Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Tako je!!!
Moraju se porediti ubrzanja pri istim brzinama kretanja, pomerajuci se levo desno vi menjate brzinu kretanja i poredite babe i zabe.
Moraju se porediti ubrzanja pri istim brzinama kretanja, pomerajuci se levo desno vi menjate brzinu kretanja i poredite babe i zabe.
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Pda, ako zabodeš vertikalu na npr. 80 milja na sat, videćeš da je najveće ubrzanje u trećoj - da dodam: iako je u padu veće je dokle god ubrzava, a onda ide sledeća brzina. Prosto ko pasulj. Ako je grafik tačan naravno. Ne znam što ste zapenili oko toga toliko 

-
- Postovi: 575
- Pridružio se: 23 Feb 2013, 17:52
- Garaža: Audi A3 Sportback
- Lokacija: Darmstadt, Deutschland
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
stvar i jeste u tome, kako padaju krive obrtnog momenta, odnosno sile na tocku, prikazane na dijagramimam, pada i ubrzanje, pa moras da saltas...
Ono sto se ovde ne shvata, a pokusacu da odgonetnem pitanjem, ako je ubrzanje najvece pri max snazi, zasto onda kad dodjete do nje saltate? Zar ne bi trebalo da auto tada ima najvece ubrzanje? Naravno da nije, jer ubrzanje dolazi do 0 i morate da prebacujete...Po Lakievoj teoriji bionda znacilo da kad dodjete do max snage i idalje dodajete gas, auto nastavlja da ubrzava a on u stvari gubi dah i prestaje da ubrzava.
Neko je pomenuo da ako vozi 100 km/h u V brzini da bi krenuo u preticanje treba da vrati u III a ne da doda gas...Ono sto je tacno, i ne dokazuje Lakievu teoriju je to sto je moment u III mnogo veci zbog menjaca cak i na rezimu max snage nego sto je moment u V na rezimu max momenta...
Ako kazemo da je moment i snaga motora ista za neki polozaj gasa neka je i max, kada vam auto bolje ubrzava? U nizim stepenima prenosa jer je redukcija momenta mnogo veca! Proizvod momenta i ugaone brzine je constantan, za odredjeni polozaj gasa na odredjenim prm! Znaci, ako povecavate moment pada ugaona brzina....
Ja mrzim ovakve stvari, ali zaista moram da ih pitam....
Laki, koju si skolu zavrsio? Vidim da sve znas, pa da pitam...Koliko si vucnih proracuna m/v uradio? Koliko menjaca proracunao, posto vidim da se u sve razumes...
Ja cu za sebe odgovoriti...Diplomirao sam 27.12.1999. na temu "Proracun menjaca sa dva vratila upotrebom softverskog paketa Mathcad". Moj dilomski se nalazi na mom fakultetu i mozes uvek da uzmes da ga procitas. Ako ti dva inzinjera usmerenja motori i vozila proicaju nesto a ti to ne zelis da shvatis, ako ne mozes da shvatis ono sto ti je objasnjeno i otvaras novu temu da se smejes jer ne razumes, to nije moja stvar, nije ni moja sramota...Mozda treba da preispitas svoje razmisljanje?
Nije sramota ne znati, sramota je ne zeleti da se nauci.
Kako god zelis, nisam ni ljut ni uvredjen, nisam ni besan, samo mi ova teme pomalo gubi smisao...
Lepo sam ti objasnio da sila sagorevanja vrsi rad pomerajuci klip, a on opet delujuci svojom silom obrce kolenasto vratilo i daje obrtni momenta a to tebi nije jasno, stvarno nije moja stvar...Ono sto nije konstantno, to je sila sagorevanja, sto zbog kolicine goriva, sto zbog pada pritiska usled pomeranja klipa, ali to je neka druga tema...
Jos jednu stvar da kazem pa da zavrsim raspravu, rad motora pri odredjenom polozaju gasa, levo od maksimuma nije moguc, odnosno nestabilan je i gasi se...Znaci, ovako, kad upalite motor, polozaj lera je takav da radite u desnom polozaju od max momenta...ako iz nekog razloga poraste opterecenje tako da je izazvalo pad rpm ispod tacke max momenta, ugasice se...Jako je bitno za citanje onih dijagrama koje je Nesa stavio...
Ono sto se ovde ne shvata, a pokusacu da odgonetnem pitanjem, ako je ubrzanje najvece pri max snazi, zasto onda kad dodjete do nje saltate? Zar ne bi trebalo da auto tada ima najvece ubrzanje? Naravno da nije, jer ubrzanje dolazi do 0 i morate da prebacujete...Po Lakievoj teoriji bionda znacilo da kad dodjete do max snage i idalje dodajete gas, auto nastavlja da ubrzava a on u stvari gubi dah i prestaje da ubrzava.
Neko je pomenuo da ako vozi 100 km/h u V brzini da bi krenuo u preticanje treba da vrati u III a ne da doda gas...Ono sto je tacno, i ne dokazuje Lakievu teoriju je to sto je moment u III mnogo veci zbog menjaca cak i na rezimu max snage nego sto je moment u V na rezimu max momenta...
Ako kazemo da je moment i snaga motora ista za neki polozaj gasa neka je i max, kada vam auto bolje ubrzava? U nizim stepenima prenosa jer je redukcija momenta mnogo veca! Proizvod momenta i ugaone brzine je constantan, za odredjeni polozaj gasa na odredjenim prm! Znaci, ako povecavate moment pada ugaona brzina....
Ja mrzim ovakve stvari, ali zaista moram da ih pitam....
Laki, koju si skolu zavrsio? Vidim da sve znas, pa da pitam...Koliko si vucnih proracuna m/v uradio? Koliko menjaca proracunao, posto vidim da se u sve razumes...
Ja cu za sebe odgovoriti...Diplomirao sam 27.12.1999. na temu "Proracun menjaca sa dva vratila upotrebom softverskog paketa Mathcad". Moj dilomski se nalazi na mom fakultetu i mozes uvek da uzmes da ga procitas. Ako ti dva inzinjera usmerenja motori i vozila proicaju nesto a ti to ne zelis da shvatis, ako ne mozes da shvatis ono sto ti je objasnjeno i otvaras novu temu da se smejes jer ne razumes, to nije moja stvar, nije ni moja sramota...Mozda treba da preispitas svoje razmisljanje?
Nije sramota ne znati, sramota je ne zeleti da se nauci.
Kako god zelis, nisam ni ljut ni uvredjen, nisam ni besan, samo mi ova teme pomalo gubi smisao...
Lepo sam ti objasnio da sila sagorevanja vrsi rad pomerajuci klip, a on opet delujuci svojom silom obrce kolenasto vratilo i daje obrtni momenta a to tebi nije jasno, stvarno nije moja stvar...Ono sto nije konstantno, to je sila sagorevanja, sto zbog kolicine goriva, sto zbog pada pritiska usled pomeranja klipa, ali to je neka druga tema...
Jos jednu stvar da kazem pa da zavrsim raspravu, rad motora pri odredjenom polozaju gasa, levo od maksimuma nije moguc, odnosno nestabilan je i gasi se...Znaci, ovako, kad upalite motor, polozaj lera je takav da radite u desnom polozaju od max momenta...ako iz nekog razloga poraste opterecenje tako da je izazvalo pad rpm ispod tacke max momenta, ugasice se...Jako je bitno za citanje onih dijagrama koje je Nesa stavio...
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Ebem mu ma..er zex stvarno te ne kontam. Saltas zato sto ako ne promenis brzinu snaga ce iznenada da ti propadne. Vidis na desnoj strani grafika da snaga pocinje naglo da opada tj dolazimo do limita obrtaja motora. Da se to ne desava ne bi trebalo menjati brzine.
CVT ne menja nista vec drzi konstantno na max snazi zar ne? Zasto?
Jel ti vidis da je svima jasno da je ubrzanje najbolje kad je umnozak momenta motor i prenosa menjaca max?
Jos da prihvatis kada je to i zasto tako i resen problem.
Verujem ja da se vi razumete u motore, ali ste sa kinematikom i fizikom na klizavom terenu...
A posto se stalno pozivas na diplomu a mene sad prozivas na tu temu, ja sam samo doktor tehnickih nauka...
A posebno imam dobru ideju sta je obrtni moment a sta energija...
A za fiziku, iz maldjih dana imam samo pun orman nagrada pocev od gradskih pa do saveznih takmicenja...
CVT ne menja nista vec drzi konstantno na max snazi zar ne? Zasto?
Jel ti vidis da je svima jasno da je ubrzanje najbolje kad je umnozak momenta motor i prenosa menjaca max?
Jos da prihvatis kada je to i zasto tako i resen problem.
Verujem ja da se vi razumete u motore, ali ste sa kinematikom i fizikom na klizavom terenu...
A posto se stalno pozivas na diplomu a mene sad prozivas na tu temu, ja sam samo doktor tehnickih nauka...
A posebno imam dobru ideju sta je obrtni moment a sta energija...
A za fiziku, iz maldjih dana imam samo pun orman nagrada pocev od gradskih pa do saveznih takmicenja...
Poslednja izmena od Laki021 u 03 Maj 2013, 12:08, izmenjeno 5 puta ukupno.
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Pa upravo snaga odredjuje maksimalnu brzinu ali normalno uz koeficijent aerodinamicnosti auta.Floyd napisao:I jedno i drugomr.Big napisao:Pa jel' turbina pojačala moment ili snagu ?
Evo dobrog primera...
http://www.zeperfs.com/duel1865-1221.htm
Prvi je turbo benzinac sa 10% vise Nm a drugi atmo benzinac sa 7% vise snage.
Do 100 su manje vise egal ali za ubrzanje do vecih brzina i postizanje maksimalne brzine, pobedjuje snaga.
U svakodnevnoj voznji je mnogo komfornije voziti turbo motor ali ono sto ovde pokusava da se objasni je da vise Nm ne znaci nuzno i "jaci" auto.
-
- Postovi: 575
- Pridružio se: 23 Feb 2013, 17:52
- Garaža: Audi A3 Sportback
- Lokacija: Darmstadt, Deutschland
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Odlicno, doktore, onda ste savrseno razumeli onu pricu o transformaciji rada u i kineticke energije u obrtni moment i savrseno dobro ste razumeli pricu o vektorskom i skalarnom proizvodu i onda savrseno jasno...Laki021 napisao:Ebem mu ma..er zex stvarno te ne kontam. Saltas zato sto ako ne promenis brzinu snaga ce iznenada da ti propadne. Vidis na desnoj strani grafika da snaga pocinje naglo da opada tj dolazimo do limita obrtaja motora. Da se to ne desava ne bi trebalo menjati brzine.
CVT ne menja nista vec drzi konstantno na max snazi zar ne? Zasto?
A posto se stalno pozivas na diplomu a mene sad prozivas na tu temu, ja sam samo doktor tehnickih nauka...
Ili je trebalo dapostavimo jednacine u diferencijalnom obliku?
Ovako cemo, naravno ako se slazete, postavicemo diferencijalni oblik...
ds/dt^2=da...slazete se?
dF=m*da...
ds/dt^2*m=dF
ds/mdt^2=dF/m
sto ce reci da je promena ubzanja funkcija promene sile, zar ne? Ili Newtonovi zakoni na vasem doktoratu ne vaze?
slozicete se da je dF=dM/r tako da dobijamo,
dMds/m*r*dt^2=da...
Molim Vas da mi pokazete gde ovde figurira snaga u promeni ubrzanja? AKo uradite integrale od ovoga, sta se dobija?
Molim Vas, doktore, dementuje me...
Poslednja izmena od zex u 03 Maj 2013, 12:12, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Kako ti ne citas ili ne razumes sta se pise to je neverovatno...
-
- Postovi: 575
- Pridružio se: 23 Feb 2013, 17:52
- Garaža: Audi A3 Sportback
- Lokacija: Darmstadt, Deutschland
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Naravno, doktore, posto ste prozivali i pitali, molim da demantujete diferencijalne jednacine...Vi to znate, to je ipak naucno zvanje koje ste stekli, pa nama sa obicnim fakultetom, objasnite...
Posto ja ne citam ono sto je napisano, molim Vas da me prosvetlite i objasnite gde gresim...
U masi postova ste prozivali i trazili objasnjenje pa trazim isto...objasnjenje gde gresim...
Posto ja ne citam ono sto je napisano, molim Vas da me prosvetlite i objasnite gde gresim...
U masi postova ste prozivali i trazili objasnjenje pa trazim isto...objasnjenje gde gresim...
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Mislim da se ovako moze opisati ovaj nesporazum dve strane:
Pita vozac M trojke kako da prodje jednu krivinu na stazi, za koju su mu rekli da je treba proci vozeci 80km/h. U kojoj brzini, da bi imao maksimalno ubrzanje?
Laki: Prebaci u drugu brzinu (gear) (na obrtaje sto blize maks snazi) i imaces maks ubrzanje za tu brzinu (speed, not gear).
NenadPR, zex: Ha, ha, nije tacno. Maksimalno ubrzanje u drugoj brzini ce imati ako vozi 50km/h. 100% ce imati vec moment na tockovima ako na izlazu iz krivine bude vozio 50km/h umesto 80km/h.
Pita vozac M trojke kako da prodje jednu krivinu na stazi, za koju su mu rekli da je treba proci vozeci 80km/h. U kojoj brzini, da bi imao maksimalno ubrzanje?
Laki: Prebaci u drugu brzinu (gear) (na obrtaje sto blize maks snazi) i imaces maks ubrzanje za tu brzinu (speed, not gear).
NenadPR, zex: Ha, ha, nije tacno. Maksimalno ubrzanje u drugoj brzini ce imati ako vozi 50km/h. 100% ce imati vec moment na tockovima ako na izlazu iz krivine bude vozio 50km/h umesto 80km/h.
-
- Postovi: 575
- Pridružio se: 23 Feb 2013, 17:52
- Garaža: Audi A3 Sportback
- Lokacija: Darmstadt, Deutschland
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
ne, nije tako, zex ce mu reci da izabere brzinu u kojoj je na 80 km/h najveci m oment jer ce oog sekunda kad pritisne gas dobiti najvece ubrzanje...
ono sto se ne razume, je da se u trenutku nakveceg momenta dobija navece ubrzanje, ali ono sa porastom broja obrtaja pada do rezima max snage...usled tog najveceg ubrzanja, u tom predelu vam najvise raste brzina, a prirast brzine kako raste rpm opada...
Ubrzanje je prirast brzine u jedinici vremena, ili da=dv/dt, odnosno brzina promene brzine...Znaci u predelu max momenta promena brzine za jednu sekundu jex, a pri rezimu max snage promena je y...Y je UVEK manje od X
To je kao kad bacite kamen sa 10000 m...uvek ce imati isto ubrzanje do postizanja max rzine i dalje ne raste brzina, jer ne udara u zemlju beskonacnom brzinom, vec nekom konacnom...
ono sto se ne razume, je da se u trenutku nakveceg momenta dobija navece ubrzanje, ali ono sa porastom broja obrtaja pada do rezima max snage...usled tog najveceg ubrzanja, u tom predelu vam najvise raste brzina, a prirast brzine kako raste rpm opada...
Ubrzanje je prirast brzine u jedinici vremena, ili da=dv/dt, odnosno brzina promene brzine...Znaci u predelu max momenta promena brzine za jednu sekundu jex, a pri rezimu max snage promena je y...Y je UVEK manje od X
To je kao kad bacite kamen sa 10000 m...uvek ce imati isto ubrzanje do postizanja max rzine i dalje ne raste brzina, jer ne udara u zemlju beskonacnom brzinom, vec nekom konacnom...
Poslednja izmena od zex u 03 Maj 2013, 12:22, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
E sad ti zakljuci sta ima vise smisla porediti, ubrzanje na istoj brzini kretanja ili pri razlicitim...
Zex brate, o tome da li je obrtni moment energija se ne moze diskutovati uopste, nema smisla bilo sta objasnjavati.
Ako citas moje postove znas da sam mnogo puta ponovio da sila ubrzava auto a da ona zavisi od momenta na tockovima, e sad sto ne mogu da vam objasnim da se te stvari najbolje objasnjavaju i limitirane su max snagom to je najveci problem.
Motor nije u stanju da odrzi veliki moment na visokim obrtajima jer mu nedostaje snage (koja se oslobadja u cilindrima) te zato posustaje.
Zex brate, o tome da li je obrtni moment energija se ne moze diskutovati uopste, nema smisla bilo sta objasnjavati.
Ako citas moje postove znas da sam mnogo puta ponovio da sila ubrzava auto a da ona zavisi od momenta na tockovima, e sad sto ne mogu da vam objasnim da se te stvari najbolje objasnjavaju i limitirane su max snagom to je najveci problem.
Motor nije u stanju da odrzi veliki moment na visokim obrtajima jer mu nedostaje snage (koja se oslobadja u cilindrima) te zato posustaje.
-
- Postovi: 575
- Pridružio se: 23 Feb 2013, 17:52
- Garaža: Audi A3 Sportback
- Lokacija: Darmstadt, Deutschland
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
neko ko toliko nema pojma o motorima SUS kao ti i pri tome ni na jedno matematicko pitanje, ili pitanje iz mehanike dokazano diferencijalnim jednacinama Newtonovih zakona nije odgovorio, ne moze suditi o tudjem znanju...Jos kad tvrdi da je doktor tehnickih nauka, ja postavljam pitanje kojih? Na koju temu je i gde doktorirao? U Bijeljini?
Objasnio sam ti i ako hoces, ponovo cu...Klip vrsi rad, odnosno ima kineticku energiju koju transformise u obrtni moment i tu se stavlja znak jednaosti...Ako ne mozes da shvatis, to nije moja stvar, zaista...
Filozofiras ovde stranama i stranama, a nikakve poente nema...Odgovori na prethodna pitanja koja sam ti postavio, doktore? Imas pravo damislis da si najpametniji, to je tvoja sueta, ali se seti, bar ponekad Sokratove "Znam da nista ne znam"...Mozda te osvesti...
Objasnio sam ti i ako hoces, ponovo cu...Klip vrsi rad, odnosno ima kineticku energiju koju transformise u obrtni moment i tu se stavlja znak jednaosti...Ako ne mozes da shvatis, to nije moja stvar, zaista...
Filozofiras ovde stranama i stranama, a nikakve poente nema...Odgovori na prethodna pitanja koja sam ti postavio, doktore? Imas pravo damislis da si najpametniji, to je tvoja sueta, ali se seti, bar ponekad Sokratove "Znam da nista ne znam"...Mozda te osvesti...
- nuk
- Postovi: 7607
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
- Garaža: Renault Espace 2.0dCi
- Lokacija: Ns
- Kontakt:
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Ovako mozete do u beskonacno
Steta sto niste blize da se pobijete k'o ljudi
Sent from my BlackBerry using Tapatalk

Steta sto niste blize da se pobijete k'o ljudi

Sent from my BlackBerry using Tapatalk
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Nema nista komplikovano ko ume da shvati pojmove sta je sta,nikaragva napisao:Ne nego je gornja kriva uvek iznad donje u većem svom delu, pogotovo na višim obrtajima. Ako je onaj pik na svakoj krivi posledica maksimalnog momenta, posle kog kriva kreće na dole, vrednost ubrzanja i na tom padu krive je uvek veća nego na krivi ispod, barem u većem delu krive, kao što sam i rekao
Ne znam šta je tu komplikovano.
Pitanje koje je postavljeno je gde je pik krive- pri max momentu motora ili max snage motora.
Taj pik je ubrzanje o kome se prica. Uvek je na mestu maksimalnog obrtnog momenta koja god kriva da se odabere.
Osnove Njutnove mehanike.
Donja kriva je sasvim drugi prenosni odnos- koeficijent mnozenja je razlicit.
Ne porede se niti se mogu porediti krive vec se poredi unutar jedne krive pozicija gde je najveci moguci moment na tocku.
Ne poredi se neka tacka sa jedne krive u odnosu na neku tacku sa druge krive- to je potpuno besmisleno i u nauci se ne primenjuje. Nikada se ne vrsi poredjenje sa 2 promenljive u jednoj jednacini. A i matematicki nije ispunjen neophodan i dovoljan uslov.
Pozicija gornje krive u odnosu na donju krivu nije odredjena momentom koji motor proizvede ( i obracunatom snagom koju tada motor isporuci) vec promenom koeficijenta mnozenja.
Koeficijent mnozenja je odredjen prenosnim odnosima zupcanika koji prenose moment izmedju radilice i glavcine tocka. On utice na promenu vremena ( i to minimalnog) za ubrzanje od brzine V1 do v2 ali ne utice na pitanje koje je postavljeno.
@zex, ko ne zeli da razume ne pomaze tvoje detaljno objasnjenje, koje je udzbenicki jasno.
Vazi uvek, i za sportski i za kamion i za menjac sa 4 i sa 17 brzina i za CVT gde god postoji kruta veza motora i tocka, prosto to je jedan od osnovnih zakona fizicke mehanike. Samo se razlikuje oblik i medjusobni polozaj krivih.NenadNR napisao:I za sportske automobile princip odabira prenosnih odnosa je isti koliko god da se oni vozili u visokim obrtajima. I dalje im je maksimalna obimna sila na točku, a samim tim i moment i ubrzanje, na broju obrtaja gde je maksimalan moment.
Za M3 iako ima 7 stepeni prenosa sve ovo i dalje važi, a i za M1
To je gradivo prvog semestra fizike na PMFu
Poslednja izmena od ljubitelj u 03 Maj 2013, 12:40, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Neverovatno i netacno, zakljucak uopste nije takav!
Bacanje jednacinama nije potrebno jer zbunjuje vecinu ljudi. Rekoh da je znanje na sto jednistavniji nacin objasniti...
Bacanje jednacinama nije potrebno jer zbunjuje vecinu ljudi. Rekoh da je znanje na sto jednistavniji nacin objasniti...