Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Zasto dragvorl, vidis da strucnjaci koji se razumu u SUS motore kazu da ne treba...
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24666
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Diskusija je zaista strucna, iako nisam sve do kraja jos procitao. Podseca me na neke strane forume.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Laki,koliko ja vidim, svi ste u pravu... Jedino je stvar sto si ti pricu "kada kupujem automobil,samo snagu gledam,obrtni mi je nebitan",pretvorio u pricu u kojoj je.sekundi maximalno ubrzanje... A auto ne krece i ne voi se ni 5% u idealnim obrtajima gde su snaga i ubrzanje najveci... Istina je da je tada to.maximalno,ali ostatak rezima voznje ja cenim(posto nisam strucan da tvrdim) da je momenat jednako bitan,ako ne i bitniji od snage?
Pisem sa moba,pa je tragicno malo napisano...
Pisem sa moba,pa je tragicno malo napisano...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Sa mojim Golfom se to radi i u 6. stepenu, a da li je to zbog momenta ili snage - baš me briga. Ustvari, ajde da mi to neko objasni...kapor napisao:jel ovo znaci ako vozim u 5. stepenu prenosa 100km\h na 2750 obrt. i hocu da obidjem kamion na putu treba da samo potopim gas i preletecu ga?
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Ni jedno ni drugo...vec zato sto je Golf
Salu na stranu, to je zato sto imas max Nm na jako niskim obrtajima za razliku od atmo benzinaca koji treba da se navuku u visoke obrtaje da bi povukli.
To je vise karakteristika turbo motora nego li posledica samog obrtnog momenta.

Salu na stranu, to je zato sto imas max Nm na jako niskim obrtajima za razliku od atmo benzinaca koji treba da se navuku u visoke obrtaje da bi povukli.
To je vise karakteristika turbo motora nego li posledica samog obrtnog momenta.
Poslednja izmena od Floyd u 02 Maj 2013, 13:43, izmenjeno 1 put ukupno.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24666
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Vrlo slicna diskusija na jednom stranom forumu, dosta usresredjenom na motosport.http://www.f1technical.net/forum/viewto ... 4&start=30. Mislim da se ovde pominje ono sto je LAki pisao, mada nisam citao nesto opsirino.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Motor je remapiran iz upravo tog razloga - tražio sam da ,,poteže'' sa što nižih obrtaja i sad vuče od 1500 o/min.Floyd napisao:Salu na stranu, to je zato sto imas max Nm na jako niskim obrtajima za razliku od atmo benzinaca koji treba da se navuku u visoke obrtaje da bi povukli.
To je vise karakteristika turbo motora nego li samog obrtnog momenta.
Pa jel' turbina pojačala moment ili snagu ?
Re: Одг: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni mome
Upravo tako kao sto je Floyd napisao i taj podatak gde je na nasem autu max momenat i snaga nam pomazu da znamo kojim se stilom vozi. Snaga je snaga i tu nema pogovora da ce uvek isti model sa vise KS ici brze. Npr. Moj dci i benzinac , sigurno kad bi stali na crtu da bi me benzinac pocepao, jer ima 25ks vise bez obzira sto dci u normalnoj voznji deluje i startniji i brzi. To je bas zbog turbo motora i sto je obrtni momenat max na 1750 obrtaja te je do 3000 obrtaja na raspolaganju oko 80% snage, dok benzinca za tako nesto treba terati preko 4000 obrtaja.
Послато са Blade III користећи Тапаток 2
Послато са Blade III користећи Тапаток 2
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
I jedno i drugomr.Big napisao:Pa jel' turbina pojačala moment ili snagu ?

Evo dobrog primera...
http://www.zeperfs.com/duel1865-1221.htm
Prvi je turbo benzinac sa 10% vise Nm a drugi atmo benzinac sa 7% vise snage.
Do 100 su manje vise egal ali za ubrzanje do vecih brzina i postizanje maksimalne brzine, pobedjuje snaga.
U svakodnevnoj voznji je mnogo komfornije voziti turbo motor ali ono sto ovde pokusava da se objasni je da vise Nm ne znaci nuzno i "jaci" auto.
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Nije samo turbina pojačana, nego kompletna količina smeše goriva i vazduha. Samo u određenom odnosu goriva i vazduha postoji optimum sagorevanja. Pojačan je moment, naravno, a time i snaga. Te dve stvari su nerazdvojne.mr.Big napisao:Motor je remapiran iz upravo tog razloga - tražio sam da ,,poteže'' sa što nižih obrtaja i sad vuče od 1500 o/min.Floyd napisao:Salu na stranu, to je zato sto imas max Nm na jako niskim obrtajima za razliku od atmo benzinaca koji treba da se navuku u visoke obrtaje da bi povukli.
To je vise karakteristika turbo motora nego li samog obrtnog momenta.
Pa jel' turbina pojačala moment ili snagu ?
Ne mora da znači. Benzinac bi imao veću maksimalnu brzinu, ali na trkačkoj stazi bi najčešće bio u opsegu kada nema maksimalnu snagu, tako da je moguće da bi i ti bio u prednosti. Zavisi od konkretnog slučaja, tj kako benzinac raspolaže momentom (i snagom) kroz obrtaje, a kako dizelaš. I sam si napisao da dugo kroz obrtaje imaš 80% obrtnog momenta, što je karakteristika turbo motora. Ako benzinac iz primera pri svakom šaltanju pada na 50% momenta, a nema dovoljno obrtaja da iskompenzuje razliku ti si brži.Piros napisao:Upravo tako kao sto je Floyd napisao i taj podatak gde je na nasem autu max momenat i snaga nam pomazu da znamo kojim se stilom vozi. Snaga je snaga i tu nema pogovora da ce uvek isti model sa vise KS ici brze. Npr. Moj dci i benzinac , sigurno kad bi stali na crtu da bi me benzinac pocepao, jer ima 25ks vise bez obzira sto dci u normalnoj voznji deluje i startniji i brzi. To je bas zbog turbo motora i sto je obrtni momenat max na 1750 obrtaja te je do 3000 obrtaja na raspolaganju oko 80% snage, dok benzinca za tako nesto treba terati preko 4000 obrtaja.
Послато са Blade III користећи Тапаток 2
Maksimalna snaga nam o motoru ništa ne govori, sem kolika mu je maksimalna brzina. Značajan podatak je kako se kreće ta snaga kroz obrtaje, a zavisi od momenta. Ako imaš informaciju gde je maksimalni moment, a gde snaga i kolika je, moguće je naslutiti o kakvom tipu motora je reč i kako treba da se vozi. Generalno pravilo je da treba biti u opsegu maksimalne snage, koliko god to menjač dozvoljava.
Da se nadovežem na primer preticanja kamiona. Ako si u atmosfercu koji se vrti na 6000rpm, ima smisla da sa 2750rpm odeš stepen ili dva niže, dok god turbo motora nema potrebe, a kod dizela čak i nema smisla jer je oko 4000 kraj. Pametnije je samo stisnuti gas, nego u pola preticanja gubiti vreme na promenu stepena prenosa. Recimo na mom autu bi 2750-4000 u trećem stepenu trajalo recimo 3 sekunde. 1 sekunda da promeniš brzinu ne bi bila nadoknađena promenom stepena prenosa.
Prema tome, sve zavisi od osobina motora, prenosnog odnosa i situacije na putu (ili stazi).
Tapatalk HD
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
na stazi su bitni menjac i obrtaji a ne max moment. po tvojoj prici honda tayp r ne treba da izlazi na stazu jerj joj je max moment oko 6000 obtraja
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Sada si već patetičan.Laki021 napisao:Zasto dragvorl, vidis da strucnjaci koji se razumu u SUS motore kazu da ne treba...
Ne postoji nijedan automobil koji ima prenosne odnose kako si ti zamislio da treba. Jedino da su svi ti inženjeri glupavi. Razlog je što, osim jačih turbodizela, većina motora sa tvojim prenosnim odnosima kad bi se prebacili u viši stepen prenosa, ne bi bilo dosta momenta na točku ni da se održi trenutna brzina, a kamoli da se nastavi ubrzavanje.
Sa tvojim šah mat postom si presudio sam sebi i nema razloga da gubim više vreme na tebe. Kako uopšte možeš da pomisliš da tebi treba neko da se izvinjava što misli drugačije nego ti.
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
@nidza
A to sto su svi rasni trkacki automobili (Ferrari, Lamborghini...) atmo benzinci? Pa i f1? Jel i oni nisu za stazu posto je max snaga na jako visokim obrtajima?
A to sto su svi rasni trkacki automobili (Ferrari, Lamborghini...) atmo benzinci? Pa i f1? Jel i oni nisu za stazu posto je max snaga na jako visokim obrtajima?

There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24666
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Molim vas ljudi da spustite loptu, nema potrebe za bilo kakvom tenzijom ili ostrim recima i slicnim stvarima. Nastavimo normalno diskusiju uz maksimalno postovanje sagovornika. Hvala.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Dakle sad vise nije problem gde je max ubrzanje, sad je problem sto ne postoji menjac kakav sam zamislio... ranije to nije bio problem.
Interesantno...
Interesantno...