
http://www.blic.rs/Vesti/Svet/421551/Za ... -da-uzleti
Kad smo već kod zadnjeg konusa, čemu on služi? Da poveća impuls i energiju izduvnih gasova? Kao primer, evo slike CFM-56 (jedan od četiri) sa onog američkog tankera koji je prošle godine bio na aero-mitingu na Batajnici:Cica Maca napisao: (NAMERNO IGNORISEM) mesac struja i zadnji konus, zapreminu racunas kao konstantnu vrednost. Dakle, sa promenom snork,
Da, da, u pravu si, ja sam malo pogrešno zamislio kako se kreće zvuk od motora prema trupu aviona. Tj. razmatrao sam šta čuje posmatrač na zemlji, što nema veze sa situacijom u samom avionu, koji se kreće zajedno sa motorima.Cica Maca napisao: uradjena kako treba. Zvuk je POREMECAJ okoline koji se krece od izvora prema spoljanjosnosti. Kako brzina zvuka nije drasticno veca u odnosu na brzine kojima avion leti (pazi, uzimam raspon brzina od brzine za proceduralno penjanje-cista konfiguracija do maksimalne dozvoljene krstarece), lepeza poremecaja ce se pribliziti celu motora gledano sa prednje strane i izduziti iza motora tako da ce putnicki prostor, ako su motori dovoljno daleko od trupa, biti u minimalnom zahvatu lepeze poremecaja. Ovo je narocito izrazeno kod dvomotoraca jer je razmah pajlona sa motorima (relatino gledano u odnosu na razmah krila) veci nego kod cetvoromotoraca. Takodje, na visini krstarenja od recino 10.000 gustina vazduha je skoro tri puta manja od gustine vazduha na 0m. Samim time, amplituda poremecaja ce mnogo brze opadati za razliku od brzine kretanja poremeceja (samo je nepunih 12% manja brzina zvuka na ovoj visini nego na 0m). Turbulentno ili laminarno strujanje iza motora nema veze sa bukom. Verovatno si video nesto nalik na ovo.
"Džapan erlajns"