Svećice
Re: Svećice
u vezi ovog pisanija o ngk svecicama, ako neko zeli mogu mu doneti na skup set ngk kupljenih u beo car-u u blokovima, pa neka mi kaze da li mu i na oko izgledaju kao falsifikati.
o radu motora posle ugradnje istih ne moram da pisem, dovoljno je reci da su odmah posle ugradnje skinute i vracene stare istog proizvodjaca i isti model, koje su do tada presle preko 30.000km.
dakle, sto se mene tice cinjenica je da postoje fals svecice na nasem trzisu, ali ne bih nikako isao tako daleko da kazem da su sve ngk svecice koje uveze mass company fals. to je vise nego preterano...
o radu motora posle ugradnje istih ne moram da pisem, dovoljno je reci da su odmah posle ugradnje skinute i vracene stare istog proizvodjaca i isti model, koje su do tada presle preko 30.000km.
dakle, sto se mene tice cinjenica je da postoje fals svecice na nasem trzisu, ali ne bih nikako isao tako daleko da kazem da su sve ngk svecice koje uveze mass company fals. to je vise nego preterano...
Re: Svećice
Sta pise na deklaraciji tih svecica, ko je uvoznik?
Tapatalk Post
Tapatalk Post
Re: Svećice
Pogledacu ovih dana pa cu ti javiti... Ne secam se da sam procitao mass negde...
Re: Svećice
Silver LPG - Svećice pravljene od srebra, daleko manji radni napon od iridijuma, 30.000 km interval zamene, cena daleko niža od iridijuma. Plus garancija na kupljene svećice.pedja napisao:PItanje je sledece:
Drugar ima Swifta 2005. 1.3 92KS (od skoro ima i LPG)
Treba da menja svecice. Gde god je pitao, nude iskljucivo iridijumske. Cena prava sitnica.
Da li je moguce da je jedina preporuka iridijumska? Mrzi me sada da trazim servisno uputstvo na netu.
- djiuliju
- Postovi: 1468
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:56
- Garaža: Clio II ph2 1.2 16v
- Lokacija: Jagodina
Re: Svećice
Zamenih danas svecice na cliu, NGK, pise da je uvoznik Mass Company. Al sad vidim da sam ih platio jeftinije nego sto je na sajtu Mass-a 

Re: Svećice
Pa u njihovoj maloprodaji je uglavnom sve skuplje nego u radnjama koje kod njih uzimaju robu... Ne treba to da te brine...
Tapatalk Post
Tapatalk Post
- djiuliju
- Postovi: 1468
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:56
- Garaža: Clio II ph2 1.2 16v
- Lokacija: Jagodina
Re: Svećice
Pa kad sam ranije proveravao za neke svecice, nije tako bilo. Uvek je na sajtu bilo jeftinije nego u radnjama po Jagodini.
Razlika je 100din po komadu. Nije ni bitno, samo da nisu fals
Razlika je 100din po komadu. Nije ni bitno, samo da nisu fals
Re: Svećice
pogledao sam, pise "uvoznik trost ast d.o.o."...Markoni napisao:Sta pise na deklaraciji tih svecica, ko je uvoznik?
Tapatalk Post
i stvarno izgledaju ko neko dete da ih je pravilo...
Re: Svećice
Zaista je tesko voditi diskusiju sa nekim ko se ne potrudi ni da procita sa razumevanjem napisano..
Odlican link ka dokumentu NGK, i odlican grafik tipicnih vrednosti napona paljenja. Jasno je vidljivo da je kroz ceo opseg obrtaja motora potreban napon na svecici takodje i za gasno gorivo znatno nizi od tipicnih mogucnosti sistema paljenja.
Ne moze biti jasnije napisano i nacrtano, odakle izvlacite zakljucak o bilo kakvoj obmani naroda ?
Da jos jednom skrenem paznju na detalj, kratak spoj izmedju 2 ili vise namotaja kalema u bobini nastaje tipicno i najcesce usled topljenja izolacionog laka, Uzrok tome je previsoka temperatura za dati kvalitet laka, tipicno usled konstrukcione ustede na materijalu.
Bobina se ne moze opteretiti vise nego sto je odredjeno softverom kod racunarski regulisanih paljenja, kakvi su tipicni vec dugo vremena, ana opterecenje bobine najveci uticaj ima napon napajanja u elektro instalaciji same bobine. Svecica je marginalnog uticaja na termicko opterecenje bobina u elektronskim sistemimam paljenja kakvi se koriste nekoliko decenija.
Svecice sa vise bocnih elektora su pozeljne za paljenje na benzin, i nista ne zakljanjaju u smesi kako vi objasnjavate a inace po pravilu bolje i pre svega stabilnije pale gorivu smesu benzina od onih sa jednom elektrodom. I stoga se masovno koriste u novijim konstrukcijama motora zbog brojnih prednosti koje imaju pri produzenom intervalu zamene.
Sto se gasa tice svecice sa vise elektroda iz sasvim drugih razloga od onih za koje vi pretpostavljate nisu pogodne za gasovita goriva.
Nemojte izvoditi umisljeni zakljucak da iko igde savetuje ljude da prekoracuju predvidjeni od strane fabrike rok zamene, jer to ne stoji niti pise..
Ono sto vi tvrdite, da je rok trajanje bakarne sveice 7.000km je netacna, pausalna pretpostavljena tvrdnja koja se ne zasniva na preporukama kako proizvodjaca vozila tkao ni proizvodjaca svecica.
Kao sto vam je vec navedeno u praksi ne postoji problem prestanka ispravnog rada bakarnih svecica upotrebom gasnih goriva pri 10.000km radnog veka, za svecice uobicajenog standarda kvaliteta koje se danas prave, kod svetski priznatih vodedcih proizvodjaca svecica.
Kao i za pomenuta ulja, treba se pridrzavati fabrickih preporuka za svaki konkretni motor, a to sve lepo pise u upuitstvima tako da nema prostora za pogadjanja i licitiranja intervalima zamene.
Sistemi paljenja su konstruisani za visoke radne napone, nisu svi za 40.000+V ali nema govora o ciframa koje plasirate. Tipicni minimum je 30.000V u najjeftinijim i najprostijim konstrukcijama jos od sredine 80tih godina (npr Jugo 55 ili VW Golf 2 ima takav sistem, Bosov inace).
Svecice cije elektrode su oblozene plemenetim metalima imaju svaka svoj set prednosti i mana, svaki tip svecice treba da odgovara za svaku datu konstrukciju svakog pojedinom modela motora.
Stoga, preporuka je primenjivati onu vrstu, tip i model svecica koji je fabrika propisala uz interval zamene kako pise u fabrickom uputstvu ili neznatno skracen ukoliko se vozilo koristi u znatno otezanim uslovima upotrebe.
A to nije 7.000km kako vi pogresno dajete univerzalni savet.
Trkacki motori su sasvim drugacije konstrukcije i sasvim drugacijeg nacina upotrebe, to je sasvim izvan ove teme i vozila koja se masovno koriste.
Interval zamene zavisi od mnogo faktora i razlicit je u praksi na razlicitim motorima pa i kada je isti materijal obloge elektrode svecice.
Mogu se menjati svecice i na svakih 7.000km kako vi tvrdite da mora (za bakarne bez plemenite obloge) i to nece stetiti motoru ali skracenje uobijacenog roka zamene obicno nema smisla niti razumnog tehnickog razloga a povecava ekolosko zagadjenje nepotrebnim bacanjem inace ispravnih svecica.
To ako pricamo sa stanovista tehnickih razloga dok ako je zelja da se prica o razlozima marketinga, prodaje i slicno sasvim je logicno da se propagira zamena svega i svacega na autu po mogucstvu svakog meseca zbog navodnog fiktivnog rizika da ce nesto mozda da crkne.
Moze da se propagira da gume tako preventivno menjaju svakih 7.000km ,ili 11.000km i slicno, van uobiacajenih normi jer kao postoji povecan rizik da se probuse sa porastom kilometraze,
Odlican link ka dokumentu NGK, i odlican grafik tipicnih vrednosti napona paljenja. Jasno je vidljivo da je kroz ceo opseg obrtaja motora potreban napon na svecici takodje i za gasno gorivo znatno nizi od tipicnih mogucnosti sistema paljenja.
Ne moze biti jasnije napisano i nacrtano, odakle izvlacite zakljucak o bilo kakvoj obmani naroda ?
Da jos jednom skrenem paznju na detalj, kratak spoj izmedju 2 ili vise namotaja kalema u bobini nastaje tipicno i najcesce usled topljenja izolacionog laka, Uzrok tome je previsoka temperatura za dati kvalitet laka, tipicno usled konstrukcione ustede na materijalu.
Bobina se ne moze opteretiti vise nego sto je odredjeno softverom kod racunarski regulisanih paljenja, kakvi su tipicni vec dugo vremena, ana opterecenje bobine najveci uticaj ima napon napajanja u elektro instalaciji same bobine. Svecica je marginalnog uticaja na termicko opterecenje bobina u elektronskim sistemimam paljenja kakvi se koriste nekoliko decenija.
Svecice sa vise bocnih elektora su pozeljne za paljenje na benzin, i nista ne zakljanjaju u smesi kako vi objasnjavate a inace po pravilu bolje i pre svega stabilnije pale gorivu smesu benzina od onih sa jednom elektrodom. I stoga se masovno koriste u novijim konstrukcijama motora zbog brojnih prednosti koje imaju pri produzenom intervalu zamene.
Sto se gasa tice svecice sa vise elektroda iz sasvim drugih razloga od onih za koje vi pretpostavljate nisu pogodne za gasovita goriva.
Nemojte izvoditi umisljeni zakljucak da iko igde savetuje ljude da prekoracuju predvidjeni od strane fabrike rok zamene, jer to ne stoji niti pise..
Ono sto vi tvrdite, da je rok trajanje bakarne sveice 7.000km je netacna, pausalna pretpostavljena tvrdnja koja se ne zasniva na preporukama kako proizvodjaca vozila tkao ni proizvodjaca svecica.
Kao sto vam je vec navedeno u praksi ne postoji problem prestanka ispravnog rada bakarnih svecica upotrebom gasnih goriva pri 10.000km radnog veka, za svecice uobicajenog standarda kvaliteta koje se danas prave, kod svetski priznatih vodedcih proizvodjaca svecica.
Kao i za pomenuta ulja, treba se pridrzavati fabrickih preporuka za svaki konkretni motor, a to sve lepo pise u upuitstvima tako da nema prostora za pogadjanja i licitiranja intervalima zamene.
Sistemi paljenja su konstruisani za visoke radne napone, nisu svi za 40.000+V ali nema govora o ciframa koje plasirate. Tipicni minimum je 30.000V u najjeftinijim i najprostijim konstrukcijama jos od sredine 80tih godina (npr Jugo 55 ili VW Golf 2 ima takav sistem, Bosov inace).
Svecice cije elektrode su oblozene plemenetim metalima imaju svaka svoj set prednosti i mana, svaki tip svecice treba da odgovara za svaku datu konstrukciju svakog pojedinom modela motora.
Stoga, preporuka je primenjivati onu vrstu, tip i model svecica koji je fabrika propisala uz interval zamene kako pise u fabrickom uputstvu ili neznatno skracen ukoliko se vozilo koristi u znatno otezanim uslovima upotrebe.
A to nije 7.000km kako vi pogresno dajete univerzalni savet.
Trkacki motori su sasvim drugacije konstrukcije i sasvim drugacijeg nacina upotrebe, to je sasvim izvan ove teme i vozila koja se masovno koriste.
Interval zamene zavisi od mnogo faktora i razlicit je u praksi na razlicitim motorima pa i kada je isti materijal obloge elektrode svecice.
Mogu se menjati svecice i na svakih 7.000km kako vi tvrdite da mora (za bakarne bez plemenite obloge) i to nece stetiti motoru ali skracenje uobijacenog roka zamene obicno nema smisla niti razumnog tehnickog razloga a povecava ekolosko zagadjenje nepotrebnim bacanjem inace ispravnih svecica.
To ako pricamo sa stanovista tehnickih razloga dok ako je zelja da se prica o razlozima marketinga, prodaje i slicno sasvim je logicno da se propagira zamena svega i svacega na autu po mogucstvu svakog meseca zbog navodnog fiktivnog rizika da ce nesto mozda da crkne.
Moze da se propagira da gume tako preventivno menjaju svakih 7.000km ,ili 11.000km i slicno, van uobiacajenih normi jer kao postoji povecan rizik da se probuse sa porastom kilometraze,
Re: Svećice
Lepo ste sami rekli, interval zavisi od mnogo faktora... 7.000km je preporučeni interval za bakarne i itrijumske svećice kada se koriste na gas, a ne na benzin, jer je promenjen jedan bitan faktor, a to je gorivo...ljubitelj napisao:Zaista je tesko voditi diskusiju sa nekim ko se ne potrudi ni da procita sa razumevanjem napisano..
Interval zamene zavisi od mnogo faktora i razlicit je u praksi na razlicitim motorima pa i kada je isti materijal obloge elektrode svecice.
Mogu se menjati svecice i na svakih 7.000km kako vi tvrdite da mora (za bakarne bez plemenite obloge) i to nece stetiti motoru ali skracenje uobijacenog roka zamene obicno nema smisla niti razumnog tehnickog razloga a povecava ekolosko zagadjenje nepotrebnim bacanjem inace ispravnih svecica.
Takođe, naša praksa govori da svećice mogu preopteretiti bobinu i dovesti je do crkavanja. Sve to može lako da se proveri i na oscoloskopu...
Re: Svećice
Treba da menjam svecice, na svom autu rec je o Clio sport 172 pa me zanima koje bi mi brisk svecice preporucili i koja je cena istih.
Re: Svećice
Imate PP.kapor napisao:Treba da menjam svecice, na svom autu rec je o Clio sport 172 pa me zanima koje bi mi brisk svecice preporucili i koja je cena istih.
- Uroš S.
- Postovi: 10986
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
- Lokacija: BGD
Re: Svećice
Kupio sam danas NGK IZFR6P7 Laser Iridium, te idu u fabričku ugradnju što su mi potvrdili u ETKA-i u Autočačku. Kod njih su 1760 po komadu, ja kupio u Mass-u za 1230 po komadu.
Idu u auto sledeće nedelje, ove su izgurale ~56000km, predviđena zamena je na 60k, neće da mu fali ništa da ih promenim ranije.
Idu u auto sledeće nedelje, ove su izgurale ~56000km, predviđena zamena je na 60k, neće da mu fali ništa da ih promenim ranije.
Re: Svećice
Tek sad vidim. mozda Brisk bakarne svecice imaju preporuku od smesnih 7.000km, moj post se odnosi na svecice poznatih brendova i naravno da je gorivo gas jer je samo o tome i bila prica.BRISK napisao: 7.000km je preporučeni interval za bakarne i itrijumske svećice kada se koriste na gas, a ne na benzin, jer je promenjen jedan bitan faktor, a to je gorivo...
Takođe, naša praksa govori da svećice mogu preopteretiti bobinu i dovesti je do crkavanja. Sve to može lako da se proveri i na oscoloskopu...
NGK i Nipon Denso su svakako ozbiljne firme a oni naravno preporucuju za svoje svecice mnogo duzi interval od pomenutog i eksplicitno se navodi LPG kao gorivo.
Takve iste, znatno duze, intervale preporucuju i fabrike automobila, opet naravno bas uz LPG.
Sto se bobina tice, praksa ima razlicitih ali ovo o cemu pisete nema logike.
Re: Svećice
Jel možete da mi pokažete gde se preporučuju svećice od bakra za plin i gde piše taj interval zamene?
Ja sam do sada našao jedino NGK LPG seriju, pravljenu od iridijuma. Interval zamene je do 60.000km i koštaju oko 23eur po komadu. Po Vama NGK vara ljude, pošto iste te njihove svećice od bakra, po ceni od samo 4eur u proseku, mogu da pređu 30.000km ili možda i više, kako Vi navodite...
A pošto volite te zvučne i poznate marke i proizvođače, i pošto nama ne verujete, pročitajte ovaj tekst koji je pisala fabrika NGK
http://ngkntk.co.uk/wp-content/uploads/ ... _LOGOS.pdf
Ako Vas mrzi da čitate sve ja ću Vam izdvojiti najbitniji deo
In the past, choosing a plug that is suitable for use with gas
was often difficult and time consuming. Because the
combustion of gas is very different from the combustion of
petrol the gas/air mixture is more difficult to ignite. The required
ignition voltage increases (see graph), placing significantly more
stress on the ignition coils increasing the risk of their failure. Also
the gas/air mixture burns at a higher temperature which means
the ‘standard’ plug heat range may not be suitable.
Conventional electrode and housing materials corrode more
quickly in this environment and the spark plug also has to
dissipate more heat. Until now, the best solution was to change
from standard spark plugs to precious metal spark plugs
perhaps with a different heat range and to adjust the spark gap.
Ja sam do sada našao jedino NGK LPG seriju, pravljenu od iridijuma. Interval zamene je do 60.000km i koštaju oko 23eur po komadu. Po Vama NGK vara ljude, pošto iste te njihove svećice od bakra, po ceni od samo 4eur u proseku, mogu da pređu 30.000km ili možda i više, kako Vi navodite...
A pošto volite te zvučne i poznate marke i proizvođače, i pošto nama ne verujete, pročitajte ovaj tekst koji je pisala fabrika NGK

http://ngkntk.co.uk/wp-content/uploads/ ... _LOGOS.pdf
Ako Vas mrzi da čitate sve ja ću Vam izdvojiti najbitniji deo

In the past, choosing a plug that is suitable for use with gas
was often difficult and time consuming. Because the
combustion of gas is very different from the combustion of
petrol the gas/air mixture is more difficult to ignite. The required
ignition voltage increases (see graph), placing significantly more
stress on the ignition coils increasing the risk of their failure. Also
the gas/air mixture burns at a higher temperature which means
the ‘standard’ plug heat range may not be suitable.
Conventional electrode and housing materials corrode more
quickly in this environment and the spark plug also has to
dissipate more heat. Until now, the best solution was to change
from standard spark plugs to precious metal spark plugs
perhaps with a different heat range and to adjust the spark gap.