Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
Velja
Banned
Reactions:
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Japanac C segmenta sa automatikom

Post od Velja »

Velja napisao:
ljubitelj napisao:DSG nije zapravo automatik, to je manuelni menjac i nema planetarni prenos pa njega treba da izbacimo iz price
Ja kapiram da se reč ,,automatik'' odnosi na menjač koji sam menja/odredjuje stepen prenosa, pa stoga mislim da je ovo ipak automatik tj. automatski menjač , nebitno kakav mu je princip rada :think:
ljubitelj napisao: @velja, DSG nema konverter momenta, nema planetarni prenos, nema kontinualni prenos i ne moze se ni po cemu porediti sa automatikom.

To je klasican manuelni menjac koji samo ima automatsko kvacilo, i to 2 komada.
Za razliku od automatika ima vremensku rupu u prenosu momenta motora tokom promene brzine.

Taj Porseov patent iz 80tih godina je sasvim drugacije konstrukcije i nacina rada u odnosu na automatik menjace pa su mu dali i novo ime.
:kezo: :uf:
Ako moze sam da menja prenos, onda je automatik. Zasto filizofiras po svaku cenu i pises nebitne stvari? Koncentrisi se na pojam ,,automatik'' , tj znacenje te reci :D
ftj
Reactions:
Postovi: 13922
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Japanac C segmenta sa automatikom

Post od ftj »

DSG se stvarno vodi kao manuelni sa mogućnošću automatskog prebacivanja brzina.
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Japanac C segmenta sa automatikom

Post od Floyd »

Gde se to vodi posto i u njihovom katalogu pise "7-Gang-Automat DSG".
ftj
Reactions:
Postovi: 13922
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Japanac C segmenta sa automatikom

Post od ftj »

Korisnikov avatar
starac vujadin
Reactions:
Postovi: 11444
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Japanac C segmenta sa automatikom

Post od starac vujadin »

Po svojoj konstrukciji je to manuelni menjač jer ima kvačilo. Automatik ima konverter. Nema veze da li radi sam ili ne.
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Japanac C segmenta sa automatikom

Post od Floyd »

Ma ok to kad malo dublje udjemo u tehnicku diskusiju ali za laika je to automatik pa se tako i prodaje...kao CVT.
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Laki021 »

Xepoj87 napisao:
ljubitelj napisao: Tojotini (Aisin) klasicni automatici su poznati kao pouzdani, efikasni, brzi, odlicni, medju najboljima u svetu automatika, barem oni modeli menjaca koji su isli za trziste SAD i Evrope. I evropske fabrike su koristile tojotine menjace decenijama unazad.

Ja bih predlozio neku Tojotu automatik da pogleda i provoza.
Ma daj,jesi ti vozio Toyotin automatik kada tako pricas? Ne znam o kojoj brzini ti pricas? I gde su to poznati medju najboljima?

Sent from my HTC One using Tapatalk 4

Pa decenijama unazad..., i da je istina, koga briga za to.

Ljubitelj zaostaje sa poznavanjem auto industrije jedno 30god te odatle potice vecina problema i dezinformacija.

Generalno ja sam protiv automatika u bilo cemu sem u premium markama (koje stavljaju ZF ili svoje dobre menjace), jedini izuzetak moze biti VAG grupacija kod koje i kod pristupacnijih marki mozete naci dobre automatike.
Korisnikov avatar
zdushan
Reactions:
Postovi: 2088
Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od zdushan »

Ovo je forum "tehnicke prirode" zar ne? Gde laik moze da sazna nesto novo, da nauci... Umesto toga, ovde laici posipaju paljbu po onima koji nesto znaju i pokusavaju da objasne... ebes ga...
Korisnikov avatar
starac vujadin
Reactions:
Postovi: 11444
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od starac vujadin »

Ovaj put @ljubitelj je sasvim lepo i jasno objasnio razliku među menjačima.
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Laki021 »

Jos da ga je to neko i pitao...
To je vecini jasno, samo opet zavija i skrece sa teme objasnjavajuci ocigledne stvari.


I jos nesto, stoti put pogresno se objasnjava jer neki iz nepoznatog razloga samo menjac sa konvertorom priznaju za automatik
.
Menjac je automatik ako sam menja brzine, tacka. Zato se i zove automatik jer se brzine menjaju automatski bez ucesca vozaca. E onda postoji vise vrsta automatika, sa konvertorom, cvt, robotizovani... sve su to automatici i tako se i prodaju.

Isto kao sto rucni tj manuelni menjac znaci da se brzine menjaju rukom. Nisu ti nazivi bas tako slucajno nerezonski pali sa neba.
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28237
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Japanac C segmenta sa automatikom

Post od Xepoj87 »

Ma daj ljubitelj,ti onda ne znas da menjas brzine na manuelnom.
Bas me zanima koje si ti vozio njihove menjace,ali moj 5ostepeni aisin menjac iz 2008. godine dosta sporije i reaguje,i menja brzine od mene. Ocigledno imamo razlicit pojam trenutnog. To sto je dsg automatizovani manuelni menjac,ne znaci dabnije automatik,vec samo da ima drugaciji nacin rada od standardnih automatika.
Ja iskreno ne mogu da verujem da citam nesto takvo od strane coveka koji navodno zna dosta o automobilima. Usao si u filozofiju menjaca,sto nije tema.
Te price retko piju vodu i danas sa najboljim i najbrzim menjacima,a ne sa ovim koji ja imam,sa 5 brzina koji je izasao 2007. ili 2008-e ,ili ti,ako pricas o onom tvom volvo karavanu,koji je jedno 5 generacija menjaca iza sadasnjeg aisinog,koji ni po cemu nije najbolji...
Ako ne pricas o tom automobilu,vec nekom drugom,novom koji imas,onda samo ove price za generacije ne stoje,ali prica za sporost aisinog menjaca ostaje,jer verujem da je moj poslednji,ili pretposlednje generacije, ukoliko su izbacili neki nov u poslednje 3 godine,a ja ti kazem da je spor u odzivu i spor u menjanju brzine.


Sent from my HTC One using Tapatalk 4
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od NexT »

Hm, ajd ja malo kao veliki protivnik automatika...

Dakle poredim 2 relativno slicna auta, E klasu sa manuelnim 6 brzina i 150 konja i E sa automatikom 5 brzina, 170 konja.

Ja biram manuelni. Osim u kreni/stani. Sve ostalo, dajem prednost manuelnom.
Automatik je zapravo vrlo ok, lepo i tecno radi, ne cima, cak i sve vise menja brzine kad ja to hocu, ali i dalje nije to to.
Na otvorenom je potpuno svj sta se vozi, cak i sto se potrosnje tice na auto-putu, rekao bih da se gadjaju u 100 obrtaja, izuzetno je duga peta, pa restilizovani ume cak i manje da trosi u odredjenim rezimima.

Ono sto me nervira je mala neodlucnost u promeni, na relativno niskim brzinama (30-60kmh), kao i sto ume da prebaci u manju brzinu u sred skretanja u bocnu ulicu. Verujem da tu ima i toga sto se ja nisam skroz navikao na njega, a ni on na mene, ali to me prilicno nervira, a istu stvar sam primetio i na BMW 8-o brzincu, pa je moguce da je i do mene.

A, da, sa automatikom sam nekako uvek prvi na semaforu, pa se mozda i to odrazava na potrosnju. Razlika u gradu ide do litar i po (prosecna brzina oko 20kmh), do iste potrosnje na otvorenom (kombinacija magistrala/autoput, malo iznad ogranicenja)

Manuelni mod je verovatno stavljen reda radi, posto i dalje menja kad on odluci, a ne kad ja promenim brzinu (i dalje ima zadrsku)

sve ovo se odnosi na Mercedesov menjac sa 5 brzina, dakle staru konstrukciju koja nema mnogo veze sa 7G tronic i slicnim.
Korisnikov avatar
sebekkg
Reactions:
Postovi: 10887
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od sebekkg »

ja jedino od automatika sam vozio onaj na santa fe-u i meni je za grad ono ubica, koliko olaksava voznju, ali za magistralu mi je bolja kombinacija manuelni i tempomat po potrebi.

Takodje imam primedbu da je previse torma ta promena brzina. Mnogo se zalece u obrtaje ne bi li promenio.
Slika
Korisnikov avatar
Milos
Reactions:
Postovi: 9057
Pridružio se: 04 Feb 2012, 23:30
Garaža: tedeijevi geteijevi

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Milos »

Ako moram da biram izmedju manuelnog i automatika sa konverterom - manuelni
Ako moram da biram izmedju manuelnog i DSG - DSG.

Ja sam jedan od onih koji je smatrao da je automatik za zene , ali sad sam uzeo auto sa DSG i promenio misljenje , jer mi je voznja po gradu postala mnogo manje naporna , jer cesto uletim u kreni stani saobracaj po centru.A i imam one fensi flat paddles :)
Bob Akin : You can't make a racehorse out of a pig . But if you work hard enough at it you can make a mighty fast pig .
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28237
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Xepoj87 »

@zdushan
Znaci,ti se slazes sa ljubiteljem,da je aisin menjac brz i menja brzine trenutno,i da njegov menjac star 25,30 godina,manje,vise, menja brzine istog trenutka kako mu on da gas?
To ko je laik,a ko inzenjer,nema puno veze,kada se govori o stvarima koje nisu tehnicke,vec korisnicke prirode.
Ja sam recimo neko ko bas voli da upija informacije od ljudi koji znaju vise od mene,ali ljubitelju ovo nije prvi put da svoju informisanost iskoristi da bi progurao neke stvari koje nisu tacne.

Sent from my HTC One using Tapatalk 4
Poslednja izmena od Xepoj87 u 03 Okt 2013, 04:24, izmenjeno 2 puta ukupno.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Odgovori