Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od Laki021 »

Pa tu nesto debelo ne valja kako ti vozis ta kola :)
ftj
Reactions:
Postovi: 13947
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od ftj »

Konstruktori tih automatskih menjača su očigledno zaboravili da se konsultuju sa tobom da im objasniš kad treba da se šalta :)
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9310
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od dragan »

ftj napisao:@dragan

Upravo tako, sa golfom sam već na 60 kmh u 6. dok je dizel pri 80 km/h u 4. na oko ili ispod 2,000 obrtaja. Ovo već duboko zalazi u dizel vs benzin priču ali ima malo veze i sa torkovima.
editovao sam i dodao u post dok si ti ovo napisao, ispade da sam dobro sracunao sve...
po tome ispada da se 525d i gti pri istim kmh umesto u slicnim stepenima prenosa voze na slicnim rpm, sto je nadam se da se slazes paradoks?

edit - naravno da ima veze sa temom, i sa torkovima ( koji su debelo u korist bmw-a, ne samo obicni torkovi motora vec i specificni, gti po zeperfs ima ispod 200nm/t a bmw ima oko 250nm/t ), gde se opet vidi ( ili ne vidi, ako se voze ovako na istim obrtajima pri istim kmh ) uticaj menjaca o kom se pise vec desetinu stranica...
Poslednja izmena od dragan u 10 Maj 2013, 11:38, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od Laki021 »

Automatik salta kako salta zbog ekonomicnosti a ne zato sto "tako treba".

Prebaci oba u sport pa poredi.
ftj
Reactions:
Postovi: 13947
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od ftj »

dragan napisao: editovao sam i dodao u post dok si ti ovo napisao, ispade da sam dobro sracunao sve...
po tome ispada da se 525d i gti pri istim kmh umesto u slicnim stepenima prenosa voze na slicnim rpm, sto je nadam se da se slazes paradoks?

edit - naravno da ima veze sa temom, i sa torkovima ( koji su debelo u korist bmw-a, ne samo obicni torkovi motora vec i specificni, gti po zeperfs ima ispod 200nm/t a bmw ima oko 250nm/t ), gde se opet vidi ( ili ne vidi, ako se voze ovako na istim obrtajima pri istim kmh ) uticaj menjaca o kom se pise vec desetinu stranica...
Slažem se. Ali mene kao krajnjeg korisnika ne treba da zanima zbog čega je to tako kako je i zbog čega je moj utisak da mi je za preticanje lakše(ne i brže) sa dizelom nego sa turbo benzincem. Naravno da je to neravnopravan položaj, ali ja samo prenosim iskustva gde ja kao korisnik vozim dva automobila u istim uslovima i D modu na automatskom menjaču.
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9310
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od dragan »

znaci, "lakse" i "brze" su dve razlicite stvari koje su pod uticajem utiska, sto je da kazem ok, jer utisak naravno ume da prevari, i menjaci su razlicito podeseni.
sta mislis onda, kako bi bilo da su oba auta sa manuelnim menjacima?
da vozac iz glave izvlaci softverski kad ce se voziti u kom stepenu prenosa? posto ce ga na to navoditi upravo ono sto si spomenuo, utisak kojom se lakocom auto krece, stvar bi bila jako zanimljiva, zar ne?
i ja nekad nemam utisak da moj auto u 6. 60-100kmh odradi za 10tak sekundi, u rangu sa, po utiscima, brzih dizela sa mnogo vise nm, ali stoperica ne laze, i u praksi vreme potrebno da se pretekne kamion ili autobus se uvek slaze sa spravom koja meri bez duse, a ne zivim covekom... ( ovde izuzimam markonija koji "nije normalan" :kezo: :pivo: ).
mr.Big napisao:+1
Napokon...
mr big, nemoj samo da stavljas +1 kad neko spomene turbodizel u pozitivnom svetlu :)
nego sad ozbiljno napisi kako ti vozis nj.v. magistralom, u kom si stepenu prenosa pri 80-90kmh i kad obilazis da li saltas ili ne?
eto tvoj auto ima nm koliko hoces i 6 brzina pretpostavljam, ne bi bilo zgoreg da cujemo...
ADrei
Reactions:
Postovi: 2699
Pridružio se: 21 Sep 2012, 18:34

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od ADrei »

eto ja sam vozio 2.0TDi 170ps a sad 2.0TFSi 180ps... siguran sam da je za magistralu 2.0TDi bolji za preticanja, iako je od 0-100kmh sporiji :pardon:

edit:jedinu prednost benzinca sto se necuje na semaforu sam izgubio sa start&stop :kezo:
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od Floyd »

Ma dizel generalno jeste bolji za voznju.
Mada su i novi turbo benzinci za svaki respekt.
ftj
Reactions:
Postovi: 13947
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od ftj »

@dragan

Prešao sam preko 100k km sa 1.9 tdi i kad vozim na magistrali 80 km/h tad sam na 2,000 obrtaja u 4. brzini i ne šaltam prilikom preticanja(osim ukoliko hoću max ubrzanje). Kad vozim golfa magistralom u D na 80 km/h je u 6. brzini na 2,000 obrtaja i kada pretičem moram bar jednu brzinu da prešaltam ne bih li imao ubrzanje kao tdi u 4. brzini a pritom se porede tdi od 100 ks i tfsi od 200.(http://www.zeperfs.com/en/duel1256-3968.htm). Ok, da imam manuelni verovatno bih vozio u 5. brzini pa bih bio u prednosti...

@floyd

Bolji u nekim segmentima.
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: AW: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni momen

Post od Floyd »

Naravno :)

Gesendet von meinem GT-I9505 mit Tapatalk 2
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od Laki021 »

@Snork

Zaboravih da ti odgovorim...

Ja mislim da je tebi jako dobro poznata razlika izmedju obrtnog momenta i energije, ali si namerno dopustio malo vise "pesnicke slobode". Znas dobro da to implicira i da je sila isto sto i energija i sl...

Prevedeno na automobilski zargon ovo je kao kada biste prodavca polovnjaka pitali koliko je presao auto, a on odgovori: 87km/h... jos samo da znamo koliko je sati vozen....

Ili da nekog pitate koliko je goriva sipao proslog meseca a on kaze: 6.3l/100km, jos da znamo koliko je presao... a prosecna potrosnja i zapremina bas i nisu slicne velicine makar se u obe pojavljivao litar...

Da zavrsimo sa ovom pricom, evo sta kaze internacionalni sistem jedinica:


http://physics.nist.gov/Pubs/SP330/sp330.pdf

Jasno kaze, jedinica za obrtni je Nm...

Dole u napomenama pise da ako neko iz bilo kog razloga zapne i insistira na dimenziji Nm sto je J, moze da je napise kao J/radian. Samo J ne moze iz prostog razloga sto to nije energija i ako bi tako napisali sledece sto bi neko mogao uraditi je da pocne da sabira sa energijom i na kraju ko zna, mozda pocne ubacivati moment i u zakon odrzanja energije... svasta moze ljudima pasti na pamet.


Takodje interesantan je sledeci link sa objasnjenjem sta je moment:


http://physics.tutorvista.com/rotationa ... orque.html

Nema tu nista posebno interesantno osim da je na ove dve, tri strane objasnjenja samo jedna jedina stvar markirana u crveno i posebno istaknuta :

"Joule and Torque have same S.I unit which is Nm but it does not mean both the quantities are same."

Izgleda da nije ljudima na ovom forumu prvima palo na pamet da izjednacavaju ove dve fizicke velicine samo zbog iste dimenzije, te to treba posebno istaci!
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od NexT »

ftj napisao:@dragan

Prešao sam preko 100k km sa 1.9 tdi i kad vozim na magistrali 80 km/h tad sam na 2,000 obrtaja u 4. brzini i ne šaltam prilikom preticanja(osim ukoliko hoću max ubrzanje). Kad vozim golfa magistralom u D na 80 km/h je u 6. brzini na 2,000 obrtaja i kada pretičem moram bar jednu brzinu da prešaltam ne bih li imao ubrzanje kao tdi u 4. brzini a pritom se porede tdi od 100 ks i tfsi od 200.(http://www.zeperfs.com/en/duel1256-3968.htm). Ok, da imam manuelni verovatno bih vozio u 5. brzini pa bih bio u prednosti...

@floyd

Bolji u nekim segmentima.
Egzekli.

Dizela od 110 konja nisam morao da saltam u normalnim preticanjima, a benzinca od 160 konja moram, nekada i dve brzine.
Kod dizela se uz normalnu voznju dobija mnogo bolji odziv na gas i dobra potrosnja. Kod benzinca mozes da biras, potrosnja ili odziv na gas.
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9310
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od dragan »

kao sto sam i rekao, onda ispada da se dizel vozi u bar jednoj brzini nize na magistrali, sto nema logike.
ja se nadam da cu doci na skup ( trebao bih raditi ali mislim jutarnju smenu ) pa mozemo probati u realnosti kako izgleda kad iz bunara potezu neki tdi ( bice ih valjda ) i moj auto, ili gti ako bude. siguran sam da ce rezultati biti neocekivani, bar nekome.
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28242
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od Xepoj87 »

Da,ali on je vozio 1.9 TDI sa 5 brzina,dok DSG ima 6...A i dizel se ne vozi na 2.000 RPM-a,vec na oko 1.500 :)
Ja 6. vozim vec od 80 km/h koji je tada na 1450 RPM-a,vec na 70 ima problem sa lagom,jer je u preniskim obrtajima,a i sa snagom ako treba negde uzbrdo da se odrzi brzina...
E sada,stvar je i potrosnje,sto se tebi isplati i 4. brzinom na 2.000 RPM-a(toliko je otprilike moj na 80) da vozis stalno,jer i tako trosi kao taj benzinac u 6. brzini ili cak i manje,a meni je tada ubrzanje instant i za obilazenje ostavlja dovoljno obrtaja(ide od 50-150 km/h 4. brzinom) da se obavi preticanje,dok benzinca moras da vratis u 3. barem i mora da posrce Boga oca...
Zato je dizel bolji za magistralu,tu se pokazuje ta elasticnost i dostupnost snage skoro uvek...

Dragane,takodje ne mozes porediti sportski auto sa 2.0 atmo motorom sa 200ks sa dizelima od oko 100-150ks... Da stavis nekog 250 CDI-ja,pa i da bude koliko,toliko pravedno...
A i tvoj auto je dodatno veoma lagan,sve je podeseno na odziv gasa,bolje sve od standardnih automobila...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Korisnikov avatar
grujicd
Reactions:
Postovi: 9063
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od grujicd »

Ako magistralom vozim petom, onda za preticanje najčešće spuštam u treću. Pričam o onim preticanjima kad pratiš nekoga, a ne kad ti se potrefi čista situacija a već si u zaletu.
Mene zanima da li se kod dizela uvek preticanje završava u započetoj brzini, ili nekad mora da se šalta u veću na pola preticanja? Kod mene se to baš retko dešava, jer imam dosta obrtaja na raspolaganju, a ionako u tom opsegu najbolje vuče.

A što se tiče veće potrošnje kod preticanja - mislim da je to zanemarljivo. Ionako voziš npr. 10min u višem stepenu prenosa, i onda 10-20s u nižem dok pretičeš. Više diže potrošnju ako je prazan put pa možeš stalno da ga gaziš - pun gas do prve krivine, tu kočenje pa odmah pun gas kad izađeš...
Odgovori