Stariji automobili...

Oldtimeri, youngtimeri i automobilski klasici
Odgovori
Scuderia
Reactions:
Postovi: 13495
Pridružio se: 22 Jan 2012, 20:20

Re: Stariji automobili...

Post od Scuderia »

Slika
Korisnikov avatar
Day Walker
Reactions:
Postovi: 23561
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: BMW X3
Lokacija: Beograd

Re: Stariji automobili...

Post od Day Walker »

:-|
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika
Korisnikov avatar
kvcali
Reactions:
Postovi: 3007
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: Stariji automobili...

Post od kvcali »

SlikaSlikaSlikaSlikaSlika





SlikaSlikaSlikaSlika
SlikaSlika
Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum
Korisnikov avatar
kvcali
Reactions:
Postovi: 3007
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: Stariji automobili...

Post od kvcali »

Malo bolje slike :P


Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Obrati paznju na auto levo :P

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum
Korisnikov avatar
TheWickerMan
Reactions:
Postovi: 11289
Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
Garaža: AR Stelvio Estrema
Lokacija: Stuttgart,DE

Re: Stariji automobili...

Post od TheWickerMan »

Što ne slika 166-icu ili Bojketovog Coupea? Dok su bili dole i u defileu, ja sedeo u iBaru, mrzelo me da se penjem :D

sent from my Google Nexus 7 using Tapatalk 2
Korisnikov avatar
kvcali
Reactions:
Postovi: 3007
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: Stariji automobili...

Post od kvcali »

pa to i nisu bas "stariji" hehehe
Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum
Korisnikov avatar
TheWickerMan
Reactions:
Postovi: 11289
Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
Garaža: AR Stelvio Estrema
Lokacija: Stuttgart,DE

Re: Stariji automobili...

Post od TheWickerMan »

Pa nije ni Korsa starija, a ni E36 :D

sent from my Google Nexus 7 using Tapatalk 2
Korisnikov avatar
kvcali
Reactions:
Postovi: 3007
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: Stariji automobili...

Post od kvcali »

subjektivni osecaj :rofl:
Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum
Scuderia
Reactions:
Postovi: 13495
Pridružio se: 22 Jan 2012, 20:20

Re: Stariji automobili...

Post od Scuderia »

Slika

Slika

Slika

Slika
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48358
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Stariji automobili...

Post od Geza »

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24766
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Stariji automobili...

Post od dragvorl »

Izuzetno interesantna prica:
Elem... Baron Pyotr Nikolayevich Wrangel je bio visoki oficir Ruske Carske vojske koji je preuzeo celokupnu komandu nad carskim snagama posle Oktobarske revolucije 1917 godine. Kao sto znamo, nisu uspeli da pobede komuniste i carska vojska se polako povlacila prema Ukrajni i Crnom Moru da bi svi napustili Rusiju negde tokom 1918 godine. Prva stanica za izbeglice iz Carske Rusije je bila sveze oslobodjena i formirana Srbija (Kraljevina SHS) i velika vecina ruskog plemstva je dosla u Srbiju misleci da ce tu ostati. Medjutim, Srbija posle I svetskog rata nije bila bas mesto po ukusu bogate, visoke Ruske aristokratije i pored toga sto je narod lepo docekao Ruse i sto je pravoslavlje bila zajednicka stvar. Velika vecina "belih" Rusa je produzila za Pariz ili Ameriku ali je u Srbiji ostala vecina vojnih komandanata na celu sa Baronom Wrangelom koji je svoj stab napravio u Sremskim Karlovcima gde je uzivao svu podrsku i pomoc Patrijarsije. Wrangel je u S.Kralovcima ziveo sve do 1927 godine, kad je otisao u Brisel, gde je i umro godinu dana kasnije a do danas se sumnja da je otrovan. Iako je sahranjen u Briselu, par godina kasnije, prema odredbama njegovog testamenta, telo je preneto u Beograd gde je i danas. To je on a u S.Karlovcima ima i njegova bista.







Godine 1996, u ulici Bele njive u Novom Sadu, prilikom nekih gradjevinskih radova, ostecen je zid susednog objekta koji se ubrzo i srusio. Nakon sto se prasina slegla, radnicima se ukazao prilicno cudan prizor. Zaboravljena garaza, puna prasine i paucine sa 5-6 predratnih automobila. Vest se prosirila kao munja i isto vece, vlasnicu kuce, koja je tad imala preko 80 godina su kontaktirali kolekcionari starih automobila i kupili sve sto se u njoj naslo. Navodno, baba se pokazala kao veoma tezak pregovarac i izvukla je postenu cenu. U garazi je bio dva Fiata 501 iz kasnih 20tih, par Austina 7 i Ford model A iz istog perioda. Sva kola su bila u odlicnom stanju, potpuno originalna i sacuvana, samo sa decenijama prasine na sebi. To su sve prilicno obicni i cesti modeli, medjutim, zadnji auto je bio zaista nesto posebno - Fiat Tipo 5 iz 1913 godine. Iako vam to mozda ne zvuci tako unikatno, ovaj automobil je toliko redak da ga ni sam Fiat nema u svom fabrickom muzeju i napravljen je u 15 primeraka, svaki sa posebnom karoserijom od kojih su sacuvana 3 dok je ovaj 4ti. Tipo 5 je bio Fiatov pokusaj da pomrsi racune Rolls Royceu, Maybachu, Isoti Frachini, Cadillacu, Packardu i ostalim najluksuznijim markama tog perioda. U odnosu na automobilsku floru i faunu Novog Sada, pronalazak ovakvog automobila je kao pronalazak originalne Van Goghove slike u kabinetu za likovno neke osnovne skole. Odmah se postavilo pitanje ko je mogao da ima takav automobil i kako je moguce da je on nadjen u zazidanoj garazi kuce koja je tih godina bila na periferiji Novog Sada. I tu je klupko pocelo da se odmotava...


Kuca i garaza su pripadali predratnom automehanicaru koji je imao veliki servis i nejasno je da li su sva kola bila njegova ili su se samo zatekla u servisu. Kad je pocela okupacija, majstor je poskidao sve tockove i automobile ostavio na ciglama (da ih ne bi mogli odvesti ako ih okupator nadje) i zazidao ulaz od garaze. Automobili su tako preziveli rat a kad su dosli partizani, vlasnik je mudro cutao i nije otvarao garazu jer su se komunisti jos gore odnosili prema zaplenjenim automobilima od nemaca i madjara okupatora. Treba uzeti u obzir da su ti automobili tad vec bili 20 i vise godina stari, nisu bili cenjeni i verovatno bi brzo zavrsili na otpadu ali je mehanicar nije zeleo da ih otkrije. Da li je to bio strah od kazne jer nije predao vozila, da li zbog postenja ako vozila nisu bila njegova pa ne dolazi u obzir da ih da nekom drugom. Da li je verovao da ce zakonski vlasnici jednom doci po njih... ko zna. Negde 50ih je taj mehanicar umro, udovica je ostala a polako je pocela da se provlaci legenda o zazidanoj garazi koju niko nije uzimao ozbiljno jer je zvucala suvise neverovatno.


Ovo je taj auto na sajmu u Novom Sadu neke 2002-3 godine:

Slika



Nazalost, istorija ovog automobila je puna rupa ali ovo su neke cinjenice ili okosnice koje mogu biti osnov za dalje istrazivanje:


- Auto je isporucen kao gola sasija sa motorom (cesta praksa tih godina) i poslat je neidentifikovanom pariskom karoseristi sa inicijalima "PL" ciju torpedo karoseriju i nosi.

- Na zadnjoj osovini su dvostruki zadnji tockovi sto je takodje cesta praksa kod vozila koja su se tih godina pravila za podrucja sa losim ili nepostojecim putevima

- Auto nije odmah isporucen u Kraljevinu Srbiju i moja predpostavka je da je zaplenjen tokom ili nakon I svetskog rata i da je najverovatnije pripadao nekoj visokoj figuri iz Austrougarskog establismenta.

- Posle rata, automobil je dat na koriscenje (poklonjen, predat...) Srpskoj pravoslavnoj crkvi, odnosno, Patrijarsiji u Sremskim Karlovcima. Oni su ga i ustupili Baronu Wrangelu. S obzirom da je crkva ozbiljna institucija a da je Wrangel bio visoko cenjen gost, definitivno postoje slike i dokumentacija iz perioda. Medjutim, ja se nisam toliko bavio time pa ne mogu ni da prilozim nista relevantno.

- Takodje, postoji i prica da je on imao ovaj automobil jos u St.Peterburgu ali nema dokaza za to

- Wrangel ga je koristio do dolaska iz Karlovaca a posle toga je automobil sigurno koriscen a do mehanicara iz Novog Sada je dosao verovatno na servis ili da se preproda dalje. To nije toliko ni bitno.

- Posle budjenja iz poluvekovnog zimskog sna, Fiat je upalio i po prici onih koji su bili prisutni, radio je neverovatno mirno i tiho, bez mnogo dima. 9000 ccm i 4 cilindra! Inace, auto je potpuno kompletan sa originalnim enterijerom, krovom i mehanikom, samo su gume istrulile.

- Da bi se skupile bitne informacije, treba videti da li u arhivu Patrijarsije u Karlovcima postoji neka dokumentacija ili slike iz perioda (a verovatno postoje) i to bi mogao da bude krunski dokaz. Isto tako, ako je moja teorija o prvom vlasniku iz redova Austrougarske prominencije, onda slicna dokumentacija mora da postoji u Becu ili Pesti.








Nazalost, ovaj automobil nije vise u Novom Sadu i pre par godina je prodat u inostranstvo. Iako je vlasnik bio vidjeniji kolekcnionar, potpuno svestan vrednosti i znacaja ovog Fiata, on je bio primoran da ga proda za dobru cenu. Iako smo svi bili vise nego ocajni zbog toga, to se ipak desilo. U poslednjih godinu dana, novi vlasnici prikazuju ovaj automobil na najprestiznijim svetskim izlozbama i mislim i da je ponudjen na prodaju. Medjutim, prilikom navodjenja informacija, navedena je potpuna glupost to sto pise na stranim sajtovima na kojima ga oglasavaju da je nadjen u Rusiji!?! Uopste ne znam sto i ko je to napisao jer je samo unistio pricu o autu i time smanjio cenu. Cak su se pojavili i komentari koji dovode u pitanje napisanu verziju jer je neko logicno zakljucio da auto koji je general koristio nakon bega iz Rusije ne moze biti nadjen u Rusiji!?!
http://www.nsbuild.rs/forum/galerija/22 ... start=1060
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
Uroš S.
Reactions:
Postovi: 11007
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
Lokacija: BGD

Re: Stariji automobili...

Post od Uroš S. »

Ovog skoro 100 godina starog Fiat-a je pronašao Jan Bruijn (Galleria Style & Auto), a smatra se da je automobil Vrangelu poklonio kralj Aleksandar I Karađorđević njegov klasić sa vojne akademije u Sankt Peterburgu. :king: Torpedolika karoserija, dupli vjetrobrani i kožni krov ne dolaze iz Fiat-a, ali nažalost trenutno nije poznato ko je sklopio ovaj automobil. Pošto je Tipo opremljen francuskim osvjetljenjem i satovima (Blériot) Jan Bruijn smatra da bi se moglo raditi o djelu pariškog Rothschild-a.
Tipo 5 je postavljen na kraću šasiju Tipa 6 i pokreće ga motor snage 50 do 60 konja i zapremine 9025cc. Ovaj automobil sa kardanom je po Bruijn-u sportska verzija našta ukazuju stub upravljača koji je postavljen u sportskom položaju i dvostruki zadnji točkovi. Tipo 5 ne izgleda baš jako udobno, ali za lovca na Boljševike u to doba je bio sigurno više nego dobar.
Nakon "Concours d'élégance 2012" Fiat će biti doveden u pokretno stanje tako da će se sigurno pojaviti na još mnogo izložbi i sajmova.
AK Prijedor

http://www.autoclubpd.com/forum/index.php?topic=1698.0
Korisnikov avatar
kvcali
Reactions:
Postovi: 3007
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: Stariji automobili...

Post od kvcali »

Opel Monza GSE na Specijalnoj IAA izložbi Zvezde iz 1983. godine

Nemačko udruženje proizvođača automobile (VDA) održaće specijalnu izložbu klasičnih automobile na međunarodnom sajmu automobila u Frankfurtu), od 12. – 22. septembra.

Tema izložbe je „Zvezde iz 1983. godine“, a VDA udruženje je pozvalo sve posetioce IAA sajma da posete njihov štand u Hali 3.1, kako bi uživali u legendarnim vozilima koji će biti u postavci.

Pošto je Opel Monza GSE ove godine napunila 30 godina, sada je i zvanično član kluba klasičnih automobila. Kupe verzija pretka modela Opel Monza konceptnog automobila, koji će takođe biti predstavljen na IAA sajmu (Hala 8, Štand D09), je ekskluzivan automobil, sa sportskom opremom i setom opreme, sa pogonom od 180 ks, 3,0-litarskim šestocilindričnim motorom. Jedna od njegovih zgodnih funkcionalnih opcija je LCD displej za prikaz podataka kao što su brzina, opm, nivo goriva i temperatura motora. Tokom četiri godine proizvodnje modela Monza GSE, 43.812 kupaca je kupilo ovaj Opelov automobil iz snova.

Slika
Monza-GSE

Ova posebna izložba takođe uključuje druge legendarne Opel modele. Najmlađi je Calibra V6 sa 170 ks, predstavljen pre 20 godina i razvijan od 1993. do 1997. Opel Calibra je bila najuspešniji sportski kupe 1990-tih i tokom 7 godina proizvodnje, napravljeno je 238.647 primeraka. Ovaj popularni model je bio veoma hvaljen zbog svog naprednog dizajna i zbog toga što je bio napravljen od materijala pogodnih za reciklažu. Takođe je postavio standarde u pogledu aerodinamike, sa koeficijentom otpora vazduha od 0,26, što je jedan od najnižih kada su u pitanju serijski modeli. Calibra je veoma popularna kao moderni klasik i sigurno će postati pravi klasični model budućnosti.

Opel Kapitän L (L - luksuz), već ima titulu pravog klasičnog modela. Ovaj model slavi svoju 50-godišnjicu ove godine i to je treći, najstariji Opelov vrhunski model na VDA štandu. Prave linije i izdužen oblik su glavne teme kada je u pitanju stil Kapitän-a, dok blago zakrivljeni krov izgleda kao da lebdi iznad velikih staklenih površina. Zahvaljujući panoranskom vetrobranu i kosom panoramskom zadnjem staklu, svestrana preglednost je odlična. Redni motor sa 90 kp i 6 cilindara pruža Kapitän-u maksimalnu brzinu od 150 km/h. 145.616 zadovoljnih kupaca ove verzije su je učinili najuspešinijom Kapitän verzijom ikada, ali i najprodavanijom 6-cilindarskom limuzinom u Nemačkoj.

Slika
Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum
Korisnikov avatar
methane.master
Reactions:
Postovi: 21561
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Stariji automobili...

Post od methane.master »

Ajd u 100 marke da je ova Monza od fiberglasa. :kezo:

Sent using Tapatalk
Širim haos!
Korisnikov avatar
kvcali
Reactions:
Postovi: 3007
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: Stariji automobili...

Post od kvcali »

???
Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum
Odgovori