Motociklisti - ravnopravni učesnici u saobraćaju?
Re: Motociklisti - ravnopravni učesnici u saobraćaju?
sta znam, ja imam drugare koji voze motore - jedan je i u autu i na motoru jako civilizovan i korektan, jer mu je moto "na motoru se jednom gresi", drugi je nosio gips jer ga je isekao neki deda ( deda je kriv ), treci se hvali kako pored pandura proleti sa 200 i zna da ne mogu da ga slikaju, cetvrti je kao prvi itd...
dakle, sve zavisi od slucaja do slucaja, kao i za volanom...
samo, kad je neko iskompleksiran i na motoru bahat, to se primeti za sve pare...
dakle, sve zavisi od slucaja do slucaja, kao i za volanom...
samo, kad je neko iskompleksiran i na motoru bahat, to se primeti za sve pare...
- pedja
- član 001
- Postovi: 15355
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
- Lokacija: Beograd
Re: Motociklisti - ravnopravni učesnici u saobraćaju?
Juce umalo taksi da sprsti motoristu.
Idem kuci, sedim napred, vozac se prestrojava desno, u zutu traku - primetim motociklistu, koji se pojavio ko zna odakle i pretice zutom trakom. Srecom, video ga je i taksista, pa je pustio da prodje. Da se prestrojio kako je nameravao, odeeeeee...
Idem kuci, sedim napred, vozac se prestrojava desno, u zutu traku - primetim motociklistu, koji se pojavio ko zna odakle i pretice zutom trakom. Srecom, video ga je i taksista, pa je pustio da prodje. Da se prestrojio kako je nameravao, odeeeeee...
Re: Motociklisti - ravnopravni učesnici u saobraćaju?
Pa valjda taksara treba da pogleda prilikom prestrojavanja da se neko ne bi 'stvorio niotkuda'
- pedja
- član 001
- Postovi: 15355
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
- Lokacija: Beograd
Re: Motociklisti - ravnopravni učesnici u saobraćaju?
Taksista ga je video, a lik sa motorom je jednostavno uleteo iz druge ulice, u praznz zutu traku i po gasu, kako bi pretekao ostale. Em je tamo gde ne sme da bude, em je uleteo iz druge ulice skoro u mrtav ugao. Sekund pre prestrojavanja ga nije bilo iza.
TT
TT
Re: Motociklisti - ravnopravni učesnici u saobraćaju?
Totalna nepaznja, auto stoji a on ne koci, plus imao je mesta i da se prouvuce.
Re: Motociklisti - ravnopravni učesnici u saobraćaju?
tzv. target fixation.
- nuk
- Postovi: 7607
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
- Garaža: Renault Espace 2.0dCi
- Lokacija: Ns
- Kontakt:
Re: Motociklisti - ravnopravni učesnici u saobraćaju?
Rekao bih da prati brzinomer a povremeno baci pogled na put.
Re: Motociklisti - ravnopravni učesnici u saobraćaju?
Da li se ja krecem manje ove godine pa ih ne primecujem ili ove godine ima manje motociklista u saobracaju? (ne racunajuci naravno skutere i ostale BSM)
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!
Re: Motociklisti - ravnopravni učesnici u saobraćaju?
I meni se cini da ih ima manje, pogotovo na Ibarskoj. A i ovi sto voze se ponasaju normalnije nego prethodnih godina.
Имам једно потпитање...
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 32204
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Motociklisti - ravnopravni učesnici u saobraćaju?
I ja imam takav utisak, mada danas na autoputu videh 2 ili 3 motora, od toga ne jednom riba vozi. Išla je polako, desnom trakom preko Gazele, ja iza nje. Vidi se da oprezno vozi, a nije neki skuter već baš motor neki ozbiljniji.
Posetite www.garaza.rs !
Re: Motociklisti - ravnopravni učesnici u saobraćaju?
Ne znam zašto većina vozača motora tvrdi da vozači automobila "ne gledaju" (kojih ima, ali takvi ne gledaju ni automobile ni motore - hronično je), a ako su ikada vozili automobil znaju i sigurno se i njima desilo da se desi da i ako gledaju, motor jednostavno ne vide (zbog nekog od dole navedenih razloga, koji ne zavise samo od vozača).
Realno, svi vozači se pred početak sezone naježe na pomisao da će opet biti najezda dvotočkaša i većina je verovatno u grču i gleda mnogo više nego zimi baš zbog njih...
Ja npr leti, ako nisam baš sve zahvatila pogledom i nisam 100% sigurna da nemam nikoga, uopšte i ne obilazim rupe na putu da me neki ne iznenadi... I opet mi ne valjamo...
Nervira me samo stav nekih motociklista da ih vozači namerno ne puštaju, ruše i sl...
A ako takvih stvarno i ima, to su onda slučajevi za psihijatriju...
1) Ljudsko oko teže prepoznaje pomeranja predmeta po dubini, tj. pokrete napred-nazad, dok puno bolje prepoznaje pokrete po x i y osi, tj. levo-desno i gore-dole. Motocikl kada prilazi raskrsnici, prvo je jako mali i jako sporo raste kako se probližava, a onda kada se približi brzo se značajno uveća. Takođe, kada automobilista pokrene automobil da se uključio na put sa pravom prvenstva i pogleda ka motociklisti, on je svojim kretanjem napravio x-pokret i tada mu je motociklista uočljiviji, pa otud i ono panično kočenje.
2) Kamuflaža – motocikl nema velike površine zbog koga bi se vizuelno isticao, već je vizuelno sastavljen od raznih boja i elemenata, koji se u daljini lako mogu utopiti u okolinu. Takođe, ni mala silueta mu ne pomaže da bude uočljiv.
3) Mrtvi uglovi – mnogi vozači ne gledaju pažljivo oko sebe i pogotovo ne gledaju mrtve uglove u kojima se vrlo lako možemo naći.
4) Većina vozača u saobraćaju očekuje da se ostali učesnici u saobraćaju kreću brzinama od 50-80 km/h. Oni nisu spremni da očekuju da će neko brže ići, pa su im i reakcije bazirane na toj pretpostavci. Motocikli lako ubrzavaju, pa motociklisti često i ne primete koliko brzo idu. Na to morate obratiti pažnju jer su sve brzine u urbanoj sredini van očekivanog opsega vrlo opasne i izazivaju neočekivane reakcije drugih.
Nikad ne pretpostavljajte da vas drugi vide. Vozite kao da ste nevidljivi.
2) Ako vidite automobil koji želi da se uključi u vašu traku, a niste sigurni da vas vidi, probajte da u okviru svoje trake napravite cik-cak pokret motorom, tj. da zalelujate levo-desno, čime biste napravili x-pokret i povećali šansu da vas taj vozač vidi.
3) Obavezno izbegavajte mrtve uglove u kojima vas sigurno neće videti. Trudite se da prepoznate mrtve uglove vozila oko sebe i posebno kada ste vi u toj zoni.
4) Koristite sirenu ako niste sigurni da li vas sumnjivi vozač vidi.
5) Kupujte vizuelno upadljivu moto opremu jer istraživanja pokazuju da smanjujete šansu da se nesreća desi ako nosite reflektivnu ili fluorescentnu moto opremu, tj. kacige bele ili neke svetlije boje.
6) Stalno skenirajte situaciju oko sebe i procenjujte faktore rizika. Kada situacija postane previše sumnjiva i rizična za vaš ukus, pustite gas i spremite se za kočenje ili manevar. Budite spremni!
Evo i videa:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... SXU#at=323
Realno, svi vozači se pred početak sezone naježe na pomisao da će opet biti najezda dvotočkaša i većina je verovatno u grču i gleda mnogo više nego zimi baš zbog njih...
Ja npr leti, ako nisam baš sve zahvatila pogledom i nisam 100% sigurna da nemam nikoga, uopšte i ne obilazim rupe na putu da me neki ne iznenadi... I opet mi ne valjamo...
Nervira me samo stav nekih motociklista da ih vozači namerno ne puštaju, ruše i sl...

1) Ljudsko oko teže prepoznaje pomeranja predmeta po dubini, tj. pokrete napred-nazad, dok puno bolje prepoznaje pokrete po x i y osi, tj. levo-desno i gore-dole. Motocikl kada prilazi raskrsnici, prvo je jako mali i jako sporo raste kako se probližava, a onda kada se približi brzo se značajno uveća. Takođe, kada automobilista pokrene automobil da se uključio na put sa pravom prvenstva i pogleda ka motociklisti, on je svojim kretanjem napravio x-pokret i tada mu je motociklista uočljiviji, pa otud i ono panično kočenje.
2) Kamuflaža – motocikl nema velike površine zbog koga bi se vizuelno isticao, već je vizuelno sastavljen od raznih boja i elemenata, koji se u daljini lako mogu utopiti u okolinu. Takođe, ni mala silueta mu ne pomaže da bude uočljiv.
3) Mrtvi uglovi – mnogi vozači ne gledaju pažljivo oko sebe i pogotovo ne gledaju mrtve uglove u kojima se vrlo lako možemo naći.
4) Većina vozača u saobraćaju očekuje da se ostali učesnici u saobraćaju kreću brzinama od 50-80 km/h. Oni nisu spremni da očekuju da će neko brže ići, pa su im i reakcije bazirane na toj pretpostavci. Motocikli lako ubrzavaju, pa motociklisti često i ne primete koliko brzo idu. Na to morate obratiti pažnju jer su sve brzine u urbanoj sredini van očekivanog opsega vrlo opasne i izazivaju neočekivane reakcije drugih.
Nikad ne pretpostavljajte da vas drugi vide. Vozite kao da ste nevidljivi.
2) Ako vidite automobil koji želi da se uključi u vašu traku, a niste sigurni da vas vidi, probajte da u okviru svoje trake napravite cik-cak pokret motorom, tj. da zalelujate levo-desno, čime biste napravili x-pokret i povećali šansu da vas taj vozač vidi.
3) Obavezno izbegavajte mrtve uglove u kojima vas sigurno neće videti. Trudite se da prepoznate mrtve uglove vozila oko sebe i posebno kada ste vi u toj zoni.
4) Koristite sirenu ako niste sigurni da li vas sumnjivi vozač vidi.
5) Kupujte vizuelno upadljivu moto opremu jer istraživanja pokazuju da smanjujete šansu da se nesreća desi ako nosite reflektivnu ili fluorescentnu moto opremu, tj. kacige bele ili neke svetlije boje.
6) Stalno skenirajte situaciju oko sebe i procenjujte faktore rizika. Kada situacija postane previše sumnjiva i rizična za vaš ukus, pustite gas i spremite se za kočenje ili manevar. Budite spremni!
Evo i videa:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... SXU#at=323
Kada je neko glup, ne možete mu to ni dokazati... D. Radović
Re: Motociklisti - ravnopravni učesnici u saobraćaju?
Zato treba uvek dva puta pogledati.