Putevi u Srbiji
Re: Putevi u Srbiji
Ibarska magistrala bi opušteno mogla da promeni ime u ibarska ulica, pošto ono nije magistrala. Ovo kažem iz razloga što postoji ogroman broj objekara pored iste, restorana, plastikara, str-a, sale za svadbe, supermarketa, kineskih robnih kući, benzinskih pumpi, prodaja cisterni za vodu, privatnih kuća....
Problem je što svi ovi objekti imaju svoje korisnike koji se uključuju/isključuju na magistralu i koče saobraćaj. A o bezbednosti da nepričamo.
Danas mi je poswban utisal ostavila sala za venčavanje negde blizu lazarevca kod koje je bilo parkirano stotine vozila na sve strane, pa i pored samog kolovoza. Tu se saobraćaj usporava na nekih 30km/h.
Uostalom obratite pažnju, saobraćaj najbrže ide tamo gde nema objelata pored puta.
Što se ponašanja učesnika u sabraćaju na ibarskoj tiče, mislim da se velika većina ponaša "normalno" u saobraćaju, ali da je ibarska takav put da ne oprašta greške.
Može čovek da bude uzoran vozač i sve to, ali ako pažnja popusti na sekund ode u suprotnu traku pa šta ti bog da. Mislim da jw bilo dosta takvih sudara u poslednje vreme.
Послато са GT-N7100 користећи Тапаталк 4
Problem je što svi ovi objekti imaju svoje korisnike koji se uključuju/isključuju na magistralu i koče saobraćaj. A o bezbednosti da nepričamo.
Danas mi je poswban utisal ostavila sala za venčavanje negde blizu lazarevca kod koje je bilo parkirano stotine vozila na sve strane, pa i pored samog kolovoza. Tu se saobraćaj usporava na nekih 30km/h.
Uostalom obratite pažnju, saobraćaj najbrže ide tamo gde nema objelata pored puta.
Što se ponašanja učesnika u sabraćaju na ibarskoj tiče, mislim da se velika većina ponaša "normalno" u saobraćaju, ali da je ibarska takav put da ne oprašta greške.
Može čovek da bude uzoran vozač i sve to, ali ako pažnja popusti na sekund ode u suprotnu traku pa šta ti bog da. Mislim da jw bilo dosta takvih sudara u poslednje vreme.
Послато са GT-N7100 користећи Тапаталк 4
žena može biti sa sela a auto mora iz nemačke
Re: Putevi u Srbiji
Ibarska je specifična po tome što ima i pešačkih prelaza bez semafora.
Re: Putevi u Srbiji
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=761979
Država brine o lokalnim putevima
Beograd -- Država će od lokalnih samouprava preuzeti održavanje oko 6.000 kilometara puteva, saznaje RTS.
U Ministarstvu saobraćaja kažu da će poštovati tendere koje su opštine već sklopile sa putarskim preduzećima.
Pre godinu i po dana, država je u nadležnost lokalnih samouprava prenela nešto više od šest hiljada kilometara puteva.
Međutim, čim je pao sneg, ispostavilo se da opštine i gradovi nemaju dovoljno sredstava da ih očiste.
Ove godine, nemali broj njih kasni sa raspisivanjem tendera za izbor preduzeća koja će čistiti puteve.
Ipak, država je rešila da se bolje organizuje - ove godine, kako RTS saznaje, brinuće i o putevima koje je poverila opštinama i gradovima.
Zbog snega u decembru prošle godine Srbija je bila pod opsadom. Ko je trebalo da ga čisti, zamenjeno je pitanjem - ko će to da plati.
Država je, izgleda, izvukla pouku. Kako je najavljeno, više od 6.000 kilometara puteva koji se nalaze u nadležnosti lokalnih samouprava biće vraćeno u nadležnost države, odnosno održavaće ih "Putevi Srbije".
"U toku je priprema po hitnom postupku, izmena odgovarajuće uredbe, a Ministartvo finansija je preuzelo obavezu da obezbedi dodatna sredstva posebno za zimsko održavanje, obzirom da nakon 15. novembra ulazimo u režim zimskog održavanja. Izmena uredbe je u toku i ja očekujem da ceo proces bude završen u narednih desetak dana", kaže ministar za regionalni razvoj i lokalnu samoupravu Igor Mirović.
U Vojvodini su, međutim, i putevi na ledu - ne zna se ko će ih održavati pošto 1.500 kilometara puteva drugog reda nije u nadležnosti republike, već je pre četiri godine povereno Pokrajini.
Novi ministar saobraćaja Aleksandar Antić ne krije nezadovoljstvo jer, kaže, pokrajina još nije počela da ih održava.
"Moram da kažem da su ti putevi u zimskom period čišćeni proteklih godina to je organizovano od preduzeća Putevi Srbije i da je to bilo pomalo u nekoj sivoj zoni, ali Putevi su obavestili Vojvodinu da su u obavezi da puteve preuzmu na održavanje", kaže Antić.
Kako će novac za te namene biti raspoređen, ne preciziraju ni u jednom ministarstvu. To je, međutim, bilo ključno pitanje koje je do sada mučilo lokalne samouprave. Na početku godine za to su im dodeljene tri milijarde dinara. "Putevima Srbije" 900 miliona.
Rebalansom, "Putevi" su ostali pri istoj sumi, dok je lokalnim samoupravama priliv upola smanjen. Uz to, ukidanjem parafiskalnih nameta, prihodi od taksi u opštinama smanjeni su na trećinu.
"Ako imate trećinu para za održavanje lokalnih puteva i polovinu para za održavanje preuzetih državnih puteva naravno da nećete imti dovoljno para za održavanje", navodi Saša Paunović iz Stalne konferencije gradova i opština.
Ministar za regionalni razvoj i lokalnu samoupravu Igor Mirović kaže da u zavisnosti od raspoloživih sredstava treba da dodamo odgovarajuća sredstva, a pitanje akcize i taksi to će se rešiti izmenama drugih propisa budžetom od naredne godine.
U Ministarstvu saobraćaja kažu da će poštovati tendere koje su opštine već sklopile sa putarskim preduzećima. Ipak, i tu postoji problem - od oko 25 putarskih preduzeća u Srbiji, bez problema posluje tek svako četvrto.
-----------------
Biće cirkus opet izgleda. A para nema nigde.
Država brine o lokalnim putevima
Beograd -- Država će od lokalnih samouprava preuzeti održavanje oko 6.000 kilometara puteva, saznaje RTS.
U Ministarstvu saobraćaja kažu da će poštovati tendere koje su opštine već sklopile sa putarskim preduzećima.
Pre godinu i po dana, država je u nadležnost lokalnih samouprava prenela nešto više od šest hiljada kilometara puteva.
Međutim, čim je pao sneg, ispostavilo se da opštine i gradovi nemaju dovoljno sredstava da ih očiste.
Ove godine, nemali broj njih kasni sa raspisivanjem tendera za izbor preduzeća koja će čistiti puteve.
Ipak, država je rešila da se bolje organizuje - ove godine, kako RTS saznaje, brinuće i o putevima koje je poverila opštinama i gradovima.
Zbog snega u decembru prošle godine Srbija je bila pod opsadom. Ko je trebalo da ga čisti, zamenjeno je pitanjem - ko će to da plati.
Država je, izgleda, izvukla pouku. Kako je najavljeno, više od 6.000 kilometara puteva koji se nalaze u nadležnosti lokalnih samouprava biće vraćeno u nadležnost države, odnosno održavaće ih "Putevi Srbije".
"U toku je priprema po hitnom postupku, izmena odgovarajuće uredbe, a Ministartvo finansija je preuzelo obavezu da obezbedi dodatna sredstva posebno za zimsko održavanje, obzirom da nakon 15. novembra ulazimo u režim zimskog održavanja. Izmena uredbe je u toku i ja očekujem da ceo proces bude završen u narednih desetak dana", kaže ministar za regionalni razvoj i lokalnu samoupravu Igor Mirović.
U Vojvodini su, međutim, i putevi na ledu - ne zna se ko će ih održavati pošto 1.500 kilometara puteva drugog reda nije u nadležnosti republike, već je pre četiri godine povereno Pokrajini.
Novi ministar saobraćaja Aleksandar Antić ne krije nezadovoljstvo jer, kaže, pokrajina još nije počela da ih održava.
"Moram da kažem da su ti putevi u zimskom period čišćeni proteklih godina to je organizovano od preduzeća Putevi Srbije i da je to bilo pomalo u nekoj sivoj zoni, ali Putevi su obavestili Vojvodinu da su u obavezi da puteve preuzmu na održavanje", kaže Antić.
Kako će novac za te namene biti raspoređen, ne preciziraju ni u jednom ministarstvu. To je, međutim, bilo ključno pitanje koje je do sada mučilo lokalne samouprave. Na početku godine za to su im dodeljene tri milijarde dinara. "Putevima Srbije" 900 miliona.
Rebalansom, "Putevi" su ostali pri istoj sumi, dok je lokalnim samoupravama priliv upola smanjen. Uz to, ukidanjem parafiskalnih nameta, prihodi od taksi u opštinama smanjeni su na trećinu.
"Ako imate trećinu para za održavanje lokalnih puteva i polovinu para za održavanje preuzetih državnih puteva naravno da nećete imti dovoljno para za održavanje", navodi Saša Paunović iz Stalne konferencije gradova i opština.
Ministar za regionalni razvoj i lokalnu samoupravu Igor Mirović kaže da u zavisnosti od raspoloživih sredstava treba da dodamo odgovarajuća sredstva, a pitanje akcize i taksi to će se rešiti izmenama drugih propisa budžetom od naredne godine.
U Ministarstvu saobraćaja kažu da će poštovati tendere koje su opštine već sklopile sa putarskim preduzećima. Ipak, i tu postoji problem - od oko 25 putarskih preduzeća u Srbiji, bez problema posluje tek svako četvrto.
-----------------
Biće cirkus opet izgleda. A para nema nigde.
-
- Banned
- Postovi: 11254
- Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
- Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
- Lokacija: Beograd
Re: Putevi u Srbiji
Za vikend sam isao u Skoplje, ne znam da li sam drugacije doziveo put nego pre 2 meseca kada sam isao na more ili je moguce da je toliko propao u ova dva meseca, ali mnogo sam se razocarao. Sto se vise priblizava Nisu sve je losije, pojavile su se velike rupe, duboke, video sam 1-2 udarne !?? Ispucao asfalt, bas lose.
Kada se udje u Grdelicku klisuru kao rade nesto pa obilaznica vodu bas kroz mesto Grdelicu... to se prolazi 3.3km losim putem, skrece se na kaldrmu!? posle se ponovo skrece sa glavnog puta i prolazi se kroz Neradovce, Davidovce, Pickovce itd. ali tu je put sveze asfaltiran pa je fantazija... kada sam se vracao autoputem ista prica... jako sam se razocarao autoputem, ipak nismo toliko jadni koliko su nam putevi jadni. A onaj deo autoputa pred granicu, pa to je sramota koliko je neravan, golim okom se vide brazde.

Re: Putevi u Srbiji
Malo si ti to prevideo... Neka rupa - više manje, ali tu je negde. Kao i letos. Nego može biti da si prethodni put išao noći pa nisi video.
Što se novog asfalta tiče, nije problem ta "ravnost", jer će se sve jedno upeglati za koji mesec, ali ostaje pitanje kad će se pojaviti kolotrazi ili prsline.
Ko ga je radio i sa čime, odličan je asfalt.

Što se novog asfalta tiče, nije problem ta "ravnost", jer će se sve jedno upeglati za koji mesec, ali ostaje pitanje kad će se pojaviti kolotrazi ili prsline.
Ko ga je radio i sa čime, odličan je asfalt.

Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Re: Putevi u Srbiji
a kako ga je naplatio, jel i onda odlican?
Re: Putevi u Srbiji
pitanje je.
kazes uradili su ga amateri sa losim materijalom ( tumacenje ), a ja pitam da li je onda i placen upola cene?
kazes uradili su ga amateri sa losim materijalom ( tumacenje ), a ja pitam da li je onda i placen upola cene?
Re: Putevi u Srbiji
Nisu amateri, nisu svi materijali loši. A u naplati su se sje..li, u toj meri da je cela putarska privreda davala pozajmice da se avansno plate "ti loši" materijali i dizel od NIS-a. Na kraju i nije to ni loše, a kvalitet će se pokazati za par godina. Ima tu ko meri i kontroliše, tehnički prima i daje primedbe. Na kraju radovi nisu ništa lošiji nego na "grčkoj" deonici u okolini Vranja. Na kraju, cena je određena ugovorom i možda je niža 2- 3 puta nego u Nemačkoj ili sl. zemljama, kojima se divite. Jer da cena valja, došli bi ti iz Nemačke da rade ovde, a već su prisutni uveliko. Sede i gledaju naš propast. A već smo videli Alpina šta je poradila.
U celoj priči jedina gulupost je što se ista deonica politički pušta 5 puta, još nije gotova.
U celoj priči jedina gulupost je što se ista deonica politički pušta 5 puta, još nije gotova.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10691
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Одг: Putevi u Srbiji
Jel istina da materijalom, kakav se u Srbiji koristi za kolovoz, u Skandinaviji i zapadnim zemljama iskljucivo prave setalista i biciklistcke staze?
Sent from my HTC One V
Sent from my HTC One V
Re: Putevi u Srbiji
U Skandinaviji su svi materijali u skladu sa tehničkim standardima za takvu oblast.
Tamo se ne mogu koristiti materijali koji ne podležu standardu ni za pešačku stazu. Samo je pitanje projektantskog rešenja šta se predviđa za šta i gde šta ide a gde ne.
U Srbiji u putarstvu, glavni problem su:
-Mineralni drobljeni materijali - agregati (ili narodni izraz "rizla"), koji u svojim frakcijama imaju (obično) više sitnozrnih čestica ispod 0,075, a koje "obiluju" glinovitim sastojcima; Standardom je definisano max prisustvo ovih čestica, ali je u praksi ili na granici ili preko. Razlog je loš kvalitet kamene i kamenoloma a u praksi izaziva propadanje i asfalta i betona. Asfalti imaju velike kolotrage (uprošćeno rečeno) a betoni degradiraju i ljiuspaju se od dejstva mraza. Nedostatak kvalitetnih vrsta eruptivnih agregata koji se koriste u habajućem sloju asfalta. Međutim ovo materijali su značajno jeftiniji nego u razvijenim zemljama.
-Bitumeni su očajni, a srbija ima obavezu prema NIS-u. Imaju u sebi parafina koji je zlo posebno zimi i dovodi do prslina i druge primese i ne podležu ni osnovnim standardima, tipa penetracije, PK, Fras i sl.
-Tehnologija, stručni ljudi, laboratorija, projekti --- sve je ovo na jadnom nivou, pa čak i jedina referentna ustanova Institut za puteve je uništena zadnjih pola godina;
-Mali obim posla, koji ne može da obezbedi reference i ozbiljniju tehnologiju izvođačima;
-Vremenski uslovi u Srbiji, posebno zadnjih 10 godina, gde imate Afrička leta i sa 40 C u plusu i Sibirske zime sa mrazevima ispod -30 C. Takođe veliki broji ciklusa mržnjenja u toku jedne godine sa materijalima (+ koji imaju primese gline koja "upija"vodu") zasićenim vodom.
-Neodgovarajući sisteme zimskog održavanja puteva, korišćenje agregata - rizle, koji više uništava kolovoz nego kola (a znate kako kola izgledaju od rizle)
-Izuzetno veliko prisustvo pretovarenih teretnih vozila, koja "razaraju" kolovoze u vreme letnjih vrućina, i posle velikih mrazeva, kad se slojevi kolovoza odmrzavaju a u trupu puta još postoji ledenih sočiva. Znači, veća kontrola opterećenja i zabrana teškim vozilima da saobraćaju u određenom peiodu u godini (ukupno nije više od 10-15 dana) a kada izazivaju neprocenjive štete.
Tamo se ne mogu koristiti materijali koji ne podležu standardu ni za pešačku stazu. Samo je pitanje projektantskog rešenja šta se predviđa za šta i gde šta ide a gde ne.
U Srbiji u putarstvu, glavni problem su:
-Mineralni drobljeni materijali - agregati (ili narodni izraz "rizla"), koji u svojim frakcijama imaju (obično) više sitnozrnih čestica ispod 0,075, a koje "obiluju" glinovitim sastojcima; Standardom je definisano max prisustvo ovih čestica, ali je u praksi ili na granici ili preko. Razlog je loš kvalitet kamene i kamenoloma a u praksi izaziva propadanje i asfalta i betona. Asfalti imaju velike kolotrage (uprošćeno rečeno) a betoni degradiraju i ljiuspaju se od dejstva mraza. Nedostatak kvalitetnih vrsta eruptivnih agregata koji se koriste u habajućem sloju asfalta. Međutim ovo materijali su značajno jeftiniji nego u razvijenim zemljama.
-Bitumeni su očajni, a srbija ima obavezu prema NIS-u. Imaju u sebi parafina koji je zlo posebno zimi i dovodi do prslina i druge primese i ne podležu ni osnovnim standardima, tipa penetracije, PK, Fras i sl.
-Tehnologija, stručni ljudi, laboratorija, projekti --- sve je ovo na jadnom nivou, pa čak i jedina referentna ustanova Institut za puteve je uništena zadnjih pola godina;
-Mali obim posla, koji ne može da obezbedi reference i ozbiljniju tehnologiju izvođačima;
-Vremenski uslovi u Srbiji, posebno zadnjih 10 godina, gde imate Afrička leta i sa 40 C u plusu i Sibirske zime sa mrazevima ispod -30 C. Takođe veliki broji ciklusa mržnjenja u toku jedne godine sa materijalima (+ koji imaju primese gline koja "upija"vodu") zasićenim vodom.
-Neodgovarajući sisteme zimskog održavanja puteva, korišćenje agregata - rizle, koji više uništava kolovoz nego kola (a znate kako kola izgledaju od rizle)
-Izuzetno veliko prisustvo pretovarenih teretnih vozila, koja "razaraju" kolovoze u vreme letnjih vrućina, i posle velikih mrazeva, kad se slojevi kolovoza odmrzavaju a u trupu puta još postoji ledenih sočiva. Znači, veća kontrola opterećenja i zabrana teškim vozilima da saobraćaju u određenom peiodu u godini (ukupno nije više od 10-15 dana) a kada izazivaju neprocenjive štete.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Re: Putevi u Srbiji
Ima tu još stvari. I do države i do izvođača.
Prvo imamo neke deonice koje se rade i bez nadzora, npr. tenderi nisu sprovedeni i slično.
Drugo, ako postoji jak nadzor, i vrati kamion asfalta, onda poludi izvođač, investitor i sl. pa se ipak ugradi jer ljudima treba put. Ili jednostavno traže drugog nadzornog organa jer ovaj "ne valja".
Materijal koji se ugrađuje treba da ima sertifikate, neki nadzorni organi to ne znaju, ili neće da znaju, pa puštaju i bez toga da se ugrađuje. U prometu je sve živo, jer nema ni inspekcije.
Uglavnom politika, kriza, truli kompromisi...
Prvo imamo neke deonice koje se rade i bez nadzora, npr. tenderi nisu sprovedeni i slično.
Drugo, ako postoji jak nadzor, i vrati kamion asfalta, onda poludi izvođač, investitor i sl. pa se ipak ugradi jer ljudima treba put. Ili jednostavno traže drugog nadzornog organa jer ovaj "ne valja".
Materijal koji se ugrađuje treba da ima sertifikate, neki nadzorni organi to ne znaju, ili neće da znaju, pa puštaju i bez toga da se ugrađuje. U prometu je sve živo, jer nema ni inspekcije.
Uglavnom politika, kriza, truli kompromisi...
Re: Putevi u Srbiji
Heinz
Sve to sam naveo u jednoj rečenici
Jer ako prepustiš nadzoru, ili investitoru da menja projekte koji su vidno neupotrebljivi, šta onda očekivati?
Što se nadzora tiče, oni su onakvi kakav je i investitir. Jer ne može se biti veći katolik od pape. Kompromisi, kompromisi - to je dovelo Srbiju tu gde smo, a bez njih u Srbiji nema života ni opstanka. Kud ćeš vći kompromis da da nadzor, inžinjer i sl, rade za 40-50 000 platu na terenu i u nedođiji?
Sve to sam naveo u jednoj rečenici
Od svega su najgori neupotrebljivi projekti. Ti je najveća nesreća, na žalost.-Tehnologija, stručni ljudi, laboratorija, projekti --- sve je ovo na jadnom nivou, pa čak i jedina referentna ustanova Institut za puteve je uništena zadnjih pola godina;
Jer ako prepustiš nadzoru, ili investitoru da menja projekte koji su vidno neupotrebljivi, šta onda očekivati?
Što se nadzora tiče, oni su onakvi kakav je i investitir. Jer ne može se biti veći katolik od pape. Kompromisi, kompromisi - to je dovelo Srbiju tu gde smo, a bez njih u Srbiji nema života ni opstanka. Kud ćeš vći kompromis da da nadzor, inžinjer i sl, rade za 40-50 000 platu na terenu i u nedođiji?
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
- H4wkeye
- Postovi: 8763
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Putevi u Srbiji
Po tvom misljenju, da li je stanje bolje sada sto se tice puteva i tih stvari, nego sto je bilo pre 4-5 godina na primer?
Re: Putevi u Srbiji
Nije Institut jedini referentan valjda, ima i drugih firmi koje se time bave.
Problem je i nelojalna konkurencija, tenderi na kojima pobeđuju tašna mašna firme i sl.
Problem je i nelojalna konkurencija, tenderi na kojima pobeđuju tašna mašna firme i sl.