Er Baltik, Azal, Er Indija, Turkish, Aeroflot, Island Er, Marfin Grupa, "grupa domacih bizmismena", i ostali.... Ko bi se sve setio
Press 2011 - Mediji su preneli i da je letonska aviokompanija "Er baltik" otkupila tendersku dokumentaciju i time potvrdila zainteresovanost, kao i da su predstavnici Vlade Srbije nedavno nudili azerbejdžanskom avioprevozniku "Azal" da kupi "Jat ervejz", ali te infromacije niko od zvaničnika nije hteo da potvrdi.
Tanjug 2009 - Generalni direktor "Jat ervejza" Srđan Radovanović izjavio je danas da se razgovori o strateškom partnerstvu sa "Turkiš erlajnsom", "odvijaju u dobrom pravcu" i naveo da su predstavnici turske diplomatije stupili u kontakt sa predstavnicima srpskih vlasti.
Glas Javnosti 2007 - Pre nego što je u julu 2007. godine Vlada Vojislava Koštunice donela odluku o privatizaciji JAT Ervejza, nacionalni avioprevoznik je sa indijskom kompanijom Er Indija potpisao pismo o namerama za osnivanje nove zajedničke kompanije, a najavljeno je da postoje i planovi o strateškom partnerstvu.
“Za kupovinu ‘Jata’ stigle su ponude ruskog ‘Aeroflota’ i islandske aviokompanije Island er.”
I pored najava da postoje kompanije zainteresovane za kupovinu JAT-a, i to po relativno niskoj ceni od 51 milion evra za 51 odsto kapitala u trenutku kada su neki stručnjaci procenjivali da kompanija vredi oko 400 miliona evra, dokumentaciju za učešće na prvom tenderu 2008. godine nije otkupila nijedna kompanija.
Prodaja JAT-a vraćena na dnevni red na jesen 2009. godine. Tada je ministar infrastrukture Milutin Mrkonjić izjavio da se, umesto o kupcu, razmišlja o pronalažnju strateškog partnera i da su u Vladi tu opciju “stidljivo stavili na sto”.
Posle Aeroflota i Island Er-a, Marfin grupe sa Kipra, Etihad Ervejza iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, u javnosti se kao najozbiljniji kupac, za ovih pet godina, pominjao Turkiš Erlajns. Činilo se da su preogovori sa Turcima najdalje odmakli, i da je, u nekoliko navrata dogovor maltene postignut
Neslavno se završio i tender raspisan 2011. godine. Naime, jedini prevoznik koji je otkupio tendersku dokumentaciju za strateško partenrstvo, Baltik Aviejšn Sistem, kasnije je odustao od kupovine. Iako Litvanci nisu zvanično objasnili razloge odustajanja od učešća na tenderu, pretpostavlja se da su se povukli zbog unutrašnjih problema. Naime, jedan od suvlasnika kompanije, ruski biznismen Vladimir Andonov uhapšen je u to vreme u Londonu.