Kocnice na Golfu IV
Kocnice na Golfu IV
Ukratko, Golf IV 1.9 TDI, pre nekoliko meseci je imao problem sa prednjim kocnicama, tj kao da je plocica cesala disk i cvilelo je. Nista osetno u voznji, ali se culo. Odvezao ujutru auto do majstora, usput je cvilelo to iz tocka. Ostavio auto. Ovaj ga popodne podigao na dizalicu, sve ok. Okrece tocak, ne cvili. Spustili ga, vozili, sve ok.
Pregledao ga je i secam se da mi je ispricao nesto oko senzora ABS-a, jeste, nije, blah, uglavnom nista mu nije radio, cekali smo dal ce ponovo da se desi ali nije. Takodje posledica nema, auto normalno koci i niti je cvileo niti je bilo sta brljavilo nakon toga, OSIM sto sam primetio jednu stvar. Kad vozim auto, parkiram ga, ugasim, odem na 15-20 min, vratim se, stisnem kocnicu a ona tvrdaaaaa kao da nedelju dana nije auto vozen. Uglavnom se desavalo da tako otvrdne kada stoji dugo (da ne lupam, ali nekoliko sati ili cak citav dan), a nikad vec nakon 10-20-30 min.
Ono, udjem u auto, dam kontakt, pritisnem kvacilo i ako je na nizbrdici auto krene polako. Desna noga na kocnicu, a ona tvrda toliko da nema sanse da je pritisnem. Povucem rucnu, nije problem, ali nozna kocnica je tvrda dokle god ne startujem motor (valjda dok ulje ne "procirkulise"). Kada startujem motor, sve je normalno.
Zna li neko zasto tako brzo otvrdne kocnica i moze li to imati veze sa onim cviljenjem od pre vise meseci?
Pregledao ga je i secam se da mi je ispricao nesto oko senzora ABS-a, jeste, nije, blah, uglavnom nista mu nije radio, cekali smo dal ce ponovo da se desi ali nije. Takodje posledica nema, auto normalno koci i niti je cvileo niti je bilo sta brljavilo nakon toga, OSIM sto sam primetio jednu stvar. Kad vozim auto, parkiram ga, ugasim, odem na 15-20 min, vratim se, stisnem kocnicu a ona tvrdaaaaa kao da nedelju dana nije auto vozen. Uglavnom se desavalo da tako otvrdne kada stoji dugo (da ne lupam, ali nekoliko sati ili cak citav dan), a nikad vec nakon 10-20-30 min.
Ono, udjem u auto, dam kontakt, pritisnem kvacilo i ako je na nizbrdici auto krene polako. Desna noga na kocnicu, a ona tvrda toliko da nema sanse da je pritisnem. Povucem rucnu, nije problem, ali nozna kocnica je tvrda dokle god ne startujem motor (valjda dok ulje ne "procirkulise"). Kada startujem motor, sve je normalno.
Zna li neko zasto tako brzo otvrdne kocnica i moze li to imati veze sa onim cviljenjem od pre vise meseci?
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!
Re: Kocnice na Golfu IV
Takvi cviljenje je karakteristično kad zapadne kamečić od rizle između diska i kandže ili češće između diska i lima - štitnika. Cvili, grebe kao ko zna šta. Napred - nazad koji put i kamenčić ispadne ili se istroši i OK. Pojava je najčešća zimi, kad se posipaju putevi rizlom. Može biti i do pločice, eventualno.
Drugi problem "tvrde kočnice" je do serva kočnice, ili je membrana porozna ili je do ventila. Uglavnom, vremenom će skroz otkazati, kad će i u vožnji kočnica postajati sve tvrđa.
Ako sumnjaš da blokira neki točak, probaj da li se greje. Ako je uredu temperatura točka, felne u sredini, treba da bude slična na levom i desnom točku. Ako ne kočiš, treba da bude eventualno mlaka. Ako se temperature značajno razlikuju nešto nije uredu, verovatno vrći (dosta vrući) točak blokira.
Drugi problem "tvrde kočnice" je do serva kočnice, ili je membrana porozna ili je do ventila. Uglavnom, vremenom će skroz otkazati, kad će i u vožnji kočnica postajati sve tvrđa.
Ako sumnjaš da blokira neki točak, probaj da li se greje. Ako je uredu temperatura točka, felne u sredini, treba da bude slična na levom i desnom točku. Ako ne kočiš, treba da bude eventualno mlaka. Ako se temperature značajno razlikuju nešto nije uredu, verovatno vrći (dosta vrući) točak blokira.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Re: Kocnice na Golfu IV
Problem je sto Golfa vozi keva (dakle, bukvalno "vozila baba do pijace"), pa ne mogu da prenesem potpuno utiske osim da namenski uzmem auto pa da ga vozim radi testa kocnica. Koliko treba da ga vozim da bih proverio temperaturu kocnica? Pretpostavljam da je ok 10 km po gradu? I onda stanem, opipam sva 4 tocka i vidim dal' je neki vise zagrejan.
...ili drugacije?
...ili drugacije?
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!
Re: Kocnice na Golfu IV
Nekad je dovoljno i 1 kilometar. Proveri koji put prednje točkove, pa ćeš videti. Točak koji blokira obično ne možeš da dohvatiš u sredini felne, pored zavrtnjeva točka. Zadnje se i ne greju po gradu, ako je sve OK.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Re: Kocnice na Golfu IV

Provericu!
Ima li jos neko neki predlog?
Zbog cega taj pritisak ulja tako brzo "nestane" iz kocnica? Laicki, ali totalno laicki pitam, da nije neko crevo lose, pa nema dobar pritisak?

Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!
Re: Kocnice na Golfu IV
Nije to pritisak ulja, nego nestane "vakum" u servo aparatz. Potpritisak vazduha koji pravi posebna pumpa. Čim upališ motor, pumpa stvori potreban vakum ma membrani serva i imaš kočnicu kako treba. On ti pomaže da kočnica bude meka i efikasna. Takva bi bila tvrda i visoka kad bi lerovao, posle par kočenja. Moraš da navališ svom snagom da bi kočilo.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Re: Kocnice na Golfu IV
OK, ali zasto taj vakuum nestane gotovo cim ugasim auto? Da li je tacno ili samo tripujem da je ranije satima nakon sto ugasim auto bila meka kocnica? 

Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!
Re: Kocnice na Golfu IV
Zato što je membrana u servu postala šuplja ili je u servu neispravan ventil. Godine rade svoje. Znači planiraj zamenu serva u skorije vreme. Stanje će se pogoršavati.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Re: Kocnice na Golfu IV
To što je kočnica otvrdnjavala i ranije, ako se auto ne vozi u toku dana, već je počeo da se javlja taj problem koji sad imaš.
Po meni u normalnim okolnostima kočnica ne otvrdne kad auto stoji ni 10 dana, izuzev ako neko nije nadrukavao kočnicu dok motor nije bio uključen (radio sam često kao klinnac ovo sa nadrukavanjem pa me otac grdio).
Znam da sistem kočenja zastavinog kamiona iz doba SRJ nema veze sa sistemom kočenja vozila koja imaju servo i abs, ali na tim zastavicama kad kočnica stvrdne na pedali nakon dužeg nepokretanja vozila, kažu da stradaju neke dve gumice koje su potrošni materijal. Ispucaju ili kako već nastane problem od starenja gume pa valjda vazduh uđe u sistem.
Možda je i kod tebe tako neki gumeni element podlegao zubu vremena. Što reče Mad "Godine rade svoje".
Po meni u normalnim okolnostima kočnica ne otvrdne kad auto stoji ni 10 dana, izuzev ako neko nije nadrukavao kočnicu dok motor nije bio uključen (radio sam često kao klinnac ovo sa nadrukavanjem pa me otac grdio).
Znam da sistem kočenja zastavinog kamiona iz doba SRJ nema veze sa sistemom kočenja vozila koja imaju servo i abs, ali na tim zastavicama kad kočnica stvrdne na pedali nakon dužeg nepokretanja vozila, kažu da stradaju neke dve gumice koje su potrošni materijal. Ispucaju ili kako već nastane problem od starenja gume pa valjda vazduh uđe u sistem.
Možda je i kod tebe tako neki gumeni element podlegao zubu vremena. Što reče Mad "Godine rade svoje".
- nuk
- Postovi: 7607
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
- Garaža: Renault Espace 2.0dCi
- Lokacija: Ns
- Kontakt:
Re: Kocnice na Golfu IV
Nema sta drugo osim servo pumpe tj. membrana sto kaze MadMax mada me cudi da u tom slucaju nema blagog propadanja papucice kocnice prilikom stiskanja ili zvuka sistanja servo pumpe
- dag81
- Postovi: 7506
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Kocnice na Golfu IV
Tu uglavnom crkne onaj ventil kod servo uredjaja, njega treba proveriti