to sto traze uvoznici da se porez racuna samo na razliku u ceni u sistemu staro za novo je ok, ali to traze svi i to godinama.Risto napisao:Realno dzabe diskutujemo o tome da li je ovo opravdano ili ne... Ok, znam ja da je forum mjesto gdje se diskutuje ali mislim da mi kao vozaci i buduci kupci, novih ili polovnih automobila, trebamo da poguramo te uvoznike ali u nekim realnim zahtjevima od kojih cemo svi mi sutra imati koristi...
Ja da sam na mjestu uvoznika, ja bi uradio sledece, trazio bi od vlade da konacno usvoji onaj propis da se PDV placa samo na razliku u cijeni izmedju novog i polovnog vozila. To je ona prica tipa da ja sad imam auto od 5000 evra, dajem ga u racun, a kupujem nov od 10000+pdv. Tad ja placam PDV samo na iznos od 5000 evra i stedim kao kupac 1000 evrica. Mislim da se u citavoj prici uvoznika krije slican stav, a zamislite sad samo u teoriji da Vlada subvencionise kupovinu svih vozila, npr. dobijes subvenciju od 3000 evra za kupovinu onog SLS BlackSeries-a![]()
Realno jeste situacija da ova subvencija malo rusi trzisnu ekonomiju ali isto tako se subvencionisu odredjeni veliki poslodavci a ne subvencionisu mali, ko ih *ebe kad su mali i ne mogu da investiraju 50M evrica... Ima tih jos gomilu primjera, subvencije su prisutne svuda i to je sasvim normalno. Npr. kad je bila subvencija od 100000 rsd za ekoloske automobile, tada su uvoznici koji nisu imali ekoloske automobile trebali opet da protestuju?
Razumijem ja da ce sad ovaj 500L biti najprodavaniji auto a da sa druge strane taj auto bez subvencija ima jako slabu prodju na trzistu... Ali ovo nama kupcima donosi samo pogodnosti, sutra ce neko kupiti auto koji je jos 1000 evra jeftiniji zbog 500L, neko nece placati kamatu na svog Opela zbog 500L...
i to je jedini ispravan sistem staro za novo, a koristi su visestruke
zasto to nije usvojila ni jedna vlada nije mi poznato, ali mislim da ce se i to uskoro desiti
pre par meseci sam pitao, jer sam bio zainteresovan za pandu 0.9 twinair, i jos postoji subvencija od 100.000din za automobile koji izbacuju manje od 100mg co2, ali to nije sve. grad beograd daje besplatno parkiranje za ovakve automobile. manje su takse kod registracije i tako.
inace, ni jedna subvencija ne rusi trzisnu ekonomiju nego joj pomaze da ponovo uspostavi svoja pravila. u kriznim vremenima svaka intervencija drzave je pozeljna, cak i neophodna, jer jedino ona ima mehanizme i sto je najvaznije...novac.
vidim da se mnogi iz sopstvenog neznanja bune zasto iz drzavne kase ide novac za pomoc jednoj firmi.
kao prvo, fiatu ne treba pomoc od drzave srbije, jer kad je italija pomagala fiat to su bile takve sume evra koje srbija nikad nece ni videti a kamoli posedovati
kao drugo, sta treba da kazu nemci iz cije kase se pomazu citave drzave i to drzave gde se slabo radi a mnogo trosi.
kakvu god odluku da donesu bilo koje vlasti uvek ce biti nezadovoljnih i "ostecenih" pa tako je i ovde kod nas u slucaju 500L modela.