Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Vazduhoplovi

Post od BAJKER »

Dzoni_m napisao:Koliko bese An 225 napravljeno? Jedan ili dva? Valjda jedan leti (ovaj na fotki) a drugi stoji zarastao u travi, ili je taj iz trave izvadjen i kompletiran u ovaj jedan operativni. Kako ide prica seca li se neko?
AN225 Mrija ili san na Ukrainskom
Napravljena su dva s tim sto je prvi jedini koji je operativan napravljen je u vreme bivseg SSSR, poleteo je 1988 godine i prvobitna namena mu je bila da sluzi kao nosac šatla Buran (pandan Americkom Speace Shuttle) prilikom njegovog testiranja i uopšte njegovog prevozenja. Drugi avion AN225 delimicno je napravljen, on je trebao imati zadnja kargo vrata kao i jednodelni repni vertikalac kao razlika u odnosu na prvi koji je napravljen, posle otkaza svemirskog programa Buran i raspadom SSSR-a razvoj tog aviona je zamrznut. Avion je konzerviran, bilo je reci da ce se 2008 godine avion kompletirati iz razloga sto je povecana traznja za takvim avionom sa mogucnoscu nošenja velikog tereta. Fabrici Antonov da bi ga sklopila i završila potrebno joj je 300 miliona$ što ova trenutno nema iako su radovi na njemu skoro 70% gotovi. Dakle ceka bolja vremena ili nkoga ko ce da finansira.
AN225 u brojkama.
General characteristics
Crew: 6
Length: 84 m (275 ft 7 in)
Wingspan: 88.4 m (290 ft 0 in)
Height: 18.1 m (59 ft 5 in)
Wing area: 905 m2 (9,740 sq ft)
Aspect ratio: 8.6
Empty weight: 285,000 kg (628,317 lb)
Max takeoff weight: 640,000 kg (1,410,958 lb)
Fuel capacity: 300000 kg
Cargo hold – volume 1,300m3, length 43.35m, width 6.4m, height 4.4m
Powerplant: 6 × ZMKB Progress D-18 turbofans, 229.5 kN (51,600 lbf) thrust each
Performance
Maximum speed: 850 km/h (528 mph; 459 kn)
Cruising speed: 800 km/h (497 mph; 432 kn)
Range: 15,400 km (9,569 mi; 8,315 nmi) with maximum fuel; range with maximum payload: 4,000 km (2,500 mi)
Service ceiling: 11,000 m (36,089 ft)
Wing loading: 662.9 kg/m2 (135.8 lb/sq ft)
Thrust/weight: 0.234
U vreme kada je testiran šatl Buran 1989 godine
Slika

AN225 u komparaciji sa ostalim najvecim avionima.
Slika
Slika
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48197
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza »

Stari avioni Jat Airwaysa će se koristiti za čarter letove
http://www.aviokarta.net/vesti/2126-sta ... er-letove/

Air Serbia je upravo donela odluku da obavlja čarter saobraćaj starim avionima Jat Airwaysa Boeing 737-300 koji će postepeno biti povučeni iz redovnog saobraćaja kako budu pristizali novi Airbus A319 avioni.

Flotu Air Serbije će činiti deset aviona Airbus A319 sa kapacitetom od 128 mesta: osam u biznis klasi i 120 u ekonomskoj kao i četiri ATR 72-200 sa 66 mesta u ekonomskoj klasi.

Trenutno je u floti jedan avion A319, dok je drugi u Beograd stigao juče i biće uključen u saobraćaj nakon obavljenih neophodnih testova.

Na upravo završenoj prezentaciji usluga Air Serbije koju je Etihadov tim pripremio za domaće turističke agencije i turoperatore potvrđeno je da će naredne sezone Air Serbia angažovati tri ili četiri aviona Boeing 737-300 za čarter saobraćaj. Ovi avioni će moći da prime do 144 putnika.

Odmah je i upućen zahtev domaćim turoperatorima da se jave sa svojim planovima, idejama i zahtevima kako bi već sada počele pripreme za narednu čarter sezonu.

Potvrđeno je da avioni koji se budu koristili za čartere neće biti brendirani kao Air Serbia već će se turoperatorima ponuditi da te avione brendiraju prema sopstvenim željama i planovima, ukoliko to budu hteli. Ovo je i praksa trenutno u svetu, gde mnogi čarter avioprevoznici lete pod brendovima svojih naručilaca.

Naručioci čartera će moći da brendiraju avion spolja, unutrašnjost putničke kabine kao i kabinsko osoblje.

Na prezentaciji koja je danas održana agencijama je predstavljena kompletna nova usluga Air Serbije u redovnom putničkom saobraćaju: nova flota, izgled putničke kabine, ketering, mreža linija, novi red letenja, razne servisne informacije kao i aktuelna promotivna kampanja.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4644
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Iz jutrasnjeg iskustva, mogu da primetim da se Air Serbia i dalje javlja kao JAT (dragan ce potvrditi), cuh na frekvenciji "Jat 801", tj. Povratni let iz Aboo Dabee.
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Vazduhoplovi

Post od BAJKER »

Sta ti je moc autosugestije :mrgreen: :kezo: Jat Jat Jat...
Slika
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5220
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od cozmo »

zuzazu napisao:Iz jutrasnjeg iskustva, mogu da primetim da se Air Serbia i dalje javlja kao JAT (dragan ce potvrditi), cuh na frekvenciji "Jat 801", tj. Povratni let iz Aboo Dabee.
Ne znam koliko je tacan info, ali tesko da ce do nove godine da lete bilo gde kao Air Serbia. Airbus leti samo za Abooooooo.

Zasad mora kao JAT.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Korisnikov avatar
swemir
Reactions:
Postovi: 3880
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:52
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Vazduhoplovi

Post od swemir »

kakva gomila nesposobnih amatera, da ne mogu da poverujem...

A ja se pre neki dan nerviram jer nov bulevar,nov ravan zavrsen rovare i skidaju asfalt zbog nekih instalacija, posle nepune godinu dve dana...

U svim sverama samo sarlatani :delete:

:kuku: :kuku:
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24726
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Vazduhoplovi

Post od dragvorl »

Pa da smo i mi u necemu najbolji.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9311
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Vazduhoplovi

Post od dragan »

Javljaju se kao jat, al ne drzite me za rec, cini mi se da je airbus isao i za london. Radim prekosutra pa cu proveriti.
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4644
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Mislim da mi je neko rekao da su imali i jedan let za Larnaku.

Kada je pre pet godina Olympic Airways kao drzavna kompanija menjao vlasnika i postao Olympic Air, sa promenjenom vlasnickom strukturom, pokusali su da uzmu i najvece vrednosti kompanije - slotove za London, Pariz, Frankfurt, Brisel i td. Da bi to uradili, njihova ekipa je mesecima radila 24 sata dnevno, u stalnom kontaktu sa Briselom, uskladjujuci i ispunjavajuci ovaj ili onaj zahtev EU vlasti. Tek nakon tog posla mogli su konacno da lete kao Olympic Air na doticne aerodrome.

Budi recno, raspisali su i tender za logo i novu uniformu.

Koliko ja znam, ovo je deo o koji se spotice Air Serbia na svom putu ka "novoj firmi". Uskladjivanje zahteva koje nalaze Evropa. Sve to, jer je neko posto poto hteo da se uvuce evropljanima pa potpisao open sky pre nego sto je Srbija u opste i bila duzna da to uradi.

Moguce je da ce leteti na aerodrome EU sa busom, sto rec Cozmo - na kome moze da pise sta hoces (ili ne pise nista) ali dugo cemo ih gledati kao JAT.

Ni sa danasnjim danom A.S. u registru operatera u Srbiji ne postoji. :mrgreen:
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Vazduhoplovi

Post od Laki021 »

zuzazu napisao:Na danasjni dan 29ti Oktobar, skupo iznajmljeni avion A 319 nacionalne aviokompanije obavio je ukupno 2 leta.

Izuzev promotivnog do UAE, jos jedan komercijalno do UAE i vraca se danas. Druge letove ne obavlja. Moze se videti na sajtu

http://www.beg.aero/

U koliko se zna da avion donosi profit samo dok je u vazduhu, postavlja se pitanje da li je ovaj Erbas iznajmljen da bi ekskluzivno leteo RS-UAE sa punjenjem od oko 80 putnika ka tamo, i 30 tak na nazad?

Inace, i na danasnji dan preduzece Air Serbia ne postoji i nema dozvolu za obavljanje letova.

Voleo bih da mi @ljubitelj objasni ovu ekonomsku racunicu :rofl: :rofl: :rofl:

P.S. Ovo "TRENUTNO" je hit!

Slika


Evo upravo ovako pise u Cirihu, na srpskom "Trenutno Jat Airways". :)


Edit:

Iako je bio predvidjen Boeing, evo me u Airbus-u... Na avionu ne pise Novak Djokovic???
Heineken
Reactions:
Postovi: 6438
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 150, Opel Corsa D 1,4 FL
Lokacija: Šid, Srbija

Re: Vazduhoplovi

Post od Heineken »

Mozda je ovaj drugi sto je stigao, ili se natpis odlepio... :)
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Vazduhoplovi

Post od Laki021 »

Nisam znao da je stigao i drugi, zasto su izostali proslava i prelet sirom zemlje??? :)


Fino izgleda iznutra, presvukli su sedista u neku plavo/sivu koznu kombinaciju.


Kapetan Max Bercic :) Prica solidno srpski sa cini mi se slovenackim akcentom, a engleski nabada...


Aj sad u zdravlju, polecemo za par min :)
Korisnikov avatar
swemir
Reactions:
Postovi: 3880
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:52
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Vazduhoplovi

Post od swemir »

Ajd drzimo ti palceve :loool:
Korisnikov avatar
methane.master
Reactions:
Postovi: 21561
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Vazduhoplovi

Post od methane.master »

Ne brini, ako padne otvoriće se air-bagovi. :kezo:
Širim haos!
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Vazduhoplovi

Post od Floyd »

Koja je fora sa tim strancima u trenutno JAT-u?
Privremena zamena dok novi piloti ne zavrse obuku ili su zaposleni za stalno?
Odgovori