Evo i mojih utisaka. Sajamska priredba efikasno organizovana, nema dum tras buke preko zvucnika, nema papirica, nema smeca, ima svuda velikih crnih kesa za otpatke, osoblje na parkingu, na prodaji karata, na ulazu, ljubazno.
Za pohvalu, kao da sam privremeno izasao sa prostora Balkana u jednu Svajrcarsku.
Jedina zamerka, uz kartu se ne dobija nista od popisa izlagaca, rasporeda po halama i slicno.
Sto se auta tice, generalno meni je jako bitna ergonomija u kabini za vozaca i putnike. Od ponudjenog, mozda 10tak modela bi mogao da pozelim, ostalo bih zaboravio da postoji.
Mercedes, nastup osoblja, hladno i nezainteresovano. CLA promasaj sto se kabine tice. Osecaj skucenosti, unutra kao da je sklepano od delova koji su se slucajno zatekli. Ne lici na nivo jednog Mercedesa.
C klasa, izlozeni model. Ocaj od dizajna boja u kabini. Sve izgleda kao jednobojna crna bezlicna masa koju je neko slucajno po kazni sastavio. Pozadi skuceno. Ne lici mi na ono sto treba da bude Mercedes.
B klasa, susta suprotnost. Odlicna kabina, dobro odabrani i uklopljeni estetski materijali, dobro sediste napred, dosta prostora i pozadi. Fino, rado bih vozio.
Motor 1.6 benzinac, pogled ispod haube. Interesantno, pedantno, nekoliko golih nezasticenih varova na izduvnoj grani. Sluzbenik Mercedesa tek na molbu otvorio haubu, nema pojma da li je motor turbo ili atmo, ne ume da prepozna onoliku turbinu ni kada mu se pokaze prstom.
Mercedes ove godine nema papirnate dokumentacije, nema prospekata.
E klasa solidna, ali kao i C klasa neko u Mercedesu treba da pozajmi nekog rodjenog Italijana da im malo odrzi obuku kako se uklapaju boje interijera sa bojom karoserije.
Ocekivao sam mnogo vise od Mercedesa, da odskace od ostalih po sredjenosti kabine toliko da se vidi iz aviona razlika. Moj utisak, sve je to dobro ali nije to ono pravo. Ostalo je bilo zablindirano. Na upit da se digne hauba koja krije 220 dizel motor, odgovor je da je to poslovna tajna i da ispod haube ima nesto sto ne sme da se vidi pa je izricito zabranjeno podizanje iste. Minus za Mercedes.
BMW, ista prica, ima nesto tajno ispod haube pa se ne sme podizati.
Crni 318d. Ako je ono premijum ja sam Miki Maus. Kabinu ko je slagao i dizajnirano one boje, taj je zalutao u firmu koja treba da bude ekstra nivo.
328i model, susta suprotnost. Kabina sve kako treba, odlicno izgleda, za pozeleti.
Da li je moguce da je to ista firma napravila

Ali, oba modela, a i BMW 5 imaju jasno vidljivi sraf koji viri iz donjeg dela vrata. Onako samo zafarban, nema ni plasticnu kapicu. Premijum konstrukcija, hm upitno da se to tako vidi na jednom premijumu. Ima tu jos dosta da se radi na takvim detaljima.
Pezo, karavani. Ono je smislio neko ko mrzi karavane. Gepek se otvara iz dva dela, pri tome donji deo strci direktno napolje, ometa utovar i tacno udara na kolena.
Pri tome jako visok utovarni prag. Totalni promasaj karavanske ideje.
Honda Civic 1.6 dizel. Motor i menjac garancija 1.000.000km ili 10 godina ali, garancija zapravo i ne vazi za glavni deo motora- sistem ubrizgavanja koji je ujedno i najskuplji deo motora. I ostatak garancije je sa dugackom listom izuzetaka, pa lepo rece sam prodavac- marketinski trik.
Prednja sedista odlicna, pozadi katastrofa. Ne moze biti gori polozaj sedenja i udaranja glavom u C stub direktno. Ono pod hitno treba vratiti u fabriku da nanovo dizajniraju taj deo kabine.
Tojota Prius. Neko se kao kod Honde posvadjao sa ergonomijom, potpuno neprikladno postavljena nozna pedala rucne kocnice. Auris, losa sedista, boje sklopio neko ko je to video u Mercedesu C, mnogo tu treba da se poradi na kabini da bude oku ugodnije.
Land Cruiser, standardno jako dobra kabina. sve na mestu kako treba.
Seat Toledo, Skoda Oktavia promasaj zadnjeg dela kabine. Glava direktno udara u C stub, skuceno, neudobno. Kazna sedeti kao putnik pozadi.
Gepek dubok a uzan, nepraktican, slabo upotrebljiv. Sedista napred ok.
I jako pozitivno, VW grupa kao retko koji auto ima pozadi na pravom mestu postavljene zvucnike. Osim Golfa, tamo je to sklepano i potpuno pogresno postavljeno. Bas kako ne treba uspeli su da usmere zvucnik visokotonac da emituje zvuk u pod, u noge.
Skoda Rapid. odlicna kabina, dobra ergonomija i napred i pozadi.
Superb karavan, losa imitacija karavana. Nefunkcionalni gepek, loseg oblika, skromnih dimenzija, jedva 80tak cm sirine. Moze to mnogo bolje. Kabina i sedista ok.
Opel Astra, napred odlicno pozadi ocajno. Glava udara u C stub. Naslon za ruku vozaca pomeren daleko unazad, gubi funkciju. Moka, rupa izmedju sedista zjapi. Nema naslon za ruku.
Volvo V 40 i XC60. Na oko lepo, sklopljeno kako treba ali kabina tesna. Pozadi se tesko ulazi, vrata se nedovoljno otvaraju. Gepek skroman, daleko od tradicije Volvo karavana, uzan po sirini, nema ni dubinu. Napred odlicna pozicija sedenja, sedista po tradiciji vrhunska.
Ali, izrada nije premijum nivo, Oba prednja krila nisu lakirana iznutra, samo osnovni grund. Ima jos da se radi.
Ford Fiesta. Ista prica, neofarban motorski prostor. Motor 1.0 benzinac, turbo.
Hladnjak vazduha od turbine kao igracka. Creva usisa tanusna, usteda se vidi gde god se pogleda. Mozda i previse usteda.
Reno Scenic i Grand Scenic. Jako fina kabina, prostrano, pregledno, lepo uklopljene boje. Ali sedista, jako losa ergonomski napred. Probao sve modele, i novi Klio. Sedista na svakom Renou ocajna. Moze mnogo na tome da se poradi.
Fiat 500L. Ne znam da li je ono predprobni primerak ili je neka zezancija. Kao da je sklepano na brzinu, preko noci. Napred ispod haube glavni uzduzni profili karoserije goli lim, lici da nema cak ni grund farbe. U gepeku itison koji pokriva prostor za tocak neukrojen prema obliku poda pa se vec pohabao.
Kabina prostrana, sarena, lepo na oko. Izmedju prednjih sedista rupa, nema naslona za ruke. Nije ni na spisku paketa doplate. Zadnja sedista kao da je neko preneo drvenu klupu iz parka.
Pojas za vozaca privezan trakom za pod vozila. Nikakve zastite, sklepano.
Isti problem sa pojasom primecen kod Mazde 6, sklepano, nema zastite.
Skro isto i kod svih VW, od Pasata do Up ukljucivo i auto godine Golf. Kao da je sklepano nakdnadno taj deo na podu oko pojasa.
Mazda 6, blindirana, osim gepeka. Za karavan skroman gepek, nepravilnog oblika, uzan, ispod 100cm sirine. Pri vrhu jos i manje. Mnogo jos treba da se poradi na karavan verziji.
Audi, Q3.Q5, Q7. Jedino Q7 ima zavidan gepek, kabina blindirana, moze samo da se gleda. Ali, vrata gepeka idu toliko visoko da se teze dohvati kada treba da se zatvori, a potpuno nedostaje rucica, ili bilo sta da se vrata povuku nanize. Pravljeno za ljude visine i odraza kosarkasa.
Auto koji mi se svideo na prvi pogled, Fiat Lancia Thema. Skladno, bolje uklopljene, domaci zadatak za Mercedes kako treba da izgleda u kabini.
Infinity, isto jako lepo, skladno, za uzivanje.
Ono sto me je razocaralo, u 99% izlozenih automobila sedenje pozadi je kao po kazni, ocajna ergonomija, sedista bez lumbalne podrske, jednom recju katastrofalna ergonomija.
U istih 99% automobila prednja sedista bez podesavanja tvrdoce, bez podesavanja nagiba sedalnog dela, mali broj udobnih sedista.
U svih 100%, uz mozda koji izuzetak na prste jedne ruke ocajni desni retrovizori, sa jako uzanim bocnim pregledom. Jedva se vidi 1m sirine desno od auta a iza gepeka, o normalnih i potrebnih 5-6metara sirine vidnog polja u njima nema ni govora.
Jako lose odradjeno a tako bitno za laku voznju i dobru preglednost.
Opsti utisak, auto industrija je u rasulu sto se tice materijala, dizajna, boja, sve lici kao jaje jajetu i sve je nekako sivo crno. Jednolicno, depresivno.
Fiat 500L, Fiat lancia Ipsilon izuzecii kao pozitivan primer.
Opsta ergonomija losa do ocajna, cak bi se usudio losija od modela iz 80tih i 90tih godina. Kao da automobile prave crtaci dizajneri a ne inzenjeri i doktori medicine.
Na mnogo modela naslon za desnu ruku vozaca postavljen na pogresno mesto, mnogi modeli uopste nemaju naslon za levu ruku vozaca.
Karavani i SUV kao da su pravljeni za stajanje u mestu na izlozbi a ne za funkcionalan transport. Po pravilu gepek malih dimenzija, lose oblikovan i tesko upotrebljiv a na papiru ima zavidnu zapreminu u litrama.
MPV je mnogo efikasnije u tom pogledu upotrebljivosti gepeka.
Opel Zafira, odlicna sedista napred.
Od ponude, 80% modela ne bih ni razmatrao cak ni za probu, u startu otpadaju kao porodicno funkcionalno vozilo, kao da je auto industrija zalutala u marketing i dizajn spoljnog izgleda a zaboravilo se na prostor u kome treba da borave ljudi i po vise sati.
Kamper Mc Louis odlican, vrlo lepo, solidno izradjeno, funkcionalan rasporede, dobra oprema, dobra tj povoljna i cena. Pri poredjenju neki automobili su bas preskupi u odnosu na kamper s obzirom sta nude za trazeni novac.
Nema kineskih proizvodjaca sto je za mene iznenadjenje.