Vazduhoplovi
- BAJKER
- Postovi: 6086
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Vazduhoplovi
Boing: Trebaće pola miliona pilota
IZVOR: B92
Njujork -- Avio industriji će do 2032. biti potrebno 498.000 novih pilota za upravljanje avionima koji treba da budu isporučeni u narednih dvadeset godina, saopštio Boing.
"Urgentna potražnja u kompetentnom aeronautičkom personalu predstavlja konkretan globalni problem", izjavio je Šeri Karbari, zamenik direktora Boingove službe letenja.
"U cilju prevazilaženja problema nedostatka pilota i tehničara sa kojim se suočava naša industrija, neophodno je poboljšati našu formaciju korišćenjem najsavremenijih tehnologija kako bi smo zainteresovali i privikli mlade da se bave aeronautičkim zanimanjima", dodao je Karbari.
Na osnovu narudžbina planiranih do 2032. u svetu će godišnje biti potrebno po 25.000 novih pilota za upravljanje avionima, i po 28.000 tehničara, sudeći prema planovima i procenama koje je obavio Boing.
Kako se navodi u studiji, azijsko-pacifičkoj regiji u narednih 20 godina biće potrebno 192.000 pilota i 215.300 tehničara za upravljanje i servisiranje letelica, Evropi 99.700 pilota i 108.200 tehničara. Severnoj Americi 85.700 pilota i 97.900 tehničara.
Latinskoj Americi nedostajaće 48.600 pilota i 47.000 tehničara, a Bliskom istoku 40.000 pilota i 53.100 tehničara, Africi 16.500 pilota i 15.900 tehničara, a Ruskoj Federaciji 15.200 pilota i 18.000 tehničara, procenjuju stručnjaci.
IZVOR: B92
Njujork -- Avio industriji će do 2032. biti potrebno 498.000 novih pilota za upravljanje avionima koji treba da budu isporučeni u narednih dvadeset godina, saopštio Boing.
"Urgentna potražnja u kompetentnom aeronautičkom personalu predstavlja konkretan globalni problem", izjavio je Šeri Karbari, zamenik direktora Boingove službe letenja.
"U cilju prevazilaženja problema nedostatka pilota i tehničara sa kojim se suočava naša industrija, neophodno je poboljšati našu formaciju korišćenjem najsavremenijih tehnologija kako bi smo zainteresovali i privikli mlade da se bave aeronautičkim zanimanjima", dodao je Karbari.
Na osnovu narudžbina planiranih do 2032. u svetu će godišnje biti potrebno po 25.000 novih pilota za upravljanje avionima, i po 28.000 tehničara, sudeći prema planovima i procenama koje je obavio Boing.
Kako se navodi u studiji, azijsko-pacifičkoj regiji u narednih 20 godina biće potrebno 192.000 pilota i 215.300 tehničara za upravljanje i servisiranje letelica, Evropi 99.700 pilota i 108.200 tehničara. Severnoj Americi 85.700 pilota i 97.900 tehničara.
Latinskoj Americi nedostajaće 48.600 pilota i 47.000 tehničara, a Bliskom istoku 40.000 pilota i 53.100 tehničara, Africi 16.500 pilota i 15.900 tehničara, a Ruskoj Federaciji 15.200 pilota i 18.000 tehničara, procenjuju stručnjaci.

Re: Vazduhoplovi
A ja vozim auto 

Re: Vazduhoplovi
Koliko traje skolovanje za pilota? Mislim jel to krece od srednje skole ili je vise u obliku kursa
Sent from my XT910 using Tapatalk 2
Sent from my XT910 using Tapatalk 2
- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
- BAJKER
- Postovi: 6086
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Vazduhoplovi
Sem sto se skolovanje placas moras pre upisa da polazes ulazne ispite iz matematike, fizike i engleskog jezika. Pilotska skola u Vrscu nudi kurseve za sledeće dozvole: Dozvolu sportskog pilota (PPL), Dozvolu profesionalnog pilota (integrisani CPL) i Dozvolu saobraćajnog pilota aviona (integrisani ATPL).stefanan napisao:Koliko traje skolovanje za pilota? Mislim jel to krece od srednje skole ili je vise u obliku kursa
Sent from my XT910 using Tapatalk 2
Zuzazu ce ti dati info koliko traje skolovanje za nebeskog sofera


Re: Vazduhoplovi
Bez ikakvog zajebavanja, ta ideja se pojavila pre par meseci... Samo je skupo ko djavo, iz ove pozicije, iako se to jako brzo vrati jednog dana.methane.master napisao:Pa položi za aviJon.![]()
Sent using Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
Jel bese oko 20000e?NexT napisao:Bez ikakvog zajebavanja, ta ideja se pojavila pre par meseci... Samo je skupo ko djavo, iz ove pozicije, iako se to jako brzo vrati jednog dana.methane.master napisao:Pa položi za aviJon.![]()
Sent using Tapatalk
Ja sam jedno vreme hteo ali dioptrija je tu zelju u startu ponistila

Sent from my XT910 using Tapatalk 2
Re: Vazduhoplovi
Da bi seo u veliki avion, tj, do type rating (ovlastenja da letis odredjeni tip vazduhoplova) treba oko 70.000 evra.
Medjutim, problem je sto niko ne zeli da uzme kopilota sa type rating a bez iskustva. Znaci ako se odmah ne nadje posao, treba platiti i letenje u avionu ili simulatoru... U koliko se (ako se dobro secam) ne izvrse 3 poletanja i 3 sletanja u 90 dana, type rating mora da se obnovi...
Ne bih se zakleo u brz povratak ulozenog. U Srbiji kopilot ima oko 2200 EUR, u belom svetu duplo vise.... odbij troskove zivota, pa vidi za koliko se vraca novac.
Pilotski posao je posao samo na godinu dana, sto mnogi gube iz vida, gledajuci lepu stranu posla (novac)
Na svakih 12 meseci radi se provera na simulatoru i lekarski pregled. Ako se ne zadovolji nesto od ova dva - ode dozvola
dioptrija, bilirubin, holesterol, pritisak, EKG, telesna masa, i td, i td...
Zaista, sto rece neko ovde - klasicne sofercine
Inace, B92 zestoko kasni sa informacijama, da su citali moje postove u "Garazi" znali bi ovo godinu dana ranije
Medjutim, problem je sto niko ne zeli da uzme kopilota sa type rating a bez iskustva. Znaci ako se odmah ne nadje posao, treba platiti i letenje u avionu ili simulatoru... U koliko se (ako se dobro secam) ne izvrse 3 poletanja i 3 sletanja u 90 dana, type rating mora da se obnovi...
Ne bih se zakleo u brz povratak ulozenog. U Srbiji kopilot ima oko 2200 EUR, u belom svetu duplo vise.... odbij troskove zivota, pa vidi za koliko se vraca novac.
Pilotski posao je posao samo na godinu dana, sto mnogi gube iz vida, gledajuci lepu stranu posla (novac)
Na svakih 12 meseci radi se provera na simulatoru i lekarski pregled. Ako se ne zadovolji nesto od ova dva - ode dozvola

dioptrija, bilirubin, holesterol, pritisak, EKG, telesna masa, i td, i td...
Zaista, sto rece neko ovde - klasicne sofercine

Inace, B92 zestoko kasni sa informacijama, da su citali moje postove u "Garazi" znali bi ovo godinu dana ranije

Re: Vazduhoplovi
zuzazu da li si cuo da jatov medicinski centar na aerodromu prestaje sa radom?
Re: Vazduhoplovi
Ja sam bio ubedjen da je za zaposlenje dovoljan CPL a ostalo obezbedjuje poslodavac kad se potpise ugovor 

Re: Vazduhoplovi
I ja sam imao u glavi duplo manju cifru, a da te kasnije "sponzorise" avio kompanija u kojoj se zaposlis.
Tj kolika je verovatnoca da ces kao nov pilot imati type rating koji je potreban kompaniji. (tj, koliko sam upucen, ako imam dozvolu za ATR ne mogu da letim Boing/Airbus i obrnuto?)
Tj kolika je verovatnoca da ces kao nov pilot imati type rating koji je potreban kompaniji. (tj, koliko sam upucen, ako imam dozvolu za ATR ne mogu da letim Boing/Airbus i obrnuto?)
Re: Vazduhoplovi
@dragan, nisam znao za medicinski centar mada je nagvestaja za to bilo odavno
Steta, sad cemo svi na VMA, a sjajni ljudi ce da popiju pedalu...
@Floyd, @NexT - varijanta da imas dozvolu prof pilota i IFR, a da te kompanija sponzorise je moguca ali je mogucnost nalazenja takve varijante daleka, tj, izbor je zaista suzen. U tom slucaju je dozvola oko 20-25.000 EUR a type rating se placa pola (ili sve troskove snosi kompanija) uz obavezu ostanka u kompaniji odredjen broj godina. Uglavnom se kaze da je najskuplja karta u avionu, za desno sediste (kopilotsko). Skolovanje kopilota je pretvoreno u biznis.
Uz posedovanje naseg pasosa, prica je skoro nemoguca.
Type rating, ovlastenje za tip je ovlastenje kako i sama rec kaze za jedan tip aviona. Tj. ako imas 737 300-900 u dozvoli, ne mozes leteti Airbus ili ATR ili slicno. Trenutno je na trzistu veca potraznja za Airbusom nego Boeingom, ali niko ne moze da tvrdi da ce investicija bas u taj tip aviona biti isplativa.

@Floyd, @NexT - varijanta da imas dozvolu prof pilota i IFR, a da te kompanija sponzorise je moguca ali je mogucnost nalazenja takve varijante daleka, tj, izbor je zaista suzen. U tom slucaju je dozvola oko 20-25.000 EUR a type rating se placa pola (ili sve troskove snosi kompanija) uz obavezu ostanka u kompaniji odredjen broj godina. Uglavnom se kaze da je najskuplja karta u avionu, za desno sediste (kopilotsko). Skolovanje kopilota je pretvoreno u biznis.
Uz posedovanje naseg pasosa, prica je skoro nemoguca.
Type rating, ovlastenje za tip je ovlastenje kako i sama rec kaze za jedan tip aviona. Tj. ako imas 737 300-900 u dozvoli, ne mozes leteti Airbus ili ATR ili slicno. Trenutno je na trzistu veca potraznja za Airbusom nego Boeingom, ali niko ne moze da tvrdi da ce investicija bas u taj tip aviona biti isplativa.
Re: Vazduhoplovi
dobih kovertu sa uputom sad za pregled sredinom septembra, navodno rade do kraja septembra i katanac. i ja kazem velika steta, ljudi strucni i opremljeni za to sto treba, sa iskustvom, sve na jednom mestu, korektni...
nadam se da sam pogresno cuo...
nadam se da sam pogresno cuo...
Re: Vazduhoplovi
Ovi na VMA ce s' useru od posla
A mi ima da se pogubimo po spratovima.
Vec dugo zele da ih izbace odozgo i svima bi, pretpostavljam, odgovaralo da se vrate u Sonje Marinkovic, preko puta Komande u Zemunu, gde je i nekada bilo - ali ne znam ko stopira i zasto.

A mi ima da se pogubimo po spratovima.
Vec dugo zele da ih izbace odozgo i svima bi, pretpostavljam, odgovaralo da se vrate u Sonje Marinkovic, preko puta Komande u Zemunu, gde je i nekada bilo - ali ne znam ko stopira i zasto.