Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9311
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Vazduhoplovi

Post od dragan »

zanimljiva slika...

u vezi ovog top of descent, jako je tesko naci pravilo od kojeg u praksi nece biti cesta odstupanja, u smislu rate of descent koji ce odredjeni avion imati kad krene u poniranje ( a samim tim vezano i za to kad ce krenuti u poniranje ). verovatno to dolazi od toliko vec spomenutih faktora koji imaju uticaj...
kad je prilika, sto nije cesto ali se desi, ja volim da dam snizavanje po sopstvenom nahodjenju, bilo snizavanje zbog sletanja, ili snizavanja na odredjeni nivo na kom moramo da predamo avion sledecoj kontroli letenja, i da onda gledam sta se dogadja. i jako tesko je izvesti neki zakljucak, odnosno pretpostaviti koja je tacka u kojoj ce avion krenuti u snizavanje.
mislim da je i samom pilotu tu ostavljena odredjena kolicina slobode, kao i da odredjene kompanije imaju odredjene preporuke u smislu toga da li je prioritet da putnici sto manje osete to snizavanje ili je prioritet sto vise sacuvati gorivo ili nesto trece...
dnevno odgledam od par desetina snizavanja zimi do par stotina u sezoni, i nagledam se rate-ova od ispod 1000ft/min, pa do preko 3000ft/min. bugari posebno prednjace sa tim visokim rateovima, pogotovo u airbasovima 319, iz ko zna kojih razloga...
u ovom novom sistemu koji je instaliran pre 2 godine su pokusali da na neki nacin graficki prikazu tacku tod na projekciji horizontalne putanje, medjutim u praksi to nije dobilo neki svoj smisao jer ona cesce odstupa od tacke kad pilot trazi descent nego sto se poklapa sa njom, nazalost...
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4644
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

U nekim zemljama Z. Evrope (Nemacka, Francuska), kao i u Turskoj, kontrolor prlicno tacno daje snizavanje, prakticno kao da gleda u avionski instrument.
Normalno, postoje slucajevı kada je avion potrebno predati sledecem sektoru na odredjenoj visini pa kontrola zna da spusti mnogo ranije ili malo kasnije.
Racunica je jednostavna. Distance do aerodroma X 3 = FL. Za trostepeni ugao poniranja Ground speed : 2 = Rate of descent. İ za sve avione, od malog do velikog, od cessne do 747, matematika je ista.
Neke kompanije mogu imati interna pravila da krecu ranije zbog komfora ili kasnije zbog stednje goriva (kompresorski motori vole malu gustinu i visok RPM), alı sa distance X 3 nema omaske.
Takodje izuzev pobrojanih faktora, ako je vreme lose, moguce je da ce se odstupiti od ovog pravila.
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9311
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Vazduhoplovi

Post od dragan »

da, tu racunicu su i nama rekli medju prvim stvarima o descentu, ali je recimo ono sto sam spomenuo da je pokusano sa uvodjenjem ovog novog sistema, graficki prikaz tod, uvek pokaze ranije nego ta racunica, kao da se ce ici sa descentom sa 1000-1500ft/min najcesce...
bas sam i nocas obratio paznju, wizzair za sofiju je dosao sam od sebe prilicno visok, pa je na mahove imao rate i oko 4000, na krace, mada je moguce da je imao zaledjivanje pa je hteo da sto pre prodje kroz taj sloj ( mada tu postoji faktor tipa vazduhoplova i odledjivanja ) koliko sam shvatio, ili je imao neki drugi razlog. ovaj je bio a320...
na ruti, kad zbog tih medjunarodnih sporazuma avioni idu u snizenje pred granicom uvek idu sa smanjenim rateom pretpostavljam zbog ovog komfora putnika i zbog toga sto je manje razlika u potrosnji goriva izmedju cruising levela i levela na koji po sporazumu spustaju, tu se rate obicno krece oko 1000ft-min, pa eventualno do 1500. retko se dese veci rateovi, obicno kad se dosta ranije da snizavanje po zelji pa covek zaboravi, sto se ponekad desi sa kompanijama koje retko lete preko nas...
zanimljivo je i da kad se pilotima da mogucnost da odaberu da li ce ici malo ranije ili kasnije u descent obicno odaberu kasnije, ako nije bas prekasno...pretpostavljam da je razlog sto je lakse imati veci rate kad spremis avion i putnike na to...
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4644
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Nije mi poznato kakva je politika Airbusa, ali ovo kompanija sto sam radio, svuda je bilo isto...
Raniji polazak u poniranje i daje pilotu rezervu ako ocekuje skracenje.
Postoji taktika, koja pali negde (ako znas sta kontrola voli, Pariz - zele da si sto brzi, Cirih i Nemci - zele da si sto visi), pa da recimo, velikom brzinom a nizak primoras kontrolora da te otkaci sto pre dajuci ti vektor na FAF (Istanbul, Lagos)
Postoji nekoliko modova snizavanja, i kod Jat je vertical speed konstantan, jer smo uceni da zbog komfora letimo tim modom. On je zamoran jer trazi stalno racunanje.
Izuzev njega, snizava se sa jos dva moda koja drze brzinu nezavisno od rejta, pa se tu mogu videti veliki rejtovi koji variraju od - do.
Za putnike u repu neudobno, a za pilote lakse jer ne razmisljaju mnogo.
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48218
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza »

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Vazduhoplovi

Post od BAJKER »

Mogući lek protiv estetskog prokletstva Jata

Slika

Slika
http://tangosix.rs/2011/21/10/moguci-le ... stva-jata/
Slika
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21858
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Vazduhoplovi

Post od nidza »

Ja sam prvo pomislio da se radi o stjuardesama...

Tapatalk HD
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od NexT »

Ja ne znam kako nije sramota aerodrom da onako jadno i bedno izgleda zgrada, a kur*ce se sa najvecim profitima ikad i najuspesnijim godinama.
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4940
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork »

Kakav je ovo grb na Air Serbia? Nešto izmišljeno (liči na britanski)? Koliko znam, nema takvih lavova u našoj heraldičkoj tradiciji. U svakom slučaju, ako bi se osnivala nova kraljevska/državna kompanija, ja sam za ime "Aeroput". Kao što je bilo pre II svetskog rata. :)
Ђенерал Јанковић
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21858
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Vazduhoplovi

Post od nidza »

Pitanje da li je "Aeroput" registrovana marka u Srbiji i koje vlasnik. Ali, lepo bi bilo, i u skladu sa tradicijom. Doduše, mnogo važnije stvari postoje da se reše u JAT-u od imena i boje aviona...
Korisnikov avatar
robbief
Reactions:
Postovi: 708
Pridružio se: 10 Mar 2012, 00:03

Re: Vazduhoplovi

Post od robbief »

Korisnikov avatar
swemir
Reactions:
Postovi: 3880
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:52
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Vazduhoplovi

Post od swemir »

zuzazu
Reactions:
Postovi: 4644
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Sletanje na Fjumicino, prilaz sa jugo-istoka, pista 16L.

Na zalost, objektiv ne moze da uhvati siri ugao, da bi se videli i instrumenti i pista.

Kada dodje GoPro, probacu sa drugim pozicijama kamere

http://www.youtube.com/watch?v=tnWO8gPydNI
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Vazduhoplovi

Post od Paja »

Kako je krenulo lepo vreme i kako su nam amputirani krajnici pa smo konačno zdravi po ceo dan sam sa detetom napolju. Klinka stalno gleda u nebo i viče "eno ga avion". Kad je pitam ko vozi avion ona mi odgovori tatin drug što popravlja bicikle. :kezo: :kezo: :kezo:
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4644
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Pametno dete :onaplese:
Zna da piloti popravljaju :bicikl:
A ne ko neki ovde.... soferi :driving:
Odgovori