Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama
Re: Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama
Evo preneto sa drugog foruma, meni zvuci logicno.
Posle nekoliko stotina pročitanih gluposti i prepucavanja sa raznih foruma vezano za podesavanje zadnjih paknova na Puntu Classic bez ABS, moram nešto da konstantujem i dam svoj doprinos povećanoj bezbednosti u saobraćaju.
Auto je iz novembra 2009. Nema ABS i od početka zadnji paknovi ne koče kako treba iako su skoro novi. Na tehničkom molim ljude da me puste, da ne pominjem eventualni vanredni.
Kažu da je sve to do tvrdoće paknova jer su isti ekološki ugrađivani u auto sa i bez ABS. Punto sa ABS nema tih problema jer je sila pritiska obloga na doboš veća. Onda pominju regulatore pritiska na kočionom cilindru, pa peti cilindar koji ne postoji na Puntu Classic itd.
Evo kako sam rešio problem. Svi pominju neki famozni mehanizam za štelovanje koji je 4-5 hiljada nov. To na Puntu bez ABS ne postoji. Na paknu na kome nije zakačena ručna postoji samo mehanizam sa zubima i ništa više. To je dovoljno.
ZNAČI:
- ispod zadnje pepeljare odvijem šraf i dođem do navrtke za podešavanje ručne kočnice;
- otpustim navrtku do kraja dok se sajle ne olabave;
- upalim auto i pritisnem kočnicu par puta, može i vožnja jedan krug bez ručne;
- paknovi se rašire do doboša, na mehanizmu uhvati drugi zub, čuje se cak, cak i paknovi su podešeni.
- onda lepo zategnem ručnu koliko treba na 5-6 zuba.
- kad posle nekog vremena i par hiljada km primetim da ručna slabije hvata, opet uradim isto i rešena stvar.
TO JE CELA PRIČA. Proverio na tehničkom, imam zadnje kočnice. [yesss]
Pozdrav
Posle nekoliko stotina pročitanih gluposti i prepucavanja sa raznih foruma vezano za podesavanje zadnjih paknova na Puntu Classic bez ABS, moram nešto da konstantujem i dam svoj doprinos povećanoj bezbednosti u saobraćaju.
Auto je iz novembra 2009. Nema ABS i od početka zadnji paknovi ne koče kako treba iako su skoro novi. Na tehničkom molim ljude da me puste, da ne pominjem eventualni vanredni.
Kažu da je sve to do tvrdoće paknova jer su isti ekološki ugrađivani u auto sa i bez ABS. Punto sa ABS nema tih problema jer je sila pritiska obloga na doboš veća. Onda pominju regulatore pritiska na kočionom cilindru, pa peti cilindar koji ne postoji na Puntu Classic itd.
Evo kako sam rešio problem. Svi pominju neki famozni mehanizam za štelovanje koji je 4-5 hiljada nov. To na Puntu bez ABS ne postoji. Na paknu na kome nije zakačena ručna postoji samo mehanizam sa zubima i ništa više. To je dovoljno.
ZNAČI:
- ispod zadnje pepeljare odvijem šraf i dođem do navrtke za podešavanje ručne kočnice;
- otpustim navrtku do kraja dok se sajle ne olabave;
- upalim auto i pritisnem kočnicu par puta, može i vožnja jedan krug bez ručne;
- paknovi se rašire do doboša, na mehanizmu uhvati drugi zub, čuje se cak, cak i paknovi su podešeni.
- onda lepo zategnem ručnu koliko treba na 5-6 zuba.
- kad posle nekog vremena i par hiljada km primetim da ručna slabije hvata, opet uradim isto i rešena stvar.
TO JE CELA PRIČA. Proverio na tehničkom, imam zadnje kočnice. [yesss]
Pozdrav
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama
Automatasko podesavanje zazora dobos sistema je standard kod evropskih vozila vec barem 30tak godina, ovo opisano je jedan od nacina i to je sasvim ok.
Prica je bila da je fabricki lose odradjena raspodela kocionih sila napred- pozadi pri raznim opterecenjima vozila. Automatski zazor nema uticaja na to, a ionako to podesavanje mehanizma je obicno na reda 50.000km za po jedan zub pa nema uticaja na nove paknove tj novi auto.
Svakako je korisno znati da samopodesavanje dobosa postoji i radi kako treba.
Prica je bila da je fabricki lose odradjena raspodela kocionih sila napred- pozadi pri raznim opterecenjima vozila. Automatski zazor nema uticaja na to, a ionako to podesavanje mehanizma je obicno na reda 50.000km za po jedan zub pa nema uticaja na nove paknove tj novi auto.
Svakako je korisno znati da samopodesavanje dobosa postoji i radi kako treba.
Re: Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama
Upravo ovo meni na Puntu radi majstor sa zadnjim kočnicama par puta godišnje.
Problem je što su prvih mesec dana posle štelovanja zadnje kočnice prejake (što je zimi poprilično opasno), pa su nekoliko meseci taman kako treba i onda ponovo oslabe.
Sve u svemu, neprihvatljuvo za nova kola sa amblemom velikog svetskog brenda i ne vidim zašto je normalno da se neko toliko zayebava sa najbitnijim sistemom na automobilu...
Problem je što su prvih mesec dana posle štelovanja zadnje kočnice prejake (što je zimi poprilično opasno), pa su nekoliko meseci taman kako treba i onda ponovo oslabe.
Sve u svemu, neprihvatljuvo za nova kola sa amblemom velikog svetskog brenda i ne vidim zašto je normalno da se neko toliko zayebava sa najbitnijim sistemom na automobilu...
- Saša
- Postovi: 14268
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama
Kako je onda kod mene sve u redu evo već 2 godine i 36.000 pređenih km? A ništa pipnuo nisam oko kočnica, plus tehnčki pregled sam prošao pre nepunih mesec dana bez ikakvih problema? 

Re: Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama
Imaš neki specijalan punto. Ovo gore opisano je kao kod Juga.
Inače, ja sam jugića imao bez serva, a kočio je jako dobro - bolje od većine sa servom. Džaba ti sva tehnologija ako staviš bulja pločice. Auto sam kupio sa Ferodo i kočio je dobro. Na servisu je majstor stavio neke druge pločice i hteo sam da poginem. Ajd samo to, nego što su posle nekog vremena kočnice vukle auto u stranu na kočenju, jer su jedna klešta malo glavila pa je disk bio uvek topliji. Dok se ne izjednače bilo je da pogineš.
Nisam dugo izdržao sa njima, otišao sam po Ferodo i rešio sve probleme. Klešta su i dalje glavila posle nekog vremena, ali nikad više nije vukao u stranu - šta znače dobre pločice. Kad su promenjeni diskovi, uzete su Lucas pločice, nisu bile dobre kao Ferodo, ali su trajale jedno 50.000km. Sa njima sam prodao auto. Ferodo su kočile bolje, ali su trajale samo 5-6 hiljada.
Zašto ovo kažem? Možda bi neki baš kvalitetni paknovi uz redovno štelovanje potpuno rešili problem nedostatka ABS. Doduše, to nikad ne može da se meri sa elektronikom, naročito zbog EBD (ako Punto ima ležaj sa senzorima na bazi magnetnog fluksa kao Stilo, jer bolje od toga ne postoji). Šteta što im je takva glupost pala napamet da sakate odličan auto.
Tapatalk
Inače, ja sam jugića imao bez serva, a kočio je jako dobro - bolje od većine sa servom. Džaba ti sva tehnologija ako staviš bulja pločice. Auto sam kupio sa Ferodo i kočio je dobro. Na servisu je majstor stavio neke druge pločice i hteo sam da poginem. Ajd samo to, nego što su posle nekog vremena kočnice vukle auto u stranu na kočenju, jer su jedna klešta malo glavila pa je disk bio uvek topliji. Dok se ne izjednače bilo je da pogineš.
Nisam dugo izdržao sa njima, otišao sam po Ferodo i rešio sve probleme. Klešta su i dalje glavila posle nekog vremena, ali nikad više nije vukao u stranu - šta znače dobre pločice. Kad su promenjeni diskovi, uzete su Lucas pločice, nisu bile dobre kao Ferodo, ali su trajale jedno 50.000km. Sa njima sam prodao auto. Ferodo su kočile bolje, ali su trajale samo 5-6 hiljada.
Zašto ovo kažem? Možda bi neki baš kvalitetni paknovi uz redovno štelovanje potpuno rešili problem nedostatka ABS. Doduše, to nikad ne može da se meri sa elektronikom, naročito zbog EBD (ako Punto ima ležaj sa senzorima na bazi magnetnog fluksa kao Stilo, jer bolje od toga ne postoji). Šteta što im je takva glupost pala napamet da sakate odličan auto.
Tapatalk
- Saša
- Postovi: 14268
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama
Ma kakav specijalan, običan da običniji ne može biti. Zato me čude i ovoliki negativni komentari u vezi kočnica kada ih ja nemam niti primećujem... I ručna funkcioniše kao od prvog kilometra, kada je potegnem sav se propne i ni makac...
Možda su ipak nešto čačkali i u tom smeru otkako je Fiat preuzeo Zastavu? Ili su jednostavno (nesvesno
) promenili neku komponentu u tom celom kočionom sistemu a koja je uticala da to sada radi bolje?Ako su recimo imali vremena i volje da poboljšaju retrovizore na ovoj poslednjoj verziji - zašto ne bi isto uradili i na nečem mnogo bitnijem?


Re: Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama
Možda je samo frikcioni materijal za obloge lošiji, i eto problema.
Re: Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama
Ni moja stara Z10 nije stelovana bar 40.000km, pa prolazi normalno tehnicki...Saša napisao:Ma kakav specijalan, običan da običniji ne može biti. Zato me čude i ovoliki negativni komentari u vezi kočnica kada ih ja nemam niti primećujem... I ručna funkcioniše kao od prvog kilometra, kada je potegnem sav se propne i ni makac...Možda su ipak nešto čačkali i u tom smeru otkako je Fiat preuzeo Zastavu? Ili su jednostavno (nesvesno
) promenili neku komponentu u tom celom kočionom sistemu a koja je uticala da to sada radi bolje?Ako su recimo imali vremena i volje da poboljšaju retrovizore na ovoj poslednjoj verziji - zašto ne bi isto uradili i na nečem mnogo bitnijem?
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- Saša
- Postovi: 14268
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Одг: Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama
Onda su kod nekih automobila verovatno gremlini u pitanju, ne znam kako to drugačije objasniti. Neko ima silne probleme, a neko ništa ne primećuje i prolazi tehničke bez ikakvih problema... 
Tapatalk

Tapatalk
Re: Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama
Meni je drago što je neko dobio Punta sa ispravnim zadnjim kočnicama, a nadam se da su vremenom sredili taj nedostatak.
Ipak, činjenica je da je moj Punto feleričan zbog FAS-ove neodgovornosti i ovo nikako nije redak slučaj. Da li neko ko nije imao sreće kao ja, taj vrlo bitan nedostatak ne primećuje ili svesno ignoriše nadajući se samo da prođe tehnički pregled, mene lično ne zanima i to nikako ne opravdava skandalozno ćutanje FAS-a.
Iako je sve ostalo na ovom primerku kragujevačkog ponosa savršeno ispravno, dajem punu podršku ćerkinoj ideji da ga zameni za neki pravi auto...
Ipak, činjenica je da je moj Punto feleričan zbog FAS-ove neodgovornosti i ovo nikako nije redak slučaj. Da li neko ko nije imao sreće kao ja, taj vrlo bitan nedostatak ne primećuje ili svesno ignoriše nadajući se samo da prođe tehnički pregled, mene lično ne zanima i to nikako ne opravdava skandalozno ćutanje FAS-a.
Iako je sve ostalo na ovom primerku kragujevačkog ponosa savršeno ispravno, dajem punu podršku ćerkinoj ideji da ga zameni za neki pravi auto...
Re: Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama
Ja mislim da je samo ovo u pitanju.Heinz napisao:Možda je samo frikcioni materijal za obloge lošiji, i eto problema.
Re: Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama
Ja sam i dobio kočionu silu kad sam montirao mekše paknove...
- Saša
- Postovi: 14268
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Одг: Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama
Ako tražiš razlog da ga se otarasiš - našao si ga. Ja i dalje smatram da to ne utiče na bezbednost vozila i da taj auto sasvim dobro koči. 
Tapatalk

Tapatalk
Re: Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama
Pa nije tako. Punto savršeno odgovara nameni zbog koje je i kupljen i uopšte joj nije dosadio ili je negde izneverio. Još sam ugradio i dobar plinski uredjaj i vrlo dobro zuji po gradu za male pare. Jedini razlog nezadovoljstva su te zadnje kočnice i ja sam taj koji kuka zbog toga. Njoj je jedino bitno da ima goriva i da se sija k'o da je u salonu.
Posle više od 30g vozačkog iskustva imam dobar osecaj pod nogom i nema potrebe da me neko ubedjuje da sam lud, kao što ni ja ne osporavam nečije pozitivno iskustvo. Kad se našteluju paknovi i očiste doboši, naprosto preterano kopa i to traje nekoliko nedelja. Onda nekoliko meseci sve lepo radi i na kraju osetno počnu da popuštaju - kako nožna, tako i ručna kočnica. Skoro svaki put sam proveravao i na valjcima, kod razlicitih kuća - od AMSS, pa preko Desetke, Neškovica, Beogume itd. Uvek je sila zadnjih točkova bila skoro na nuli i svaki put je komentar bio - to je tako kod svakog drugog Klasika.
Onda to znači samo jedno - svaki drugi PC je opasnost na putu...
Posle više od 30g vozačkog iskustva imam dobar osecaj pod nogom i nema potrebe da me neko ubedjuje da sam lud, kao što ni ja ne osporavam nečije pozitivno iskustvo. Kad se našteluju paknovi i očiste doboši, naprosto preterano kopa i to traje nekoliko nedelja. Onda nekoliko meseci sve lepo radi i na kraju osetno počnu da popuštaju - kako nožna, tako i ručna kočnica. Skoro svaki put sam proveravao i na valjcima, kod razlicitih kuća - od AMSS, pa preko Desetke, Neškovica, Beogume itd. Uvek je sila zadnjih točkova bila skoro na nuli i svaki put je komentar bio - to je tako kod svakog drugog Klasika.
Onda to znači samo jedno - svaki drugi PC je opasnost na putu...
- Saša
- Postovi: 14268
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Одг: Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama
Proveri bolje prednje kočnice i diskove, ulje, cilindre i ostalo. Po tome što si opisao ja bih rekao da je možda problemčić pre negde napred nego nazad, a kad se još na sve doda i pitaj Bože kakav kvalitet tih paknova i diskova (original ili neki aftermarket?), eto problema i nezadovoljstva. To da li "kopa" ili "ne kopa" sumnjam da baš toliko može biti do zadnjih točkova, obzirom na procenat učešća istih pri kočenju. Osim toga, ne bi bilo loše da na svaki par meseci odradiš ovo štelovanje koje je pomenuto par postova ranije, pošto zvuči baš jednostavno i logično. Ali dobro, ti valjda najbolje poznaješ svoj auto, neću tupiti dalje... 
Tapatalk

Tapatalk