Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
Da ima, mislim da oni organizuju i skokove padobranom, ako je to taj klub.
Re: Vazduhoplovi
tu g2 leti moj bivsi profa, novak legenda 

- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Vazduhoplovi
Htedoh reći, u tom klubu su bili ti G2, ako nešto nisam pomešao.BAJKER napisao:Naravno da ima, to je aero klub "Novi Sad"
Širim haos!
- BAJKER
- Postovi: 6086
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Vazduhoplovi
Ima i na aerodromu Nikola Tesla aero klub "Galeb" Imaju sledece avione Galeb G2, Utve, Kraguj i Zlin. Iskopao sam nesto interesantno pa ko voli nek izvoli
Beograd: Za let avionom galeb 250 evra
d 1. aprila nova atrakcija u prestonici, moguć let na 8.000 metara mlaznim borbenim avionom "galeb". U ponudi i "utva", "kraguj" i "zlim"
BEOGRAĐANI i svi posetioci srpske prestonice moći će od 1. aprila da lete na 8.000 metara mlaznim borbenim avionom "galeb", ali i drugim "old tajmerima" bivše JNA.
Aeroklub "Galeb" ponudio je mogućnost ljubiteljima visina da se za 250 evra koliko iznosi zlatna članska karta vinu pola sata u visine sa legendarnim borbenim avionom, dok sa srebrnom kartom koja košta 100 evra mogu da računaju na vožnju nekim drugim modelom.
- Avion "galeb" je rashodovan, skinuli smo borbeno naoružanje i svi oni koji su željni adrenalina mogu da 15, odnosno 30 minuta uživaju u vratolomijama iskusnih pilota - kaže Jadranka Marin, iz Aerokluba "Galeb". - Ili da odaberu neki od klipnih aviona "utva", "kraguj" i "zlim" za 100 evra.Mlaznim "galebom" mogu da lete samo punoletne osobe, a deca tokom leta mogu da dođu u Lisičji jarak i šmirglaju, farbaju i popravljaju avione sa mehaničarima.
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... b-250-evra

Beograd: Za let avionom galeb 250 evra
d 1. aprila nova atrakcija u prestonici, moguć let na 8.000 metara mlaznim borbenim avionom "galeb". U ponudi i "utva", "kraguj" i "zlim"
BEOGRAĐANI i svi posetioci srpske prestonice moći će od 1. aprila da lete na 8.000 metara mlaznim borbenim avionom "galeb", ali i drugim "old tajmerima" bivše JNA.
Aeroklub "Galeb" ponudio je mogućnost ljubiteljima visina da se za 250 evra koliko iznosi zlatna članska karta vinu pola sata u visine sa legendarnim borbenim avionom, dok sa srebrnom kartom koja košta 100 evra mogu da računaju na vožnju nekim drugim modelom.
- Avion "galeb" je rashodovan, skinuli smo borbeno naoružanje i svi oni koji su željni adrenalina mogu da 15, odnosno 30 minuta uživaju u vratolomijama iskusnih pilota - kaže Jadranka Marin, iz Aerokluba "Galeb". - Ili da odaberu neki od klipnih aviona "utva", "kraguj" i "zlim" za 100 evra.Mlaznim "galebom" mogu da lete samo punoletne osobe, a deca tokom leta mogu da dođu u Lisičji jarak i šmirglaju, farbaju i popravljaju avione sa mehaničarima.
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... b-250-evra

Re: Vazduhoplovi
Na danasjni dan 29ti Oktobar, skupo iznajmljeni avion A 319 nacionalne aviokompanije obavio je ukupno 2 leta.
Izuzev promotivnog do UAE, jos jedan komercijalno do UAE i vraca se danas. Druge letove ne obavlja. Moze se videti na sajtu
http://www.beg.aero/
U koliko se zna da avion donosi profit samo dok je u vazduhu, postavlja se pitanje da li je ovaj Erbas iznajmljen da bi ekskluzivno leteo RS-UAE sa punjenjem od oko 80 putnika ka tamo, i 30 tak na nazad?
Inace, i na danasnji dan preduzece Air Serbia ne postoji i nema dozvolu za obavljanje letova.
Voleo bih da mi @ljubitelj objasni ovu ekonomsku racunicu

P.S. Ovo "TRENUTNO" je hit!
Izuzev promotivnog do UAE, jos jedan komercijalno do UAE i vraca se danas. Druge letove ne obavlja. Moze se videti na sajtu
http://www.beg.aero/
U koliko se zna da avion donosi profit samo dok je u vazduhu, postavlja se pitanje da li je ovaj Erbas iznajmljen da bi ekskluzivno leteo RS-UAE sa punjenjem od oko 80 putnika ka tamo, i 30 tak na nazad?
Inace, i na danasnji dan preduzece Air Serbia ne postoji i nema dozvolu za obavljanje letova.
Voleo bih da mi @ljubitelj objasni ovu ekonomsku racunicu



P.S. Ovo "TRENUTNO" je hit!
Re: Vazduhoplovi
Sletanje U Brisel nakon jutarnje oluje koja je zahvatila taj deo Atlantika.
Iz meteo izvestaja se vidi da je trenutni vetar 45kmh sa udarima do 85 kmh a povremeno jaca na 55kmh sa udarima do 95kmh.
Kamerom uglavnom snimam instrument na kome se vidi kako vetar jaca u prizemnim slojevima atmosfere, pa je na oko 1500m duvao i do 190kmh.
U toku prilaza nije bilo nesto posebno, jedan kumulodzumbus je zaobidjen, vetar je bio u glavu oko 45kts tako da nije bilo borbe sa bocnom komponentom...
U prilazu se vidi jedan Cb s desne strane. prema severu, koji je kasnije dosao nad aerodrom, ponovo sa olujnim vetrom.
http://www.youtube.com/watch?v=PZHO2o19xfA
Iz meteo izvestaja se vidi da je trenutni vetar 45kmh sa udarima do 85 kmh a povremeno jaca na 55kmh sa udarima do 95kmh.
Kamerom uglavnom snimam instrument na kome se vidi kako vetar jaca u prizemnim slojevima atmosfere, pa je na oko 1500m duvao i do 190kmh.
U toku prilaza nije bilo nesto posebno, jedan kumulodzumbus je zaobidjen, vetar je bio u glavu oko 45kts tako da nije bilo borbe sa bocnom komponentom...
U prilazu se vidi jedan Cb s desne strane. prema severu, koji je kasnije dosao nad aerodrom, ponovo sa olujnim vetrom.
http://www.youtube.com/watch?v=PZHO2o19xfA
Re: Vazduhoplovi
koje su ti maksimalne vrednosti za ledjni i bocni vetar za 737?
ovo je uzasno jak vetar, a tek udari...
ovo je uzasno jak vetar, a tek udari...
Re: Vazduhoplovi
Ledjni za 737 je 10 kts, ali je nas 737 short filed performance pa moze do 15 kts.
Ceoni nema limit (ali ovako jak vetar sa rapidnim promenama brzine sigurno prati windshear), vise je problem na zemlji oko taksiranja (max 65kts) i otvaranja vrata.
Bocni zavisi od stanja piste, pa se ulazi u tablice. Boing je kurva pa ne daje limit za bocni vetar nego "maksimalnu demonstriranu vrednost vetra" (verovatno onu koja je bila u trenutku sertifikovanja vazduhoplova). Tu je negde oko 35 kts za suvu pistu.
Good 35kt
Med/good 30kt
Medium 25kt
Med/poor 20kt
Poor 15kt
Ceoni nema limit (ali ovako jak vetar sa rapidnim promenama brzine sigurno prati windshear), vise je problem na zemlji oko taksiranja (max 65kts) i otvaranja vrata.
Bocni zavisi od stanja piste, pa se ulazi u tablice. Boing je kurva pa ne daje limit za bocni vetar nego "maksimalnu demonstriranu vrednost vetra" (verovatno onu koja je bila u trenutku sertifikovanja vazduhoplova). Tu je negde oko 35 kts za suvu pistu.
Good 35kt
Med/good 30kt
Medium 25kt
Med/poor 20kt
Poor 15kt
Re: Vazduhoplovi
Samo 10-15 čvorova max. dozvoljeni leđni vetar? Što tako malo? Zar ne može da se kompenzuje većom brzinom?
Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi
Nije "samo". Vecini aviona je dozvoljena ledjna komponenta 10kts (18kmh).
Kako da kompenzujes vecom brzinom, pa vec te gura 20-30 kmh u doope, izleteces sa piste..?
Kada se slece sa ledjnim, brzina se drzi u cvor i hvata se pocetak piste (vrlo rizicno, ako se ledjnjak brzo smanji).
Verovatno si pobrkao brzinu aviona u odnosu na vazduh i brzinu aviona u odnosu na zemlju.
Normalno, moze to i sa jacim ledjnim, ali ako se bilo sta desi - obrao si bostan.
Kako da kompenzujes vecom brzinom, pa vec te gura 20-30 kmh u doope, izleteces sa piste..?
Kada se slece sa ledjnim, brzina se drzi u cvor i hvata se pocetak piste (vrlo rizicno, ako se ledjnjak brzo smanji).
Verovatno si pobrkao brzinu aviona u odnosu na vazduh i brzinu aviona u odnosu na zemlju.
Normalno, moze to i sa jacim ledjnim, ali ako se bilo sta desi - obrao si bostan.
Re: Vazduhoplovi
Da, upravo sam to pobrkao - mislio sam da je reč o održavanju uzgona na malim brzinama u prisustvu leđnog vetra. Na zemlji je druga priča. 

Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi
zuzazu hvala na odgovoru, tako sam i mislio...
- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V