http://www.b92.net/biz/vesti/region.php ... _id=697170
Umesto davanja u koncesiju celih Hrvatskih autoputeva (HAC) za što je očekivala iznos od 2,5 do 3 milijarde evra, Vlada će prodavati deonicu po deonicu.
Razlog tome je nezavidno stanje u kojem se Hrvatska nalazi, a koje tera najveće investitore, dok bi novi model mogao da privuče i neke domaće penzione fondove.
Iz izvora bliskih resornom ministarstvu, Index.hr saznaje da bi prvi na listi deonica za koncesiju trebalo da bude pravac Bregana-Zagreb-Lipovac. Reč je o jedinom delu hrvatskih autoputeva koji je potpuno amortizovan i donosi čist prihod, pa su potencijalni koncesionari za njega najviše zainteresovani.
Za budžet Hrvatske u 2013., naime, težak teret predstavljaju rate kredita HAC-a od 447 miliona evra, dok će rata u idućoj godini biti čak 898 miliona evra što će izazvati pravu dramu u krpljenju budžeta. Stoga su u Vladi odlučni da do kraja ove godine sprovedu tender za koncesiju autoputeva kako bi uspeli da servisiraju deo duga.
Privatizaciji autoputeva u doba resecije protiviće se opozicija , ali i sindikati, navodi portal.