Evo posle duže vremena da se i ja oglasim sa pitanjem i potpitanjem.Voleo bih da čujem od nekog ko vozi ili je vozio Škodu Romster 1.6 16v utiske o istoj tipa mane i dobre strane jer mi se auto čini poprilično zanimljiv.Meni lično sviđa se oblik karoserije koji može dobro da se koristi i kao teretno vozilo.Na netu je jako malo informacija o ovom vozilu jedino što sam uspeo iščeprkati da treba zaobići benzinski motor 1.2 , a sam lično ne volim dizel motore.Nadam se da ću uspeti da dobijem informaciju . Pozdrav svima
Nema tu puno priče. Osim po karoseriji, po ničemu drugom se ne razlikuje bitno od Fabie. Tako da sve što važi za Fabiu II važi i za Roomster. Taj 1.2 motor je ok ako se uzima nov i ako može da zadovolji potrebe (obavezna test vožnja). Polovan već nije za preporuku jer u slučaju da otkaže nema generalne već mora drugi motor da se ubacuje, mada nije ni to danas neki problem.
Uglavnom, bolja opcija bi bila neki jači motor, mada se meni lično 1.4TDI ne sviđa kako se ponaša u gradskoj vožnji. Doduše, to je više do menjača, sam motor je ok. Navedeni 1.6 16V je VW motor, ako se ne varam pravio se u verziji od 105 i 110KS, ne znam koliko je ovaj u Roomsteru. Tu ne bi trebalo da bude problema, ugrađivao se u više modela i koliko znam prilično je pouzdan motor, ali treba proveriti koliko troši jer sigurno troši više od Fabie.
1.6 16v je generalno pouzdan motor, bez nekih boljki. Vidim da ih dosta vozi na plin, pa pretpostavljam da i to dobro podnosi. U Rumster su išle dve verzije ovog motora, jedna, do 05.2006. sa oznakama AUS, AZD, ili ATN sa 148Nm na 4500 obrtaja, i posle 05.2006. sa oznakom BTS sa 153Nm pri 3800 obrtaja. Ovako sa papira, ovaj drugi deluje da je mnogo lagodniji za vožnju, posebno gradsku. Obe varijate imaju 77kW.
Trojke, nije bio sa 110ks, bio je sa 125ks u Polu 6N2 GTI, a sada je za kinesko tržište u verziji 109ks.
Trebalo bi da je dosta toga zajedničko sa Fabijom. Za detalje ne znam, nikad me taj model nije interesovao. Znam da pašu farovi od Fabije.
Sad čitam nešto na netu, izgleda da taj BTS motor ima varijabilni razvod ventila i da je isti kao i 1.6FSI ali bez direktnog ubrizgavanja. Zanimljivo, nisam znao.
Moje iskustvo sa službenim Škodama kaže da se odlično drže i nakon što zgaze 100.000km, ako se iole vodilo računa o njima. Ne znam za konkretnu boljku.
Ukratko i bez mnogo filozofije, znači da je zlatna sredina i po performansama, ali i po osetljivosti između običnog 1.6 i onog sa direktnim ubrizgavanjem (mada nisam siguran da ima 1.6 sa direktnim ubrizgavanjem kod VW)
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline. Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite. Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Vozim opel astru g s motorom od 62kw za koju uglavnom kukaju da je troma itd,mada meni sasvim lepo odrađuje posao i nemam nikakvih problema, s njom s druge strane računam da ne bi trebalo da bude problema ni sa roomsom pošto je kod njega motor od 77kw i imam utisak da nije teži od astre karavan jedino kraći.Inače deluje mi kao dobra alternativa za ubuduće pošto zadnjih deset godina vozim na plin i ne bih se usudio preći na dizel.
perfiko napisao:Ukratko i bez mnogo filozofije, znači da je zlatna sredina i po performansama, ali i po osetljivosti između običnog 1.6 i onog sa direktnim ubrizgavanjem (mada nisam siguran da ima 1.6 sa direktnim ubrizgavanjem kod VW)
+1
Ima, 1.6FSI je baš taj. Fuel Stratified Injection.