Vozovi
- BAJKER
- Postovi: 6087
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Vozovi
Kupili vozove prebrze za naše pruge: Ruske lokomotive se kvare ako voze 30 km na sat
Jedna od tri savremene garniture vozova iz Rusije trebalo je nedavno da zameni šinobus koji saobraća na relaciji Subotica-Senta-Kikinda, međutim, na delu pruge između Bikova i Oroma voz ne sme da ide brže od 30 kilometara na sat, a ruski voz ne sme da vozi sporije od 50, jer može da se pokvari!
Na ovoj deonici brzina voza je limitirana na 30 kilometara na sat, jer je pruga u toliko lošem stanju da sve preko te brzine nije bezbedno za putnike. Zato je odlučeno da dizel motorni voz umesto do Sente saobraća na relaciji Subotica – Sombor – Bogojevo – Novi Sad i on je pušten u železnički saobraćaj pre desetak dana, dok na najlošijoj deonici vojvođanskih pruga putnike i dalje prevoze šinobusi stari 40 i više godina.
- Ako bi novi voz saobraćao na lošoj pruzi kao što je pruga za Sentu, to bi na njemu izazvalo kvar jer na određenim delovima ne sme da se prekorači brzina od 30 kilometara na sat, a savremena dizel motorna mašina nije predviđena za tako male brzine. Ruski voz može minimalno da podnese 50 kilometara na čas. Manje brzine ga kvare - kaže sagovornik “Blica”, mašinovođa iz Subotice.
Problem između Bikova i Oroma je, objašnjava, tucanik koji bi trebalo podbiti i neophodno je ojačati donji stroj.
Među putnicima za Sentu najviše je nezadovoljnih đaka i studenata, jer se zbog kvarova na šinobusima (njihova proizvodnja prestala je još 1969. godine) polasci često otkazuju. Zbog toga su nezadovoljne i mašinovođe, jer su im zbog otkazivanja vožnje plate manje, s obzirom na to da im se zarada obračunava na osnovu sati provedenih u vožnji.
U „Železnicama Srbije“, s kojima smo kontaktirali i telefonom i mejlom, juče nismo dobili odgovor u vezi s ruskim vozovima.
Nabavljeno 12 ruskih vozova
„Železnice Srbije“ su iz kredita međunarodne železničke banke Eurofime kupile 12 dizel-motornih vozova od ruske kompanije „Metrovagonmaš“. Vrednost investicije bila je 43 miliona švajcarskih franaka. Iako je nabavka upravo ovih vozova bila uslovljena kreditom, najveće zamerke odnose se na to da je reč o prototipovima i da sa njima do sada nije bilo iskustva, te se svi problemi rešavaju u hodu.
http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/396552 ... -km-na-sat
Jedna od tri savremene garniture vozova iz Rusije trebalo je nedavno da zameni šinobus koji saobraća na relaciji Subotica-Senta-Kikinda, međutim, na delu pruge između Bikova i Oroma voz ne sme da ide brže od 30 kilometara na sat, a ruski voz ne sme da vozi sporije od 50, jer može da se pokvari!
Na ovoj deonici brzina voza je limitirana na 30 kilometara na sat, jer je pruga u toliko lošem stanju da sve preko te brzine nije bezbedno za putnike. Zato je odlučeno da dizel motorni voz umesto do Sente saobraća na relaciji Subotica – Sombor – Bogojevo – Novi Sad i on je pušten u železnički saobraćaj pre desetak dana, dok na najlošijoj deonici vojvođanskih pruga putnike i dalje prevoze šinobusi stari 40 i više godina.
- Ako bi novi voz saobraćao na lošoj pruzi kao što je pruga za Sentu, to bi na njemu izazvalo kvar jer na određenim delovima ne sme da se prekorači brzina od 30 kilometara na sat, a savremena dizel motorna mašina nije predviđena za tako male brzine. Ruski voz može minimalno da podnese 50 kilometara na čas. Manje brzine ga kvare - kaže sagovornik “Blica”, mašinovođa iz Subotice.
Problem između Bikova i Oroma je, objašnjava, tucanik koji bi trebalo podbiti i neophodno je ojačati donji stroj.
Među putnicima za Sentu najviše je nezadovoljnih đaka i studenata, jer se zbog kvarova na šinobusima (njihova proizvodnja prestala je još 1969. godine) polasci često otkazuju. Zbog toga su nezadovoljne i mašinovođe, jer su im zbog otkazivanja vožnje plate manje, s obzirom na to da im se zarada obračunava na osnovu sati provedenih u vožnji.
U „Železnicama Srbije“, s kojima smo kontaktirali i telefonom i mejlom, juče nismo dobili odgovor u vezi s ruskim vozovima.
Nabavljeno 12 ruskih vozova
„Železnice Srbije“ su iz kredita međunarodne železničke banke Eurofime kupile 12 dizel-motornih vozova od ruske kompanije „Metrovagonmaš“. Vrednost investicije bila je 43 miliona švajcarskih franaka. Iako je nabavka upravo ovih vozova bila uslovljena kreditom, najveće zamerke odnose se na to da je reč o prototipovima i da sa njima do sada nije bilo iskustva, te se svi problemi rešavaju u hodu.
http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/396552 ... -km-na-sat
Re: Vozovi
Kako se pokvare ako idu manje od 50km/h!?
Kada ulazi u stanicu, kreće se brzinom od 50km/h i onda samo ukopa u mestu na 0km/h
Kada ulazi u stanicu, kreće se brzinom od 50km/h i onda samo ukopa u mestu na 0km/h
- BAJKER
- Postovi: 6087
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Vozovi
Pa ne idu 50 nego 30 i to vise kilometara, izmedju dva sela Bikova i Oroma je ta deonica gde vozovi NE SMEJU da voze brze od 30, jbt biciklom bi pre stikgao
- methane.master
- Postovi: 21560
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
- BAJKER
- Postovi: 6087
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Vozovi
Taj bi leteo samo jos da malo poradi na kondiiciji
Re: Vozovi
Možda se pregrevaju kada duže vreme idu brzinom ispod 50 km/h. Kao Lancia Thema V8, koja je imala isti problem i istu minimalnu brzinu.nikaragva je napisao:Kako se pokvare ako idu manje od 50km/h!?
Kada ulazi u stanicu, kreće se brzinom od 50km/h i onda samo ukopa u mestu na 0km/h
Ђенерал Јанковић
Re: Vozovi
To se samo greskom moze nazvati
Pazi molim te, moras da vozis preko 50 da se ne bi zapalio
Pazi molim te, moras da vozis preko 50 da se ne bi zapalio
Re: Vozovi
Ima i film sa Kijanu Rivsom na tu tematiku http://www.imdb.com/title/tt0111257/
Re: Vozovi
Konkretno, kod Lanče je taj motor bio prevelik za raspoloživi prostor pod haubom, a što se Rusa tiče, njima se sva tehnika pregreva na temperaturama preko 30 stepeni. Ali zato na -50 radi bez problema...
Na film "Brzina" ima i jedna naša parodija:
http://www.youtube.com/watch?v=Uh4UZzZrLoY
Na film "Brzina" ima i jedna naša parodija:
http://www.youtube.com/watch?v=Uh4UZzZrLoY
Ђенерал Јанковић
- BAJKER
- Postovi: 6087
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Vozovi
Šinobusom od Subotice do Sente: Ne može brže, pa već jurimo 30 na sat
Trideset kilometara na sat - to je brzina kojom u 21. veku šinobus srpskih železnica „juri“ prugom od Subotice do Sente. Iako je šinobus star više decenija, u ovom slučaju nije problem to što je „raskantana mašina“, kako bi rekli u kultnom filmu „Maratonci trče počasni krug“, već što je raskantana pruga kojom ne može brže da se vozi.
Brzinometar pokazuje da se šinobus kreće jedva 30 kilometara na sat
Mala grupa putnika na stanici u Subotici s velikim oduševljenjem primila je vest da „šinobus u dolasku kasni samo 40 minuta i uklapa se u vreme polaska za Sentu“. Stariji gospodin nas upozorava da ne treba kupovati povratnu kartu jer šinobus može da nas izneveri već na pola puta.
- Čuo sam ranije da će za Sentu ići novi ruski voz, ali nisu nam ga dali. Ne smeta mi što šinobus sporo ide, već što se polasci često otkazuju. Ćerka se školuje u Subotici i nikada ne znamo na čemu smo i da li će i kako stići u školu - kaže Leonard Lenđel iz Sente.
Šinobus ne prelazi 30 na sat, a kondukter objašnjava da je to zbog loše pruge.
- Pruga diktira brzinu, a ne sposobnost motora voza. „Ruskinja“ koja ide prema Horgošu takođe na jednoj kratkoj deonici mora da ide 20 kilometara na sat, ali to nije dobro za savremenu dizel mašinu. Nije tačno da od 30 dana, 25 dana ne saobraća šinobus za Sentu, ima otkazivanja, ali ne toliko često. Putnici se ne bune, već se raduju kada čuju da polazimo - kaže Marinko Lazić.
Na jednom od pružnih prelaza vozač šinobusa gleda levo kroz prozor, a kondukter desno kroz otvorena vrata da ne naiđe automobil.
- Ne rade ni rampe, pokradeno je dosta delova, nedostaju prigušnice, što izaziva poremećaj u saobraćaju.
Kao što su putnici u neizvesnosti, i nas često sat pre polaska obaveste da je vožnja otkazana - kaže Lazić.ž
Ne treba kupovati povratne karte, jer nije sigurno da li će šinobus stići do cilja
Putnici kažu da bi više ljudi koristilo šinobus kada bi polasci bili pouzdani.
- Ovo nisu duge relacije, ovako je čak romantičnije, ali kada su velike vrućine ili je jako hladno, nesnosno je biti u tako starom vozilu. Putujem za Suboticu iz Oroma i nazad tri puta nedeljno, a kada otkažu polazak, trčim na autobusku stanicu ili stopiram - kaže Đeze Olajoš.
http://www.blic.rs/Vesti/Reportaza/3972 ... -30-na-sat
Trideset kilometara na sat - to je brzina kojom u 21. veku šinobus srpskih železnica „juri“ prugom od Subotice do Sente. Iako je šinobus star više decenija, u ovom slučaju nije problem to što je „raskantana mašina“, kako bi rekli u kultnom filmu „Maratonci trče počasni krug“, već što je raskantana pruga kojom ne može brže da se vozi.
Brzinometar pokazuje da se šinobus kreće jedva 30 kilometara na sat
Mala grupa putnika na stanici u Subotici s velikim oduševljenjem primila je vest da „šinobus u dolasku kasni samo 40 minuta i uklapa se u vreme polaska za Sentu“. Stariji gospodin nas upozorava da ne treba kupovati povratnu kartu jer šinobus može da nas izneveri već na pola puta.
- Čuo sam ranije da će za Sentu ići novi ruski voz, ali nisu nam ga dali. Ne smeta mi što šinobus sporo ide, već što se polasci često otkazuju. Ćerka se školuje u Subotici i nikada ne znamo na čemu smo i da li će i kako stići u školu - kaže Leonard Lenđel iz Sente.
Šinobus ne prelazi 30 na sat, a kondukter objašnjava da je to zbog loše pruge.
- Pruga diktira brzinu, a ne sposobnost motora voza. „Ruskinja“ koja ide prema Horgošu takođe na jednoj kratkoj deonici mora da ide 20 kilometara na sat, ali to nije dobro za savremenu dizel mašinu. Nije tačno da od 30 dana, 25 dana ne saobraća šinobus za Sentu, ima otkazivanja, ali ne toliko često. Putnici se ne bune, već se raduju kada čuju da polazimo - kaže Marinko Lazić.
Na jednom od pružnih prelaza vozač šinobusa gleda levo kroz prozor, a kondukter desno kroz otvorena vrata da ne naiđe automobil.
- Ne rade ni rampe, pokradeno je dosta delova, nedostaju prigušnice, što izaziva poremećaj u saobraćaju.
Kao što su putnici u neizvesnosti, i nas često sat pre polaska obaveste da je vožnja otkazana - kaže Lazić.ž
Ne treba kupovati povratne karte, jer nije sigurno da li će šinobus stići do cilja
Putnici kažu da bi više ljudi koristilo šinobus kada bi polasci bili pouzdani.
- Ovo nisu duge relacije, ovako je čak romantičnije, ali kada su velike vrućine ili je jako hladno, nesnosno je biti u tako starom vozilu. Putujem za Suboticu iz Oroma i nazad tri puta nedeljno, a kada otkažu polazak, trčim na autobusku stanicu ili stopiram - kaže Đeze Olajoš.
http://www.blic.rs/Vesti/Reportaza/3972 ... -30-na-sat
- daka
- Banned
- Postovi: 186
- Pridružio se: 12 Nov 2012, 10:53
- Garaža: Opel Corsa 1.3 DTC 111years, 2011 god.
Re: Vozovi
Pošto radim na sencanskoj "magistrali" a ponekad izbijam godisnje odmore otpravnicima u stanici Orom gde se vidi okrenut ledjima,tacne brzine vozova po sluzbenoj knjizici reda voznje su:
Za putnicke vozove
Subotica-Gabric 30 km/h ,Gabric-Senta 40km/h=38.9 km(ukupna razdaljina)a vozno vreme je oko 75 minuta
Za teretne vozove
Subotica-Gabric 20km/h ,Gabric-Senta 30km/h ,ali vozno vreme za teretne je oko 105 minuta
Od Sente do Kikinde brzina za sinobuse je 80km/h a za teretne 60 km/h
Inace s obzirom da je osovinski pritisak max 16 tona po osovini,uredno se poslednjih desetak i vise godina za prekoracenu tezinu po osovini naplacivala dodatna naknada(tkz PRETEG),koja nije ni malo naivna,ali se to sve slivalo u BG,a kao "foll"prica od toga ce se remontovati pruga..bla,bla,bla i NIŠTA!!
Dobro je sto se pocelo malko"lajati" o ovoj SRAMOTI...inace da nije bilo madjara tj austrougara tu pruge ne bi ni bilo,šine datiraju iz 1890 i neke godine i dalje su u eksploataciji!!!
Za putnicke vozove
Subotica-Gabric 30 km/h ,Gabric-Senta 40km/h=38.9 km(ukupna razdaljina)a vozno vreme je oko 75 minuta
Za teretne vozove
Subotica-Gabric 20km/h ,Gabric-Senta 30km/h ,ali vozno vreme za teretne je oko 105 minuta
Od Sente do Kikinde brzina za sinobuse je 80km/h a za teretne 60 km/h
Inace s obzirom da je osovinski pritisak max 16 tona po osovini,uredno se poslednjih desetak i vise godina za prekoracenu tezinu po osovini naplacivala dodatna naknada(tkz PRETEG),koja nije ni malo naivna,ali se to sve slivalo u BG,a kao "foll"prica od toga ce se remontovati pruga..bla,bla,bla i NIŠTA!!
Dobro je sto se pocelo malko"lajati" o ovoj SRAMOTI...inace da nije bilo madjara tj austrougara tu pruge ne bi ni bilo,šine datiraju iz 1890 i neke godine i dalje su u eksploataciji!!!
Re: Vozovi
Taj preteg se naplaćivao strancima? Ili naplaćujemo sami sebi?
- daka
- Banned
- Postovi: 186
- Pridružio se: 12 Nov 2012, 10:53
- Garaža: Opel Corsa 1.3 DTC 111years, 2011 god.
Re: Vozovi
To se naplacivalo svim strankama ciji je osovinski pritisak(tovaren vagon) prelazio 16 tona po osovini.Ispada tako strancima(kupcima robe)kao sto je melasa iz secerane,sircetna kiselina i metanol iz MSK Kikinda...mi smo u obavezi ukoliko je tovaren "preteg",opstim nalogom obavestimo osoblje vuce, i daje specijalno telegram ZTP BGD da izuzetno odobrava prevoz takve posiljke na nekoliko meseci(rok),ali sse to stalno produzava...klasicno proseravanje.
Nekada velika lokomotiva tkz KENEDI pre 20-tak godina nije smela krociti na tu prugu zbog tezine(108 tona),kaze mi cale da je to tada neko naredio, da bi bilo ravno sabotazi i da bi neko i robijju zaradio...a danas sve moze.
U pocetku smo u pratnji takve posiljke postavili jednog radnika ZOP-a kao da "nadgleda"vizuelno prugu.Inace je taj preteg smeo ici samo po danu,pa s obzirom na propusnu moc pruge nismo mogli za 12 sati "progurati" 2 teretnjaka za Suboticu,pa smo svesno rokali putnicki saobracaj,sinobusi su cekali teretnjake da prodju i put je znao od 39 km da traje i 2 sata za putnike u putnickom vozu.Dispecer naredi pod brojkom,upises u knjigu naredjenja i nikom nista...teraj,a sirotinju ko hebe!!
A sad ide i nocu i danju ,bez pratnje...samo cepaj Mile,dok vagoni "nelegnu" i kad legnu posaljemo dizalicu dignemo,malo ispeglaju prugu,stave dva polovna praga na mestu vanrednog dogadjaja i opet terajjjjj...
Nekada velika lokomotiva tkz KENEDI pre 20-tak godina nije smela krociti na tu prugu zbog tezine(108 tona),kaze mi cale da je to tada neko naredio, da bi bilo ravno sabotazi i da bi neko i robijju zaradio...a danas sve moze.
U pocetku smo u pratnji takve posiljke postavili jednog radnika ZOP-a kao da "nadgleda"vizuelno prugu.Inace je taj preteg smeo ici samo po danu,pa s obzirom na propusnu moc pruge nismo mogli za 12 sati "progurati" 2 teretnjaka za Suboticu,pa smo svesno rokali putnicki saobracaj,sinobusi su cekali teretnjake da prodju i put je znao od 39 km da traje i 2 sata za putnike u putnickom vozu.Dispecer naredi pod brojkom,upises u knjigu naredjenja i nikom nista...teraj,a sirotinju ko hebe!!
A sad ide i nocu i danju ,bez pratnje...samo cepaj Mile,dok vagoni "nelegnu" i kad legnu posaljemo dizalicu dignemo,malo ispeglaju prugu,stave dva polovna praga na mestu vanrednog dogadjaja i opet terajjjjj...
Re: Vozovi
Dakle, lokomotive i vagoni sa osovinskim opterećenjem većim od određene vrednosti ne smeju na tu prugu? A sada je to dozvoljeno, uz dodatno plaćanje, iako se pruga oštećuje?
Ђенерал Јанковић
- daka
- Banned
- Postovi: 186
- Pridružio se: 12 Nov 2012, 10:53
- Garaža: Opel Corsa 1.3 DTC 111years, 2011 god.
Re: Vozovi
Da, i da su samo taj dodatak na prevozninu koji je naplacivan(godinama) komitentima preusmerili"nama" tj na prugu koja je ubirala profit,"sama" bi isplatila remont kriticne deonice Subotica-Senta.Ali sta cemo ,hebe nas "centralizam"!
Ma kod nas ima samo za "kraduckanje"...drzavna krava muzara za partijske drugove,jedino srecom sto se plata redovno isplacuje,ostalo je otislo sve u 3 PM!
Ma kod nas ima samo za "kraduckanje"...drzavna krava muzara za partijske drugove,jedino srecom sto se plata redovno isplacuje,ostalo je otislo sve u 3 PM!