Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
zex
Reactions:
Postovi: 575
Pridružio se: 23 Feb 2013, 17:52
Garaža: Audi A3 Sportback
Lokacija: Darmstadt, Deutschland

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od zex »

Super sto je tako...
Koliko snage isporucuje motor kad je van brzine a pritisnut gas do daske?
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9310
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od dragan »

Starac ga je pokidao :loool:

Zex, kad zelim ubrzanje ja uvek stisnem pun gas koja god da je to karakteristika...

Sale, zar ti je sesta tako dugacka, ja sam na 100 vec na 3300rpm :-)
Dok ne osetis ne mozes znati kako je dobar osecaj...ja te razumem skroz...
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od Laki021 »

Pa kontam da ponovim jos 107x i opet stavim one dragvorlove isecke iz knjiga koji su dokazali da pogresno pricas tebi opet nece biti jasno.
Tebi je i 2+2 verovatno 4.

Nicim izazvan si bezeci od svojih gresaka ne bi li ih zamaskirao poceo da pricas o parcijalnim karakteristikama kojih ima bezbroj. Za svaku od njih njih vaze ista pravila kao i za onu glavnu koja nam je dostupna tj ona pod punim gasom. Bezao si od vaznosti snage skrivajuci se iza netacnosti krive snage nesvestan da to sve isto vazi i za krive momenta, tako ne znam sta mislis da si time postigao. Vecito trazis neke inace nebitne specijalne slucajeve ne bi li skrenuo sa teme a onda opet ne znas da ih objasnis pravilno i samo se jos vise ukopavas.

Primer koji sam dao je mislim svakome na forumu jasan te najbolje da ti ga neko pojasni.

A za kvacilo cu otvoriti novu temu gde cu opet pokazati da veze s vezom nemas.
Poslednja izmena od Laki021 u 11 Maj 2013, 15:58, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4940
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od snork »

Laki021 napisao:E sad cemo da pokazemo da isporucuje, na prostom primeru, bez jednacina za plasenje male dece... Zapravo na primeru koji je vec pogresno objasnjavan...
zex napisao:sporno je to sto mi ne verujes da motor isporucuje onoliko snage kolika su mu oterecenja, bez obzira na polozaj gasa...Sad sam ti objasnio sta se desava kada iz parcijalne karakteristike predjes na spoljasnju brzinsku...Jos kada bi shvatio da se
Mislim da je problem što nismo definisali šta reč "isporučuje" znači. Ja bih pre rekao da motor u skladu sa svojim karakteristikama ima mogućnost da isporuči/razvije snagu, a da će to zaista i učiniti kada ga opteretimo.

Laki, u tvom citiranom primeru je motor već itekako opterećen, pa je sve u redu što se toga tiče. Jače pritisnemo gas, on onda ima mogućnost za veću snagu - koju i postigne tako što na trenutnom opterećenju ubrza, onda se opterećenje još poveća jer je povećana brzina i motor dalje ubrzava sve dok može u skladu sa svojim karakteristikama.

Zex je mislio na ono što se dešava kada motoru koji radi na stolu pritisnemo gas do kraja. Definitivno neće razviti max. snagu koju bi mogao, ukoliko ga ne opteretimo. Ovo važi za sve motore - stavi u kolo bilo kakvog neopterećenog elektro-motora ampermetar, priključi napon i gledaj šta se dešava. Motor ubrzava dok ga sopstveni otpori ne ograniče (ili dok se ne razleti, ukoliko je reč npr. o velikom jednosmernom motoru za lokomotivu), ali ampermetar će pokazati samo delić struje koja bi postojala da je motor opterećen.
Ђенерал Јанковић
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od Laki021 »

Snork razumem te potpuno i slazem se sa tobom ali uzmi i procitaj ranije postove gde smo to sve prezvakali i videces da se ovde radi samo o vrdanju i skretanju sa teme a ja stvarno vise nemam snage da iznova i iznova pokrivam svaki slucaj ponaosob.

Problem je sto je bezeci od istine poceo tvrditi kako te krive van stola ne znace nista... onda kako mu se izmice jedan po jedan argument on pravi nove rupe za beg, pa rasterecen motor pa ovo ono... koga briga za te stvari...

Bolje da ne uplicemo elektro motore, dosta je razlicito. Mozda najbitnija razlika ovde, SUS motoru "nasilno" ubrizgavamo gorivo dok elektro motor sam uzima koliko mu treba.
zex
Reactions:
Postovi: 575
Pridružio se: 23 Feb 2013, 17:52
Garaža: Audi A3 Sportback
Lokacija: Darmstadt, Deutschland

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od zex »

ne, Laki, presao si se....Tebi izmice...Upravo sam ti malo pre objasnio kako motor ubrzava a u medjuvremenu citao i neke svoje knjige, cisto da proverim sebe...Nema tu specijalnog slucaja jer je i prazan hod sastavni deo rada motora...
U praznom hodu, ma koliko pritisnuo gas motor isporucuje kolenastom vratilu onoliko snage koliko je "potraznje". Sve ostalo su mehanicki gubici koji rastu i predstavljaju se keoficijentom mehanickih gubitaka...
Svejedno je da li se automobil krece ili stoji, ti pri konstantnoj brzini i polozaju gasa imas rezultantu sila koja je jednaka 0...Kada naglo pritisnes gas, snaga koju motor trosi na kretanje ostaje ista, jer govorimo o trenutku, ali raste moment koji motor isporucuje na tockove...Usled toga javlja se visak momenta na tockovima pa i rezultanta sila tako da se ona trosi na ubrzanje.Kolika je ta sila definise i vrednost ubrzanja.
Bas tako, snork...to vazi i za elektromotore, u trenutku kada je rpm 0 moment ima max moment a snaga je 0 jer je rpm 0. U momentu kada je max rpm, moment je 0 pa je i snaga 0...
Polozaj u kom se nalazi motor, ondnosno rpm nalazi se u tacki preseka spoljanjih otpora i karakteristike motora...
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od Floyd »

Imam tzv. sportski displej u autu koji pokazuje trenutnu isporuku snage i obrtnog momenta.
Bas sam malopre probao i kad potopim gas do poda, moment odmah ode na max vrednost a max snaga stize malo kasnije.

Jedino ako displej laze :pardon:
zex
Reactions:
Postovi: 575
Pridružio se: 23 Feb 2013, 17:52
Garaža: Audi A3 Sportback
Lokacija: Darmstadt, Deutschland

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od zex »

baas to floyd...
hvala....
imas pice na prvom okupljanju clanova... :) :) :) :)
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od Laki021 »

Floyd napisao:Imam tzv. sportski displej u autu koji pokazuje trenutnu isporuku snage i obrtnog momenta.
Bas sam malopre probao i kad potopim gas do poda, moment odmah ode na max vrednost a max snaga stize malo kasnije.

Jedino ako displej laze :pardon:
Zato sto za to moraju obrtaji da dodju u tacku max snage sto ne moze trenutno, nema to blage veze sa tim sto zex prica.
Ti skaces odmah na karakteristiku punog gasa, ali naravno ne odmah na njen pik vec na tacku odgovarajucih obrtaja.

Zex upravo pokusava da obori jos jedan zakon fizike koji neraskidivo povezuje broj obrtaja, snagu i moment...
zex
Reactions:
Postovi: 575
Pridružio se: 23 Feb 2013, 17:52
Garaža: Audi A3 Sportback
Lokacija: Darmstadt, Deutschland

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od zex »

da, sve sto nije sa tvojim stavom u saglasnosti nije tako...Kosi se sa zakonima fizike...
vidi, sve vreme pokusavam da ti objasnim da ubrzanje definise moment, a ne snaga...
Upravo ti je covek rekao da kad pritisne gas do kraja moment skoci do max, ali ne zato sto je snaga kasnije, nego zato sto motor uvek radi desno od polja max momenta i zato sto je rad na levom delu krive momenta nestabilan, kao sto sam ti rekao davno, ali ni to nije bilo tacno po tvojoj interpretaciji. Kad pritisnes gas, bez obzira koliko ides na pik momenta za taj polozaj gasa...Isto tako sam ti objasnio sta se desava i zasto auto ubrzava nakon konstantne brzine ali ni to nije bilo tacno, a sad se, eto izpostavilo da se javi pik momenta, da sila na tocku raste, javlja se rezultanta pa automobil ubrzava...Isto, kao sto sam objasnjavao...
Samo jos da Floyd kaze, kad se pojavio max snage, da li je brzina automobila bila max...To zavisi od menjaca, ali mislim da nije....Isto tako je primetio da mu ni ubrzanje nije bilo isto ako je to uradio u II i IV brzini...
@dragan
Slazem se sa tobom da svima nama kao vozacima, karakteristika na kojoj se nalazimo ne znaci nista...Kao sto nam ni spoljasnja brzinska karakteristika ne znaci nista...Ono sto je u svakodnevnoj voznji najbitnije su dve vrste elasticnosti...
odnos broja obrtaja pri max momentu i max snazi i odnos momenta pri max snazi i max momenta...Oni u stvari odredjuju polje u kome se krece korisni diapazon broja obrtaja i upotrebljivost motora.
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od Laki021 »

zex napisao:nego zato sto motor uvek radi desno od polja max momenta i zato sto je rad na levom delu krive momenta nestabilan, kao sto sam ti rekao davno.

Da li postoji IKO ko misli da ovo ima smisla i da je tacno???

Dragane da li ti mozes da vozis Clia ispod 5000rpm, tj levo od tacke max mometa?
zex
Reactions:
Postovi: 575
Pridružio se: 23 Feb 2013, 17:52
Garaža: Audi A3 Sportback
Lokacija: Darmstadt, Deutschland

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od zex »

LAKI, evo druze moj, da se ne bismo dalje rapravljali ti i ja i da kad dodjes u Srbiju odemo na pice i siti se izraspravljamo, strana 11, 12 i strana 13...
Neka i ostali zainteresovani procitaju...Da ne bude posle kako kolege sa masinskog fakulteta lazu i izmisljaju...
http://ttl.masfak.ni.ac.rs/TKV/IV_Vucni_bilans.pdf
Korisnikov avatar
Dusan
Reactions:
Postovi: 4285
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:26
Lokacija: Wien

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od Dusan »

Posto se vec vracamo, evo zex posto mi nisi odgovorijo jos pre 10 strana, nevezano za ovo sad,
Dusan napisao:@zex,
Dusan napisao:Ja i dalje tvrdim da je za takvu namenu vozila snaga vaznija od momenta, naravno kazem da je i moment vazan i najbolje bi bilo do nema manjka ni jednog od ta dva, ali ako moras da biras izmedju motora sa niskim momentom ili niskom snagom mislim da je jasno sta bi izabrao.
Ja stvarno ne mogu da verujem kuda ide ova diskusija. Jel mozes jednostavno da odgovoris da li bi u sportskom automobilu izabrao motor sa manje snage a vise momenta ili obrnuto.

Primer, 1) motor od 150ks, 350Nm ili 2) 250ks, 250Nm

Sta bi izabrao? Logicno je sta je vaznije, ne znam zasto uopste vodimo diskusiju.
There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od Laki021 »

Posto posle 500+ postova ljudima ocigledno i dalje nije jasno

P=M x w

U svakom trenutku!! Ne moze da kasni snaga za momentom i obrnuto!
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od Laki021 »

zex napisao:LAKI, evo druze moj, da se ne bismo dalje rapravljali ti i ja i da kad dodjes u Srbiju odemo na pice i siti se izraspravljamo, strana 11, 12 i strana 13...
Neka i ostali zainteresovani procitaju...Da ne bude posle kako kolege sa masinskog fakulteta lazu i izmisljaju...
http://ttl.masfak.ni.ac.rs/TKV/IV_Vucni_bilans.pdf
Pogledacu file kad budem za kompom.
Odgovori