Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Re: BMW 320D LCI
Vec je dosta receno, ne vredi diskutovati, ja volim i jedne i druge, oba imaju svojih prednosti i mana. Za kratke relacije manuelni moze biti zabavniji, medjutim kad putujete po nekoliko stotina kilometara, tad vidite razliku koliko se manje zamarate sa automatikom. Za brdovite gradove automatik je zakon...
Zapravo samo sam hteo da prokomentarisem jednu stvar izrecenu ovde sa kojom ne mogu nikako da se slozim, a tice se automatika na BMW i nedostatka slobode cak i u manuelnom modu.
Da, auto ce i u manuelnom modu sam promeniti brzinu ali samo ako je to APSOLUTNO neophodno. Dakle na ovaj nacin se ne oduzima bas nista od slobode i ugodjaja u voznji ali se stiti motor. Brzinu ce promeniti na vise tek kada ga utucete u crveno a na nize tek kada se spusti na jako niske obrtaje i preti da ugusi motor. U principu u voznji se ove dve situacije ne desavaju osim ako pri kocenju ne zaboravite da menjate (ili vas mrzi) brzine na nize. Bez ovakvog ponasanja menjaca bi bilo velikih problema.
Zapravo samo sam hteo da prokomentarisem jednu stvar izrecenu ovde sa kojom ne mogu nikako da se slozim, a tice se automatika na BMW i nedostatka slobode cak i u manuelnom modu.
Da, auto ce i u manuelnom modu sam promeniti brzinu ali samo ako je to APSOLUTNO neophodno. Dakle na ovaj nacin se ne oduzima bas nista od slobode i ugodjaja u voznji ali se stiti motor. Brzinu ce promeniti na vise tek kada ga utucete u crveno a na nize tek kada se spusti na jako niske obrtaje i preti da ugusi motor. U principu u voznji se ove dve situacije ne desavaju osim ako pri kocenju ne zaboravite da menjate (ili vas mrzi) brzine na nize. Bez ovakvog ponasanja menjaca bi bilo velikih problema.
Re: BMW 320D LCI
Laki, za visoke obrtaje si u pravu i tu ce menjati tek kada ga uteras u crveno sto je skroz opravdano. Takodje, za prelazak u nizi stepen - promenice tek kada obrtaji dodju prilicno nisko, ali ne kada preti da se "ugusi" motor zbog preniskih obrtaja nego ranije, otprilike u isto vreme kada i ja krenem rukom da promenim u nizi stepen i onda se desava da otprilike u isto vreme on prebaci iz 3. u 2. brzinu i ja cimnem rucicu menjaca ka nizem stepenu, pa onda odmah rokne u 1. brzinu... Ovo mi se desavalo u pocetku cesto i cak sam pomislio da je neki kvar (ja mrdnem rucicu samo jednom, a on prebaci iz 3. u 1.) , medjutim posle sam skontao da ustvari u skoro isto vreme odreaguje i on kada i ja, tako da sam prestao u steptronicu da uopste diram menjac kada usporavam. Ostavim ga da on sam promeni u stepen nize i nema problema.
Zamerka na steptronic je da je spor, barem sporiji od onog sto ja ocekujem. Nisam vozio DSG (osim jedan krug oko Porsche Ade, ali to je bezveze, nista), ali ako on uvek ima spremnu narednu brzinu, verujem da je promena znatno brza nego kod mog BMW-a. Takodje, verujem da ovi novi BMW menjaci "sa svemirskom rucicom" to odradjuju brze. (tu mislim na nove 8-brzinske menjace)
Zamerka na steptronic je da je spor, barem sporiji od onog sto ja ocekujem. Nisam vozio DSG (osim jedan krug oko Porsche Ade, ali to je bezveze, nista), ali ako on uvek ima spremnu narednu brzinu, verujem da je promena znatno brza nego kod mog BMW-a. Takodje, verujem da ovi novi BMW menjaci "sa svemirskom rucicom" to odradjuju brze. (tu mislim na nove 8-brzinske menjace)
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!
Re: BMW 320D LCI
Hmm, sta znam, nisam to primetio, moguce da je zato sto je moj benzinac a tvoj dizelas. Uglavnom nikad mi se nije desilo to sto si opisao, a nisam ni gledao tacno do koliko ga pusta da obrtaji padnu.
E sad, da je steptronic pomalo spor to mogu da se slozim. Zapravo malo mi je cudno sve to. Povuces rucicu, kad ono nista se ne desava nekih recimo pola sekunde i onda promeni brzinu. Dakle meni se cini da se sama promena brzine odvija jako brzo, ali iz nekog razloga se ne desava trenutno po povlacenju rurcice nego postoji malo odlaganje.
Vozio sam 335i automatik, i on malo brze menja, ali i dalje psotoji ta zadrska, nesto kraca ali postoji.
E sad, da je steptronic pomalo spor to mogu da se slozim. Zapravo malo mi je cudno sve to. Povuces rucicu, kad ono nista se ne desava nekih recimo pola sekunde i onda promeni brzinu. Dakle meni se cini da se sama promena brzine odvija jako brzo, ali iz nekog razloga se ne desava trenutno po povlacenju rurcice nego postoji malo odlaganje.
Vozio sam 335i automatik, i on malo brze menja, ali i dalje psotoji ta zadrska, nesto kraca ali postoji.
Re: BMW 320D LCI
Tacno u centar!! Isto je i kod mog.Laki021 je napisao:Povuces rucicu, kad ono nista se ne desava nekih recimo pola sekunde i onda promeni brzinu. Dakle meni se cini da se sama promena brzine odvija jako brzo, ali iz nekog razloga se ne desava trenutno po povlacenju rurcice nego postoji malo odlaganje.
Kao da mu treba da pripremi promenu i onda odradi. Zato i kontam da ako DSG ima "spremnu" brzinu, moze da odreaguje odmah.
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!
Re: BMW 320D LCI
Zavisi od broja obrtaja. Ako si u mnogo niskim obrtajima neće ni dsg brzo da odreaguje na komandu, raspon je od 15 do 200 milisekundi. Prednost dsg-a je više u tome što više imaš osećaj da se voziš u automobilu sa manuelnim menjačem koji sam menja brzine dok kod bmw automatika sam doživljaj vožnje je drugačiji zbog torque konvertera koji ublažuje te promene između brzina dok kod dsg-a samo klikne i idemo u sledeću brzinu bez trzaja.
Re: BMW 320D LCI
Nisam nikad probao taj steptronic (vozio sam 330d ali samo u D modu) ali na osnovu ovog sto pisete izgleda kao zesce sra*e i tu je tek da se kaze da ga imas.
Ako on tebi ne dozvoljava apsolutnu kontrolu (price o unistavanju ne stoje jer ni manuelni nema nikakvu zastitu) to je za mene samo jedan gedzet funkcija dodata na automatik.
DSG se meracim da probam i probacu ga prvom prilikom.
Ako on tebi ne dozvoljava apsolutnu kontrolu (price o unistavanju ne stoje jer ni manuelni nema nikakvu zastitu) to je za mene samo jedan gedzet funkcija dodata na automatik.
DSG se meracim da probam i probacu ga prvom prilikom.
Re: Automatik vs Manuelni - licni afiniteti
Ma nije sranje, daleko od toga.
Price o unistavanju itekako stoje Ne mozes to porediti sa rucnim menjacem.
Za pocetak kod rucnog imas kvacilo, pa cim skontas da nesto ne valja stisnes kvacilo. Takodje kod rucnog ako recimo iz seste brzo usporavas da stanes, tesko bi bilo tako brzo njakati menjac na dole (a na manuelnom prebacis direkt iz seste u drugu ili izbacis iz brzine...).
Takodje mozda i najbitnije, kada vozis automatik, prosto si navikao da vozis automatik cak iako je u manuelnom modu, i prosto ces na prvom zaustavljanju zaboraviti da treba da menjas brzine na dole. Veruj mi shebo bi ga za tri minuta da nema toga
Price o unistavanju itekako stoje Ne mozes to porediti sa rucnim menjacem.
Za pocetak kod rucnog imas kvacilo, pa cim skontas da nesto ne valja stisnes kvacilo. Takodje kod rucnog ako recimo iz seste brzo usporavas da stanes, tesko bi bilo tako brzo njakati menjac na dole (a na manuelnom prebacis direkt iz seste u drugu ili izbacis iz brzine...).
Takodje mozda i najbitnije, kada vozis automatik, prosto si navikao da vozis automatik cak iako je u manuelnom modu, i prosto ces na prvom zaustavljanju zaboraviti da treba da menjas brzine na dole. Veruj mi shebo bi ga za tri minuta da nema toga
Re: Automatik vs Manuelni - licni afiniteti
@ Floyd
I DSG menjac sam prebacuje u nizu i visu brzinu iako ga ubacis u manuelni mod...
I DSG menjac sam prebacuje u nizu i visu brzinu iako ga ubacis u manuelni mod...
Re: BMW 320D LCI
Off topicXepoj87 je napisao:Nece mene manuelac vise videti,zasigurno
Sve zavisi,koliko vozite,gde vozite,kako vozite...
Ja i ako uzivam u voznji i zanimljivo mi je da saltam,poludim u 70% situacija sto nemam automatik
Jbg,ja vozim 95% po gradu i to BG-u i vecinom po centru,gde zivim... Dnevno par hiljada saltanja nije malo uopste
Od semafora,do semafora imam prosecno 6 saltanja
Za 2 godine i 2,3 meseca sam presao 83.000km i jednostavno mi ponekada bas utice na zivce manuelni menjac
Ne razmisljam o promenama brzine,ide mi automatski,ali dovoljno da sam malo smoren,umoren i eto smora
Zaboravio si smajli na kraju drugog reda
- Misha
- Postovi: 3689
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:55
- Garaža: RAV4 2.2 D4D 4WD Executive
- Lokacija: Novi Sad
Re: Automatik vs Manuelni - licni afiniteti
Vozio sam drugarov Golf V 1.9 TDI DSG,meni se jako svideo. Tiho,meko i bez cimanja menja brzine,a prilikom naglog davanja gasa velikom brzinom prebacuje u nizu,jer je vec ima spremnu. Most Slobode sam presao u 6.brzini sa nekih 80km/h,ne secam se na koliko je bio obrataja ali je vidno reagovao na naglo davanje gasa.
Meni je idealan za gradsku voznju a posto ima opciju rucnog menjanja brzina,pogodan je i za one koji zele sami da saltaju.
Meni je idealan za gradsku voznju a posto ima opciju rucnog menjanja brzina,pogodan je i za one koji zele sami da saltaju.
Live TODAY as each breath is precious and will never come again.
Re: Automatik vs Manuelni - licni afiniteti
@Laki & Markoni
Nisam mislio da treba da bude bez ikakve zastite vec cujem od drugih ljudi da on sam menja za nijansu ranije nego sto bi neki vozac to odradio i u tom smislu se ponasa kao obican automatik te s'toga ne vidim poentu manuelnog moda...vozis ga stalno u D i gotovo.
Nisam mislio da treba da bude bez ikakve zastite vec cujem od drugih ljudi da on sam menja za nijansu ranije nego sto bi neki vozac to odradio i u tom smislu se ponasa kao obican automatik te s'toga ne vidim poentu manuelnog moda...vozis ga stalno u D i gotovo.
Re: Automatik vs Manuelni - licni afiniteti
Navika je cudo. Kad vozim BMW 2-3 nedelje bez prestanka i onda sednem u Golfa, desava mi se da vozim trecom brzinom, upali se crveno svetlo na semaforu na koji nailazim i ja samo kocim i kocim i kocim... dok auto ne pocne da se trese od niskih obrtaja u 3. brzini i onda se setim da imam manuelni menjac.Laki021 je napisao: Takodje mozda i najbitnije, kada vozis automatik, prosto si navikao da vozis automatik cak iako je u manuelnom modu, i prosto ces na prvom zaustavljanju zaboraviti da treba da menjas brzine na dole. Veruj mi shebo bi ga za tri minuta da nema toga
Jednom sam krenuo da radim polukruzno 3. brzinom i ugasio mi se auto usred raskrsnice, kao najgorem pocetniku...
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!
Re: Automatik vs Manuelni - licni afiniteti
U jednom periodu sam simultano vozio kevinog kalosa i subaru forester automatik tadašnje devojke. Dešavalo mi se da jedan parkiram i sednem u drugi. Koja je to šizofrenija sa nogama bila na semaforima.
Re: Automatik vs Manuelni - licni afiniteti
Ma desava se svasta Naravno da sam i ja gasio kola sa rucnim menjacem posle automatika
Ali takodje i suprotno moze da se dogodi Krenes lepo da kocis i onako po automatizmu stiskas levom nogom kvacilo, onako snazno i samouvereno. Kad ono medjutim, kvacila nema, tu se nalazi kocnica i auto se momentalno ukopava u mestu
Sreca pa se ovo obicno desava pri parkiranju ili tako nekim automatizovanim radnjama. Zapravo vise mi se ne desava uopste, ali kad sam presao na automatik, uradio sam to dva puta za pravih par dana
Ali takodje i suprotno moze da se dogodi Krenes lepo da kocis i onako po automatizmu stiskas levom nogom kvacilo, onako snazno i samouvereno. Kad ono medjutim, kvacila nema, tu se nalazi kocnica i auto se momentalno ukopava u mestu
Sreca pa se ovo obicno desava pri parkiranju ili tako nekim automatizovanim radnjama. Zapravo vise mi se ne desava uopste, ali kad sam presao na automatik, uradio sam to dva puta za pravih par dana
-
- Postovi: 1536
- Pridružio se: 17 Jan 2012, 21:35
- Garaža: Audi A4 B9 Avant 2.0TDI
- Lokacija: München
Re: Automatik vs Manuelni - licni afiniteti
Ja licno sam imao averziju prema automatiku, i nikad nisam mogao zamisliti da cu se navici na to.
Medjutim, zalomio mi se ovaj auto koji trenutno posedujem, provozao ga, posle 15-20 min shvatih da nije to ipak tako lose.
I tako je pocela moja ljubav prema automatiku. Jos narocito sto ovaj auto je jedan od poslednjih koji je imao tradicionalnu francusku udobnost u voznji.
4 godine vec vozim automatika. Ne brinite se, nisam zaboravio da vozim i manuelni , jer imam kuci jos jedan auto koji dosta vozim.
Sa druge strane, losa strana automatika kod nas je sto smo svi nedovoljni upuceni u njegovo odrzavanje. Tako isto i u kvalitet samih menjaca.
Medjutim, zalomio mi se ovaj auto koji trenutno posedujem, provozao ga, posle 15-20 min shvatih da nije to ipak tako lose.
I tako je pocela moja ljubav prema automatiku. Jos narocito sto ovaj auto je jedan od poslednjih koji je imao tradicionalnu francusku udobnost u voznji.
4 godine vec vozim automatika. Ne brinite se, nisam zaboravio da vozim i manuelni , jer imam kuci jos jedan auto koji dosta vozim.
Sa druge strane, losa strana automatika kod nas je sto smo svi nedovoljni upuceni u njegovo odrzavanje. Tako isto i u kvalitet samih menjaca.