Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
Uroš S.
Reactions:
Postovi: 10989
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
Lokacija: BGD

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Uroš S. »

Jel DSG manuelni ili automatski i zasto, tj. sta cini jedan menjac automatskim a sta manuelnim?

TT post.
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28237
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Xepoj87 »

Pa automatski menjac je svaki koji automatski menja brzine,bez obzira od sklopa samog menjaca... Znam zasto pitas,ali je ovo sustina podele menjaca.
Vec R-tronic u proslom R8 nije automatik,jer je vozac u obavezi da menja brzine,izostanak kvacila ga po meni ne cini automatikom...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Korisnikov avatar
Uroš S.
Reactions:
Postovi: 10989
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
Lokacija: BGD

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Uroš S. »

Pa da, ako gledaš sa aspekta ispoljavanja i načina rada onda je DSG automatski, ali ako gledaš po konstrukciji onda je mnogo više manuelni nego automatski.
Na Wiki stranici o DSG-u prvoj rečenici stoji da je to manuelni sa robotizovanim kvačilom što je i logično jer automatik po prirodi nema kvačilo.
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28237
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Xepoj87 »

Pa,sada mozemo to gledati tako i po kojim pravilima je to automatik,automatik,ja se ne secam da ima neko pravilo :)
Samim tim sto se kvacilo automatski stiska od strane automobila je po meni automatik.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Korisnikov avatar
Uroš S.
Reactions:
Postovi: 10989
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
Lokacija: BGD

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Uroš S. »

Da ne drvimo mi previše nego da sačekamo dragvorla :D
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28237
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Xepoj87 »

Pa bila je ova prica ranije,da li ovde ili na drugom forumu,zato i znam o cemu pricas,dugo se nesto raspravljalo o tome :)
Mislim,kada se gleda strucno,to je automatizovani manuelni menjac sa duplim kvacilom...
Tako da je po konstrukciji manuelni menjac,a po nacinu krajnjeg funkcionisanja je automatik...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Ivan »

Znaci DSG je automatski manuelni menjac :kezo:
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24656
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od dragvorl »

Bilo je i ranije price o tome. Dsg jeste robotizovani manuelni po konstrukciji, unutra su snopovi vrlo slicni manuelnom menjacu. Sa druge strane sama rucica i rad menjaca u voznji sto se korisnika tice je skoro identican automatiku. Uostalom tu je da zameni klasicni automatik, VW je vec sad mislim u vecini modela presao na dsg.
Ljubitelj, zimi na minusu se cak i oseti (kod nekih vozila, licno sam se uverio) kako padnu obrtaji kada pustis kvacilo u leru, tako da nije bas skroz bezveze kad kazu da se pali sa stisnutim kvacilom.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28237
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Xepoj87 »

Kod mene recimo skacu obrtaji za 50 kada se stisne kvacilo,a kada je hladan motor,ne spusta obrtaje kada se pusti kvacilo...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Ivan »

Ja nisam primetio neku razliku, nego imam pitanje koje nije usko vezano za temu, ali da li je bolje gasiti auto u leru (sa/bez kvacila) ili u brzini, cuo sam neke price da se tu nekako haba zamajac, zaboravio sam vec, kao i za samo paljenje.
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28237
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Xepoj87 »

Ako stisnes kvacilo,mislim da nije bitno da li je rucica menjaca u ili van brzine...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24656
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od dragvorl »

Nebitno potpuno jer je menjac odvojen od motora kada je stisnuto kvacilo.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Ivan »

A kada je u leru a nije stisnuto kvacilo da li je i onda menjac odvojen?
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24656
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od dragvorl »

Kad nije stisnuto kvacilo uvek je spojen, samo se vrti spojnicka osovina i pojedini zupcanici na snopovima. Zato i uvek moraju da opadnu obrtaji (mozda se i ne vidi na obrtomeru, ako je veci motor i menjac sa manje frikcije, ali obrtaji moraju da padnu) kada se pusti kvacilo, makar u leru bio jer postoji trenje u ulju, narocito kada je hladno, pa inercija svih tih elemenata u menjacu, i tako to.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Ivan »

Hvala na objasnjenju :doubleup:
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Odgovori