Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5220
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od cozmo »

@ljubitelj

Nisi ni svestan kolko gresis.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Vazduhoplovi

Post od BAJKER »

ljubitelj napisao:
NIS je odlican primer temeljnog zaokreta od notornog gubitasa u profitabilnu firmu koja ima perspektivu opstanka.
Etihad treba to isto da stvori od ostataka propalog JATa.
Ajd da ne off-ujem omiljenu mi temu ali da li uopste znas koliko Gasprom placa rudnu rentu Srbiji, najmanju od svih drzava gde je gasprom usao i kupovao naftna drzavna preduzeca. A da li znas koliko su to gubici za nasu drzavu? Najgori ugovor o prodaji necega sto je vredelo je tadasnja vlast sklopila sa nekom firmom, ruku na srce jeste da su ovi ulozili da je modernizuju. Nije ni cudo sto su od gubitasa za jednu godinu ili dve vec postali profitabilni, em su je jeftino kupili em placaju jeftino rudnu rentu i prava na exploataciju sa naftnih polja u Vojvodini. Zalosno je u svakom slucaju a ispali smo supci jer je bivsi NiS bila drzavna krava koju su svi muzli kad je kome i koliko trebalo.
Slika
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4940
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork »

kvcali napisao:u pratnji dezurne pare :klanjamse:
Što je sigurno - sigurno. :mrgreen:
(kad su u pitanju Arapi i avioni)
Ђенерал Јанковић
Korisnikov avatar
maxer
Reactions:
Postovi: 6672
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
Lokacija: Zaječar

Re: Vazduhoplovi

Post od maxer »

Što, da nam se ne zakucaju u Beograđanku :kezo: ... pa nije ona W.C. a ni mi nismo Ameri :D
Korisnikov avatar
methane.master
Reactions:
Postovi: 21561
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Vazduhoplovi

Post od methane.master »

Pa moraju da vežbaju negde. :kezo:

Sorry za off. ;)
Širim haos!
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od ljubitelj »

Off topic
BAJKER napisao:
ljubitelj napisao:
Off topic
NIS je odlican primer temeljnog zaokreta od notornog gubitasa u profitabilnu firmu koja ima perspektivu opstanka.
Etihad treba to isto da stvori od ostataka propalog JATa.
Off topic

Ajd da ne off-ujem omiljenu mi temu ali da li uopste znas koliko Gasprom placa rudnu rentu Srbiji,

jeste da su ovi ulozili da je modernizuju. Nije ni cudo sto su od gubitasa za jednu godinu ili dve vec postali profitabilni, em su je jeftino kupili em placaju jeftino rudnu rentu i prava na exploataciju sa naftnih polja u Vojvodini. Zalosno je u svakom slucaju a ispali smo supci jer je bivsi NiS bila drzavna krava koju su svi muzli kad je kome i koliko trebalo.
Off topic



NIS je gotovo idealan primer prelaska iz stanja socijalistickog u kapitalsiticko upravljanje. Shvatam tvoju poentu ali se ne slazem da nije cudo to sto se uspelo sa NISom ovde gde je tako jak socijalisticki sklop razmisljanja.

Poznato mi je to sto navodis a ponesto i jos malo sire. Gazprom placa isto onoliko koliko je placao NIS, bas nista nije promenjeno oko rudne rente.
Drzava nema nikakav dobitak niti gubitak, na egalu je pre i posle ulaska Gazproma po tom pitanju ali je drzava u velikom dobitku sto su prestale subvencije u milijardama godisnje za ocuvanje dinasaurusa, tada bez ikakve konkurentnosti i perspektive. Gazprom je poceo da stvara novu vrednost i da placa poreze, postalo je normalno da biznis poslovanja sa naftom donosi profit i da se daje (proporcionalno) u budzet umesto uzima, postalo je normalno da se iz profita isplacuju dividende, postalo je normalno isto ono sto je normalno u ostatku sveta.

Pre Gazproma sve to je bilo nenormalno postavljeno sa nevidjenim neuspehom poslovanja za jednu naftnu kompaniju.

Postali su profitabilni ne zbog navedenog, jer je i NIS pre toga isto imao jeftinu rudnui rentu i isto imao naftna polja ne samo u Vojvodini nego i juznije vec pre svega sto je reorganizovao poslovanje i napravio preduzece umesto socijalistickog kombinata.
Gazprom je otpustio oko 1700 nepotrebnih zaposlenih koji su dolazili po platu, raskinuo desetine fiktivnih sponzorskih ugovora za besmislene stvari kao sto je na primer onaj o sponzorisanju privatnog hobija putovanja jedrilicom po nekakvim takmicenjima koja veze nemaju sa biznisom NISa, i jos mnogo toga.

Poenta Gazpromovog efekta na poslovanje NISa nije u drzavnim nametima nego iu uvidjenju korporativnog upravljanja i fokusiranju na biznis. Dakle Gazprom ulaze u maloprodaju kroz benz. stanice, ulaze u rafinerije, ulazu u magacine, ulaze u skolovanje ljudi ulaze u kvalitet i ulaze u sirenje biznisa po regionu a ne ulaze u fudbalere, skijase, jedrilicare, ne bavi se socijalnom pomoci itd.
Bivsi NIS je bio veliki kamen o vratu drzave koji je unistavao ostatak zdrave privrede koja je umesto ulaganja u razvoj morala da placa gubitasa i to sve jos dok je NIS imao apsolutni monopol.

Imati monopol, placati mizernu rudnu rentu, ne placati porez drzavi i biti u enormnim gubicima je nesto sto se tesko vidja u svetu biznisa, tek dolazak Gazproma je potpuno ogolio svu trulez poslovanja bivseg NISa.

Ekolosko stanje pre i posle Gazproma najbolje znaju Pancevci, da se i to ne zaboravi.

Vrlo slicna prica je i sa EPSom koji ima dugove u milijardama a isto placa mizernu rudnu rentu dok prodaje el. energiju po paprenim cenama u odnosu na konkurenciju. I pored svega EPS nije konkurentan, kvalitet proizvoda je van standarda (losiji naravno), ulaganje u razvoj biznisa nikakvo, sponzorise fudbalere (Partizan bese jedno vreme a ima i svoje zaposlene u radnom odnosu fudbalere), itd.


Moje misljenje je da se generalno previse veruje populistickim pricama medija koje se bave kratkorocnim uskogrudim gledanjem kroz obojene naocari (od drveta ne vide sumu, tj dugorocne i sveobuhvatne efekte necega).
Prodaja NISa je po mom misljenju jedna od najboljih stvari koja se dogodila ovoj zemlji i otklonila uzroke koji su decenijama izazivali potrese u drzavi.
Da li znas da je jos pocetkom 80tih bilo stanje pumpi bez benzina a da se isti svercovao i kupovao u kantama, postojali bonovi i bilo zabranjeno voziti privatan auto svaki dan ?
Autobusi nisu mogli redovno da funkcionisu, kamionski saobracaj redukovan.
To je bilo u zlatno doba NISa.
ftj
Reactions:
Postovi: 13983
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od ftj »

Zarad istine treba reci da je nis pre prodaje 7 godina za redom knjizio u proseku 100m evra dobitka godisnje tako da i nije bas tacno da smo placali subvencije. Naravno to nije zasluga sposobnih menadzera vec monopolskog polozaja, isto je i sa telekomom. Tako da jeste istina da je nis poklonjen.
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4644
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Potpuno isti scenario kao sa Jat Airways.

Sve sto su trazili prethodni direktori (ma kakvi oni bili) - drzava nije dala. I ako je u pitanju drzavno preduzece.

Vec sam svima dosadio, pa necu sve nabrajati. Pomenucu samo ono sto je dato Etihadu, a sto je trazio Jat, i sto nije mogao da dobije!


Jat je trazio garancije drzave za nove avione, vec je bila dogovorena opcija za Airbus sa CFM motorima. Tada nije moglo, sada moze. Podsecam da novac za najam novih aviona daje drzava a ne Etihad.

Jat je trazio svoj deo stajanke ispred hangara i barem mali hangar privredne avijacije, kada mu je oduzet veliki. Ni govora! Etihadu/Air Serbia je dato.

Aerodrom Beograd se spremao da preuzme zgradu Letacke Delatnosti (s desne strane od tornja) pa je pocela selidba kancelarija sa drugog sprata u podrum. Sada je vise niko ne dira.

Jat je trazio stari Teminal 1. Nije dobio. Etihad dobija na jen dva tri.

Svaki direktor Jat je trazio da se Jat ne obracunavaju vise cene za kerozin nego sto ostali placaju. Ni da cuje (licno sam sedeo u kancelariji direktora Letacke Delatnosti kada je pitao nekog "odozgo"sta da se radi sa dugom za gorivo i kada je dobio naredjenje da ne placa). Etihad ce placati cene kao i svi ostali (da neko mozda ne misli da ce avionima da tankuju gorivo iz UAE?).

I td, i td...

Gde je logika da drzava unistava svoje cedo? Pa u "drp sistemu". Svako novi je iznosio koliko je mogao, jer nije njegova dedovina.

Gde je logika da sada sve moze? Pa niko ni ne zna koliko smo skinuli gace jer se ugovor krije... Ako je istina da pored slotova za London, Frankfurt, Pariz i Rim, postoje i "spavajuci slotovi" za nekoliko gradova u USA, to je vec strahota od para...

@ljubitelj moze biti u pravu, jedan sasvim korektan ugovor gledano iz ugla onog ko marise lovu budalama iz Srbije. Nisu oni ovde sto nas vole i sto je Prva Dama odjednom frend sa Arapinom, vec zbog toga sto imaju korist.

http://www.danas.rs/danasrs/ekonomija/a ... _id=269360

http://www.srpskadijaspora.info/vest.asp?id=17994

http://www.danas.rs/danasrs/dijalog/er_ ... _id=269381

http://www.vesti-online.com/Vesti/Srbij ... ez-linija-


PS Probajte da rezervisete let za Istanbul 26. 10, a zatim 27. 10 kada bi Er Srbija trebalo da smeni Jat. Nema vise sletanja na glavni aerodrom Ataturk. Dovidjorno! Mrs na Sabihu 40km od centra, a odatle...... konekcija za dalje letove nema.....
Korisnikov avatar
kvcali
Reactions:
Postovi: 3007
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: Vazduhoplovi

Post od kvcali »

koji ces k...c u tursku , bitno je zapadna evropa da se zadrzi i otvore konekcije za prekookeanske letove na etihadovim linijama, kako nas tako i iz okruzenja
Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od NexT »

Si ti lud?

A preko cega ces da hvatas konekcije za istok? preko Sofije?
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4644
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

@kvcali, ja sam mislio da se i ti slazes da se "na istoku sunce radja" :D

Nekako nas covek mora da dodje do Singapura, Australije, ili Afrike recimo. Da neces mozda do Abidzana Erfransom preko Pariza, ili do Lagosa ili Johanesburga Britisem preko Londona? :mrgreen: vidi se da nisi putovao...


Ako @ljubitelja mrzi da otvara linkove, evo mala pomoc prijatelja:


Ekonomija je oblast gde su mogućnosti obmane u osnovi veoma male i u suštini svode se na prevare i pljačke, ali Vlada Srbije, ako je suditi prema izjavama i onome šta se stvarno radi, veruje da se i ekonomijom može obmanjivati. Nije samo reč o klasičnim lažima sa zvaničnih mesta nego i o činjenici da je većina poslova ustvari tajna, da je najveći deo onoga šta se planira i radi zabranjeno za javnost. Nikada više medija, a nikada se nije manje znalo šta radi vlast, mada je u Srbiji realnu ekonomiju i industriju odavno zamenila industrija vesti. Ono što se nudi kao ekonomski oporavak je na nivou izdaje same Srbije jer je u suštini reč o produbljivanju modela koji je minulih godina uništio državu i njenu privredu.

Najomiljeniji instrument obmana su takozvane strane investicije, a među njima su glavni hit one koje navodno dolaze iz Abu Dabija. Taj deo obmana je i najzanimljiviji. Da ne ulazimo u to kako se to najednom stvori arapski šeik, kako se tvrdi, „veliki prijatelj Srbije“ i prvog potpredsednika Vlade i na koji način bi on to mogao da spasi Srbiju nego da pogledamo ono šta se stvarno događa. Na primer, sudbina avioprevoznika Jat ervejza i njegovo strateško partnerstvo sa šeikovom kompanijom Etihad, kojim se stvara kompanija pod imenom Er Srbija. To je, tvrdi se, simbol šeikovog prijateljstva i poslovne sposobnosti aktuelne vlade u Beogradu.

Da li je to baš tako? Prvo pitanje je zašto se skoro 70 odsto ugovora sa Etihadom skriva od javnosti i na neki način je tajna. Šta tu ima da se krije ako je sve to tako dobro? Posebno je zanimljiv javnosti nepoznati deo ugovora, koji dozvoljava Etihadu da izađe iz zajedničke kompanije, i to bez ikakvih posledica, što bi u prevodu moglo da znači da bi Srbija u jednom času mogla da ostane bez nacionalnog avioprevoznika, kao što se to desilo Bugarskoj, na primer. Drugo, zašto se ne kaže da Etihad praktično dobija kompaniju jer, iako manjinski vlasnik, on upravlja Er Srbijom, i najmanje milionom i četiri stotine hiljada putnika a da nije uložio ni jednog evra. Za Er Srbiju se, ustvari, podiže kredit od 200 miliona evra od Abu Dabija, čiji je na kraju garant Vlada Srbije, koja je većinski vlasnik. Znači, Etihad nema investiciju.

ODLAZAK JATA U ABU DABI Zašto se od javnosti krije da se direkcija Er Srbije nalazi u Abu Dabiju, a ne u Beogradu. U Abu Dabiju, a ne Beogradu, sede dva prva čoveka te nove kompanije – Dane Kandić, kao generalni menadžer, zna srpski, i njegova desna ruka, Stevan Šipka, ne zna srpski. Samo imenovanje tih šefova, stranaca srpskog porekla, takođe je deo manipulacije javnošću. Zatim, zašto se ne kaže da je u Abu Dabi iz Beograda prebačena i služba finansija, naplate prihoda, a u taj grad je izmeštena i služba reda letenja. Drugim rečima, sedište Er Srbije je u Abu Dabiju, a u Beogradu su samo servisne službe.

Ključni delovi su prebačeni u Abu Dabi. Posebno je važna služba reda letenja jer Er Srbija će, kako izgleda, imati ulogu servisera interesa Etihada, a ne građana Srbije, pa bi se moglo desiti da mnoge linije budu strukturno smanjene, a samim tim i gubitak dosadašnjih putnika kada je reč o Srbiji i Beogradu. Aranžman sa Etihadom za sada Srbiju košta skoro 400 miliona evra, nepunih 200 miliona preuzetih obaveza od Jat ervejza i 200 miliona kredita za novu kompaniju. Etihad nije uložio ništa. Da li je to posao koji može da bude ekonomska perspektiva Srbije i zašto se sve to krije od javnosti, od onih koji sve to plaćaju?

Slično je i sa drugim „projektima“ sa šeikom. Na sva zvona se oglašava kako stiže prvih 100 miliona evra kredita iz Abu Dabija za navodnjavanje. To je u stvari deo kredita od 400 miliona evra koji bi trebalo da bude uložen za navodnjavanje poljoprivrednog zemljišta, i to onoga koji bi u Srbiji šeikove kompanije trebalo da kupe ili samo preuzmu. Znači, Srbija diže kredit od šeika da bi mu pripremila zemljište koje će on kasnije da poseduje. Neverovatno. Ali niko ne govori šta je sa 360 miliona dolara kredita Svetske banke za navodnjavanje, koji već sedam godina stoji neiskorišćen na posebnom računu. Kako to da Srbija sedam godina nije uspela da pokrene bilo koji projekat navodnjavanja, a sada će uspeti. A da ne govorimo o čestim potpisivanjima pisama o namerama, a ne direktnim projektima sa kompanijama iz Abu Dabija.

Tačno je da je Abu Dabi, kao najbogatiji emirat Ujedinjenih Arapaskih Emirata, veliki investitor u svetu, ali on investira u zemlje koje onda kupuju naftu i gas iz Abu Dabija, finansira ustvari sopstvenu privredu, a ne zemlje koje su korisnici tih investicija. Srbija, kao što to pokazuje Etihad, nije izuzetak.


@ljubitelj, mogao bih se kladiti da u koliko ne pregledate internet, ne znate kako je u jednom "fer preuzimanju" zavrsila nacionalna aviokompanija naseg suseda - Bugarske, i koliko je to slicno ovome sta se sada desava. Od euforije Bugara sto ce posrnuli Balkan preuzeti strana firma do kuknjave posle gasenja firme i dolaska stranih avioprevozica (sa svojim cenama) na tlo Bugarske.
Korisnikov avatar
kvcali
Reactions:
Postovi: 3007
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: Vazduhoplovi

Post od kvcali »

a jel se u australiju i daleki istok ne moze preko dubaia i abudabia ?

bas nas narod ima potrebe da leti u abidzan, evo red se napravio cekajuci karte
Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Vazduhoplovi

Post od Floyd »

Moze i mislim da to njima i odgovara.

Evo i destinacija na kojim Etihad leti iz Abu Dabija:

Addis Ababa (begins 27 October 2013), Ahmedabad, Almaty, Amman-Queen Alia, Amsterdam, Astana, Athens, Baghdad, Bahrain, Bangalore, Bangkok-Suvarnabhumi, Basra, Beijing-Capital, Beirut, Belgrade, Brisbane, Brussels, Cairo, Casablanca, Chengdu, Chennai, Chicago-O'Hare, Chittagong, Colombo, Dammam, Delhi, Dhaka, Doha, Dublin, Düsseldorf, Erbil, Frankfurt, Geneva, Ho Chi Minh City, Hyderabad, Islamabad, Istanbul-Atatürk, Jakarta-Soekarno-Hatta, Jeddah, Johannesburg, Karachi, Kathmandu, Khartoum, Kochi, Kozhikode, Kuala Lumpur, Kuwait, Lagos, Lahore, Larnaca, London-Heathrow, Los Angeles (begins 1 June 2014), Mahé, Malé, Manchester, Manila, Melbourne, Milan-Malpensa, Minsk-National, Moscow-Domodedovo, Mumbai, Munich, Muscat, Nagoya-Centrair, Nairobi-Jomo Kenyatta, New York-JFK, Paris-Charles de Gaulle, Perth(begins February 2014), Peshawar, Riyadh, Sana'a, São Paulo-Guarulhos, Seoul-Incheon, Shanghai-Pudong, Singapore, Sydney, Tehran-Imam Khomeini, Thiruvananthapuram, Tokyo-Narita, Toronto-Pearson, Tripoli, Washington-Dulles
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4644
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

@kvcali, ajde nemoj da si bukvalista, mogao sam uzeti bilo koju zemlju Afrike. I to, ako ti ne ides u Afriku, ne znaci da nema ljudi koji idu. Takodje, Afrika se mora tretirati najozbiljnije kao buduce podrucije ekonomskog buma, zbog selidbe kapitala u podrucije jeftinije radne snage, sto Kina prestaje da bude.

A bas me cudi da se ti toliko okreces Zapadu ....."bitno je zapadna evropa da se zadrzi i otvore konekcije za prekookeanske letove na etihadovim linijama, kako nas tako i iz okruzenja". BTW, vidim da i tebe mrzi da citas...

Inace, i ako su im cene karata od Beograda do Istanbula svemirske, Turkish nudi najbolje connecting flights upravo ka Jugu i Istoku, tako da su im avioni iz Beograda puni. Kada krene Etihad tj. Air Serbia (Boze, kako odvratano, nemastovito zapadno ime :mrgreen: ), ljudi ce biti u prilici da provere sta im je isplatljivije.
Korisnikov avatar
kvcali
Reactions:
Postovi: 3007
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: Vazduhoplovi

Post od kvcali »

mislim da turkish ne moze da ugrozi etihad nikad, to sam hteo da kazem, cak i ako ima nesto povoljnije boze moj, mozda je moguce i neke reciprocne mere primeniti, bar oni nisu u eu, njih mozes da karas, a kad pominjem zapad, pominjem ga u smislu da je dijaspora tamo i novac koji treba da se muze, afrika sad bar to nije
Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum
Odgovori