Za neke potreba ali za dobar deo ljudi u Srbiji moda.
Evo primera:
Mojih par drugara i ja smo negde u decembru prošle godine bili gosti lovačkog udruženja Vlasotince. Ljudi su nas dočekali i sa svojim kolima smo krenuli ka njihovom lovačkom domu u planini. U početku smo išli svojim kolima par km od Vlasotinca putem, pa sišli na makadam, da bi posle par km vožnje po makadamu došli do jednog polunapuštenog sela i tu smo morali da ostavimo svoja kola. Razlog je bio nenormalno težak i blatnjav put pun velikih i dubokih vagaša, puno uspona i uzdužnih i poprečnih rupčaga punih vode gde kada joj priđete ne znate koliko je duboka.
Domaćini su odlučili da nas do doma prebace sa dva vozila LR Defender 110, 1988. godište sa ubačenim Roverovim V8 benzinjarom od 3.500cm3 i Ladon Nivom.
Ljudi moji, kuda je taj LR prolazio, kako se on sa lakoćom izvlačio iz rupčaga, zanosio sa nas 7 u kolima ( 5 + 2 gepek i gomila opreme ) ja nisam mogao da verujem. Redukciju skoro da i nije palio što je prosto fascinantno. Taj auto naprosto čupa i tako se dobro vozi da to nije normalno.
Još veća enigma mi je bila obična Lada Niva sa 4 čoveka i krcata opremom koja je svo maltretiranje stoički podnela i samo me ubedila da je to jedan izvanredan terenski automobil, jedan od retkih pravih terenaca sa dušom koji se danas proizvode.
Mogli bi tu po meni sa teškom mukom da prođu i ML, i X5 i Q5 i mnogi drugi ali ja jednostavno ne vidim svrhu akati automobile od po 30.000-80.000 eura koji plivaju u koži i drvetu po ovakvim gudurama. Plus postoji realna mogućnost da tako lako napucate neki deo ispod automobila da bi proklinjali dan što ste se rodili i ko vas je naterao da dođete u ovu bestragiju gde noću ne smeš da odeš da močaš malo dalje od kuće u strahu da te čopor vukova ne pojede.
Za one ljude tamo pravi, ali pravi terenac je potreba jer oni kada love pogonom prinuđeni su da izvlače divljač iz raznoraznih surduka kojima ne mogu nikako drugačije da priđu nego nekim pravim terencem.
Dakle pod terencem ja danas smatram samo sledeća vozila:
LR Defender
G klasa do 1997
Tojotoa LC stariji modeli a pogotovo model HZJ75 Troopie LC
Nisan Patrol GR 2.8 i stariji Patroli
Lada Niva
LR Discovery, stariji modeli ( ko se seća Camel Trophy-ja )
G klasa Entdecker
Jbg-a ja sam tradicionalista i grehota mi je da automobile prepune kože i drveta teramo preko nekih gudura.

. Naprosto im to nije namena.
Sa druge strane jedini po meni danas NOVI automobili koje možemo smatrati terencem koji su očuvali duh avanture i terenske vožnje su LR Defender 90 i 110 i Lada Niva. Jedino njih vidim u ovakvoj vrsti vožnje u stilu - mogu kad hoću i gde hoću, idem gde mi se prohte.
Ostali to više nisu jer su nakrcani opremom, kožom, drvetom, elektronikom koja im je ubila avanturistički duh.
Skoro sam pročitao knjigu našeg avanturiste Viktora Lazića koji je sa Ladom Nivom obišao pola sveta i samo dokazao da je ovaj terenac neopravdano zapostavljen i skrenut u stranu.
A može jako lepo da izgleda

Čvrstina vere, čistota duše, čestitost života.
"Dođu tako vremena kad pametan zaćuti, budala progovori, a fukara se obogati" I. Andrić