
Najjeftiniji auto za eksploataciju u svakom smislu po vama?
Re: Najjeftiniji auto za eksploataciju u svakom smislu po va
Pa i rekao je da bi on radije dizela 

Re: Najjeftiniji auto za eksploataciju u svakom smislu po va
Nema veze sa mojim sadašnjim motorom. Puntov 1.2 8v je odličan motor za grad, jako jeftin za odžavanje i ima dosta kvaliteta, ali posustaje čim se izađe van grada i treba da se žustrije vozi i brzo prestiže. Zato glasam za dizela. Svestraniji je.
- Saša
- Postovi: 14268
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Najjeftiniji auto za eksploataciju u svakom smislu po va
Dizel samo ako je auto nov/mlad/od prvog vlasnika/održavan redovno kod nas... A i tada treba razmisliti da li ti u stvari i treba takav auto. Ovde u ravnici (a pogotovo u gradu) u normalnoj, štedljivoj vožnji apsolutno nikakve potrebe nema za većim obrtim momentom, nešto malo konjića više i desetak kilometara na sat više koje može da ostvari... Zauzvrat se zimi greješ kao čovek, pališ kada hoćeš i gde hoćeš, a i voziš koji dinar jeftinije... i tiše... 

Re: Najjeftiniji auto za eksploataciju u svakom smislu po va
Da, ima logike. Jedna od stvari koja me kod dizela nervira je i to grejanje, do te mere, da sam trazio po oglasima webasto za moj auto
Pa kada sam video koliko kosta, odustao sam 


- Saša
- Postovi: 14268
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Najjeftiniji auto za eksploataciju u svakom smislu po va
Potrebu za većim obrtim momentom odnosno jačim motorom osetim bukvalno jednom ili dvaput godišnje (kada se krene na more ili negde u planine), dakle kada se dobro natovari i krene negde uzbrdo. Sve ostale potrebe/situacije i ovaj benzinac zadovoljava bez ikakvog problema, a papučicu gasa retko kada moram da pritiskam više od pola. I da imaš jači motor opet niš' koristi jer Punto već sa 100-120 km/h bukvalno "poleće" sa asfalta i dalje gaženje uopše nije preporučljivo ni prijatno na ovim našim putevima. Fali mu jednostavno i dužine i težine da bi takva vožnja bila prijatna i udobna. Uzbrdo nemam gde da ga teram, pa većinu vremena uopšte i ne osećam taj manjak obrtnog momenta (pogotovo što je taj 1.2 8V u stvari trimovan kao neki dizel, svoj max. obrtni momenat isporučuje na svega 2500 rpm)...
Dakle, da rezimiram: u startu moraš više dati para za dizela nego za benzinca, za nijansu više troši od varijante sa plinom, za dve nijanse je skuplji kod malih servisa, zimi te zahebava grejanje, moraš stalno da se štrecaš i paziš kakvo su ti gorivo usuli... A posle x godina kada krenu zajebancije usled kilometraže i pohabanosti - tek tada će biti skuplji za održavanje. Dakle - moj glas ipak za varijantu benzin + plin.
Dakle, da rezimiram: u startu moraš više dati para za dizela nego za benzinca, za nijansu više troši od varijante sa plinom, za dve nijanse je skuplji kod malih servisa, zimi te zahebava grejanje, moraš stalno da se štrecaš i paziš kakvo su ti gorivo usuli... A posle x godina kada krenu zajebancije usled kilometraže i pohabanosti - tek tada će biti skuplji za održavanje. Dakle - moj glas ipak za varijantu benzin + plin.

Re: Najjeftiniji auto za eksploataciju u svakom smislu po va
Ja potrebu za jacim motorom osecam uvek, cak i sa Pasatom sa turbo 1.8
Jednostavno, uvek moze jace (bolje)
Jednostavno, uvek moze jace (bolje)
- Saša
- Postovi: 14268
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Najjeftiniji auto za eksploataciju u svakom smislu po va
Naravno. Ali, siguran si da je to realna potreba? 
p.s. Hoću da kažem u stvari da ovaj naš Punto Classic kakav je takav je - jači motor praktično i ne treba jer bi se u tom slučaju moralo poraditi na nekim stvarima da mu se poveća stabilnost - spuštanje, drugačije opruge/amortizeri, šire i veće gume ili šta se već tu radi, ili bolje rečeno sve ono što treba da uradiš a da dobiješ veći osećaj sigurnosti, "plivanja", "upijanja rupa i ostalog...
Tvoj Passat je jedna velika, teška i stabilna limuzina i verujem ti da nekad poželiš da još malo brže/bolje ide, jer ima potencijala i za više. Punto to nema, to je što je... No i takav sasvim uspešno obavlja sve (porodične) zadatke.

p.s. Hoću da kažem u stvari da ovaj naš Punto Classic kakav je takav je - jači motor praktično i ne treba jer bi se u tom slučaju moralo poraditi na nekim stvarima da mu se poveća stabilnost - spuštanje, drugačije opruge/amortizeri, šire i veće gume ili šta se već tu radi, ili bolje rečeno sve ono što treba da uradiš a da dobiješ veći osećaj sigurnosti, "plivanja", "upijanja rupa i ostalog...
Tvoj Passat je jedna velika, teška i stabilna limuzina i verujem ti da nekad poželiš da još malo brže/bolje ide, jer ima potencijala i za više. Punto to nema, to je što je... No i takav sasvim uspešno obavlja sve (porodične) zadatke.

Re: Najjeftiniji auto za eksploataciju u svakom smislu po va
Grešiš. Ide on takav kakav je i 140 satima potpuno bezbedno ali izmori vozača. Međutim niije poenta u tome.Saša napisao:Hoću da kažem u stvari da ovaj naš Punto Classic kakav je takav je - jači motor praktično i ne treba jer bi se u tom slučaju moralo poraditi na nekim stvarima da mu se poveća stabilnost - spuštanje, drugačije opruge/amortizeri, šire i veće gume ili šta se već tu radi, ili bolje rečeno sve ono što treba da uradiš a da dobiješ veći osećaj sigurnosti, "plivanja", "upijanja rupa i ostalog...
Penta je da mu dizel daje bolja ubrzanja i veću sigurnost u preticanja po krivudavim magistralama. Jeste da takvih puteva nema po Vojvodini gde ti i Nikaragva vozite, ali ova tema nije samo okrenuta Nikaragvi. Čitaće je još neko i red je stvari prikazati onakvim kakve jesu.
Dakle generalno govoreći benzinac je za grad sasvim dovoljan, ali za van grada je dizel bolji izbor.
- Day Walker
- Postovi: 23524
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: BMW X3
- Lokacija: Beograd
Re: Najjeftiniji auto za eksploataciju u svakom smislu po va
Ne znam zasto mislite da je servis za 1.3 skuplji...
Menjaju se iste stvari ma servisu kao i na benzincu.
1.2 ima i veliki servis, dizel ima lanac. Tu je u prednosti.
Ako je filter goriva (koji ni ne znam dal ima) skuplji, to je sigurno mizarna razlika
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Menjaju se iste stvari ma servisu kao i na benzincu.
1.2 ima i veliki servis, dizel ima lanac. Tu je u prednosti.
Ako je filter goriva (koji ni ne znam dal ima) skuplji, to je sigurno mizarna razlika
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Brzine idu u H-a !!!




Re: Najjeftiniji auto za eksploataciju u svakom smislu po va
Pa ima filter goriva sigurno, za razliku od benzinca, za koji ne znam da li ga ima, odnosno da li se menja na servisima ili jednom u sto godina.
Dobro taj filter nije neka stavka u ceni. Nego neke ostale (potencijalne) stvari, koje jednostavni 1.2B nema, a kada nema ne mogu ni da crknu
Plus taj 1.2B teras dok ne pukne kais, pa onda menjas, to znacajno ustedi novaca, jer ga prakticno mozda mozes terati 120,000 umesto 60,000
Mozda te ukenja da ga menjas isto kad i na 1.3mj lanac

Taj model pasata je ocajno prosao na testu severnog jelana. Mislim da je u rangu sa vozilima, kao sto su hilux, picaso i slicna
Dobro taj filter nije neka stavka u ceni. Nego neke ostale (potencijalne) stvari, koje jednostavni 1.2B nema, a kada nema ne mogu ni da crknu

Plus taj 1.2B teras dok ne pukne kais, pa onda menjas, to znacajno ustedi novaca, jer ga prakticno mozda mozes terati 120,000 umesto 60,000

Mozda te ukenja da ga menjas isto kad i na 1.3mj lanac

Ih, totalno pogresna pretpostavkaTvoj Passat je jedna velika, teška i stabilna limuzina i verujem ti da nekad poželiš da još malo brže/bolje ide, jer ima potencijala i za više. Punto to nema, to je što je... No i takav sasvim uspešno obavlja sve (porodične) zadatke.

Taj model pasata je ocajno prosao na testu severnog jelana. Mislim da je u rangu sa vozilima, kao sto su hilux, picaso i slicna

- Saša
- Postovi: 14268
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Одг: Najjeftiniji auto za eksploataciju u svakom smislu
Pravio sam u stvari svojevrsnu paralelu između Pasata i Punta i Pasat je za njega zaista velika i stabilna limuzina... 
Pajo, ide on i 155 km/h bezbedno i bez problema, a u rizična preticanja se jednostavno ne upuštaš i opet dobro. A da je zamorno na duže staze - jeste, ali i sa benzincem i sa dizelom. To nema u suštini mnogo veze sa pomanjkanjem snage ili obrtnog momenta (svaki auto ide fino kada ga zatrčiš i održavaš tempo na autoputu) već sa pomenutim nedostatkom boljeg ležanja, plivanja i upijanja podloge (a što realno teško i možeš očekivati od auta iz B segmenta). Tu je tek D segment svoj na svome. U Avensisu sam opušten recimo na 180 km/h a u Puntu i na 120 sav zategnut kao struna, nema opuštanja dok voziš jer osetiš svaku rupicu i dašak bočnog vetra bar triput jače. Nije tu uopšte upitna bezbednost, već kakav posle toga izađeš iz auta (odmoran ili "samleven").
Tapatalk

Pajo, ide on i 155 km/h bezbedno i bez problema, a u rizična preticanja se jednostavno ne upuštaš i opet dobro. A da je zamorno na duže staze - jeste, ali i sa benzincem i sa dizelom. To nema u suštini mnogo veze sa pomanjkanjem snage ili obrtnog momenta (svaki auto ide fino kada ga zatrčiš i održavaš tempo na autoputu) već sa pomenutim nedostatkom boljeg ležanja, plivanja i upijanja podloge (a što realno teško i možeš očekivati od auta iz B segmenta). Tu je tek D segment svoj na svome. U Avensisu sam opušten recimo na 180 km/h a u Puntu i na 120 sav zategnut kao struna, nema opuštanja dok voziš jer osetiš svaku rupicu i dašak bočnog vetra bar triput jače. Nije tu uopšte upitna bezbednost, već kakav posle toga izađeš iz auta (odmoran ili "samleven").

Tapatalk
Poslednja izmena od Saša u 11 Dec 2013, 16:15, izmenjeno 2 puta ukupno.
Re: Najjeftiniji auto za eksploataciju u svakom smislu po va
155km/h bez problema?
Pa moj auto od 170ks i 400Nm itekako oseti 155km/h a nece punto od 60ks...
Malo mi je ovo neverovatno ali dobro hajde...
Pa moj auto od 170ks i 400Nm itekako oseti 155km/h a nece punto od 60ks...
Malo mi je ovo neverovatno ali dobro hajde...
- Saša
- Postovi: 14268
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Одг: Najjeftiniji auto za eksploataciju u svakom smislu
Na autoputu, kada ga zatrčiš i održavaš brzinu... Na običnoj cesti nema šanse. Odnosno nije bezbedno ako i uspeš nekako da ga nateraš toliko. 
Tapatalk

Tapatalk
Re: Najjeftiniji auto za eksploataciju u svakom smislu po va
Saša, zamorno je kojom god brzinom da voziš. Punto nije pravljen da se u njemu sedi satima, ali je zamornije ako brže voziš jer je tenzija veća, koncentracija sve vreme na maximumu...
Lično sam vozio više puta po 700 km u jednom danu brzinama koje su se vrtele oko 140 po cajgeru i uvek sam izlazio isceđen ko krpa.
155 po navigaciji sam postigao samo jednom i to nesvesno. Čim sam to shvatio samo sam skinuo nogu sa gasa.
Ako je argument na činjenicu da je dizel bolji u prestizanjima da ne treba ulaziti u rizična preticanja onda jbg. Niko ne kaže da treba, niti iko normalan srlja u rizična preticanja ali se ona ipak dese s vremena na vreme.
Lično sam vozio više puta po 700 km u jednom danu brzinama koje su se vrtele oko 140 po cajgeru i uvek sam izlazio isceđen ko krpa.
155 po navigaciji sam postigao samo jednom i to nesvesno. Čim sam to shvatio samo sam skinuo nogu sa gasa.
Ako je argument na činjenicu da je dizel bolji u prestizanjima da ne treba ulaziti u rizična preticanja onda jbg. Niko ne kaže da treba, niti iko normalan srlja u rizična preticanja ali se ona ipak dese s vremena na vreme.
Re: Najjeftiniji auto za eksploataciju u svakom smislu po va
Ko u svom gradu ima da natoci metan, definitivno je najjeftinije sada voziti Punta 1.2 benz+metan


