
Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
- H4wkeye
- Postovi: 8763
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Ali platni nalog bi imao vise smisla da je zastarevanje podignuto na 4 godine, ovako kada je ostalo 2 godine, opet mogu jednostavno da odbiju i da odugovlace dok ne zastari. Interesantno je da je na insistiranje opozicije ostalo 2 god. zastarevanje, sto je jeftino kupovanje politickih poena, a ne bilo kakva briga da se poboljsa sistem. 

- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13562
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
A kako bi zastara od 4 godine poboljšala efikasnost? Efikasno je da nekog za 3 godine kazniš za prekršaj? Zbog čega god da je, neka je zastara 2 godine, ako postanu efikasniji neće se ni to lako dohvatati.
A ovo za ZOBS mi nije jasno, možda novinarska greška, za to mora da se izmeni ZOBS, a ne zakon o prekršajima..
A ovo za ZOBS mi nije jasno, možda novinarska greška, za to mora da se izmeni ZOBS, a ne zakon o prekršajima..
- Uroš S.
- Postovi: 10988
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
- Lokacija: BGD
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Jaooo, Selaković priča o Pravu...
Sent from my Skate using Tapatalk 2
Sent from my Skate using Tapatalk 2
- H4wkeye
- Postovi: 8763
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
U svakoj normalnoj zemlji gde je efikasan pravosudni sistem 2 godine je dovoljno, ali u Srbiji i sa 4 bi zastarevali neki. Ali jeste porazavajuca statistika da im treba toliko godina da kazne nakog za saobracajni prekrsaj. Mislim da treba uvesti neki sistem da bi se sprecila mogucnost velikog broja ljudi koji namerno odugovlace postupke da bi zastarelo. A sto se tice kaznenih poena to sam i ja odmah pomislio, jer ZOBS definise taj zakon, a ne zakon o prekrsajima.Grujic napisao:A kako bi zastara od 4 godine poboljšala efikasnost? Efikasno je da nekog za 3 godine kazniš za prekršaj? Zbog čega god da je, neka je zastara 2 godine, ako postanu efikasniji neće se ni to lako dohvatati.
A ovo za ZOBS mi nije jasno, možda novinarska greška, za to mora da se izmeni ZOBS, a ne zakon o prekršajima..

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Postupci se odugovlače do zastare zato što je pravosuđe neefikasno, a ne zato što smo mi jako pametni. Kad bi zakazivali jednom mesečno svaki redmet zastarelo bi im 1%.
- H4wkeye
- Postovi: 8763
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Onda treba uvesti neki zakon za kaznjavanje sudija. A ne neko napravi prekrsaj u januaru, a dobije poziv i ode kod sudije u decembru. 

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Sto ti navijas za policiju?
S obzirom da nema uslovne, zastara je iz raja izasla...
S obzirom da nema uslovne, zastara je iz raja izasla...
- H4wkeye
- Postovi: 8763
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Pa znas valjda gde mi cale radi i ujak. 

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Preticanje sa desne strane?
Koja je poenta uopste?
Ukljucenje na glavni put, imas svoju traku da se ukljucis, pritom preteknes kamion koji je tek krenuo sa semafora i ne ide vise od 20-30 km/h i udjes u njegovu traku ispred.
Nema prekoracenja, nema nikakvog drugog prekrsaja osim sto si trebao da stanes prakticno da bi on prosao pa da se ukljucis?
Koja je poenta uopste?
Ukljucenje na glavni put, imas svoju traku da se ukljucis, pritom preteknes kamion koji je tek krenuo sa semafora i ne ide vise od 20-30 km/h i udjes u njegovu traku ispred.
Nema prekoracenja, nema nikakvog drugog prekrsaja osim sto si trebao da stanes prakticno da bi on prosao pa da se ukljucis?

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Pravni stav opšte sednice Višeg prekršajnog suda
Да ли у корист окривљеног, када су у питању гранични случајеви, треба примењивати дозвољену толеранцију радара и алкометра-односно могућност дозвољене грешке при мерењу?
ПРАВНИ СТАВ:
Виши прекршајни суд је мишљења да вредност добијена мерилом које је коришћено у складу са прописаним метролошким условима и који је на прописан начин оверено, представља коначну вредност а да је прописана граница дозвољене грешке само податак о томе колика је грешка могућа код тог типа мерила што не значи да та грешка заиста и постоји у сваком конкретном случају.
ПИТАЊЕ:
У случају када возач бицикла учини прекршај из области Закона о безбедности саобраћаја на путевима за који је казненим одредбама обавезно изрицање заштитне мере „забрана управљања моторним возилом“ и казнених поена, да ли се и возачу бицикла изричу ове санкције?
ПРАВНИ СТАВ:
Возачу бицикла се не изриче заштитна мера забране управљања моторним возилом, нити казнени поени.
Бицикл није моторно возило, у смислу члана 7. став 1. тачка 33. Закона о безбедности саобраћаја на путевима. Тачком 32. наведеног члана је регулисан појам бицикла, док је чланом 7 став 1. тачка 68. регулисан појам возача.
Казнени поени се према одредбама члана 323. Закона о безбедности саобраћаја на путевима изричу само лицу коме је издата возачка дозвола у Републици Србији, док се возачка дозвола издаје само за управљање моторним возилима односно скуповима возила (члан 195. став 1. Закона о безбедности саобраћаја на путевима).
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13562
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Hrvati imaju mnogo bolji pravilnik o merenju brzine..
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Ко призна прекршај плаћа дупло мању казну
Избегавање судских позива неће имати смисла јер ко не измири обавезе неће моћи да на државним шалтерима добије дозволе или уверења
Прекршајни налог биће грађанима највидљивија промена коју доноси пре неколико дана усвојени Закон о прекршајима, а који ће почети да се примењује од 1. марта следеће године. Овај налог, који ће постојати само за прекршаје чија је новчана казна одређена у фиксном износу, извршиоцима прекршаја уручиваће полиција, инспекције или други државни органи. Грађани који одлуче да плате казну у року од осам дана мораће да плате само педесет одсто прописане казне, а намера законодавца је да се побољша наплата, уз истовремену уштеду новца грађанима који у овом случају неће плаћати пуну казну, али и држави која ће тиме избећи трошкове поступка.
– Грађанин који сматра да није извршио прекршај, па због тога не жели да узме прекршајни налог, моћи ће да покуша да то докаже у стандардном прекршајном поступку. Узимање налога не значи признање кривице, грађанину је остављена могућност да се предомисли и да сам пре истека осмог дана покрене прекршајни поступак пред судом. Поступак ће се свакако по аутоматизму покретати ако у року од осам дана није уплаћена казна. Очекујемо да ће увођење прекршајног налога утицати на смањење броја предмета у процедури можда и за 30 одсто – каже Александар Илић, портпарол Вишег прекршајног суда.
Пред прекршајним судовима, има их 45 у Србији, отвара се до милион предмета годишње. Највећи део њих односи се на саобраћајне прекршаје, затим следи област јавног реда и мира, па кршење разних привредних и комуналних прописа. Ове судије раде користећи 147 закона и више стотина подзаконских аката, у њиховој надлежности су најједноставнији прекршаји, као и они веома сложени из привредног пословања.
Илић истиче да ће нови закон афирмисати рад у јавном интересу, као алтернативну казну. Наиме, дешавало се да грађани не могу или не желе да плате изречену казну, па су позивани на одслужење затворске казне што се значајно одражавало на њихов живот, чак и када је реч од само неколико дана затвора за неки мањи прекршај. Важно је напоменути да се само новчане казне могу заменити казном рада у јавном интересу, дакле ако неко направи саобраћајни прекршај за који је прописано привремено одузимање возачке дозволе и новчана казна, свакако ће остати без дозволе, али ће новчани део моћи да „одради”.
Важне измене односе се на стварање законских услова за ефикаснији рад прекршајних судова. Јавна је тајна да су многи извршиоци прекршаја покушавали, а многи и успели, да се извуку избегавајући позиве суда уздајући се у застарелост која је наступала после две године. Сада је тај рок продужен на четири године, а уведен је ефикаснији систем доставе. Неотварање врата, разни изговори укућана или оних који бораве на адреси на којој је извршилац прекршаја фиктивно пријављен, више неће бити довољни, уведено је достављање на радном месту, па и електронско достављање – када се позив појави на сајту суда сматраће се да је осумњичени за прекршај обавештен, па ако се ни тада не одазове потражиће га, по наредби суда, полиција. Али многе ће на појављивање пред судом натерати друга могућност државе – да се преко Регистра неплаћених казни, чије се увођење такође предвиђа Законом о прекршајима, онима који нису измирили казне онемогући да на државним шалтерима добију разне дозволе или уверења. Уводи се и Регистар санкција, па ће судије, а невероватно је да такав систем до сада није постојао, знати да ли је пријављени грађанин повратник као извршилац прекршаја и да ли се у том тренутку против њега још негде води прекршајни поступак.
Нови закон о прекршајима доноси и неке новине које ће омогућити да се неки предмети адекватније процесуирају у хитном поступку, пракса је показала да је то посебно важно у случајевима тежих прекршаја у области безбедности саобраћаја. Такви извршиоци биће одмах по откривеном прекршају привођени пред дежурног прекршајног судију који ће им одмах изрицати казне, а што би требало да се позитивно одрази на генералну превенцију.
Избегавање судских позива неће имати смисла јер ко не измири обавезе неће моћи да на државним шалтерима добије дозволе или уверења
Прекршајни налог биће грађанима највидљивија промена коју доноси пре неколико дана усвојени Закон о прекршајима, а који ће почети да се примењује од 1. марта следеће године. Овај налог, који ће постојати само за прекршаје чија је новчана казна одређена у фиксном износу, извршиоцима прекршаја уручиваће полиција, инспекције или други државни органи. Грађани који одлуче да плате казну у року од осам дана мораће да плате само педесет одсто прописане казне, а намера законодавца је да се побољша наплата, уз истовремену уштеду новца грађанима који у овом случају неће плаћати пуну казну, али и држави која ће тиме избећи трошкове поступка.
– Грађанин који сматра да није извршио прекршај, па због тога не жели да узме прекршајни налог, моћи ће да покуша да то докаже у стандардном прекршајном поступку. Узимање налога не значи признање кривице, грађанину је остављена могућност да се предомисли и да сам пре истека осмог дана покрене прекршајни поступак пред судом. Поступак ће се свакако по аутоматизму покретати ако у року од осам дана није уплаћена казна. Очекујемо да ће увођење прекршајног налога утицати на смањење броја предмета у процедури можда и за 30 одсто – каже Александар Илић, портпарол Вишег прекршајног суда.
Пред прекршајним судовима, има их 45 у Србији, отвара се до милион предмета годишње. Највећи део њих односи се на саобраћајне прекршаје, затим следи област јавног реда и мира, па кршење разних привредних и комуналних прописа. Ове судије раде користећи 147 закона и више стотина подзаконских аката, у њиховој надлежности су најједноставнији прекршаји, као и они веома сложени из привредног пословања.
Илић истиче да ће нови закон афирмисати рад у јавном интересу, као алтернативну казну. Наиме, дешавало се да грађани не могу или не желе да плате изречену казну, па су позивани на одслужење затворске казне што се значајно одражавало на њихов живот, чак и када је реч од само неколико дана затвора за неки мањи прекршај. Важно је напоменути да се само новчане казне могу заменити казном рада у јавном интересу, дакле ако неко направи саобраћајни прекршај за који је прописано привремено одузимање возачке дозволе и новчана казна, свакако ће остати без дозволе, али ће новчани део моћи да „одради”.
Важне измене односе се на стварање законских услова за ефикаснији рад прекршајних судова. Јавна је тајна да су многи извршиоци прекршаја покушавали, а многи и успели, да се извуку избегавајући позиве суда уздајући се у застарелост која је наступала после две године. Сада је тај рок продужен на четири године, а уведен је ефикаснији систем доставе. Неотварање врата, разни изговори укућана или оних који бораве на адреси на којој је извршилац прекршаја фиктивно пријављен, више неће бити довољни, уведено је достављање на радном месту, па и електронско достављање – када се позив појави на сајту суда сматраће се да је осумњичени за прекршај обавештен, па ако се ни тада не одазове потражиће га, по наредби суда, полиција. Али многе ће на појављивање пред судом натерати друга могућност државе – да се преко Регистра неплаћених казни, чије се увођење такође предвиђа Законом о прекршајима, онима који нису измирили казне онемогући да на државним шалтерима добију разне дозволе или уверења. Уводи се и Регистар санкција, па ће судије, а невероватно је да такав систем до сада није постојао, знати да ли је пријављени грађанин повратник као извршилац прекршаја и да ли се у том тренутку против њега још негде води прекршајни поступак.
Нови закон о прекршајима доноси и неке новине које ће омогућити да се неки предмети адекватније процесуирају у хитном поступку, пракса је показала да је то посебно важно у случајевима тежих прекршаја у области безбедности саобраћаја. Такви извршиоци биће одмах по откривеном прекршају привођени пред дежурног прекршајног судију који ће им одмах изрицати казне, а што би требало да се позитивно одрази на генералну превенцију.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24656
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
mr.Big napisao:уз истовремену уштеду новца грађанима који у овом случају неће плаћати пуну казну,


Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13562
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Ovde napisaše zastara 4 god, neki novinari su se zajebali, ja se nadam ovi.
A to za elektronsko pozivanje je ipak bolja varijanta od oglasne table koju realno nema šanse da vidiš, mada je i to sranje za izbegavanje
A to za elektronsko pozivanje je ipak bolja varijanta od oglasne table koju realno nema šanse da vidiš, mada je i to sranje za izbegavanje

- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24656
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Jel zastara i dalje 2 god?

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money