano da kad država Srbija radi nešto nedozvoljeno i ispod radara, obično građani to plaćaju, ne sećam se da je ikad bilo koristi za sve (za određene jeste, za većinu nije). Hoću da kažem da čim se nešto radi 'ispod radara', to ne može da izađe na dobro za sve.
Osetljiva, vrlo pipava tema. Problem je sto to svi rade, i nije moguce biti konkurentan bez toga.

fq400 napisao:
Od zemalja koje si naveo Amerika i Hrvatska grcaju u dugovima, dok Kina ima odličan uspon zahvaljujući pre svega veoma jeftinoj radnoj snazi (koliko beše košta Iphone u proizvodnji, oko 20$ dok i sami znate cene u prodaji). Jedino je Nemačka svetli primer, ali o razlikama između Nemačke i Srbije zaista ne bih... bolje da se poredimo sa Hrvatskom, Slovačkom, Češkom i sličnijim zemljama. Ne znam da li u Slovačkoj postoje subvencije za kupovinu Hyundai-ja na primer...?

Pa da ne rade to propale bi, ocigledno to vide kao svoj put ka oporavku.

Pre par dana sam bas slucajno slusao kakav Bosanci imaju problem. Kazu propada im stocarstvo, svinje kostaju 2.5 marke kila, a njih proizvodnja kosta 3 marke... Zasto je cena takva, zato sto se uvozi iz hrvatske... I sad se zapitas pa kako Hrvati mogu da prodaju po 2 marke, ako bosanci ne mogu... Fora je Hrvatska subvencionise izvoz svinja sa 2 marke po kili sto proizvodjacima dakle znaci da ukupno zarade 4.5 marke... I sad ko je tu lud, dal hrvati sto subvencionisu ili bosanci koji ce puci... Hrvati srecno trljaju ruke jer im se slije u drzavu 2 marke po svakoj izvezenoj kili, koliko su subvencinisali nije ni bitno, vratice se visestruko.

fq400 napisao:
Ono što ja znam jesu priče o subvencijama 'ispod žita' kompanijama koje su orijentisane ka izvozu kako bi na međunarodnom tržištu imali bolju poziciju. Boeing i Airbus mi padaju na pamet. Jedna od poenti postojanja EU kojoj kao težimo i jeste bila da se stvori ogromno slobodno tržište, pa ko je sposoban da to iskoristi profitira (Nemačka), ko nije, čeka pomoć koju će opet da potroši kod onih koji su sposobni...
Mnogo vise toga se subvencionise nego sto se zna. Nije to uvek tako ocigledno. Takodje, ako recimo nemacka da Srbiji povoljan kredit za nabavku novih autobusa, a onda nas uslovi da ti autobusi moraju biti Made in Germany, sta je to drugo no subvencija domace industrije? Ima ovakvih primera jos mnogo, velike zemlje, tj njihove vlade cesto lobiraju za svoje velike firme, interesi velikih firmi su i nacionalni interesi. Mnogo je teze malim zemljama da se bore za svoja prava i ravnopravan polozaj.

Takodje, vidimo danas koliko dobro ideja Evrope i pre svega slobodnog trzista funkcionise...
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale

Post od Laki021 »

Rakhil napisao:Laki, ja i dalje ne vidim kako se od istih 5000 evra pravi jos 20% svakom transakcijom. Da to tako funkcionise (znam da si plasticno objasnio), pare bi same sebe pravile stalno, a to nece da moze. Nemoj ovo shvatiti kao uvredu, ali mislim da si pored svoje nesumnjive elokvencije i obrazovanja jako slabo upucen u osnove ekonomije - ovo vec nije pitanje razlike u stavovima.
Nego, tumacim Trojketov post kao upozorenje da je kraj ovoj diskusiji, pa cu se povuci iz iste. Samo ne razumem tacno o cemu sme da se pise onda u temi koja se zove "Subvencionaisani 500L", valjda samo o uslovima kredita, sta li...

Pa ne prave se pare, samo se obrcu, kolicina novca na raspolaganju je Money Supply = Money quantity x Money Velocity... Ne moras imati mnogo para ako imas likvidan sistem.
Teoretksi, ako imas 1000din u celoj Srbiji koje se fantasticno brzo obrcu a apsolutno nista se ne uvozi cela zemlja moze dobro da zivi i da ne manjka novca u budzetu...

Kako je moguce da godisnji budzet drzave koja ima ukupno milijardu evra u opticaju bude 2 milijarde evra? Po tebi ispadne da se te pare moraju, napraviti, stvoriti dok zapravo samo treba da kruze.
Poslednja izmena od Laki021 u 25 Mar 2013, 12:10, izmenjeno 3 puta ukupno.
Korisnikov avatar
fq400
Reactions:
Postovi: 1458
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:59
Garaža: Lancer

Re: Finansiranje kupovine novog automobila

Post od fq400 »

Laki021 napisao:E sada, dakle u sistemu imamo 5000e vise nego u slucaju da nije bilo subvencija. Tih 5000e ce kruziti sistemom sve dok se za te pare nesto ne kupi iz uvoza (opet dolazimo do toga da sto vise domace kupujemo to ce te pare ostati duze u sistemu i efekat subvencije ce biti jaci). Dakle to nije vise samo 5000e, to je 5000e koje ce 10x promeniti vlasnika, koje ce kruziti, a pri svakoj transakciji naplatice se porez 20%. Naravno iz poreza ce se te pare vratiti u sistem i recimo ako se 10x obrnu pre nego sto komplet izadju iz zemlje na njih ce 10x biti naplaceno 20% poreza sto ce biti ukupno 20 000e na ime naplate poreza. Ako od toga odbijemo pocetnu subvenciju od 3000e dobijemo 20 000- 3000 = 17 000e vise se slilo u budzet nego u slucaju da nije bilo subvencija. Vise nego splativ posao. Pride ljudi zadovoljni jer su mogli povoljno da kupe nov auto, koji trosi malo (te odatle jos stedimo i na uvozu nafte sto je takodje vrlo znacajna stavka), manje nastradalih u saobracaju...

Jasno je da sam koristio proizvodljne brojeve i malo pojednostavio racunicu, ali sustina je mislim vise nego jasna.
Prilično mi je nejasna suština, mada se ograđujem jer se ne bavim ekonomijom. Prvo mi je nejasno mi je kako se od 5000 EUR pri transakcijama stvori 20 000 EUR i o kojih 20% poreza je reč? Ukoliko je reč o PDV-u, on je upravo to - porez na DODATU vrednost, dakle, ako neko uveća taj kapital od 5000 EUR na recimo 5100 EUR, plaća se porez od 20%, ali na tih 100 EUR (pod uslovom da je PDV na ulaznu cifru već plaćen). Dalje, nije mi jasno kako se i taj novac stvori, tj. ko to plati? Ne plati Nemac, već neko iz Srbije, ko je već to isto platio time što je popunio budžet da bi ta subvencija uopšte i mogla da se dodeli.

Realno, da jedan deo novca ostaje u zemlji, ostaje. Da se deficit jednim delom smanjuje - smanjuje se. Da ovo nije u redu - nije, i sam si to rekao. Ako već država hoće da uradi tako nešto, nek otvori svoju fabriku, nek uloži novac u razvoj novog automobila (ili neka ga jednostavno 'otkupe', kao Daewoo i Opel što su radili ili gomila drugih) pa neka prave i subvencionišu do mile volje. To je fer, pa ako ljudi hoće, kupovaće ga, a pritom sve je domaće i sav novac ostaje kod 'nas'.

Ponavljam, protiv uvoznika automobila nemam ništa - ISTA vozila dobijamo JEFTINIJE nego u drugim zemljama, što je ja mislim i jedini slučaj, jer je sve ostalo iz uvoza u Srbiji skuplje nego 'napolju'. Kod nas su čak i domaći proizvodi skuplji nego 'napolju'. Ljudi su uložili u salone, servise, obuku ljudi da bih između ostalih i ja vozio ono što mi se sviđa i spreman sam to da platim. Da nisam, ne bih kupovao taj auto, ili bih kupio nešto drugo.

Naša privreda je nekonkurentna u inostranstvu odakle nam je i potreban novac i tu nikakve subvencije za prodaju na domaćem tržištu ne mogu pomoći. Sprečiće određeni odliv novca ali neće doneti nove prihode, nikako. S druge strane, oštetiće ljude koji su takođe delovi ovog društva. Ne mislim na vlasnike (otići će u drugi biznis, lako je kad imaš kapital), već na obične radnike koji neće imati kud.
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale

Post od Laki021 »

Mislim da sam i tebi odgovorio prethodnim postom. 20% sam koristio kao neku generalnu, srednju vrednost, koja se najcesce pominje. Nekada je to PDV d 20% (ali samo na dodatu vrednost), nekada je to porez na zarade (koji je veci) i sl, da sam pravio razlike samo bih bespotrebno iskopmlikovao a sustina bi ostala potpuno ista.
Korisnikov avatar
fq400
Reactions:
Postovi: 1458
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:59
Garaža: Lancer

Re: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale

Post od fq400 »

Ne bi ostala suština jer i za novac važi zakon termodinamike - ne može ni iz čega da se stvori nešto (gruba parafraza). Kad bi bilo načina da se od tih 3000 EUR subvencije napravi posao koji bi doneo oko 700% zarade iz inostranstva, sve bi bilo ok.
Rakhil napisao:Nego, tumacim Trojketov post kao upozorenje da je kraj ovoj diskusiji, pa cu se povuci iz iste. Samo ne razumem tacno o cemu sme da se pise onda u temi koja se zove "Subvencionaisani 500L", valjda samo o uslovima kredita, sta li...
Sad i ja videh ovo, sorry za off.
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale

Post od Laki021 »

fq400 napisao:
Laki021 napisao:Mislim da sam i tebi odgovorio prethodnim postom. 20% sam koristio kao neku generalnu, srednju vrednost, koja se najcesce pominje. Nekada je to PDV d 20% (ali samo na dodatu vrednost), nekada je to porez na zarade (koji je veci) i sl, da sam pravio razlike samo bih bespotrebno iskopmlikovao a sustina bi ostala potpuno ista.
Ne bi ostala suština jer i za novac važi zakon termodinamike - ne može ni iz čega da se stvori nešto (gruba parafraza). Kad bi bilo načina da se od tih 3000 EUR subvencije napravi posao koji bi doneo oko 700% zarade iz inostranstva, sve bi bilo ok.
Pa ne bi doneo iz inostranstva, nigde to nisam ni napisao. Budzet se i ne puni iz inostranstva, a najvecim delom i ne trosi u inostranstvu...
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Reactions:
Postovi: 32204
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale

Post od trojanac »

Rakhil napisao:Nego, tumacim Trojketov post kao upozorenje da je kraj ovoj diskusiji, pa cu se povuci iz iste. Samo ne razumem tacno o cemu sme da se pise onda u temi koja se zove "Subvencionaisani 500L", valjda samo o uslovima kredita, sta li...
Nije kraj diskusiji, nego da ostanemo u okvirima subvencije ovog modela, ako je već to tema. Vidim da diskusija ide u smeru analize celokupne srpske ekonomije.
Posetite www.garaza.rs !
Korisnikov avatar
Day Walker
Reactions:
Postovi: 23524
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: BMW X3
Lokacija: Beograd

Re: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale

Post od Day Walker »

Koje srpske ekonomije? :mrgreen:
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika
MilisaV
Reactions:
Postovi: 317
Pridružio se: 11 Jul 2012, 15:39
Garaža: bmw 525d
Lokacija: Novi Beograd

Re: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale

Post od MilisaV »

već sam napisao da je to perpetum mobile ekonomija, ali mi je post izbrisan.

a sad u nadi da ne bi bio isbrisan šaljem i tekst sa b92 da vidite šta misle ekomisti o ovoj vrsti vođenja ekonomske politikie


http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=491562


i ja se izvinjavam ako ovo izlazi iz "okvira" teme, ali ne može se diskutovati samo usko, mora se gledati šira slika.
žena može biti sa sela a auto mora iz nemačke
Korisnikov avatar
fq400
Reactions:
Postovi: 1458
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:59
Garaža: Lancer

Re: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale

Post od fq400 »

Ja se ograničavam na pomenutu subvenciju od 3000 EUR za 500L i zašto to nije toliko dobro kao što se predstavlja. Biće dobro onome ko ga bude kupio, jer će 'profitirati' za taj novac (iako ga je već uplatio u budžet ranije). Neće biti dobro za onoga ko ostane bez dela profita jer će morati da ga naplati nekom drugom, a sistemom spojenih sudova će to opet doći do svih. Najgora varijanta je da ljudi pogođeni ovim ostanu bez posla, jer oni najviše i koštaju, tako da neće biti mnogo vajde od tih 3000 EUR koji ostanu u zemlji. Bar ne svima podjednako, a valjda bi prva država trebalo da bude garant jednakosti za sve.

Subvencija za vozilo koje bi se izvozilo bi bila pun pogodak, ako otme deo tržišnog kolača i donese nove vrednosti (novac) u zemlju. Sve ostalo je drži bure vodu dok majstori odu.
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale

Post od Laki021 »

MilisaV napisao:već sam napisao da je to perpetum mobile ekonomija, ali mi je post izbrisan.

a sad u nadi da ne bi bio isbrisan šaljem i tekst sa b92 da vidite šta misle ekomisti o ovoj vrsti vođenja ekonomske politikie


http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=491562

Pazljivo sa perpetuum mobile, to je vec jasno definisan pojam... Nije ovo perpetuum mobile...

To sto je taj ekonomista napisao ne znaci nista. Isto tako mozes da nadjes 100 koji ce reci suprotno. Problem je sto ekonomija nije egzaktna nauka (pitanje da li je onda uopste nauka), tako da svako moze da ima svoje misljenje i jako je tesko utvrditi ko je u pravu, sve dok se ne vide rezultati a onda je vec kasno.


fq400 napisao:
Subvencija za vozilo koje bi se izvozilo bi bila pun pogodak, ako otme deo tržišnog kolača i donese nove vrednosti (novac) u zemlju. Sve ostalo je drži bure vodu dok majstori odu.

Da li izvezes ili sprecis uvoz je prakticno potpuno svejedno.
Korisnikov avatar
Day Walker
Reactions:
Postovi: 23524
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: BMW X3
Lokacija: Beograd

Re: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale

Post od Day Walker »

Do sada nisam ni od jednog ozbiljnog ekonomiste cuo da je ovo pozitivno :pardon:
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale

Post od Laki021 »

Onda su verovatno svi koji vode velike (a i male) zemlje blesavi :zbunjen:
Korisnikov avatar
Day Walker
Reactions:
Postovi: 23524
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: BMW X3
Lokacija: Beograd

Re: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale

Post od Day Walker »

Laki ako mislis da si veliki ekonomski strucnjak vrati se u rodnu zemlju i pomozi... Mislim, sta ocekujes da ti napisemo, da si u pravu, a ne znas kakva je zapravo situacija?
Nemoj da se ljutis, ali ja ne mogu da verujem da zaista verujes u pricu o obrtu novca i stvaranju istog iz tih npr 5000e...
Da dodam da nema proizvodnje u Srbiji koja moze od tih 5k eura da napravi jos 1000 npr
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale

Post od Laki021 »

Naravno da verujem, zato sto to sve uspesne zemlje rade, ukljucujuci i ovu u kojoj se trenutno nalazim. I ne insistirajte na stvaranju novca jer nije to u pitanju, pominje se samo priliv novca u budzet.
Day Walker napisao:Laki ako mislis da si veliki ekonomski strucnjak vrati se u rodnu zemlju i pomozi...
A mozda je pametnije da probam ovde da zaradim recimo 10 miliona pa da to jednog dana investiram u Srbiju?
Odgovori