Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
Citam po netu, stvarno se vidi da je eksplodirao pre kontakta sa zemljom na ovom snimku?
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- BAJKER
- Postovi: 6086
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Vazduhoplovi
Imalo je i bivsoju Yu-gi slicnih aerodroma, konkretno u Beranama pista duga tacno 2000metara, nalazi se na nadmorskoj visini od 700 metara, los prilaz jer je dobar samo sa jedne strane, planina ispred tebe na kilometar a i na desnoj strani duz piste su takodje planine. Aerodrom je bio vojni ali ga je i JAT koristio nekoliko godina tokom 70"tih odrzavao je liniju Beograd-Beranezuzazu napisao:Evo jednog aerodroma na koji moze samo da slece kapetan.
Pista je dugacka minimalnih 2000m, nema precizan prilaz. Iza piste, kao i sa leve i desne strane su brda u neposrednoj blizini.
Posle odredjene tacke u prilazu, u slucaju nekog otkaza sistema ili motora, nije moguce raditi proceduru neuspelog prilaza (go around) - mora se sleteti pa ko prezivi, pricace.
Ako je minimalna sektorska visina u sektoru iza piste 11000ft, to znaci da je najvisa prepreka iza piste oko 9000 ft (oko 2700m).
Za jednog obicnog sofera, nikakav problem


Re: Vazduhoplovi
Za procedure neuspelog prilaza, kao i poletanja racunaju se blizina i visina prepreke.
Najvisa prepreka u Beranama je Crna Glava od 2100m a Samo Berane je na platou visine 600m, sto cini da je vrh brda na 1500m visine u odnosu na aerodrom. Takodje postoji kotlina kojom ide put Berane - Andrijevica, a pista je upravo usmerenja kuda ide i put...
U slucaju Gazipase vrhovi su 2700m visine u odnosu na aerodrom (cija je visina prakticno na nivou mora)
Slicno, ali ne isto.
Drasticna razlika!
Najvisa prepreka u Beranama je Crna Glava od 2100m a Samo Berane je na platou visine 600m, sto cini da je vrh brda na 1500m visine u odnosu na aerodrom. Takodje postoji kotlina kojom ide put Berane - Andrijevica, a pista je upravo usmerenja kuda ide i put...
U slucaju Gazipase vrhovi su 2700m visine u odnosu na aerodrom (cija je visina prakticno na nivou mora)
Slicno, ali ne isto.
Drasticna razlika!
Re: Vazduhoplovi
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=779128
"Er Srbija" naručila deset A320neo
IZVOR: B92, RTS
Beograd, Dubai -- "Er Srbija" je naručila deset novih "erbasovih" aviona "A320neo", koji će postati deo flote kompanije od 2018. do 2020. godine, saopšteno je u Dubaiju.
Kako javlja RTS, cena ovih modrenih letelica premašuje milijardu dolara, ali će ona ipak biti niža jer su avioni za "Er Srbiju" naručeni u sklopu veće porudžbine partnerske kompanije "Itihad" iz Abu Dabija.
Deset aviona tipa "A320neo" postepeno će menjati letelice koje su sada u sastavu flote "Er Srbije", pa će tako "boing 737" do 2020. godine definitivno otići u penziju.
Kako je na vazduhoplovnom sajmu u Dubaiju rekao generalni direktor Dane Kondić, ova narudžbina ispunjava cilj "Er Srbije", koja će obnavljanjem flote postati prva u regionu koja ima ove najmodernije avione.
A320neo je naslednik modela A320ceo i predstavlja najnoviji korak unapređenja "erbasovog" A320E, a odlikuje ga novi, tiši i efikasniji motor koji troši manje goriva, jeftiniji je za održavanje i manje zagađuje okolinu.
Od 2010. godine i predstavljanja A230neo, "erbas" je primio 2.500 narudžbina ovog aviona.
"Er Srbija" naručila deset A320neo
IZVOR: B92, RTS
Beograd, Dubai -- "Er Srbija" je naručila deset novih "erbasovih" aviona "A320neo", koji će postati deo flote kompanije od 2018. do 2020. godine, saopšteno je u Dubaiju.
Kako javlja RTS, cena ovih modrenih letelica premašuje milijardu dolara, ali će ona ipak biti niža jer su avioni za "Er Srbiju" naručeni u sklopu veće porudžbine partnerske kompanije "Itihad" iz Abu Dabija.
Deset aviona tipa "A320neo" postepeno će menjati letelice koje su sada u sastavu flote "Er Srbije", pa će tako "boing 737" do 2020. godine definitivno otići u penziju.
Kako je na vazduhoplovnom sajmu u Dubaiju rekao generalni direktor Dane Kondić, ova narudžbina ispunjava cilj "Er Srbije", koja će obnavljanjem flote postati prva u regionu koja ima ove najmodernije avione.
A320neo je naslednik modela A320ceo i predstavlja najnoviji korak unapređenja "erbasovog" A320E, a odlikuje ga novi, tiši i efikasniji motor koji troši manje goriva, jeftiniji je za održavanje i manje zagađuje okolinu.
Od 2010. godine i predstavljanja A230neo, "erbas" je primio 2.500 narudžbina ovog aviona.
- kvcali
- Postovi: 3007
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
- Garaža: Omega B2 2.0
- Lokacija: Kraljevo
- Kontakt:
Re: Vazduhoplovi
ovaj 320neo je najprodavanija letelica u istoriji avijacije (civilne)

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling
http://www.opelteamserbia.com/forum
- Martin
- Postovi: 2909
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:38
- Garaža: 2021 Dacia Logan Comfort Eco-G
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Re: Vazduhoplovi
Sinoć sam se poslom zadesio na pisti aerodroma "Nikola Tesla" i videh "AIR SERBIA" Erbas.
Čini mi se da je znatno tiši od ostalih aviona???

Čini mi se da je znatno tiši od ostalih aviona???

Re: Vazduhoplovi
A onda su ga upalili 

- Martin
- Postovi: 2909
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:38
- Garaža: 2021 Dacia Logan Comfort Eco-G
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Re: Vazduhoplovi

Ne, ne....baš naprotiv, prilikom kretanja iz mesta, na poletnoj pisti.
Re: Vazduhoplovi
Konacno imaju love za nov izduvni lonac kod Kilera 

"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Vazduhoplovi
Vezano za Tatarstanov B737 koji je pao:
Tatarstan 737 impacted at over 240kt as pilots countered pitch-up and airspeed loss during go-around by pushing jet into 75deg dive.
Preliminary findings from crashed Tatarstan 737 flight recorder finds aircraft did not exceed angle-of-attack limits.
Time interval between Tatarstan 737's initiation of go-around to final impact was 45 seconds: inquiry.
Flaps retracted from 30deg to 15deg during initial go-around manoeuvre.
Suspect the role of somatogravic illusion.
https://twitter.com/FlightDKM
Tatarstan 737 impacted at over 240kt as pilots countered pitch-up and airspeed loss during go-around by pushing jet into 75deg dive.
Preliminary findings from crashed Tatarstan 737 flight recorder finds aircraft did not exceed angle-of-attack limits.
Time interval between Tatarstan 737's initiation of go-around to final impact was 45 seconds: inquiry.
Flaps retracted from 30deg to 15deg during initial go-around manoeuvre.
Suspect the role of somatogravic illusion.
https://twitter.com/FlightDKM
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
- Martin
- Postovi: 2909
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:38
- Garaža: 2021 Dacia Logan Comfort Eco-G
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Re: Vazduhoplovi
Prevedeno na srpski, a ti me ispravi ako grešim - izgubio uzgon?cozmo napisao:Vezano za Tatarstanov B737 koji je pao:
Tatarstan 737 impacted at over 240kt as pilots countered pitch-up and airspeed loss during go-around by pushing jet into 75deg dive.
Preliminary findings from crashed Tatarstan 737 flight recorder finds aircraft did not exceed angle-of-attack limits.
Time interval between Tatarstan 737's initiation of go-around to final impact was 45 seconds: inquiry.
Flaps retracted from 30deg to 15deg during initial go-around manoeuvre.
Suspect the role of somatogravic illusion.
https://twitter.com/FlightDKM
Re: Vazduhoplovi
Pao, brate, srusio se, gotovo... Preveliki napadni ugao, i izgubio uzgon
Mada kaze da crna kutija ne govori tako
Zuzazu ce iskustveno verovatno bolje znati sta su uradili piloti
Mada kaze da crna kutija ne govori tako
Zuzazu ce iskustveno verovatno bolje znati sta su uradili piloti
Re: Vazduhoplovi
Izgubio je verovatno brzinu sto je dovoljno za slom uzgona a na maloj visini to je fatalno u vecini slucajeva.
Pogotovo u totalnom mraku
http://aviationknowledge.wikidot.com/av ... c-illusion
The somatogravic illusion is a vestibular illusion which is prevalent during high accelerations/deccelerations when a pilot has no clear visual reference
Pogotovo u totalnom mraku
http://aviationknowledge.wikidot.com/av ... c-illusion
The somatogravic illusion is a vestibular illusion which is prevalent during high accelerations/deccelerations when a pilot has no clear visual reference
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Vazduhoplovi
Citava serija A-320 injegovih derivativa je veoma tiha. Radjeno je istrazivanje zagadjenjem bukom pri ukljucivnju reversa 2010. godine, Hitrou (London).Martin napisao:![]()
Ne, ne....baš naprotiv, prilikom kretanja iz mesta, na poletnoj pisti.
Ovde je interesantno poredjenje A-319, A-320 i A-321. Sva tri modela su imali ili CFM ili IAE motore. Nize vrednosti su pocrtane.
Evo rezultata.


Naravno, za A-320NEO (potencijalnog naseg "STANARA") jos nema vrednosti ali treba imati u vidu da se za ove modele nuditi dva motora:
- CFM International LEAP-1A - prvi put pokrenut na probnom stolu 04.09.2013. (LEAP-1A);
- Pratt & Whitney PW1000G - konkretno PW1124G/1127G/1133G za A-319/320/321, nisu jos krenuli sa testovima koliko sam ja video ali rodonacelnik serije PW15XXG koji je pokrenut 2008 i zavrsio i letna sipitivanja (jedan A-340 i B747SP) jos od februara kanadski sertifikat. Inace, po specijalizovanim forumima se koplja najvise lome oko komplikovanosti i mase turbine visokog pritiska a samim time i citavog GE(CFM) u odnosu na PW kao i boljih rezultata na testovima od projetovanih (za PW) ali ipak malo losijih (efikasnost i ekonomicnost u odnosu na CFM). Definitivna je samo jedna stvar a to je da je PW u prednosti kada je u pitanju odrzavanje, malo ce trebati obuke za mehose koji su vec jednom radili sa PW100 serijom (JAT-ov ATR 72).
