Za taj isti 500L (i za BMW 1 i 3 serije) radi kablove Draexl Meier iz Zrenjanina, gde imam puno bliskih poznanika koji su zaposleni tamo kao i jos 3000 ljudi, sto je otprilike jedna petina radno sposobnog stanovnistva u Zrenjaninu. Od kada je doticna firma pocela sa radom, grad je zivnuo. To je 3000 plata koje legnu na racune 10. u mesecu, ni dan posle, to su pare koje se upumpaju u grad, koje ovi ljudi zarade. Radnici dolaze sa raznih radnih mesta, neki napustaju privatnike koji ih izrabljuju (trafike, pekare, neprijavljeni...) i srecni su ovde. Imaju organizovan prevoz od kuce, privatnim autobusima, a kada ostanu duze po potrebi firma placa taxije i naravno prekovremeni rad. Da se radi, radi se - u 3 smene, ali se sve placa (110% ili koliko vec za 3. smenu i isto toliko za rad vikendom ili na praznik). Naravno, placen je i topli obrok, svi doprinosi, plata na vreme, covek samo treba tih 8 sati da RADI.
Sto se tice "ubrzanja trake", ni Draexl nije cim je dosao (pre 4 ili cak 5 god) poceo da radi sa 100% kapaciteta, tj 100% produktivnosti, vec su krenuli sa 50% i onda polako pojacavali normu. To je normalno, jer nijedan pogon ne moze da radi u startu sa 100% produktivnosti dok se ljudi ne uhodaju. Polako se produktivnost podize i cilj je da se za 12-24 meseca (ili koliko postave za standard) dostigne maksimalna produktivnost. Znam da su bili izuzetno zadovoljni nasim ljudima koji su mnogo brze od Rumuna i Moldavaca uspeli da se uhodaju. I ovde su se bunili kako je pogon "ubrzavao" proces dok nije dosao do 100% produkcije i onda su se navikli i sad im je to normalno. Pretpostavljam da se o tome radi i u Kragujevcu kada se pominju "ubrzavanja trake". Ubrzavace je jos i radnici ce prelaziti levele da tako kazem, dok ne dodju do stadijuma kada mogu zatvorenih ociju da rade svoj posao i kada im vise nece biti brzo. Uostalom, kao i u svakom poslu, kada pocinjes nesto ti deluje tesko i komplikovano, a nakon nekog vremena i stecenog iskustva bude ti laganica. (u BILO KOM poslu)
EDIT- inace, dobili su i jedan (sivi) 500L 1.3 MJet kao sluzbeno vozilo, svrckaju se njime do grada i povremeno odu van. Naravno da ga nisam ja vozio, ali dva drugara jesu (od kojih je jedan njihov vozac i vozi sve od VW Caravelle do direktorovog BMW-a) i nemaju bukvalno nijednu lepu rec ni za auto ni za motor. Jedino prostor u autu hvale, ali kvalitet izrade, pa i taj MJet...
Bucan je, ne ide nikako, trosi prosecno 6.7 lit dizela po boardu... To su neki zajednicki stavovi obojice.

E da, nakon par hiljada km su oterali auto u servis jer dole nisu bila zavijena dva srafa koja drze neku zastitu motora, pa je to odvisilo, a nakon 15k je pocelo kvacilo da vibrira u leru.
