Floyd napisao:Jasno ali hocu da kazem da to nema veze sa strukom.
Ima inzenjera kojima ne bih dao 2 ovce da cuvaju i ako su solidni u svom poslu.
p.s. Mislim da je Laki hteo da kroz skrivenu poruku predlozi sebe
Zapravo bio sam pod utiskom nekog clanka koji sam citao...
Na mesto predsednika neke komisije postavljena je zubarka. I sad se neki zale i u Blicu stoji podrugljiv naslov "Stomatolog odredjuje ko ce biti zaposlen".
I onda na kraju zakljucuju kako je to bilo mesto za nekog ekonomistu ili pravnika... dok ona ispadne prakticno neobrazovana...
Evo je i ona emisija sa STB u kojoj se raspravljalo o subvenciji. Apropo ranijeg pitanja ovde o tome koliko je zaista 500L domaci proizvod i da li se samo sklapa ovde ovaj iz ministarstva je rekao da je 60-70% lokalizovan proizvod (ko zna sta to po njegovom tumacenju dodje). Premotao sam snimak da startuje na tom delu emisije. Takodje kaze da Yura koja proizvodi kablove (mislim da ne za Fiat) pravi kablove 100% ovde, bez uvoza.
Izvoz zemlje je skočio za 33%, uglavnom samo zahvaljujući 500L. Kakve god da su prečice pravljenje u pozadini ove priče, ovo je bitan zamajac za privredu - pod uslovom da smo u stanju da ispratimo kvalitetom šta se traži. Nekad jesmo bili, tako da je potencijal tu - samo ga treba pravilno usmeriti, pogotovo sad kada su mnoge privrede u krizi, treba iskoristiti priliku (po čemu nismo baš poznati, jer kasno palimo).
Мени само није јасно повезивање субвенције од 720 милиона динара са продајом 5000 возила по цени нижој за 3000 евра?!?
Па 5000 пута 3000 је 15 милиона евра, дакле 1650 милиона динара, више него дупло више!
Пре ће бити да је 720 милиона динара намењено као субвенција ЗАПОШЉАВАЊА, 10000 евра по раднику, дакле за скоро 700 радника...
Planirano je da se tih 15M evra plati u dvije rate, ove godine ce biti izdvojeno 720M RSD a iduce godine ostatak, tako da je 5000*3000e=1500000e... E sad, ne znam hoce li svi automobili biti isporuceni ove godine ili ce se prvi dio kontigenta isporuciti kupcima ove godine a drugi dio kontigenta kad legnu pare. logicnije mi je da isporuce odmah sva vozila i da sacekaju tih nesto vise od 8M evra iduce godine...
Ja nisam u situaciji da kupujem porodicni automobil ali mislim da svako ko trazi takav auto treba makar da pogleda tog Fiata zbog uslova finansiranja kakvi se nude, a koji su svakako najbolji na trzistu jer nije prica o 3000 evra na 3 godine sa kamatom od 0% i sl. nego je u pitanju niska kamata za cijeli iznos kredita, ali i zbog toga sto taj 500L nije los auto i prije ove subvencije najveca mana tog auta je bila upravo cijena...
Ne mogu da se setim da li smo pisali o tome ovde, ali kamata nije fiksna u celom periodu, već je vezana za euribor. Pošto je euribor trenutno jako nizak to znači da će i ta kamatna stopa ići na gore u narednim godinama. No, i dalje je daleko povoljnije nego što može drugde da se dobije.
Jedina povoljnija ponuda je Nissanovih 10k€ bez kamate, ali mislim da je to ograničeno na dve ili max tri godine što praktično niko ne može da vrati u tom roku.
paja napisao:Jedina povoljnija ponuda je Nissanovih 10k€ bez kamate, ali mislim da je to ograničeno na dve ili max tri godine što praktično niko ne može da vrati u tom roku.
300e mjesecno je dosta jaka cifra koju jako malo ljudi moze da vraca, ti ratu za ovaj 500L mozes da skrpis sa mnogo nizom platom od plate koja bi ti trebala da uznes npr. Note za 11000 evra... pretpostavljam da ce rata za 500L biti cca 200e...